Oyun sektörünün liderleri Hasbro ve Zynga güçlerini birleştirdi


 

Hasbro, Zynga’nın en popüler markalarıyla geniş bir ürün yelpazesi geliştirmek için dünya çapında özel bir stratejik işbirliğine imza attı.
Dünya oyuncak devi Hasbro ve dünyanın en büyük sosyal oyun geliştiricisi Zynga, 9 Şubat 2012 tarihinde önemli bir anlaşmaya imza attı. Bu anlaşmayla Hasbro, Zynga’nın en bilinen sosyal oyunlarını, markalarını temel alarak oyun ve oyuncak kategorisinde kapsamlı ürün serileri geliştirme ve dağıtma hakkına sahip oldu.
Ayda 227 milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip olan Zynga, FarmVille, CityVille ve Words With Friends gibi dünyanın en bilinen Facebook oyunlarının yaratıcısı. Bu anlaşmayla Hasbro, farklı oyun ve oyuncak kategorilerinde kapsamlı ürün serileri geliştirerek Zynga’nın en sevilen oyunlarına farklı bir eğlence boyutu kazandıracak. Bu işbirliği hem Hasbro hem de Zynga markalarını bir araya getirecek yeni ürünlere de fırsat verecek. 
"Dünyayı oyunlar aracılığıyla birbirine bağlama amacımızı ve eğlence ön görüşümüzü paylaştığımız Hasbro ile ortaklık kurmaktan büyük mutluluk duyuyoruz" diyen Zynga’nın kurucusu Mark Pincus bu konudaki sözlerine şöyle devam ediyor: "Bu ortaklık, insanların sanal ve gerçek dünyalarını birbirine bağlama fırsatı verdiği için heyecan verici bir adımı temsil ediyor ve bu sebeple de çok özel. Hasbro ünlü oyuncakları, oyunları ve aksiyon kahramanları ile her zaman eğlence ve oyuna ilham verdi. Biz de anlamlı ve eğlenceli markalar yaratan bir şirketle çalışacağımız için büyük heyecan duyuyoruz.”
Hasbro Başkanı Brian Goldner konuyla ilgili şu açıklamada bulundu: "Zynga’nın dünya çapında bilinen sosyal oyunlarını yeni ve yaratıcı şekillerde hayata geçirme fırsatı Hasbro olarak bizi çok heyecanlandırıyor. Tüketiciler artık sevdikleri oyun markalarını arkadaşlarıyla, aileleriyle, istedikleri zaman ve istedikleri yerde deneyimlemek istiyor; yaratacağımız ürün serileri onların bu beklentilerini karşılayacak. Zynga, oyun yelpazesini sürekli olarak zenginleştiriyor ve insanların oyun oynama şekillerini yeniden tanımlıyor. Hasbro olarak, Zynga’nın ikonik oyunlarını dünya çapında çok daha fazla kişiye ulaştırmak için onlarla işbirliği yapacak olmanın gururunu yaşıyoruz. Hasbro ve Zynga'nın güçlerini birleştiren bu stratejik işbirliği, Hasbro olarak oyun yelpazemizde yaptığımız yeniliklerin ve geliştirmekte olduğumuz yeni platformlarımızın da bir simgesi.”
Hasbro ve Zynga, oyun ve oyuncak dünyasına yeni bir eğlence boyutu katacak olan ilk ürünlerini 2012’nin sonbaharında piyasaya sunmayı planlıyor.

Hasbro
Dünya oyuncak devi Hasbro; 1984 yılından bu yana, Türkiye’de, 7den 70’e herkesi gülümsetmek için çalışıyor. Markalı oyun ve oyuncak sektörünün önde gelen şirketlerinden biri olan Hasbro, ülkemizde Monopoly, Tabu, Jenga, Transformers, Spider-Man, Star Wars, Play-Doh, Playskool, My Little Pony ve Littlest Pet Shop Minişler gibi markalarıyla çok geniş bir tüketici yelpazesine ürünlerini ulaştırıyor.
Hasbro, Türk insanını markalı oyun ve oyuncaklarıyla buluşturmakla kalmıyor, düzenlediği aktiviteler, yarışmalar ve sosyal medya uygulamalarıyla tüm tüketicilerine eğlenceli deneyimler de yaşatıyor. Markalı oyunlardan oyuncaklara, sinema ve Hasbro stüdyolarında yaratılan çizgi filmlerinden televizyon programlarına, lisanslı ürünlerinden video oyunlarına markalarını tüketicilerle buluşturan Hasbro, çeyrek yüzyıldan uzun zamandır Türk insanına eğlencenin kapılarını açıyor.

Zynga
Dünyanın en büyük sosyal oyun geliştiricisi Zynga Inc.’nın oyunları her ay 227 milyondan fazla aktif kullanıcı tarafından oynanıyor. Bu oyunlar arasında CityVille, FarmVille, Words With Friends, Scramble With Friends, CastleVille, Hidden Chronicles, Zynga Poker, Empires & Allies, Indiana Jones Adventure World, The Pioneer Trail, Mafia Wars ve Café World bulunuyor. Zynga'nın oyunlarına, Facebook, Google+, Tencent, Apple iOS ve Google Android de dahil olmak üzere birkaç platformdan ulaşılabiliyor.