Türkiye GSM sektörünün ilk müşteri deneyim merkezi hayata geçirildi


 

Türkiye’nin ilk ve tek lisanslı ARGE merkezi olarak 2 yıl önce hizmete başlayan Avea Teknoloji Merkezi, bir yeniliğe daha imza atıyor.
Avea’nın, bilişim teknolojileri alanında gerçekleştirilen akademik çalışmaların günlük hayatı kolaylaştıracak yenilikçi ürün ve servislere dönüştürülmesi hedefi ile kurduğu AveaLabs, birinci yaşında, “AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi”ni hayata geçirdi. Finanstan eğlenceye, akıllı evden akıllı şehire, eğitimden yerel yönetimlere birçok tarzdaki uygulamanın örneklerinin sergilendiği Merkez içinde ayrıca, Türkiye’nin ilk sanal asistanı Rıfkı’nın da tanıtımı gerçekleştirildi. Türkiye’nin ilk ve tek lisanslı ARGE merkezi olarak 2 yıl önce hizmete başlayan Avea Teknoloji Merkezi, bir yeniliğe daha imza atıyor. Avea Teknoloji Merkezi’nin içinde bulunan AveaLabs, birinci yaşında sektörün ilk“Müşteri Deneyim Merkezi”ni Türkiye’ye kazandırıyor. Üniversite öğrencileri, araştırmacılar, şirketler ve teknoloji severlerin ziyaretine açık olacak, 1,5 milyon TL ek yatırımla kurulan AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi’nde yakın geleceğin teknolojileri denenebilecek.
Açılış kapsamında gerçekleştirilen basın toplantısında Avea’nın finanstan eğlenceye, akıllı evden akıllı şehire, eğitimden yerel yönetimlere uzanan birçok tarzdaki uygulamanın yanı sıra, Türkiye’nin ilk sanal asistanı “Rıfkı”nın da tanıtımı gerçekleştirildi.
Soruları Türkçe yanıtlayan Rıfkı, AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi’nin tanıtımını gerçekleştirirken gazetecilere geleceğin teknolojisi hakkında da bilgi verdi. Türkiye’nin ilk Müşteri Deneyim Merkezi’nin açılışını ise, Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir ve Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin tarafından gerçekleştirdi.

Akdemir: “Ülkü sahibi olmak kağıt üzerinde yazmakla olmuyor”
Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, ‘Biz yaptık siz kullanın’ devrini bitirip, ‘Siz isteyin, biz en iyisini yapalım’ dönemini başlattık” dedi.
Avea’nın 2 yıl önce sektöründe ilk ve tek ARGE merkezini faaliyete geçirerek, bir teknoloji şirketi olmak yolunda en büyük adımlardan birini attığını, atılan bu ilk adımı diğerlerinin takip ettiğini, bugün geldikleri noktada ise adeta koştuklarını dile getiren Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, şunları söyledi: “Teknoloji Hayal Gücünün Emrinde” sloganıyla bir teknoloji şirketi olarak geleceğe yön verecek uygulamaları geliştirmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Türkiye’de bir ilke imza atan bu merkezimizle, bir teknoloji şirketi olarak, teknolojinin günlük hayatımıza kattığı ya da katabileceği değeri uygulamalı olarak göstermek istedik. ;Ülkü sahibi olmak, kağıt üzerine ya da İnternet sitesine yazmakla olmuyor. Çünkü biz yaptık, siz de kullanın devri bitti! Siz isteyin, biz en iyisini yapalım” devri başladı. Bu doğrultuda merkezimiz de teknolojinin sokaktaki insanla olan mesafesini azaltmak amacıyla insanları teknolojiye değil, teknolojiyi insanlara götürmek üzere geliştirilmiş bir planın parçası. Bu merkezde farklılaşmak isteyen ve teknolojiyi en yakın dostu gören her sektör için istedikleri uygulamayı geliştirebiliriz. Teknolojinin içinde yaşayan Avea Ailesi olarak, geleceğin teknolojilerinin hayatlarımızı ne kadar kolaylaştıracağını bu merkezde denetmek istedik. Burada şirketlerin ihtiyaç ve beklentilerine dönük özel çözümler üretme şansımız var. Kullanıcısına has özel teknolojik çözümler dönemi başladı. Teknolojiyi, bilgiyi, ilhamı, gerçekten paylaşmak işte budur. Bugün olduğu gibi, bundan sonra da yeniliklerimiz ve ilklerimizle karşınızda olmaya ve paylaşmaya devam edeceğiz.”

Teknolojik eğilimleri Ümraniye; Ümraniye’de de Avea belirleyecek
AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi’nin açılma nedenini “Avea olarak teknoloji geliştirmede öyle bir noktaya geldik ki, bu teknolojileri denetmek istedik” şeklinde özetleyen Avea Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Coşkun Şahin; “2 yıl önce sektörümüzde bir ilk olan; ARGE merkezimizi yine sizlerin katılımı ile büyük bir heyecan ve coşkuyla hizmete açmıştık. Türkiye’nin halen ilk ve tek lisanslı ARGE Merkezini kurarken o gün de bugün de inandığımız şey; geleceği tasarlayarak teknolojide söz sahibi olabilmekti. 5 milyar insanın, mobil telefon ve İnternet’le birbirine sürekli bağlı olduğu bir dünyada, teknoloji şirketi olarak görevimiz; “mobiliteyi-gezgin olabilmeyi” artırarak hayatı kolaylaştırmak. Tüm paydaş ve müşterilerimizin hayatlarında teknoloji ile değer yaratmak için, alanında halen Türkiye’nin ilk ve tek lisanslı Avea ARGE merkezinde 220 mühendis bu amaçla hiç durmadan çalışıyor. Bu çalışmanın sonucunda da GSM sektöründeki rekabet tetikleniyor, bu tetiklemeden de tüketici kazançlı çıkıyor. AveaLabs’ın birinci yılında bu merkezi Türkiye’ye hediye etmekten gurur duyuyoruz. 1,5 milyon TL ek yatırımla kurduğumuz bu merkez hayallerin gerçeğe dönüştüğü yer olacak. En son teknolojiler burada görücüye çıkacak ve burası teknolojideki eğilimleri belirleyen yer olacak. Ümraniye’deki Teknoloji Merkezimiz Türkiye’nin Silikon Vadisi olacak. Modanın başkenti nasıl Paris, Roma gibi şehirlerse teknolojinin eğilimlerini de Ümraniye, Ümraniye’de de Avea belirleyecek”

Geleceğin teknoloji eğilimlerinin belirlendiği merkez
Yaklaşık 6 aylık yoğun bir çalışmanın ardından kurulan Merkez’de finanstan eğlenceye, akıllı evden, akıllı şehire, eğitimden yerel yönetimlere kadar pek çok sektörü ve kurumu ilgilendiren uygulamalardan örnekler sergileniyor. Şu ana için 6 farklı bölümden oluşan AveaLabs Müşteri Deneyim Merkezi’nin kuruluşunda 15 kişilik bir mühendis ekibi görev aldı. Merkez, Avea Teknoloji Merkezi’nde 1,5 milyon TL ekstra yatırımla kuruldu.

2012’de de frene basmayacak
Avea, düzenlediği değerlendirme toplantısı ile 2011 finansal sonuçlarını açıkladı. Elde edilen sonuçlar açısından değerlendirildiğinde, 2011’in Avea için ‘hat-trick’ yılı olduğunu belirten Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir; “2011’de her sahada oynadık ve kazandık. Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük. Toplam abone tabanımız 12,8 milyona, faturalı abone tabanımız ise 5,6 milyona yükseldi. Faturalı abone oranımız, 2010’da yüzde 40’dan, 2011 sonu itibariyle yüzde 44’e yükseldi. Sektörün en yüksek faturalı hat oranına sahip şirketiyiz. 2011’de yenilikçi tekliflerimizle, sektörümüzde çığır açarak, cebe dost olmaya devam ettik. Bunun karşılığını da numara taşımada liderlik koltuğunu oturarak gördük” dedi. GSM sektörünün en genç ve dinamik operatörü Avea; 2011 yılsonu finansal rakamlarını, Erkan Akdemir ve Türk Telekom Grubu Başkanı Hakam Kanafani’nin ev sahipliğinde Çırağan Otel’inde düzenlenen basın toplantısı ile açıkladı.
2011 yılında gelirlerini yüzde 16 oranında artırarak 3081 milyon TL’ye çıkaran Avea, numara taşımada da net 626 bin kişilik kazanımla liderlik koltuğuna oturdu. Avea, yılın son çeyreğinde abone başına konuşma süresini bir önceki yıla göre yüzde 18 artırarak 269 dakikadan 316 dakikaya çıkararak, en çok konuşturan operatör unvanını 2011 yılında da korudu. Avea, 2011 yılının son çeyreğinde de 300 bin yeni abone kazanarak, toplam abone sayısını 12,8 milyona yükseltti.

316 dakika ile Türkiye’nin en çok konuşturan operatörü
Avea, 2011 yılında faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyürken, faturalı abone oranını yüzde 44’e çıkararak sektörde en çok faturalı aboneye sahip operatör oldu. 12,8 milyon abonesinin 5,6 milyonu faturalılardan oluşan Avea’nın faturalı abone sayısı ve gelirlerdeki artışla abone başına aylık gelir rakamı (ARPU) ise yıllık ortalama 18.6 TL’den 20.4 TL’ye çıktı. 2011 yılında, bir önceki yıla oranla faiz yıpranma payı vergi öncesi kârlılığını (EBITDA) yüzde 15 artırarak 383 milyon TL’ye yükselten Avea, bağlı bulunduğu grubun hedeflerine de kritik anlamda katkı sağlamış oldu.
148 milyon TL’lik 3.Nesil (3N) yatırımı ile 3N kapsamını yaklaşık yüzde 80’e çıkartan Avea’nın veri geliri ise, bir önceki yıla göre yüzde 146 artış ile 220 milyon TL olarak gerçekleşti.

Hakam Kanafani: “Mobil müşteride 1,1 milyon net yeni müşteri kazanıldı”
Basın toplantısında yaptığı konuşmada Avea'nın; 2011 yılında gelirlerini yıldan yıla yüzde 16 artırdığını ve mobil pazardaki yoğun rekabete rağmen, faaliyet performansını iyileştirdiğini vurgulayan Hakam Kanafani, konuşmasında şunları söyledi:
“Mobil müşteri tabanımızı 2011 yılında 1,1 milyon net yeni müşteri kazanarak yüzde 10 artırdık. Avea geçen sene numara taşınabilirliğinde en fazla müşteri edinen operatör oldu. Kalite taahhüdümüzün teyidi olarak; dağıtım kanalı, müşteri ilişkileri ve şebekeye yatırım yapmaya devam ettik. Bu kapsamda, 3N baz istasyonu sayısını ikiye katladık ve münhasır bayilerimizin sayısını yüzde 32 artırdık. Yatırım yaptığımız bir başka alan da marka değerimiz oldu ve başarılı kampanyalarla marka değerimizi artırdık''.

Avea büyüyor, Türkiye kazanıyor
Avea’nın konuşma süresi, faturalı abone oranı ve net abone kazanımında sektör lideri olduğunu vurgulayan Avea CEO’su Erkan Akdemir; “2011, Avea için hat-trick yılı oldu. Her sahada oynadık ve kazandık. 2011’de faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük. Toplam abone tabanımız 12,8 milyona, faturalı abone tabanımız da 5,6 milyona yükseldi. Faturalı abone oranımız, 2010’da yüzde 40’dan, 2011 sonu itibariyle yüzde 44’e yükseldi. Sektördeki en yüksek faturalı oranına sahibiz. 2011’de yenilikçi tekliflerimizle, sektörümüzde çığır açarak, cebe dost olmaya devam ettik. Bunun karşılığını da ayrıca net numara taşımada lider olarak aldık.” dedi.
2011 yılında yenilenen bayi yüzleri, cihaz ürün çeşitliliğindeki artış ve alternatifli kampanyalarla yüzde 53’lük cihaz satış adediyle lider olduğunu kaydeden Akdemir, yüzde 51’lik ciro ile en fazla büyümeyi de gerçekleştiren operatörün Avea olduğunu söyledi.
Avea’nın gerçekleştirdiği yatırımlarla satış ağında 2011 yılında adeta bir dönüşüme imza attığının altını çizen Akdemir, Türkiye genelinde 450’ye yakın bayiye yeni mağaza konseptini uyguladıklarını, 3000 zincir mağaza bölgelerini de bünyelerine kattıklarını ifade etti. Avea CEO’su; “Sektördeki en büyük mobil yatırımı yaparken, ülke ekonomisine de katkı sağladık. Avea’yı büyütürken Türkiye’ye de kazandırdık. 2011’de toplam 800 milyon TL yatırım yaptık. Bu yatırım bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 100’lük bir büyüme anlamına geliyor. Ar-Ge, network, satış, bayi kanalı, çağrı merkezileri yatırımlarımız bundan payını aldı. 2012’de de hedefimiz frene basmadan yatırımlara tam gaz devam etmek. Avea, yatırım yapacak, sektörümüz ve ülkemiz kazanacak. Avea büyüyecek, Türkiye büyüyecek” diye konuştu.

TURP noktalarında, Avea Mobil Ödeme devri başlıyor
Avealılar; TURP Mobil Ödeme Platformu’nun anlaşmalı olduğu restoran ve süpermarketlerde, Avea Mobil Ödeme ile cüzdansız alışveriş dönemine geçiyor
Yenilikçi ve avantajlı kampanyaları, birbirinden güçlü markalarla yaptığı işbirlikleri ile alışverişi keyfe dönüştüren Avea, Global Payment’ın TURP terminalleri aracılığı ile yüzlerce restoran ve süpermarkette, Avea Mobil Ödeme ile müşterilerinin hayatını kolaylaştıracak.
Yapılan iş birliği ile Avea aboneleri, Avea Mobil Ödeme logosunu gördükleri anlaşmalı TURP noktalarında, başka ödeme aracına gerek duymadan, telefonları aracılığı ile telefon numaralarını ve TURP şifrelerini girerek, ödemelerini gerçekleştirebiliyorlar.
Mobil ödeme yapan abonenin alışveriş bedeli; faturalı hatlarda fatura tutarına yansırken, faturasız hatlarda ise TL bakiyesinden düşülüyor. Ödemenin ardından işlemin tamamlandığına ilişkin bir bilgilendirme mesajı aboneye iletiliyor. Avealılar; TURP boşluk ad-soyad bilgilerini yazıp 8877’e göndererek kolayca TURP servisine kayıt olabiliyor. TURP hesabı açıldıktan sonra ise; Avea Mobil Ödeme ile işlem yapmaya başlamak için; 8044’e TURP yazıp gönderilmesi yeterli oluyor. Servisten faydalanmak isteyen Avea müşterilerinin, telefon ya da SIM kartlarını değiştirmeleri de gerekmiyor.

BlackBerry Curve 9380, Türkiye’de ilk kez Avea’da
Dünya eğilimlerini tüketiciye en cazip kampanyalar ile ulaştıran Avea’nın, yeni tam dokunmatik BlackBerry Curve 9380 akıllı telefon kampanyası 22 Şubat 2012 itibariyle başladı. Yeni BlackBerry Curve 9380; ayda 55 TL’ye, 24 ay sınırsız BlackBerry İnternet Servisi ve 4 GB İnternet paketi ile Avea İletişim Merkezleri ve Satış Noktaları’nda mevcut ve yeni Avea abonelerini bekliyor.
BlackBerry Curve akıllı telefon serisinde BlackBerry Curve 9380, dokunmatik ekrana sahip ilk telefon olarak öne çıkıyor. BlackBerry Curve ailesi, akıllı telefonları ile kullanıcılarına sağladığı güçlü sosyal deneyim, kullanım kolaylığı ve ufak boyut gibi özelliklerinin yanı sıra, yeni akıllı telefonu BlackBerry Curve 9380 ile aynı zamanda daha geniş ve tam dokunmatik ekran deneyimi yaşatıyor. 3,2 inç boyutunda hassas, parlak ve yüksek çözünürlüklü ekranı olan BlackBerry Curve 9380, entegre bir mobil sosyal deneyim sunmak amacıyla kullanıcılarıyla BBM (BlackBerry Messenger), Facebook, Twitter gibi sosyal ağ uygulamaları önyüklü olarak buluşuyor. Yeni akıllı telefonun flaş ve video kayıt özelliğine sahip 5MP kamerası ise kullanıcıların en sevdikleri anları yakalayıp aileleri ve arkadaşları ile anında paylaşabilmelerine olanak sağlıyor.
Tüketici odaklı yaklaşımı doğrultusunda en iyi cihazları, en etkili kampanyalar ile birleştiren Avea’nın, 2012 yılına yine dikkat çekici bir kampanya ile girdiğinin altını çizen Avea Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Yılmaz; “BlackBerry Curve 9380’i etkili bir kampanya ile kullanıcılarımıza sunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Bu kampanya özellikle 24 ay sınırsız BlackBerry Internet Servisi ve 4 GB İnternet paketiyle, her zaman her yerde online olmak isteyen Avealıların ilgisini çekeceğini düşünüyoruz” dedi.

Her şey dahil kampanya Nokia farkıyla sadece Avea’da
Nokia'nın İngiltere’de tanıttığı, "Asha" serisinin ilk ürünü, olan Nokia 303 pazarda ilk defa Avea ile pazara sunuyor. Asha serisinin en favori ürünü sayılan Nokia 303 ile gelişmiş donanım özellikleriyle dikkat çeken Nokia 500 Akıllı Telefon, tüketicilerin tüm GSM ihtiyaçlarını karşılayan “Yok Yok” tarifesi ile yeni Avea’lılara sunuluyor.
En cazip kampanyaları en çok beklenen GSM telefonlarıyla harmanlayarak, yeni müşterilerine “Avealı” olmanın farkını yaşattıklarının altını çizen Avea Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Yılmaz, “GSM ve akıllı telefon teknolojilerinde son eğilimleri takip ederek; müşterilerimizin beklentilerini en iyi karşılayan marka ve modelleri, Avea’ya özel tarifelerle müşterilerimizin beğenisine sunuyoruz. Yeni kampanyamızın en dikkat çekici tarafı Nokia’nın en yeni teknolojisi ile ürettiği telefonları müşterilerimizin ceplerini yakmayacak en makul fiyatlar ile sağlıyor olmamız. Nokia 500 ve pazara ilk defa Avea ile sürülen Asha serisinin ilk ürünü Nokia Asha 303’ü müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını karşılayan “Yok Yok Tarifesi” ile çok uygun koşullarla sunuyoruz. Bu da, Avea’lılara özel bir ayrıcalık diye düşünüyorum” dedi.
Nokia Türkiye Pazarlama Direktörü Sertaç Şener, “ İki yeni ürünümüzü Avea’nın ayrıcalıklı teklifleri ile kullanıcılarımıza ulaştırmaktan çok mutluyuz. Nokia 500 ile zengin eğlence ve kaliteli akıllı telefon deneyimini uygun fiyat aralığında yaşamak isteyenlerle buluşturuyoruz. 3.Nesil (3N) destekli yeni Nokia Asha 303 ise, ister bireysel ister kurumsal olsun, farklı ihtiyaçlara sahip kullanıcılarımıza muhteşem bir mobil deneyim sunma konusundaki kararlılığımızın bir göstergesi” şeklinde konuşuyor.
Ayda ek 1 liraya sunulacak Nokia Asha 303; 3,5N bağlantı ve 1Ghz işlemci, dokunmatik ekran ve Qwerty klavye bir arada, 2,6 inç kişiselleştirilebilir dokunmatik ekran, 3,2 MP kamera ve Wi-Fi ve Bluetooth özelliklerine sahip. Eğlence ve uygulamalar Nokia Asha 303’ün en önemli özellikleri arasında. İyi bilinen mobil oyun Angry Birds Lite ve Facebook, Chat, Whatsapp gibi pek çok evrensel uygulama desteğinin yanında Series 40 için geliştirilmiş olan Nokia Haritalar Nokia Asha 303’te mevcut.
Ayda ek 5 liraya, sunulacak Nokia 500 Akıllı telefon ise ise; 3,5N bağlantı ve 1Ghz işlemci, Symbian Anna işletim sistemi, 2 adet renkli kapak hediyesi, 3,2 inç kişiselleştirilebilir dokunmatik ekran, 5 MP kamera, Wi-Fi ve Bluetooth ve Nokia Mağaza gibi onlarca özellik ile dikkat çekiyor. Kendi fiyat aralığındaki en hızlı telefonlardan biri olan Nokia 500, Shazam Encore, Youtube, Nokia messaging, F-secure, Microsoft Office Communicatior, National Geographic, CNN gibi uygulamalar yüklenmiş olarak piyasaya sürülüyor.

Samsung-Google işbirliğinin beklenen telefonu GALAXY Nexus ilk kez Avea ile satışta
Android platformunun en yeni sürümü olma özelliğini taşıyan Android 4.0 Ice Cream Sandwich işletim sistemi ile üstün bir donanım sunan Galaxy Nexus; 720p çözünürlüğe sahip 4,65 inç büyüklüğünde HD Super AMOLED ekranı, 1,2GHz çift çekirdek işlemcisi, 138 gram ağırlığı, 1080p video kayıt özelliği, 5 megapiksel kamerası ve 16 GB hafızası ile ilk kez sadece Avealı teknoloji tutkunlarının beğenisine sunuldu.
24 ay taahhüt ile faturaya yansıtılabilen ya da anlaşmalı kredi kartları ile taksitlendirilebilen Avea kampanyası kapsamında; mevcut ve yeni Avea müşterileri, ayda 114 TL’ye 4 GB İnternet paketiyle ya da ayda 149 TL’ye 1000 dakika konuşma, 1000 kısa mesaj ve 2 GB İnternet paketiyle Galaxy Nexus sahibi olabiliyorlar.
Galaxy Nexus’un, Samsung ile CES’te yapılan görüşmeler kapsamında Türkiye pazarına ilk kez Avea ile girmesine yönelik yapılan anlaşmanın hayata geçmesinden memnuniyet duyduklarını ifade eden Avea Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Yılmaz, “Android’in amiral gemisi olan ve teknoloji meraklılarının merakla beklediği Galaxy Nexus’u vitrine çıkartan ilk GSM operatörüyüz diyebilmek, bizim için heyecan verici. Burada üç güçlü markayı kendinde toplayan sıra dışı bir telefondan bahsediyoruz. Samsung gibi bir teknoloji devi, Google gibi dünyanın en büyük arama motoru için bir telefon üretiyor. Bu iki dünya devini birleştiren özel telefon da ülkemizde ilk kez, Avea ile satışa sunuyor. Her zamanki gibi, verdiğimiz teklifler ile bu teknoloji deneyimini daha cazip bir hale getiriyoruz. Ve her zamanki gibi, ‘Avealı olanlar yaşadı’ diyoruz” dedi.
Galaxy Nexus deneyiminin kullanıcılar üzerinde benzersiz bir etki yaratacağının altını çizen Samsung Electronics Türkiye GSM Telefonları Direktörü Selçuk Mirza ise; “Lider konumda olduğumuz Android dünyasına, Galaxy Nexus gibi üstün bir deneyim sunacak bir akıllı telefonu, Google ve Avea işbirliğiyle kazandırıyor olmaktan gurur duyuyoruz. Samsung olarak, akıllı deneyimi her geçen gün, daha da ileri götürmekte ve bu doğrultuda tüketiciye maksimum fayda sağlamaktayız. Ice Cream Sandwich işletim sisteminin gücünü sunan Galaxy Nexus, özellikle Google deneyimi konusunda kullanıcılarımızda benzersiz bir etki oluşturacaktır” dedi.
Google Mobil Uygulamalar Kıdemli Başkan Yardımcısı Andy Rubin, ''Ice Cream Sandwich işletim sistemi, Android platformunda benimsenen yenilikçi yaklaşımın bir ürünüdür. Ice Cream Sandwich işletim sistemi hem telefonlarda, hem de tabletler üzerinde çalışabilmektedir. 'Android Beam' ve 'Yüz Tanıma ile Tuş Kilidi açma' gibi özellikler ekibimizin yenilikçi uygulamalara verdiği önemin bir göstergesidir. Galaxy Nexus, Ice Cream Sandwich işletim sisteminin gücünü en iyi şekilde yansıtmaktadır" dedi.
Android Market aracılığıyla; Gmail, üç boyutlu haritalar içeren Google Maps 5.0, Google Earth, Google Calendar ile senkronize olma özelliği gibi Google’ın bir dizi mobil hizmetlerini içeren Galaxy Nexus; bunların yanı sıra 300 binden fazla uygulamaya da erişim imkanı sunuyor. Yüzle Kilit Açma özelliği ile telefonun tuş kilidini açmak için yüz tanıma özelliği ile dikkat çeken Galaxy Nexus; panoramik çekim seçeneği, 1080p video çekim özelliği, deklanşöre basım anında fotoğrafın kaydedilmesi gibi özellikleri de kendinde topluyor.
Galaxy Nexus, bulut teknolojisine uyumluluğu sayesinde de kullanıcıların e-postalarını, rehberlerini ve diğer verilerini tüm cihazları ile senkronize etmelerine olanak tanıyor.

Avea ve Acer’dan bir ilk
Electro World mağazalarında satışa sunulan ve hızlı işlemcisi, geniş sabit disk kapasitesi ve eşsiz tasarım özellikleri ile teknoloji severlerin yeni göz bebeği Acer Aspire S3 Ultrabook’u alanlar, beraberinde Avea Jet Mobil Modem, hediye faturasız SIM kart ve 3 ay boyunca 4 GB İnternet paketine ücretsiz olarak sahip oluyorlar.
Güç, hız, performans, tasarım, yeni nesil teknolojiler, uzun pil ömrü, verimlilik, hafiflik, kullanım kolaylığının yanı sıra mobil ihtiyaçların tümünü karşılayan Acer Aspire S3 Ultrabook, Avea farkıyla; Electro World’ün Astoria, Antares, Capacity, Gordion, Bursa, Viaport, Bostancı, Kartal, 365, Konya, Ankamall, Maslak, Adapazarı, Gop, Torium Avm, Denizli, Anatolium, Diyarbakır olmak üzere 18 mağazasında teknoloji tutkunlarını bekliyor. En ince noktasında yalnızca 13 mm olan Acer Aspire S3 Ultrabook, görüntü teknolojisi ile kenar kalınlığını üçte bire incelterek 13,3 inç çerçeve oluştuyor.
Acer Aspire S3 Ultrabook, Alüminyum/Mg-Al tasarımı ile şık görünümünün yanı sıra, ağırlığı 1,4kg'dan bile hafif. LCD ekranını dış etkenlerden koruyor.
Kullanıcının favori erişim noktalarını hafızasında tutarak, anında yeniden bağlanma özelliği ile İnternet’e yalnızca 2,5 saniyede giriş sağlıyor. Yani, Acer Instant Connect teknolojisine sahip olmayan diz üstü bilgisayarlara göre, 4 kat daha hızlı.
Aspire S3 Dolby Home Theater v4 ile profesyonelce ayarlanmış hoparlörler, sesin sinema kalitesinde ulaşmasını sağlarken; HDMI bağlanabilirlik yüksek tanımlı büyük ekranı ile eğlencenin kapılarını açıyor. Acer clear.fi yazılımı ile, kullanıcıların ev veya iş yerlerinde kendi ‘’bulut’’larını (cloud) oluşturmasına yardımcı oluyor. Tek bir tıkla; müzik, fotoğraf ve video dosyalarına ulaşım sağlıyor. Ayrıca yine clear.fi aracılığıyla; sosyal ağlardaki güncellemeleri takip etmeyi ve içerik paylaşmayı kolaylaştırıyor.
Acer Crystal Eye 1,3 MP HD Web kamerası ve Acer Video Conference Manager anında mesajlaşma yazılımı; en kaliteli görüntülü ve sesli haberleşme için ideal bir ortam sunuyor. Ayrıca, kısa mesafeli kablosuz aktarımlar için Bluetooth 4.0 ile düşük enerji harcıyor.

Avea, İnternet günlükçüleri ile genç sanatçıları buluşturdu
Dünyaca ünlü isimleri Türk hayranları ile buluşturan Avea, Türk müzik sektörüne yön veren isimleri Net günlüğü yazarlarıyla bir araya getirmeye devam ediyor. 15 Şubat’ta gerçekleştirilen 5’inci ‘Avea Müzik Blogları Fikir Takımı Tea&Talk Buluşmaları’nın konukları ABD’li müzik grubu Helicopria’nın Türk üyesi Sırma Munyar, NADA Grubu’ndan Selen Hünerli ve Miray Kurtuluş, Planeur'ün vokalisti Serkan Modalı ile gitarist Onur Ataman, 123’ün vokalisti Dilara Sakpınar oldu. Evrensel dil olan müziği farklı boyutlarıyla 7 yıldır sahiplenen Avea, müzik yazan Net günlükçüleriyle 2011’de başlattığı “Tea&Talk Buluşmaları”na bu yıl da devam ediyor. Net günlüğü yazarlarının görüşleri ile sinerji yaratmayı hedefleyerek “Müzik Blogları Fikir Takımı” projesini hayata geçiren Türkiye’nin en genç ve en yenilikçi GSM markası Avea, bu kapsamda her ay düzenlenen “Tea&Talk Buluşmaları”nda Net günlükçüleriyle fikir alışverişinde bulunuyor.
Tolga Akyıldız’ın yöneticiliğindeyürütülen ve ilki Ekim 2011’de gerçekleşen “Tea&Talk Buluşmaları”nın 5’inci toplantısı “müziğe ses veren” isimlerle gerçekleşti. Müzikte Çetrefilli Yol: Ana Akıma Alternatif Olmak konusunun enine boyuna konuşulduğu söyleşinin konukları Helicopria’nın Türk üyesi Sırma Munyar, NADA Grubu’ndan Selen Hünerli ve Miray Kurtuluş, Planeur’ün vokalisti Serkan Modalı ile gitarist Onur Ataman, 123’ün üyesi Dilara Sakpınar oldu.
“Alternatif müzik ve ana akım arasındaki ayrışmalar ve toplumun bu iki konuma bakış açısı”, “Alternatif müzik yapan sanatçıların ve grupların karşılaştıkları sorunlar ve çözüm yolları”, “Popülerlik”, “Sosyal medyanın kullanımı ve faydaları” gibi konuların işlendiği buluşmada konuşan Helicopria’nın Türk üyesi Sırma Munyar, alternatif müzik konusuna vurgu yaptı. Bazı müzisyenlerin fark yarattıklarını, bunu projeleriyle de ortaya çıkardıklarını kaydeden Munyar, “Örneğin benim bu konuda idolüm Björk... Her yaptığı albümde farklı çalgı aletleri kullanır, farklı yorumlar katar. Bir pop şarkıcısı olarak anılır ancak çok farklı müzikleri de içerir eserlerinde. Bu nedenle bir alternatifi ortaya çıkmıyor” dedi.
NADA Grubu’nun üyeleri Selen Hünerli ve Miray Kurtuluş İnternet’in kendileri için oldukça önemli olduğuna değindi. İlk olarak İnternet’te tanınmaya başladıklarını söyleyen Selen Hünerli, “Albümümüz çıkmadan My Space’te videomuz yayınlandı ve hızla yayıldı. Aslında müzik dünyasına sanal dünyanın çok büyük katkısı var” diye konuştu.
Son dönemde adını sıkça duyuran 123 grubunun vokalisti Dilara Sakpınar, İnternet’te yapılan konser duyurularının, gelişmelerin daha hızlı yayıldığını ve etkinlikleri Facebook ve Twitter aracılığıyla paylaştıklarını söyledi ve geri dönüşün yüksek olduğunu belirtti.
Planeur Grubu’nun vokalisti Serkan Modalı ise konserlere yönelik videoları, fotoğrafları ve etkinlikleri İnternet üzerinden müzikseverlerle buluşturduklarını dile getirdi.
Alternatif müziğin maddi açıdan da desteklenmesi gerektiğini belirten Planeur’ün başarılı gitaristi Onur Ataman, “Plak şirketleri ana akım müziklerine tam destek verirken, alternatif müzik çok fazla rağbet görmüyor. Dinleyiciler de popüler olanı tercih ediyorlar. Bu da alternatifi daha az duyulur hale getiriyor” dedi.