Millenicom Türkiye, SAP destek hizmetlerinde Elsys uzmanlığı ile ilerliyor

 

SAP sistem performansını artırmak isteyen Millenicom Türkiye, Elsys işbirliğinde hayata geçirilen destek projesi ile mali kayıt ve raporlama sistemlerinde kısa sürede verimlilik sağladı.
Türkiye telekomünikasyon pazarında lider alternatif operatör olma hedefiyle kurulan ve sabit telefon ile İnternet servis sağlayıcılığının yanı sıra, altyapı işletmeciliği hizmetleri de sunan Millenicom Türkiye, şebekesi üzerinden yılda 2,5 milyar dakikalık telefon görüşmesi yapılmasını sağlıyor. 70.000’den fazla kuruma sabit telefon hizmeti sunan Millenicom Türkiye, Elsys’in destek verdiği SAP projesi ile sistem iyileştirme ve performans artışı hedeflerine başarıyla ulaştı.
Finansal sistem altyapısını uygun değer düzeyde kullanmak isteyen Millenicom Türkiye’ye özel olarak geliştirilen faiz hesaplama programı sayesinde son ödeme tarihleri baz alınan yaklaşık 100.000 müşterinin geciken fatura ödemelerinin sistem üzerinden kontrolünün yapılması ve hesaplarının denetim altına alınması sağlandı. Elsys desteği ile yürütülen proje kapsamında Millenicom Türkiye’nin finansal süreçleri kolaylıkla izlenebilir hale geldi.
Genel sistem performansında artış sağlayan Millenicom Türkiye için, daha önce üçüncü parti bir yazılım ile tümleşik olarak çalışan banka uyumunun tamamıyla SAP sistemine taşınabilmesini sağlayan uygulamalar geliştirildi. Böylece, bilgilerin tek seferde çekilerek banka formatındaki .txt dosyasında hazırlanması sağlandı. Daha önce manüel olarak yapılan tüm işlemlerde otomatizasyona gidildi.
Ayrıca, banka tahsilat dosyaları ve diğer finansal süreç raporlarına SAP üzerinden hızlı erişim kolaylığı getirildi. Herhangi bir problem yaşandığı takdirde sisteme anında müdahale edilmesini sağlayan bu özelliğe ek olarak mizan, alacak ve vereceklerin vadelerine göre gruplandırıldığı yaşlandırma raporu ile yevmiye defteri ve defter-i kebir raporlarının performanslarını yükseltmeye yönelik çalışmalar yürütüldü.
Projenin öne çıkan uygulamalarından bir diğeri ise, fatura ve müşteri bilgilerinin tutulduğu üçüncü parti yazılımındaki tüm verilerin SAP sistemi ile uyumunun sağlanması ile beraber merkezi kontrol sistemlerinde kaydedilen ilerleme oldu.

Webpos uygulaması ile otomatizasyon sağlandı
Elsys tarafından Millenicom Türkiye’nin ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanan “webpos” uygulaması ile müşterilerin İnternet’ten yaptığı ödemelerin otomatik olarak her sabah SAP sistemine aktarılması ve eş zamanlı bir biçimde fatura eşleştirmelerinin yapılması sağlandı. Bu sayede süreçlerde yaşanan zaman kaybının önüne geçilmesi hedefine başarıyla ulaşıldı.
Elsys Danışmanlık, şirketlerin BHT-Bilişim ve Haberleşme Teknolojilerine ilişkin gereksinimlerini karşılamak üzere, kurumsal yazılım çözümleri, mobil uygulamalar, sistem ve donanım bütünleştirmesi alanlarında hizmet sunmakta. SAP uygulamalarında, Türkiye’de en fazla proje deneyimine sahip olan Elsys’in 180’i danışman olmak üzere 202 kişilik kadrosu bulunmakta. Türkiye’nin yanı sıra, uluslararası arenada da projeler üstlenen Elsys, şirketlerin teknolojiden yararlanarak rekabet güçlerini artırmalarına destek olmakta. Merkez ofisi İstanbul’da olan şirket, Dubai’de de bir ofise sahip bulunmakta. Elsys’in SAP, ProAct International, Nakisa, Redwood, Intermec ve Cisco gibi kuruluşlarla çözüm ortaklıkları bulunmakta. (www.elsys.com.tr)