Vodafone Türkiye’den 18 milyon ile abone sayısında yeni rekor


 

Gelirler bakımından dünyanın en büyük mobil haberleşme şirketlerinden Vodafone, Ekim-Aralık 2011 sonuçlarını açıkladı.
Vodafone Türkiye, müşteri memnuniyeti, yenilikçilik ve kaliteye odaklı stratejik programı sayesinde toplam abone sayısını Ekim-Aralık 2011 çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre 1,3 milyon artırarak, 18 milyon abone seviyesine ulaştırdı. Şirket servis gelirlerinde, geçen yılın aynı dönemine göre %23,5* artış oranı ile Vodafone Grubu’nun Avrupa Bölgesi’nde en hızlı büyüyen operatörü konumunu sürdürdü.
Vodafone Türkiye’nin sergilediği büyüme grafiğinde mobil İnternet gelirleri, kurumsal müşteri gelirleri ve faturalı abone kazanımı önemli rol oynadı. Şirket, geçen yılın aynı dönemine oranla üçüncü çeyrekteki mobil İnternet gelirlerinde %244, veri gelirlerinde %77 ve kurumsal servis gelirlerinde %22 oranında büyüme kaydetti. Şirketin faturalı abone sayısı ise, geçen yılın aynı dönemine göre %36 artış ve 1,5 milyon abone kazanımı ile 5,6 milyona ulaştı. Böylece toplam abone bazı içinde faturalı abonelerin payı %31,1’e yükseldi.
Vodafone Türkiye müşterisine kaliteli hizmeti doğru değer dengesiyle sunmayı hedefleyen tarife yapısı ile ses trafiğinde ve abone başına gelirde (ARPU) önemli artış kaydetti. Ses trafiği** geçen yılın aynı dönemine göre %26,8 artarak 16,3 milyar dakikaya ulaşırken, faturalı ve faturasız aboneler için ortalama (birleşik) ARPU, %12,2 artışla 19.8 TL seviyesine yükseldi.

Geleceğin yeni eğilimi: Mobil İnternet’te %244 büyüme
Vodafone, küresel bilgi birikimini Türkiye’ye aktararak, mobil İnternet’in kullanımını yaygınlaştırmaya yönelik “herkese mobil İnternet” stratejisinin sonuçlarını almaya devam etti. Kaliteli kapsama, erişilebilir fiyatlandırma, akıllı telefonlar sayesinde şirket, son çeyrekte mobil İnternet’te %244 büyüme sağladı.

Akıllı kapsama teknolojileri ile güçlü altyapı
Abonelerine kaliteli kullanıcı deneyimi sunmak amacıyla son dört yıldır kesintisiz sürdürdüğü yüksek teknoloji yatırımlarıyla son çeyrekte 2.Nesil (2N)’de 14,9 bin baz istasyonu ile nüfus kapsaması %98,86, 3N’de ise 8,2 bin baz istasyonu ile nüfus kapsaması %80,85 olarak gerçekleşirken, toplam şebeke ekipman altyapısı ise 23 bin oldu. Şirket kapsama kalitesine duyduğu güvenini Türkiye telekom sektöründe bir ilk olan “Kesintisiz Çağrı Garantisi Kampanyası”nı hayata geçirerek, bu kampanyada kaydettiği %99,4 çağrı kurma başarı oranıyla tescillemiş oldu.

Müşteri odaklı sınıflandırma stratejisiyle kurumsal sınıfta %22 büyüme
Vodafone Grubu’nun kurumsal müşterilerine yönelik kurumsal tecrübesi ile bu alandaki konumunu giderek güçlendirerek son çeyrekte servis gelirlerini geçen yılın aynı dönemine göre %22 oranında arttırdı. 30 Kasım 2011’de Koç.net satın alımı sonrası faaliyetlerine Vodafone net olarak devam ederek yelpazesine ek olarak ADSL hizmetlerini de kattı. Böylece Türkiye’nin en büyük 500 şirketinin %58***’ine haberleşme hizmetleri sunar duruma geldi.
81 ilde tüm müşterilerine en iyi hizmeti sağlamak amacıyla şirket, Vodafone Cep Merkezleri sayısını bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla 154 mağaza artırarak 1170’e çıkardı ve böylece bu alanda %19’luk bir büyüme sağladı. Dünya standartlarında müşteri hizmetleri operasyonu sağlamak üzere Vodafone Grubu’nun örnek uygulamaları ile donatılan Vodafone Samsun Çağrı Merkezi’nin, Kasım ayında faaliyete geçmesiyle, şirketin Türkiye’nin farklı illerindeki çağrı merkezlerinin sayısı 5’e ulaştı.
Vodafone Türkiye, numara taşımanın başlamasından bu yana, “numara taşımada en çok tercih edilen operatör” konumunu sürdürürken, Vodafone’a taşınan net numara sayısı 2,2**** milyona ulaştı. Müşteri Tavsiye Oranında (Net Promoter Score) Aralık 2011’de en yakın rakibinin 6 puan önüne geçerek, abonelerin en çok tavsiye ettiği operatör olmaya devam etti.

  • *Servis geliri büyüme oranı organik olup, Koçnet satın alımını içermektedir.
  • **Ses trafiği: şebeke üzerindeki her yöne tüm çağrıları içerir.
  • ***Vodafone İs Ortağım rakamlarında Vodafone, Vodafone Alternatif veya Vodafone Net’ten hizmet alan ve 2011 Capital 500 listesinde bulunan firmalar dikkate alınmıştır.
  • ****Numara taşımanın başladığı Kasım 2008 tarihi referans alınmıştır. Net fark değil, toplamda Vodafone’a taşınan abone sayısıdır. 
  • Müşteri Tavsiye Oranı (net promoter score): Abonelerimizin yaşadıkları deneyimdeki memnuniyetlerini yakın çevresine tavsiye etme net skorunu göstermektedir.

Vodafone Türkiye’den "akıllı kapsama teknolojisi"ne 56 milyon TL yatırım
Vodafone Türkiye’nin kapsama kalitesine olan tam güvenini ortaya koymak üzere hayata geçirdiği “Akıllı Kapsama Teknolojisi”nin en önemli bileşenlerinden birini temsil eden Şebeke Operasyon Merkezi’nin resmi açılışı, 20 Şubat 2012 tarihinde BTK Başkanı Dr. Tayfun Acarer ile, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcıları Hasan Süel ve Jorge Fernandes’in katılımıyla gerçekleşti. Vodafone abonelerinin en iyi konuşma deneyimini yaşamalarına katkıda bulunarak müşteri memnuniyetinde çıtayı yükselten Şebeke Operasyon Merkezi, Vodafone'un "Türkiye'yi kesintisiz haberleşme çağına taşıma" hedefinin gerçekleşmesi yönünde güçlü bir adım oluşturuyor.
20 Şubat 2012, İstanbul - Vodafone, Türkiye'de müşteri memnuniyetinde yeni bir dönem başlattı. Vodafone Türkiye’nin akıllı şebeke ağı ile kaliteli ve yüksek kapasiteli hizmetlerinin omurgasını oluşturan Vodafone Şebeke Operasyon Merkezi’nin, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer ile Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcıları Hasan Süel ve Jorge Fernandes’in katıldığı bir törenle resmi açılışı gerçekleşti.
Toplam 56 milyon TL’lik yatırımla hayata geçen Şebeke Operasyon Merkezi, Vodafone'un güçlü ve ileri teknolojili altyapısına duyduğu güveni ifade eden ve konuşma sırasında kesinti olduğu takdirde, abonelere para iade güvencesi veren Akıllı Kapsama Teknolojisi'nin en önemli unsurlarından birini oluşturuyor. Müşteri deneyiminin en ileri araç ve yöntemlerle ölçümlenerek, haberleşmenin kesintisiz devamlılığını sağlamak adına gerekli önlemlerin alındığı Şebeke Operasyon Merkezi’nde, 144’ü mühendis olmak üzere toplam 196 kişi istihdam ediliyor.

Tayfun Acarer: “Merkez, Türkiye’de kaliteyi yükseltecek”
Açılışta bir konuşma yapan Kurum Başkanı Tayfun Acarer, açılışı yapılan Vodafone Şebeke Operasyon Merkezi’nin, Türkiye’de kaliteyi yükselteceğini belirterek, Vodafone’un Türkiye için sosyal bir proje olan çağrı merkezlerinin açılması konusunda da çok önemli katkıları olduğunu söyledi. Son bir yılda Türkiye’de veri trafiğinin 15 kat arttığını anlatan Acarer, “Bu konuda dünyadaki eğilim nedir’ diye baktığımızda 5 yıl içinde veri trafiğinin 65 kat artması bekleniyor. Türkiye’de de basit bir hesap yaptığımızda 5 yıl içinde 75 kat bir artış bekliyoruz. Bu sebeple ciddi bir yatırım yapılması gerekiyor. Türkiye’nin şu anki şebekesi, 3.Nesil (3N) ile birlikte Avrupa’daki pek çok ülkeden daha iyi durumda” dedi. Elektromanyetik değerlerin ölçülmesi ile ilgili de açıklamalarda bulunan Dr. Tayfun Acarer, şunları söyledi: “Kurum, telekom ekipmanları dediğimiz cihazların elektromanyetik değerlerini ölçmektedir. Uluslararası standartların üstünde standartlara uymayan cihazlar var ise, bunları toplatmaktadır.”

Hasan Süel: "Türkiye’nin bilişim otobanlarına yeni şeritler ilave ediyoruz”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, törende yaptığı konuşmada, Şebeke Operasyon Merkezi’nin, müşterilerine sundukları kaliteli, yüksek kapasiteli ve kesintisiz hizmetin beynini oluşturduğunu ifade ederken, bu merkezde Vodafone Grubu’nun küresel bilgi birikimi ve tecrübesini en son teknolojik gelişmelerle birleştirerek, kayıtsız şartsız müşteri memnuniyetine dönüştürdüklerini belirtti.
Süel, şöyle konuştu: “Türkiye’nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olan Vodafone, ülkemizde faaliyete geçtiği 2006 yılından bu yana 11 milyar TL’yi aşkın yatırım yaptı. Merkezimizde, bizim için en önemli performans ölçütlerinden biri olan müşteri şebeke deneyimini en ileri teknoloji araç ve yöntemlerle ölçümlüyor, burada elde ettiğimiz verilere göre aksiyon planlarımızı belirliyoruz. Türkiye’de her gün daha fazla birey ve kuruma mobil teknolojinin olanaklarını ulaştırmaktan ve Türkiye’nin bilişim otobanlarına yeni şeritler inşa etmekten gurur duyuyoruz. Merkezimiz ayrıca, Vodafone’un kriz yönetim merkezi olarak da çalışıyor. Örneğin, Van depreminde, sistemin bize anında verdiği alarm ile bölgede ilk mobilize olan operatör olduk. Van’daki durumu merkezimiz üzerinden sürekli olarak takip ederek mobil baz istasyonlarını hangi noktalara sevk edeceğimizi kararlaştırdık. Böylelikle anında en efektif müdahaleyi yaptık. Van’da kurduğumuz kriz masalarının koordinasyonu buradan sağlandı. Merkezden anında elde ettiğimiz bilgiler doğrultusunda yaptığımız yerinde planlamalar ve aldığımız acil önlemlerle depremden etkilenen tüketicilerimizin herhangi bir sıkıntı yaşamadan haberleşmelerini sağladık.”
Gerek dünyada, gerekse de ülkemizde, tüketici alışkanlıklarının değiştiğini ifade eden Süel, sözlerine şöyle devam etti: “Henüz toplam gelirlerin önemli bir kısmını oluşturmasa da mobil geniş bant trafiğinin pazar büyümesinin çok üzerinde arttığını gözlemlemekteyiz. Bu da bizlere mobil haberleşme hizmetlerinde geleceğin itici gücünün geniş bant olacağını gösteriyor. Artan mobil geniş bant hacmi tüketicilere yeterli kalite ve kapasite sunmak için yatırım ihtiyacı da gerektiriyor. Bu yatırımlar ancak sürdürülebilir bir faaliyet ortamında gerçekleştirilebilir. Özellikle geçiş hakkı ve saha kiralamalarında karşılaşılan zorluklara sektör-devlet işbirliğiyle çözüm getirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu konuda 1.11.2011 tarihli Kanun Hükmünde Kararname ve 16.02.2012 tarihli Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Genelgesi önemli bir adım olmuştur. Ayrıca, mobil geniş bant hizmetlerinin verilmesi için en önemli faktörlerden biri fiber yatırımlarıdır. Operatörlerin etkin fiber yatırımları için yeni yatırımlarda geçiş hakkı düzenlemelerinin bir an önce hayata geçmesi, mevcut yatırımlardan da tüm operatörlerin faydalanabilmesi için gerekli düzenleme müdahalesinin yapılması elzemdir.”

Jorge Fernandes: “Türkiye bölgesel bir merkez haline geliyor”
Şebeke Operasyon Merkezi’nin, teknik anlamda sağladığı güçlü altyapının yanında, bölgedeki sinerjiyi de insan kaynağı anlamında olumlu yönde etkilediğini belirten Fernandes, burada yaratılan tasarruf ile başka firmalardan alınan hizmetlerin bir kısmının artık Vodafone’un kendi insan kaynağı ile sağlanabileceğini ifade etti.
Şebeke Operasyon Merkezi’nin, gerek insan kaynağı gerekse teknoloji anlamında henüz sadece bir başlangıcı temsil ettiğini söyleyen Fernandes, şöyle konuştu: “Son çeyrek sonuçlarına göre bir kez daha Vodafone Grubu’nun Avrupa Bölgesi’nde en hızlı büyüyen operatörü olan Vodafone Türkiye, yüksek potansiyeli ile tüm operasyonlarımız içinde bizim için çok önemli bir noktada konumlanıyor. Önümüzdeki süreçte Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerinin altyapı yönetiminin de merkezimiz üzerinden gerçekleşmesi yönünde çalışmalarımız devam ediyor. Tüm bunlar, Türkiye’nin bölgesel bir merkez haline gelmesi sürecinde kuşkusuz çok değerli gelişmeler.”

Müşteri memnuniyetinde yeni bir sayfa
Şebeke Operasyon Merkezi, 2009 yılından bu yana yüksek hizmet kalitesine ve müşteri memnuniyetini artırarak büyümeye odaklanan Vodafone Türkiye'nin bu stratejisini destekleyen önemli bir adımı temsil ediyor. Merkezde, Vodafone için en önemli performans ölçütlerinden biri olan şebeke müşteri deneyimi, en ileri teknolojileri kullanan araç ve yöntemlerle ölçümleniyor. 144 mühendisin görev yaptığı Şebeke Operasyon Merkezi'nde müşteri beklenti ve ihtiyaçlarını anlamaya yönelik ölçümlemeler sonucu elde edilen verilere göre aksiyon planları belirleniyor; müşteri profil ve beklentileri doğrultusunda oluşturulan yapılandırmalar ve hizmet kalitesini en üst düzeye çıkaran sistemler ile abonelerin deneyimi en ince ayrıntısına kadar işleniyor. Şebekelerin düzenli olarak izlendiği Merkezde, müşteri deneyimini etkin ve öngörülebilir şekilde ölçmek üzere en gelişmiş uygulamalar düzenli olarak sistemlerle bütünleştiriliyor. Müşterilerin sıkıntı yaşadıkları noktalara ve yaşanan yoğunluklara göre öngörülebilir çözümler geliştirilerek, gerekli önlemler hızla alınıyor.

Vodafone Smart Tab 10 Vodafone Cep Merkezleri’nde
Vodafone, ‘Herkese Mobil İnternet’in stratejisi doğrultusunda, kısa bir süre önce 26 yaş altı gençlere sunduğu Türkiye’nin ilk operatör markalı tableti Vodafone Smart Tab 10’u, yoğun istek üzerine, beklenen tarihten de önce tüm Vodafonelularla buluşturuyor.
Vodafone aboneleri, Smart Tab 10’a 250 MB süper İnternet paketine 24 ay taahhüt vererek ayda 49 TL’ye sahip olabilecek. Daha yoğun İnternet kullanımı yapan aboneler için ise, Vodafone Smart Tab 10; 1 GB İnternet paketiyle ayda 59 TL; 4 GB İnternet paketiyle ise, ayda 69 TL’ye abonelerle buluşacak.
Vodafone, abonelerine 1 GB ve 4 GB’lık süper İnternet paketlerine ek olarak bir de yurtdışı Vodafone operatörlerinde geçerli aylık 50 MB İnternet hediye edecek. Bununla beraber, Vodafone Smart Tablet 10’u satın alan şanslı aboneler, Vodafone Red’in ayrıcalıklı dünyasına da adım atacaklar. Türkiye’deki herkesin mobil İnternet’in sunduğu olanaklardan eşit şekilde faydalanması amacıyla uygulamaya koyduğu “Süper İnternet” stratejisinin bir yansıması olarak Vodafone, geçtiğimiz sene Türkiye’nin ilk operatör markalı akıllı telefonunu kullanıcılarıyla buluşturmuştu. Vodafone, bu stratejinin devamı olarak şimdi de Vodafone Grubu’yla aynı anda aboneleriyle buluşturduğu Türkiye’nin ilk operatör markalı tableti ile ülkemizdeki herkesi teknoloji okur-yazarı yapmak konusundaki kararlılığını bir kez daha ortaya koyuyor.

Vodafone Smart Tab 10 ile sayısız avantaj abonelerin hizmetinde
1.2 GHz frekansında çalışan çift çekirdekli işlemcileri ile dikkat çeken Vodafone Smart Tab 10, 1 GB ara bellek garantisiyle satışa sunuluyor. Mevcut depolama alanı, MicroSD kart ile 32 GB’a yükseltilebiliyor. (1280 x 800) piksel çözünürlük sunan 10 inç ekran büyüklüğündeki tabletin arka yüzeyinde 5, ön yüzeyinde ise 2 MP kamera yer alıyor.
Google Android 3.2 işletim sistemiyle çalışan Vodafone Smart Tab 10’un sahip olduğu 16 GB’lık depolama alanı, kullanıcılara fotoğraf, video gibi dokümanlarını dilediklerince arşivleme imkanı sunuyor.

Vodafone Türkiye Mercury Ödülleri’nde sahnede
Vodafone Türkiye, haberleşme alanında dünya çapında en başarılı çalışmaları ödüllendirmek amacıyla gerçekleştirilen Mercury Ödülleri’nde, Vodafone Çiftçi Kulübü programıyla “Topluluk İlişkileri” ve “Pazar Büyümesi” kategorilerinde Gümüş Ödül’e layık görüldü.
Vodafone Çiftçi Kulübü, çeyrek asırdır, faaliyet gösterdikleri sektörlerde, yaratıcı ve yenilikçi haberleşme çalışmalarıyla fark yaratan başarılı kuruluşları ödüllendirmek amacıyla düzenlenen Mercury Ödülleri’ne iki gümüş ödül ile imzasını attı. Japonya’dan Fransa’ya, Afganistan’dan Peru’ya, dünyanın dört bir yanından en başarılı haberleşme çalışmalarının yarıştığı Mercury Ödülleri, 22 Mart’ta New York’ta gerçekleştirilecek bir törenle sahiplerini bulacak.
Türkiye’de, çiftçiler özelinde geliştirilen ilk mobil haberleşme projesiolan Vodafone Çiftçi Kulübü Tarım ve Köyişleri Bakanlığı ile Tarım ve Kredi Kooperatifleri işbirliğiyle 2009 yılında hayata geçirildi. Türkiye’deki çiftçilerin ve yakınlarının hayatlarını mobil haberleşme teknolojilerinin sağladığı imkanlarla kolaylaştırmak hedefiyle yola çıkan Vodafone Çiftçi Kulübü kapsamında yürütülen güçlü iletişim çalışmaları Mercury Ödülleri’nde Vodafone Türkiye’ye iki farklı kategoride Gümüş Ödül kazandırdı.
Türk çiftçisinin yaşam kalitesini artırarak sosyal bir iş modeli sunan, Türkiye’de tarımda verim ve değer artışı elde edilmesine katkı sağlamayı amaçlayan Vodafone Çiftçi Kulübü, sadece avantajlı tarifeler ve cihaz kampanyaları ile yetinmeyerek, çiftçilerin hasatlarını ve hayatlarına faydalı birçok hizmeti de sunuyor. Vodafone Çiftçi Kulübü, üyelerine sunduğu ücretsiz ferdi kaza sigortası, hasat zamanı yılda bir kez faizsiz ödeme olanağı, tüm zirai meteorolojik uyarıları ilçe ve ürün bazlı ücretsiz sunan Çiftçi Haber Paketi, ürünlerini aracısız satmalarını sağlayan İlan servisi gibi hizmetlerinin yanında, Türkiye’yi ilçe ilçe dolaşan Vodafone Çiftçi Kulübü Tırı ile de Türk tarımına hizmet veriyor.

Gizem Keçeci: “Çiftçilerimiz için yaptığımız faaliyetlerin uluslararası alanda takdir görmesinden gurur duyduk!”
Vodafone Pazarlama İletişimi Direktörü Gizem Keçeci, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, dünyanın haberleşme alanında en prestijli etkinliklerinden biri olan Mercury Ödülleri’nde, tarım sektörünün gelişimi için bir “ilk” olarak hayata geçirilen Vodafone Çiftçi Kulübü programı çalışmalarının, iki kategoride birden Gümüş Ödülle taçlandırılmasının Vodafone Türkiye için büyük bir gurur kaynağı olduğunu belirtti.
Vodafone Çiftçi Kulübü’nde mobil haberleşme teknolojilerinin daha etkin kullanımı aracılığı ile çiftçilerin iş süreçlerindeki verimliliği arttırmayı hedeflediklerini belirten Keçeci, şöyle konuştu: “Çiftçilere cihaz ve tarife sunmanın ötesinde; daha geniş yelpazede bir sosyal iş modeli hayata geçirdik. Türkiye’de bir ilki temsil eden böyle bir programın haberleşme çalışmalarının da en az programın kendisi ve içeriği kadar yaratıcı ve yenilikçi olması tartışmasız büyük önem taşıyordu”. Keçeci sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugün mobil haberleşme teknolojilerinin insanlığın gelişimi ve potansiyelini gerçekleştirebilmesi adına sağlayabileceği çok değerli katkılar bulunuyor. Biz dünya çapında mobil haberleşme teknolojilerinin liderlerinden biri olarak, bu alanda sahip olduğumuz küresel birikimi, Türkiye’nin ekonomik ve sosyal yaşamına katkı sağlamak için seferber etmeyi her zaman için en önemli önceliklerimizden biri olarak görüyoruz. Vodafone Çiftçi Kulübü bu yaklaşımımızın en değerli sonuçlarından birini temsil ediyor. Türkiye nüfusunun yaklaşık yüzde 27’si tarımla uğraşırken ekonominin de önemli kısmını hala tarım oluşturuyor, buna dünya çapında azalan gıda kaynaklarını da eklediğimizde, tarım, hem Türkiye’de hem de dünyada en stratejik endüstrilerden biri olarak konumlanmaya devam ediyor. Bunun bilincinde olarak çiftçilere yönelik projelerin geliştirilmesini destekliyor ve haberleşme çalışmalarımızla da güçlendirmeye özen gösteriyoruz. Bu ön görüşümüzün ve gerçekleştirdiğimiz çalışmalarının uluslararası alanda, böyle değerli bir organizasyonda takdir görmüş olması da bizim için çok kıymetli. Bu projeye gönül veren, emeğini koyan tüm arkadaşlarıma sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum”.

Vodafone FreeZone’dan gençlerin cebine uygun BlackBerry akıllı telefon
Vodafone’un gençlik markası Vodafone FreeZone, BlackBerry ailesinin en popüler akıllı telefonlarından BlackBerry Curve 3G’yi çok avantajlı fiyata gençlerle buluşturuyor.
Kampanya kapsamında, Genç Avantaj tarifesine 24 ay taahhüt veren gençler, BlackBerry Curve 3G’ye tarifelerine ek olarak ayda sadece 16,9 TL’ye sahip olabilecekler.
Ayrıca, Vodafone’nun BlackBerry İnternet paketi de 16,9 TL’ye sınırsız İnternet erişimi ve sınırsız mesajlaşma fırsatı sunuyor. Bu ek paket ile gençler, en popüler uygulamalardan biri olan BlackBerry Messenger (BBM) ile sevdikleriyle mesajlaşabilecek; Facebook ve Twitter gibi sosyal ağların yanı sıra, BlackBerry App World üzerinden mobil uygulamalara erişebilecek. Vodafone FreeZone’un bu benzersiz teklifinden faydalanmak için Genç Avantaj tarifesine geçmek isteyen gençlerin tek yapmaları gereken, en yakın Vodafone Cep Merkezi’ne uğramak.

Gökhan Öğüt: “Teklifimizi gençlerin cebine uygun hale getirdik”
Vodafone İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Öğüt, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Vodafone FreeZone’un çatısını oluştururken gençlerin yaşantılarını her alanda kolaylaştırmaya odaklandıklarını ve bunun için onların ihtiyaçlarını anlamaya yönelik geniş çaplı araştırmalar gerçekleştirdiklerini belirtti. Bu araştırmalar sonucunda, gençler için özgürlüğün çok önemli olduğunu gördüklerini belirten Öğüt, özellikle arkadaşlarıyla, sevdikleriyle özgürce haberleşebilmenin gençler için çok değerli olduğunu ifade etti.
Öğüt, sözlerine şöyle devam etti: “Yapılan araştırmalar, gerek dünyada gerekse Türkiye’de akıllı telefon alma eğiliminin gençler arasında yetişkinlere oranla çok daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Öyle ki günümüzde akıllı telefonlar, gençler için televizyon, bilgisayar gibi diğer mecralara oranla çok daha ön planda yer alıyor. Bunun en önemli nedenleri arasında, gençlerin özgürce ve anında haberleşmek istemesini gösterebiliriz. BlackBerry, özellikle BBM hizmeti ile sınırsız mesajlaşma olanağı sunması ve sosyal ağlardaki iletişimlerini kolaylıkla yönetmelerine imkan sağlaması dolayısıyla gençlerin gözdesi. Bununla birlikte, gençlerin akıllı telefon alma kıstaslarına baktığımızda, fiyat unsurunun çok ön planda olduğunu görüyoruz. Tüm bu verileri göz önünde bulundurarak, teklifimizi gençlerimizin cebine uygun hale getirdik. Vodafone FreeZone’lu gençler ayda 16,9 TL gibi çok uygun bir fiyata BlackBerry Curve 3G akıllı telefona sahibi olabilecek; BBM ve sosyal ağların avantajlarının keyfini çıkarabilecekler. Vodafone Türkiye olarak önümüzdeki süreçlerde de gençlerimize en popüler akıllı telefon modellerini en avantajlı fiyat ve paketlerle sunmak üzere kampanyalarımıza yenilerini ekliyor olacağız.”

Vodafone’dan sel mağduru çiftçilere destek
Vodafone, Mersin’in Tarsus ilçesinde sağanak yağış dolayısıyla meydana gelen sel felaketinin ardından bölgedeki çiftçilerin olumsuz koşullardan en az seviyede etkilenerek haberleşme ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri ve çiftçilere zor zamanlarında destek olmak amacıyla bölgedeki tüm Vodafone Çiftçi Kulübü üyelerine 100 dakika ve 100 kısa mesaj yükledi.
Tarsus’ta sağanak yağış sebebiyle meydana gelen ve bölgedeki 3 köy ile 15 bin dönüm ekili tarım arazisini sel altında bırakırken, 25 - 30 bin dönüm buğday ekili arazinin zarar görmesine sebep olan sel felaketinin ardından Vodafone, mobil haberleşme alanında sahip olduğu tüm imkanları bölgedeki iletişimin herhangi bir kesintiye uğramadan devam etmesi hedefiyle seferber etti.
Vodafone Bireysel Müşterilerden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Gökhan Öğüt konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Tarsus’ta meydana gelen sel felaketini öğrendikleri ilk andan itibaren çiftçilerin bölgedeki olumsuz koşullardan en az seviyede etkilenmelerini sağlamak için ne yapabileceklerini hızla değerlendirdiklerini belirterek, sözlerine şöyle devam etti: “Vodafone Çiftçi Kulübü ile bir yandan çiftçilerimizi hayatlarını kolaylaştıracak, iş süreçlerini daha verimli hale getirecek avantajlı hizmetlerle buluştururken, diğer yandan her türlü afet ve kriz durumunda sahip olduğumuz tüm imkanları Türkiye’nin dört bir yanına seferber ediyoruz”.
Gökhan Öğüt, sözlerine şöyle devam etti: “Vodafone Türkiye olarak her türlü afet ve kriz anında vatandaşlarımızın yanında bulunmak, onlara destek vermek en önemli sorumluluklarımız arasında yer alıyor. Tarsus’taki sel felaketi pek çok evi sular altında bırakırken, binlerce ekili arazide ciddi hasarlar meydana getirmiştir. Böyle üzücü bir olayın ardından Tarsuslu çiftçilerimize destek olmak, bizim en doğal sorumluluklarımızdan biridir. Hava durumu ve sel bilgisini 2434 Çiftçi Haber Paketi ile önceden vererek çiftçilerimizi uyarmıştık. Vodafone Çiftçi Kulübü abonelerimizin hatlarına tanımlamış olduğumuz ücretsiz konuşma ve kısa mesajlarla bölgedeki haberleşmenin kesintisiz devam etmesine katkı sağlamaktan mutluluk duyuyoruz. Tarsus’lu tüm çiftçilerimizin yaşanan bu felaketi en kısa sürede atlatmalarını temenni ediyor, her birine ayrı ayrı geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz”.