MasterCard’tan sanal ödemelerin geleceği: MasterPass

MasterCard, Barcelona’da düzenlenen Mobile World Congress’te sanal ödemelerin geleceğini temsil eden MasterPass’ı tanıttı.
MasterPass, tüketicilerin herhangi bir ödeme kartı ya da cihazı kullanarak tek bir tıkla kolayca alışveriş yapmasını sağlıyor. MasterPass kullanıcıları ister mağazalarda, isterlerse İnternet üzerindeki alışverişlerinde, hiçbir kart bilgisi ya da teslimat adresi girmeden bir dokunuşla diledikleri ürünleri alabiliyorlar. Geleneksel plastik kartların pabucunu dama atan MasterPass, yeni nesil ödeme aracı olarak kabul ediliyor.
Sanal ödemenin ilk adımı PayPass Cüzdan’ın 2012 yılında tanıtılmasının ardından, sanal ödemelerde yeni bir dönem açacak olan MasterPass, Barcelona’da düzenlenen Mobile World Congress’te tanıtıldı. Kullanıcılara hız ve kolaylık sağlayan MasterPass, satış noktalarında QR kodları ve etiketlerle de desteklenecek. Böylelikle, kullanıcılar ister kasada, isterlerse mağaza içerisinde dolaşırken satın almak istedikleri ürünlerin etiket ya da QR kodlarını mobil cihazlarına okutarak, İnternet alışverişlerinde ise sadece tek bir tuşa dokunarak satın alma işlemini gerçekleştirebilecekler. Üstelik MasterPass’e sadece bir kere ödeme yapmak istedikleri kart bilgilerini ve ürünlerin teslim edilmesini istedikleri adresi giren tüketiciler, bu bilgileri her alışverişlerinde kullanabilecek, bilgileri tekrar tekrar girme zahmetinden kurtulacaklar.
MasterCard markalı kartların yanı sıra, farklı markalı kartları da kullanma imkanı sağlayan MasterPass, kullanıcılarına ceplerindeki cüzdanları, sanal ortama taşıma imkanı sunuyor. Tüketiciler, kredi kartı, banka kartı ve ön ödemeli kart bilgilerinin yanı sıra, adres defterlerini ve daha birçok bilgiyi MasterPass’te saklayabiliyorlar. MasterPass, ayrıca, kullanıcılarının hesap bakiyesi, gerçek zamanlı uyarılar, sadakat programları ve paha biçilemez bir çok teklif ve deneyim hakkında bilgi alabilmesini de sağlıyor.
Öncelikle Avustralya, Kanada, Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere’de olmak üzere, Belçika, Brezilya, Çin, Fransa, İtalya, Hollanda, Singapur, İspanya ve İsveç’teki tüketiciler 2013 yılı içerisinde MasterPass’in avantajlarından yararlanmaya başlayacaklar.
MasterPass’le ilgili bilgi veren MasterCard Yeni Nesil Ödemeler Bölümü Başkanı Ed McLaughlin artık tüm cihazların birer alışveriş cihazı haline geldiğini söyleyerek “MasterPass geleneksel plastik kartlardan sanal cüzdanlara kadar ödeme yapma şekillerimizi bir araya getirerek tüketicilere bulundukları her yerden ve basit bir şekilde ödeme yapma imkanı sunuyor” dedi.
PayPass Cüzdan Hizmetleri’nin Mayıs 2012’de hayata geçirilmesinden bu yana, dünyanın dört bir yanındaki iş yerleri ve finans kuruluşları MasterCard ve sanal ödemeler stratejisini desteklemeye devam ediyor. Mobile World Congress’te yapılan lansmanın ardından, MasterPass’ın hayata geçirilmesine destek vermek üzere MasterCard ile birlikte çalışan iş yerleri, finansal kuruluşlar ve destekçiler şöyle:
Finans kuruluşları: BBVA Bank, BMO, BNLPOSitivity, BNL Italy, BNP Paribas Fortis Belgium, Banco Sabadell, Banco Santander, Banca Sella, Citi, Commonwealth Bank, Deutsche Bank Italy, EnterCard, EURO 6000, Fifth Third Bank, Handelsbanken, International Card Services Netherland, Intesa Sanpaolo, Lake Trust Credit Union, ME Bank, NAB, SEB Kort, SIA, Swedbank, TMG Financial Services, UniCredit ve Westpac.
İş yerleri: AHL, American Airlines, Argos, Boots, Grocery Gateway, Harvey Norman, Hikingboots.com, JB Hi-Fi, LogiTRAVEL, Mediamarket Spa Italy, MLB Advanced Media, Park Avenue Coffee, Roses Only Group, Runningshoes.com, Vodafone Italy ve Wintercheck Factory. Bu iş yerlerine ek olarak, dünyanın dört bir yanındaki hizmet sağlayıcılarla yürütülen çalışmalar sonucu, MasterPass 5.900’ü aşkın iş yerinde kullanılabilecek.
Teknoloji ortakları: Adyen, Buckaroo, Cardinal Commerce, Cart32, CO-OP Financial Services, DataCash, Demandware, ICBA Bancard inc., Merchant Warrior, mFoundry, Moneris, OPENTECH.com, Paycorp Holdings, PSCU, Reply, Sage Pay, SIA, The Members Group, Usablenet ve VeriFone Systems, Inc.