İnternet bankacılığı hizmetlerinden yararlanırken nelere dikkat edilmeli?

Son olarak bir çiftin hesabından yaklaşık 30 bin TL çalınması gözleri İnternet bankacılığının taşıdığı risklere çevirdi. Uzmanlar vatandaşları internette daha dikkatli olmaları konusunda uyarırken güvenlik şirketlerinin yazılım ve donanım çözümlerinin riskleri en aza indiren yönüne de dikkat çekiyorlar.
Sabit ve mobil İnternet kullanımının artmasına paralel olarak İnternet bankacılığı hizmetlerini kullananların sayısı da her geçen gün artıyor. Bilgisayar korsanlarının da bir günde milyarlarca TL işlemin yapıldığı İnternet bankacılığı hizmetlerini kendilerine hedef olarak çekiyor. Uzmanlar uzun emekler sonucu elde edilen birikimlerin birkaç saniyede çalınmaması için vatandaşları gerekli güvenlik önlemlerini almaları konusunda uyarıyor.
Son olarak Antalya’da yaşayan bir çiftin banka ve kredi kartı hesaplarından yaklaşık 30 bin TL’nin çalınması, İnternet bankacılığının risklerini bir kez daha gündeme getirdi. Uzmanlar özellikle banka sitelerini taklit eden yabancı sitelerin en büyük tehditlerden birini oluşturduğunu söylüyor. Kullanıcılar bankanın İnternet sitesinde işlem yaptıklarını zannederlerken, aslında bilgisayar korsanlarına şifre ve müşteri numarası gibi en değerli bilgilerini kaptırmış oluyorlar.
Çoğu banka İnternet bankacılığı hizmetlerinden yararlanmak isteyen müşterilerine işlem anında kullanabilecekleri şifreleri kısa mesaj yoluyla gönderiyor. Uzmanlar telefonlara bulaşan virüsler yoluyla söz konusu kısa mesaj arın başka kişilerin telefonlarına yönlendirilebileceği ve içeriklerinin izlenebileceği konusunda tüketicileri uyarıyor. Ayrıca banka ile müşteri arasına giren sahte Web siteleri mevcut iken, kısa mesajları yönlendirmeye de gerek kalmıyor. Sahte sitelerin, siteye giriş aşamasında ya da EFT-Elektronik Fon Transferi yaparken müşterilerin kullanıcı adı, sabit şifre ve telefonlarına gelen kısa mesaj şifrelerini çalması müşterinin bilgisinin dışında para çıkışları için yeterli oluyor.
Birçok banka özel güvenlik şirketlerinin tasarladığı İnternet bankacılığı güvenlik ürünlerini kullanıp, bunların kullanım yöntemlerine dair müşterilerini eğiterek olası dolandırıcılık ya da hırsızlık suçlarının önüne geçmeyi başarıyor. 1986 yılında Almanya’daki bir Türk girişimci olan İsmet Koyun’un kurduğu KOBIL firması söz konusu sorunun çözümüne yönelik “mIDentity Application Security Technology – Uygulama Güvenlik Teknolojisi (AST)” ürününü bankalara sunuyor. İki faktörlü kimlik doğrulama duvarıyla güvenliği perçinlenen ürün, akıllı kart ve mütşeriye ait PIN’in birlikteliği ile güvenlik risklerini en aza indiriyor. iPhone, iPad, Android ve PC’lerde çalışabilen çözüm, güvenliği otomatik olarak sağlayarak son kullanıcının olası endişelerini gideriyor. Çözüm ilk etapta İsviçre bankaları tarafından kullanılmaya başlanmış bulunuyor.