Targus, Amerika’da kurulan Türk şirketi Sena’yı satın aldı

Mobil aksesuar üreticisi Targus, Amerika Birleşik Devletleri’nde kurulan, Apple’ın dünyadaki resmi deri kılıf üreticisi olarak hizmet veren Sena Cases firmasını 75 milyon dolar ödeyerek satın aldı.
Bu satın almayla birlikte ürün yelpazesine akıllı telefon kılıflarını da dâhil edecek olan Targus, ilk olarak IBM markasına el bilgisayar kılıfı satarak sektöre giriş yapmıştı. Konuyla ilgili açıklama yapan Targus EMEA Bölgesi Sorumlusu Kasper Kristiansen, “Pazarda gelişen eğilimleri takip ederek gündemi yakalıyoruz. Ürünlerimiz, müşterilerimize danışıldıktan sonra tasarlanıyor. Yani farklı müşteri gruplarının beklenti ve zevklerine uygun bir ürün yelpazesi geliştiriyoruz. Ayrıca kişiye özel ürünlerimiz de var. Müşterilerimiz, istedikleri fotoğrafları ürettiğimiz kılıflara uyarlayabiliyor. Böylece hem modaya ayak uydurup hem de kendi zevklerine hitap eden ürünleri kullanmış oluyorlar” dedi.
30 yıldır mobil aksesuar pazarında yer aldıklarını ve Türkiye’nin EMEA bölgesinde parlayan bir yıldız konumunda olduğunu belirten Targus Ülke Müdürü Oktay Giray, sözlerini şu şekilde sürdürdü: “Şu an 150 ülkede faaliyet gösteriyoruz. %45’lik bir Pazar payı ile bu sektörde liderliğimizi koruyoruz. Yılda yaklaşık 30 milyon ürünü piyasaya sunuyoruz. Çevre duyarlılığı konusunda da sosyal sorumluluk projelerimiz var. Örneğin, 100 adet pet şişenin geri dönüştürülmesi ile üretilmiş çantalarımız var. Dahası, Genpa ile yaptığımız iş ortaklığı ile birlikte, ürünlerimiz yakında Turkcell bayilerinde de yer alacak. Tablet bilgisayarlar ve akıllı telefonlar için de kılıf üretmeye başladık. Çok yakın bir zamanda bu ürünler de piyasaya sunulmuş olacak.”
Amaçlarının satılan her mobil cihaza yönelik bir Targus ürünü geliştirip, bu ürünleri piyasaya sunmak olduğunun altını çizen Giray; “Tablet bilgisayarlar yönünde beklentilerimi son derece yüksek. Bu yüzden üretim kapasite ve süreçlerini sürekli gözden geçirip yeniliyoruz. Örneğin, Apple tarafında, Apple’ın satış oranından daha yüksek bir satış oranına sahibiz. Diğer bir deyişle satılan hemen her Apple ürünü için, birden fazla kılıf satıyoruz. 2 sene önce Turkcell’de ihale alarak, Turkcell için tanımlı marka haline geldik. Genpa işbirliği ile bunu kuvvetlendireceğiz. Bunun yanı sıra, hepsiburada.com ile ciddi bir işbirliği içerisindeyiz. Toplam satış oranı içerisinde, internet üzerinden yapılan satışların oranı yaklaşık %10.” diyerek sözlerini noktaladı.