Nokia Series 40 GSM telefonlarının satışında 1,5 milyara ulaştı


 

Nokia tüm kullanıcıları mobil İnternet’le tanıştırmayı hedefleyen Series 40 GSM telefonlarını dünyada şimdiye kadar 1,5 milyar kişiyle buluşturdu.
Nokia için bir dönüm noktası niteliğindeki yeni Nokia Asha 303 ise, satılan 1,5 milyarıncı Series 40 telefon oldu. 1,5 milyarıncı telefonu 21 yaşındaki Brezilyalı genç bir kadın satın aldı. Nokia tarihinde dönüm noktası olan Series 40 cihazlarında 1,5 milyarıncı satışını yaptığını açıkladı. Cihazı Brezilya, São Paulo’dan genç bir tüketici satın alırken, bu satış Nokia’nın İnternet’le ilk kez tanışacak 1 milyar kişi stratejisi için tarihi bir an yaşattı.
Satılan 1,5 milyarıncı telefon, İnternet’te kolay gezinme, sosyal ağlar ve oyunlar için QWERTY klavye ve dokunmatik ekranın yanı sıra, Angry Birds Lite gibi eğlence ve uygulamaları bir arada sunan Nokia Asha 303 oldu. Telefonu, sosyal ağlar yoluyla arkadaşları ve ailesiyle iletişim kurmaktan çok hoşlandığını söyleyen 21 yaşındaki Mayara Rodrigues, São Paulo’daki bir Magazine Luiza mağazasından satın aldı.;
Series 40 telefonların ilki olan Nokia 7110 1999’da geliştirilmişti. O zamandan bu yana, yeni Nokia Asha ürün grubunun da getirdiği yeniliklerle Series 40 telefonlar günümüzde akıllı telefonlar ile diğer telefonlar arasındaki ayrımı yok denecek kadar aza indirgiyor. Series 40 için geliştirilen Nokia Haritalar, Nokia Tarayıcı ve Web Uygulamaları, Nokia Money ve Nokia Life Tools gibi yeniliklerle, milyonlarca kullanıcı GSM telefonlarından İnternet’e ve bilgiye ilk kez erişim deneyimini yerel uygulamalar ve içeriklerle kolay ve ekonomik bir şekilde yaşıyor. Nokia Mobil Telefonlar İdari Başkan Yardımcısı Mary McDowell şöyle konuştu: “Bu önemli dönüm noktasına ulaştığımız için son derece gururluyuz. Tüm dünyada 1,5 miyar Series 40 telefon satmış olmak ulaşılması zor bir başarı. Dünya çapında bir milyar kişiyi daha GSM telefonlarıyla İnternet’e bağlama stratejimize bağlılığımızı vurguladığımız şu günlerde, Series 40 telefonların mobil teknolojileri herkesin erişimine açtığını ve insanların hayatını daha iyiye doğru değiştirdiğini görmek son derece mutluluk verici.”

Atom Bebek Nokia Mağaza’da hediye dağıtıyor
Cohous firmasının yeni oyunu Atom Bebek, Nokia Mağaza’da kullanıcılara sunuldu. Çantasını sırtına atıp patenleriyle yola koyulan Atom Bebek, çok sevimli ama bir o kadar da maceracı. Bu sevimli bebek Nokia Mağaza’dan hediye kontör, kısa mesaj ve İnternet paketleri kazanmanızı sağlıyor. Nokia Mağaza’da en çok indirilen İstila, Fetih, Davul Zurna, Bul Karayı Al Parayı, Zabıta, Hoptek ve Football Star gibi oyunların yaratıcısı Cohous’un yeni oyunu Atom Bebek Nokia Mağaza’daki yerini aldı. Yerinde duramayan Atom Bebek atıldığı heyecanlı maceraya sizi de peşinden sürüklüyor. Üstelik ona yardım etmeniz karşılığında hediyeler de kazanabilirsiniz. Nokia kullanıcıları aldıkları puanlara göre her gün 100 kısa mesaj, 50 MB İnternet paketi ve sabahtan öğlene 240 dakika konuşma kazanıyor.Atom bebek Nokia 500, Nokia C6-01, Nokia C7, N8, Nokia Oro, Nokia E7, Nokia 603, Nokia 700, Nokia 701, Nokia 5800, Nokia C5-03, Nokia C5-04 ve Nokia C6-00 modellerinde oynanabiliyor.
2011 içerisinde Türkiye’de toplamda 120 milyon indirme rakamına ulaşarak ülkemizin çevrimiçi içerik kullanımında Avrupa’da 1 numaraya yerleşmesini sağlayan Nokia Mağaza büyümeye devam ediyor. Ülkemizdeki Nokia Mağaza, dünyada ise indirme rakamları bakımından ilk üçte. Ülkemizden Cohous firmasının uygulamaları 1 milyon indirilme sayısını geçti. 2011’de en çok oynanan yerli oyunlarda ilk 3’ü Türk uygulama firması Cohous’un uygulamaları oluşturdu. Aynı firmanın Fetih, Bul Parayı Al Karayı, Davul Zurna, İstila, Hoptek ve Zabıta oyunları ise ilk 10’da yer aldı.

Son bir yılda %300 büyüdü
Nokia Mağaza, dünya çapında son bir yılda %300 büyüdü. Günlük indirilen uygulama sayısı 10 milyonu geçti. Toplamda Nokia Mağaza 90 binden fazla uygulama içeriyor. Nokia Servisler Müdürü Salih Özkan “Nokia Mağaza’da, örneğin oyunlarda çok sayıda yerel içerik sunuyoruz. Tüketicilerimiz bu uygulamalara son derece iyi ilgi gösteriyorlar. Nokia Mağaza’nın Türkiye’deki başarısının ardındaki temel sebeplerden biri bu yerel içerikler. Aynı ilgi pek çok başka serviste, örneğin mesajlaşma ve sosyal ağ uygulamalarında da görülüyor” şeklinde konuşuyor.

Nokia
Nokia dünyanın dört bir yanındaki insanların hayatının ayrılmaz bir parçası olan ürünleriyle mobil iletişimde uluslararası liderdir. Her gün 1,3 milyardan fazla insan, anı yakalamak, deneyimlerini paylaşmak, aradıkları bilgiye ulaşmak, yol tarifi almak ya da yalnızca birbirleriyle konuşmak için Nokia telefonlarını kullanıyor. Nokia, teknoloji ve tasarımdaki yenilikleriyle dünyanın en tanınmış markalarından biri haline gelmiştir. (http://www.nokia.com/about-nokia)