Vodafone’a GSMA mobil dünya kongresi’nde iki ödül

 

Vodafone, GSM sektörünün Oscar’ları olarak bilinen 2013 küresel Mobil Ödülleri’nde “Otomotivde En iyi Mobil Servis” ve “Mobilin Acil Durumlarda En İyi Kullanımı” ödüllerinin sahibi oldu.
27 Şubat 2013 - Dünyanın lider mobil haberleşme şirketlerinden biri olarak abonelerinin hayatını en yeni, en ileri teknolojilerle kolaylaştırmayı hedefleyen Vodafone Grubu, mobil haberleşme dünyasının en iyilerinin ödüllendirildiği Dünya GSM Birliği (GSMA) 2013 küresel Mobil Ödülleri’nde iki ödülün sahibi oldu. 8 dalda 37 projenin yarıştığı ödüllerde 5 adaylığı bulunan Vodafone, “Otomotivde En İyi Mobil Servis” ve “Mobilin Acil Durumlarda En İyi Kullanımı” kategorilerinde “GSM’in Oscar”ına değer görüldü. Ödülleri Vodafone adına Vodafone Grup Haberleşme Direktörü Matt Peacock aldı.
Bu yıl 18. kez GSM sektörünün en iyilerini ödüllendirmek üzere Barselona’daki Mobil Dünya Kongresi kapsamında verilen küresel Mobil Ödülleri’nde Vodafone Grubu; Drive Now servisi ve Vodafone Vakfı tarafından yürütülen Vodafone Acil Network Programı ile iki ödüle layık görüldü.

Dünyanın ilk araç paylaşım servisi “DriveNow”
Vodafone’a “Otomotivde En İyi Mobil Servis” kategorisinde ödül getiren DriveNow”; Vodafone’un teknolojisiyle desteklenen, BMWi, MINI ve Sixt’in “premium” araç paylaşım servisi. Araçlar konumlarını paylaşmak için Vodafone’un M2M SIM sistemi sayesinde iliştirilmiş telematik bir sistem kullanıyor ve ihtiyaç duyulan yer ve zamanda çekiliyor, teslim ediliyor ya da erişilir hale geliyorlar. Aboneler, mobil cihazları sayesinde en yakın araca aktarılıyor ve araçlarının kilidini özelleştirilmiş RDIF etiketleriyle açabiliyorlar. DriveNow, verimli üst sınıf araç kiralama konusunda mobil teknolojiye dayalı geniş kapsamlı ve kullanışlı ilk araç paylaşım sistemi olarak dikkat çekiyor.

Vodafone Acil Ağ Programı
Afet bölgelerine yardım ulaştırmaya odaklanan Vodafone Vakfı, Vodafone Acil Ağ Programı’yla, kurumlara ve afetzedelere yardım etmek ve teknolojik destek sunmak amacıyla, Vodafone Gönüllülerini ve acil durum teknolojisini hazır duruma getirerek, ücretsiz haberleşme ve teknik destek sağlıyor. Bu kapsamda Vodafone, iş ortakları Telecoms Sans Frontieres ve Dünya Gıda Programı’na acil haberleşme hizmeti sağlıyor.

Küresel Mobil ödülleri
Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından düzenlenen ve mobil haberleşme sektöründe dünyanın en önemli buluşma noktalarından biri olarak kabul edilen Mobil Dünya Kongresi (Mobile World Congress), dünyanın dört bir yanından sektörün en önemli temsilcilerini bir araya getiriyor. Barselona’nın ev sahipliği yaptığı Mobil Dünya Kongresi kapsamında düzenlenen ödül töreniyle sahiplerini bulan küresel Mobil Ödülleri, dünya çapında GSM sektörünün en prestijli ödülleri arasında gösteriliyor. Teknolojinin tüm alışkanlıkları yeniden şekillendirerek yeni bir yaşam tarzının kapılarını araladığı günümüzde, mobilin ve sanalın sunduğu olanakları en efektif, en yaratıcı şekilde kullanan kurumların ve projelerin ön plana çıktığı GSMA Ödülleri’nde, bu sene 8 farklı kategoride 37 ödül dağıtıldı.

Müşteri hizmetlerini Facebook’a taşıyan ilk operatör
02 Şubat 2013 - Dünya kalitesinde mobil teknolojiyi kolay, anlaşılır ve kesintisiz sunma hedefiyle faaliyetlerini yürüten Vodafone Türkiye, bu öngörünün çevrimiçi müşteri hizmetleri kanalındaki en son halkası olarak “Vodafone Facebook Self Servis” uygulamasını hayata geçirdi.
Vodafone mevcutta var olan Çevrimiçi Self Servis, Sesli Yanıt Self Servis, kısa mesaj Self Servis, *7000# Self Servis, Vodafone Forum, Cep Self Servis ve akıllı telefonlar için geliştirilmiş Self Servis Uygulaması gibi Self Servis Kanallarına bir yenisini daha ekledi. “Vodafone Facebook Self Servis” uygulaması ile faturalı veya faturasız hatlarla ilgili  birçok abonelik işlemini, müşteri hizmetlerini aramaya veya Cep Merkezi’ne gitmeye gerek kalmaksızın, Facebook üzerinden gerçekleştirmek mümkün.
Uygulama, TL yükleme, TL transfer etme, geçmiş veya güncel fatura görüntüleme, ek paketler alma ve bakiyelerini görüntüleme, hattı yurtdışı kullanıma açma, kapama gibi servis değişikliklerini kapsayan geniş bir hizmet yelpazesini, tek tıkla erişilebilir kılıyor. Facebook hesaplarına yükledikleri uygulamayı bir kez GSM numarasıyla eşleştiren aboneler, sonrasında yanlarında telefonları olmasa bile hat işlemlerini Facebook’a erişebildikleri sürece kolaylıkla gerçekleştirebiliyor.

Hakan Çelik: “İletişim kanallarımızı abonelerimizin ihtiyaçları ve gelişen teknolojiler  doğrultusunda zenginleştiriyoruz”
Vodafone Türkiye Müşteri Hizmetleri ve Çevrimiçi Servisler Direktörü Hakan Çelik, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, tüm faaliyetlerinin merkezinde, müşterilerinin ihtiyaç ve beklentilerinin yer aldığını söyledi. Çelik, şöyle devam etti: “En ileri mobil teknolojileri yenilikçi ve değer yaratan ürün ve hizmetlere dönüştürerek abonelerimizin hayatını kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Teknolojinin sunduğu imkânların bugün ürün ve hizmetlerimiz kadar, bu ürün ve hizmetleri abonelerimize sunduğumuz kanalların çeşitliliğini de etkilediğinin bilincindeyiz. Bugün Türkiye, 30 milyonu aşkın Facebook kullanıcısı ile dünya liginde 7. sırada konumlanırken, sosyal ağ kullanıcılarının söz konusu sitelerde geçirdiği ortalama süre bazında 5. sırada yer alıyor. Öyle ki bugün Türkiye’deki kullanıcılar, 5,2 saatlik dünya ortalamasının çok daha üzerinde bir süreyi, tam 8,6 saati sosyal ağlarda geçiriyorlar. Google’dan sonra en çok Facebook’u ziyaret ediyor, her ziyarette ortalama süre 14 dakika kalıyorlar. Biz de bu sebeple Facebook’u, gerek pazarlama gerekse müşteri memnuniyeti operasyonlarımızın önemli bir halkası olarak konumlandırıyor; abonelerimizin Facebook hesaplarına giriş yaptıkları dakikadan itibaren ihtiyaç duydukları işlemleri gerçekleştirebilmeleri için önemli çalışmalar yürütüyoruz. Bugün 25 yaş altı gençlerimize yönelik Vodafone FreeZone markamızın ve Vodafone Türkiye’nin toplamda 950,000’den fazla hayrana sahip Facebook hesapları üzerinden abonelerimizle haberleşmemizi sürekli canlı tutmaya odaklanıyoruz. Bu anlayışımızın bir uzantısı olarak, klasik müşteri hizmetleri ve çağrı merkezi kanallarıyla sunduğumuz hizmetleri, İnternet ve İnternet üzerinde abonelerimiz tarafından en çok kullanılan kanalların başında gelen Facebook üzerinden erişilebilir kıldığımız önemli bir uygulamayı hayata geçirdik. Abonelerimizin faturalı veya faturasız hatlarıyla ilgili  işlemlerini, zaman ve mekândan bağımsız şekilde Facebook’a erişebilecekleri platformlara da taşıyarak, bir kez daha hayatlarında fark yaratmış olmaktan mutluluk duyuyoruz.” 

Vodafone İş Ortağım’dan limit aşımı ve fatura şokuna son
01 Mart 2013 –Güvenilir iş ortağı olma amacıyla kurumsal müşterilerine daha akıllı ve verimli iş yapma olanakları sunan Vodafone İş Ortağım; işletmelerin haberleşme maliyetlerini kontrol altında tutmalarını sağlayan yenilikçi ürün ve servislerini Kontrollü Haberleşme Çözümleri adı altında birleştirdi. Bu çözümler, fatura aşım kaygısı nedeniyle çalışanlarına kurumsal hat alamayan ya da sınırlı sayıda alan şirketlerin mobil teknolojileri gönül rahatlığıyla kullanarak haberleşmelerini artırırken, maliyetlerini kontrol altında tutmalarını sağlıyor.  Kontrollü haberleşme çözümleri ile şirketlerin aldıkları toplam dakika, kısa mesaj ve veriyi çalışanlarının ihtiyaçları doğrultusunda paylaştırabiliyor. Şirket yetkilisi iş süreçlerine göre çalışanların tarifelerinde ay içinde değişiklik yapabiliyor ya da bazı çalışanların hatlarına limit koyabiliyor, böylelikle haberleşme maliyetlerinde verimlilik artışı sağlayabiliyor.

Kontrollü Haberleşme Çözümleriyle sunulan ses ve veri tarifeleri ile limit aşımı korkusu sona eriyor
Kontrollü Haberleşme Çözümleri çatısı altında sunulan “Kontrollü Tarife” şirketlere ilk kez Vodafone İş Ortağım ayrıcalığıyla sunuluyor. Bu tarife ile aylık sadece 25 TL karşılığında 100 dakika her yöne ve 100 dakika sabit hatlar ile görüşme yapılabilirken, ücretsiz cihaz da paket kapsamında sunuluyor. Tarife içindeki dakikalar tamamlandıktan sonra hat kısıtlanıyor, böylece fatura hiçbir zaman aşılmıyor. Üstelik çalışanlar konuşma limitinin dolması halinde bile Türkiye’deki tüm Vodafone’lu kurumsal hatlarla ücretsiz ve sınırsız konuşmaya devam edebiliyor. Kontrollü Tarife kapsamında, şirket yetkilileri ek paket almak istemedikleri sürece fatura tutarı sabit paket ücreti ile sınırlı kalıyor. Ancak şirket yetkilisi, ihtiyaç duyduğu takdirde müşteri hizmetlerine onay vererek paket limit artırımı yapabiliyor ya da limitli ek dakika, kısa mesaj ve mobil İnternet paketlerini sadece 4,9 TL’ye alarak çalışanlarının ek kullanımına olanak tanıyor. Kontrollü Haberleşme Çözümleri çatısı altında hizmete sunulan “Kontrollü İnternet Paketleri” ile şirketlere mobil İnternet ve hesabını bilen vodem teklifleri de sunuluyor. Bu çözümler ile veri kullanımı paket limitine ulaşınca duruyor; bu sayede müşteriler hiçbir şekilde fatura şoku yaşamıyor. Şirket yetkilisi fatura endişesi yaşamadan çalışanlarına mobil internet olanağı sağlarken; çalışanlar ofis dışındayken de işlerini kolayca takip ederek iş verimliliklerini artırabiliyorlar.
Öte yandan, kontrollü ve paylaştırabilen tarife ve paketlere ek olarak, FaturaNet servisi ile şirketler çalışanlarının kullanımlarını detaylı bir şekilde takip edebiliyorlar. FaturaNet ile şirketler standart faturalarına ek olarak, çalışanlarının tarife aşım bilgisini detaylı raporlarla görebiliyorlar.

Vergi Avantajı: Kontrollü Haberleşme Çözümleri kurumlara vergi avantajı da sağlıyor
Vodafone İş Ortağım’ın Kontrollü Haberleşme Çözümleri sayesinde ofis dışında da işlerini takip ederek verimliliğini artıran şirketler, kurumsal hatlarını haberleşme gideri olarak göstererek kazançlarının % 20’sini oluşturan Kurumlar Vergisi’ni belirli oranlarda düşürme avantajına da kavuşuyor. Vodafone İş Ortağım, kurumlarda mobil hat kullanımını artıracak Kontrollü Haberleşme Çözümleri ile verimlilik artışını vergi avantajıyla da besleyerek, ekonomik bir değer yaratıyor. Örneğin yıllık ortalama cirosu 1 Milyon TL olan bir KOBİ, 10 çalışanına kurumsal hat aldığı takdirde, yıllık yaklaşık olarak 1,700 TL daha az vergi ödeyerek maliyet avantajı elde ediyor.

Kontrollü Haberleşme Çözümleri ayrıca işletmelere ofis dışında verimli çalışma imkanı sağlıyor
Yapılan araştırmalar, küçük ve orta ölçekli bir işletmenin paketlerin aşılması ve sürpriz fatura yaşama endişesi ile çalışanlarının sadece üçte birine kurumsal veya bireysel mobil hat verdiğini ortaya koyuyor. Şirketler, fatura şoku yaşamamak için sadece şirket içi konuşma imkanı sağlayan tarifeleri kullanma ya da çalışanların bireysel hatlarından yaptıkları iş amaçlı görüşmelerin tutarını ay sonunda ödeme yollarından birini seçiyorlar. Üstelik bu şirketler çalışanlarının tarifelerini aşıp aşmadığını da takip etmek istiyor. Vodafone İş Ortağım, Kontrollü Haberleşme Çözümleri ile şirketlerin paket aşımı, fatura takibi ve maliyet kontrolü eksenindeki tüm kaygı ve ihtiyaçlarına yanıt verirken, kurumsal hat sahipliğiyle birlikte, ofis dışındayken de işlerin takip edilmesiyle verimlilik artışı sağlayacak önemli bir adım atıyor.
Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi’nden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy: “Kurumsal müşterilerimizin haberleşme ihtiyaçlarını, maliyetlerini kontrol atında tutarak karşılayabilecekleri yeni bir hizmetler bütününü hayata geçiriyoruz.”
Vodafone Türkiye Kurumsal İş Birimi’nden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, mobil teknolojilerin iş dünyasına operasyon verimliliği ve büyüme parametrelerinde sunduğu avantajları, Türkiye’de ölçeklerinden bağımsız olarak tüm kurumlar için erişilebilir kılmak üzere faaliyet gösterdiklerini belirterek, sözlerine şöyle devam etti: “Vodafone İş Ortağım çatısı altında kurumsal müşterilerimiz için en iyi değeri yaratmak, haberleşme ihtiyaçlarını yenilikçi çözümlerle karşılamak üzere yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Bu kapsamda 2010 yılından bu yana kurumlarımızın ihtiyaçlarını detaylı bir şekilde analiz edip, bu ihtiyaçları tam olarak, uygun maliyetlerle karşılayan pek çok yenilikçi ürün, servis ve tarifeyi hizmete sunduk. Kurumsal müşterilerimiz arasında yaptığımız araştırmalar sonucu, ağırlıklı olarak fatura aşımı endişesi sebebiyle, kurumsal hat alımı ve kullanımının oldukça düşük seviyelerde seyrettiğini gördük. Oysa dünya genelinde yapılan araştırmalar gösteriyor ki, iş dünyası ofis dışı verimliliği artırmak ve iş süreçlerini zaman ve mekândan bağımsız yönetmek için giderek artan oranlarda mobilize hale geliyor. Dahası şirket çalışanları, bireysel ve kurumsal kullanım için ayrı cihazlar taşımak yerine, doğrudan kişisel telefonlarını iş amaçlı kullanıyor. Örneğin, geçtiğimiz sene şirketlerin çalışanlarına %58 oranında akıllı telefon ve tablet bilgisayar sağladığı, bu yıl ise kişisel akıllı cihazları iş ortamında da kullanma eğiliminin artmasıyla bu oranın %33’e düştüğü görülüyor. Vodafone İş Ortağım olarak, küresel ölçekte iş dünyasının dinamiklerini mobilize eden bu dönüşüme ülkemizin uyum sağlaması için atılması gereken öncelikli adımlardan birinin, kurumsal hat alımı ve mobil telefon sahipliğinin artırılması olduğunu düşünüyoruz. Bu sebeple, etkin maliyet kontrolü sağlayan ve sürpriz fatura endişesini ortadan kaldıran Kontrollü Haberleşme Çözümlerini kurumlarımızın hizmetine sunmaktan mutluluk duyuyoruz. Yeni paketlerimizin kurumsal hat sahipliği oranının yükselmesinde itici bir güç olması ve KOBİ’ler başta olmak üzere her ölçekten şirketin, mobil teknolojilerin gücüyle işini büyütmesi en büyük hedefimiz.”

Vodafone çiftçi kulübü, mobil dünya kongresi’nde en iyi sosyal iş modelleri arasında sahne aldı  

25 Şubat, 2013 – Vodafone Türkiye, Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından İspanya’nın Barselona kentinde düzenlenen ve mobil haberleşme dünyasının kalbinin attığı Mobil Dünya Kongresi 2013’te sunacağı içerik ve etkinlikleri ile yer aldı.
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray ise “Taking Mobile Agriculture Innovation To Market” panelinin açılış konuşmacısı olarak Türkiye’den bir başarı hikâyesi olarak geliştirilen bir sosyal iş modeli olan Vodafone Çiftçi Kulübü’nü dünya kamuoyuyla paylaştı. Büyük ilgi gören panelde Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, şunları söyledi; “Bugün 6 milyar insanın birbiriyle bağlantılı yaşamasını sağlayan mobil teknolojiler, yalnızca haberleşmei sağlamanın ötesinde, bilgiye erişimde fırsat eşitliği gibi toplumsal gelişim ve refah için çok değerli nimetleri insanlığın hizmetine sunarak toplumsal ve iş dinamiklerini baştan aşağı değiştiriyor. Eğitimden sağlığa, finanstan tarıma, devlet uygulamalarına mobil teknolojiler insanlığın önünde yepyeni ufuklar açıyor. Vodafone Türkiye olarak, çifte sorumluluk ilkesi doğrultusunda, ticari ve teknoloji yatırımlarımız kadar sosyal yatırımlarımızı da önemsiyor, ‘çifte sorumluluk’ anlayışıyla faaliyetlerimizle ekonomik ve toplumsal değer üretmeye odaklanıyoruz. Bu anlayışla 2009 yılında Gıda,Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı himayelerinde hayata geçirdiğimiz ve Grup Başkanımız Vittorio Colao’nun dünyaya örnek gösterdiği Vodafone Çiftçi Kulübü’nü, Türkiye'de stratejik sınıf olarak önceliklendirdik. Burada tarım çalışanlarına ve çiftçilere bir “sosyal iş modeli” kurguladık. Sadece Türkiye'ye değil, tüm dünyaya, özellikle de gelişmekte olan ülkelere örnek bir iş modeli oluşturduk. Vodafone Çiftçi Kulübü’yle elde ettiğimiz başarıları, dünya mobil haberleşme sektörünün kalbinin attığı Mobil Dünya Kongresi’nde paylaşmanın olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.”

Ceo club toplantısında, iş dünyasında kadın liderlerin gücü ele alındı
26 Şubat 2013 - Capital ve Ekonomist dergileri öncülüğünde, Vodafone Türkiye ana sponsorluğunda düzenlenen 2013’ün ilk CEO Club toplantısında, Türkiye’nin öncü şirketlerinin kadın yöneticileri, iş dünyasında kadın yönetici olmanın getirdiği farkları ele aldı.
Conrad İstanbul’da düzenlenen ve iş dünyasında kadın farkını birçok açıdan ele alan panel Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş, Vodafone Türkiye Pazarlama Haberleşmei ve Kurumsal Çeşitlilik Direktörü Gizem Keçeci ve General Electric Başkanı Canan Özsoy’un açılış konuşmalarıyla başladı.
CEO Clup Başkanı Akın Öngör moderatörlüğünde düzenlenen “Kadın Liderler Zirvesi: Yönetimde Kadın Farkı” panelinde; Tat Konserve Genel Müdürü Arzu Aslan Kesimer, AvivaSa Başkanı Meral Eredenk, Citibank Türkiye Genel Müdürü Serra Akçaoğlu ve Kale Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Bodur Okyay gibi iş dünyasının önemli yöneticileri konuşmacı olarak yer aldı. İş dünyasına kadın katılımının son dönemdeki durumu, şirketlerin kadın istihdamı konusundaki yol haritaları ve kadın liderlerin iş dünyasında yarattığı farkların masaya yatırıldığı panel, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı’nın kapanış konuşması ile sona erdi.

Vodafone Türkiye yöneticileri, İK’da E.N.E.R.G.Y.’nin reçetesini açıkladı
14 Şubat 2013 - Vodafone Türkiye’nin stratejik iş ortaklığını üstlendiği, Management Centre Türkiye tarafından düzenlenen İnsan Kaynakları Zirvesi 2013, bu yıl 13 – 14 Şubat 2013 tarihleri arasında Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirildi. Türkiye’den ve Avrupa ülkelerinden çok sayıda sektör profesyonelinin izlediği Zirvede; insan enerjisi ve bu enerjinin hiçbir zaman durmayan bir güçle hareket etme arayışında olan kurumlar ve liderleri için harekete ve güce dönüşme formülleri konuşuldu. “Enerjiyi Yaratanlar: Hareket, Dönüşüm, Güç” temasıyla gerçekleşen Zirvedeki 50’den fazla oturumda 80 konuşmacı yer aldı.

Enerjimizin kaynağı Vodafone Way: Hız, Sadelik ve Güven
Zirvede Vodafone Türkiye profesyonelleri de, E.N.E.R.G.Y.’yi yepyeni bir bakış açısıyla anlattı. Zirvede, “Etkili ve verimli organizasyonların şifresi: ÇEŞİTLİLİK”, “Neden LİDERLİK kültürü şirketler için önemlidir? Biz biliyoruz ve uyguluyoruz”, “Enerjimizin kaynağı Vodafone Way: Hız, Sadelik ve Güven”, “Red Akademi ile öğrenme çevikliğine ve enerjisine sahip kültür oluşturmak”, “Küresel ve yerel kariyer imkanlarımız ve çalışanlarımızın başarı hikayeleri”, “Yeteneğimiz güçlü ekosistemimiz: KIRMIZI DÜNYA” başlıklarıyla Vodafone’un enerji odaklı İK formülü ve stratejisi anlatıldı. Vodafone Türkiye İnsan Kaynakları İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Pınar Kalay, “Enerjimizin kaynağı Vodafone Way: Hız, Sadelik ve Güven” başlıklı konuşmasında, şunları söyledi: “Dünyanın 1 numaralı haberleşme devi Vodafone’un belirlediği değerler, süslü kelimelerin çok ötesinde tamamen iş yapış şeklimize ve kültürümüze ışık tutuyor. Bu kapsamda doğru değerler ve ilişki yönetimini başarılı bir şekilde yaşatıyoruz. Vodafone way, proaktif yaklaşım için ‘hız’, karmaşık süreçleri ortadan kaldırmak için ‘sadelik’, tüm paydaşlarımızla aynı ilkede buluşarak ‘güven’ oluşturmak demektir.”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Mehmet Sinan Kızıldağ, “Neden liderlik kültürü şirketler için önemlidir?” konulu sunumunda, “Liderlik kültürü şirketlerde nasıl yaratılır, çalışma grubundan yüksek performanslı ekiplere dönüşümde liderin rolü nedir?” sorularına Türkiye’nin ve dünyanın gelecek gündemlerinden yaklaşımlar çerçevesinde yanıtlar verdi. Kızıldağ, Vodafone Türkiye’nin “U Dönüşü” başarı öyküsünde organizasyonun geçirdiği liderlik evrelerini ve gerçekleştirdiği iş sonuçlarıyla Türkiye’nin en etkin satış organizasyonu ve uçtan uca müşteri memnuniyeti hedefine ulaşmak için neler yapıldığını anlattı.
Vodafone Türkiye Yetenek Geliştirme Direktörü Bülent Bayram ile Pazarlama Haberleşmesi ve Kurumsal Çeşitlilik Direktörü Gizem Keçeci, “Etkili ve verimli organizasyonların şifresi: Çeşitlilik” konulu ortak bir sunum yaptı. Bayram, konuşmasında, Vodafone’un küreselden aldığı güçle, ayak izini farklı beklentilere, yaşam biçimlerine ve dillere sahip çok çeşitli müşteri kitlesine taşıdığını, bunu yaparken farklılıklara sahip çalışanlarının yarattığı zenginlikten destek aldıklarını söyledi. Keçeci ise, “Kurumsal çeşitlilik ve dahiliyet öngörümüzden hareketle, bu alandaki kurumsal farkındalığımızı artırarak bir yaşam tarzı haline getirmeyi hedefliyoruz. Hayata geçirdiğimiz uygulamalarla bu alanda rol model bir firma olmanın gururunu yaşıyoruz” dedi.
 “Red Academi ile öğrenme çevikliğine ve enerjisine sahip kültür oluşturmak” konulu bir konuşma yapan Red Akademy Kıdemli Müdürü Gezin Cankat Acarbay ile Vodafone Türkiye Müşteri Hizmetleri ve Çevrimiçi Servisler Direktörü Hakan Çelik, şunları söyledi: “Öyle bir Akademimiz var ki, size sürekli bilgi, enerji ve deneyim pompalıyor. Red Academy, ‘hız, güven, sadelik, koşulsuz şartsız müşteri memnuniyeti’ diyor, isminden aldığı enerjiyle öğrenme çevikliğine sahip bir kültür yaratıyor.”
“Küresel ve yerel kariyer imkanlarımız ve çalışanlarımızın başarı hikayeleri” konulu bir konuşma yapan Vodafone Türkiye Bireysel Genel Müşteri Bölümü Direktörü Lütfullah Kitapçı, şöyle konuştu: “Yetenek Yönetimi stratejisi kapsamında kariyer yollarını çalışanlara sunabilmek ve gelecek 3-5 yıllık dönemleri planlamak üst yönetim toplantılarının da birincil gündemleri arasında yer alıyor. Genç nesillerin (Y kuşağının) iş dünyasındaki alanı gün geçtikçe artarken, davranışlar ve algılar da çeşitlilik gösteriyor. Bu dönüşümle beraber fiziksel sınır ve mesafelerin azaldığı günümüzde, artık farklı kültürden insanlarla haberleşmede olup süreçleri yürütmek temel iş becerileri arasında sayılıyor. Vodafone Türkiye olarak yerel ve küresel kariyer imkanlarımızı çalışanlarımıza sunarken, özellikle iç işe alım kapsamında farklı kariyer haritaları ile gelişimlerini izliyoruz. Dikey, yatay ve fonksiyonlar arası geçişlerin yanı sıra ülkeler arası transferlerle beraber bugün birçok ülkede çalışanlarımız başarı hikayeleri yaratıyor.”
 “Yeteneğimiz güçlü ekosistemimiz: Kırmızı Dünya” başlığıyla Vodafone Türkiye Satış Kanalları Eğitim ve İnsan Kaynakları Müdürü Aydoğan Kaleli ile Bireysel İş Birimi Satış Direktörü Hüseyin Çağlar, “1,500'ü aşkın mağazada, 7,500 kişilik dev bir ordu; Vodafone Türkiye'nin müşterisine (gerçek patrona) yansıyan güler yüzümüzü temsil ediyor. Bu ekip, ‘Patronu’ etkilemeyi kendine öncelik edinmiş, özel yetişmiş çalışanlarımızdan oluşuyor. Perakende mağazaları olan firmaların öncelik planlarında pek yer almayan ve yine sektörün en büyük sorunlarından biri olan ‘Bayi İnsan Kaynağı’ yönetimi konusunda; eğitimler, oryantasyon programları, işe alım süreçleri ve en önemlisi bayi kariyer planı gibi başarılı projelere imza atıyoruz.”

Oksijen ARGE, silikon vadisi’ne teknoloji ve inovasyon ihraç edecek
27 Şubat, 2013, Barselona- İki yıl önce Vodafone’un tüm dünyadaki operasyonlarına inovasyon üretmek üzere “Küresel İnovasyon Merkezi” seçilen Oksijen ARGE, Vodafone Grubu’nun Silikon Vadisi’nde 2011 Eylül ayında kurduğu ARGE üssü Vodafone xone ile stratejik işbirliğine imza attı. Oksijen ve Vodafone xone, ARGE alanındaki tecrübelerini birleştirerek ortak projelere imza atacak.
Oksijen ARGE ile Vodafone’un SilikonVadisi’ndeki ARGE merkezi Vodafone xone arasındaki stratejik işbirliği, Barselona’da düzenlenen Mobil Dünya Kongresi 2013’te Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel ve Vodafone Grubu Kuzey Avrupa Bölgesi başkanı Philipp Humm’un katılımlarıyla duyuruldu. İşbirliği kapsamında Vodafone Xone ile Oksijen arasında “bilgi birikimi” transferinin dahil olduğu çok sayıda ortak proje gerçekleştirilecek.
Eylül 2011’de Vodafone’un Silikon Vadisi’ndeki ilk tam bütünleşik mobil ARGE merkezi olarak kurulan xone, kuluçka şirketler şirketler, girişimciler ve girişim sermayesi firmalarıyla işbirliği yaparak, kuluçka şirketlere ihtiyaç duydukları tüm teknolojik altyapı ve desteği sunuyor. xone’un ofisi bir kuluçka merkezi olarak aynı anda 25’e kadar şirkete çalışma alanı sunuyor; teknoloji yarışmaları, konferanslar gibi etkinliklere ev sahipliği yapıyor; ürün geliştiricilere Vodafone’un 2.Nesil (2N), 3N ve LTE altyapısını kullanarak ürünlerini test etme imkanı sunuyor. xone aynı zamanda Vodafone Ventures kanalıyla kuluçka şirketlere finansal destekte bulunuyor.

Bakan’dan inovasyon ve teknoloji ihracına destek
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Ülkemizdeki ARGE faaliyetlerini her platformda destekliyoruz. Bu kapsamda Vodafone’nun ARGE Merkezi Oksijen’in de çalışmalarından hep memnuniyet duyduk. Ülkemizin yetiştirdiği mühendislerin dünyanın en büyük teknoloji üssü olarak bilinen Silikon Vadisi’ne teknoloji ve inovasyon ihraç eder hale gelmesi elbette bizleri gururlandırır. Bu nedenle Vodafone Türkiye’nin ARGE üssü Oksijen’i tebrik ediyor ve Xone ile işbirliğinin hayırlara vesile olmasını diliyorum.”
Vodafone Grubu Kuzey Avrupa Bölgesi Başkanı Philipp Humm şöyle konuştu: “Vodafone Xone, 2011’de Silikon Vadisi’nde kurduğumuz tam bütünleşik kuluçka merkezimiz. Yaratıcı fikirlerin kavramdan ürüne dönüşümünü sağlamak ve Vodafone’un geniş küresel ağında hayata geçirerek abonelerinin hizmetine sunmak amacıyla faaliyet gösteren Xone, şirketlere iş modellerine uygun tarifeler, mühendislik ürünleri, test ve konumlanma teknolojisi sağlıyor. Kuluçka şirketlere sermayesi ve firmalarıyla işbirliği yaparak, ihtiyaç duydukları tüm teknolojik altyapı ve desteği sunuyor. Yeni girişimlere, bir girişim sermayesi şirketi olan Vodafone Ventures kanalıyla ortak olup, bu yolla tüketicilerin hayatına dokunan, gündelik ihtiyaçlarına çözümler sunan ve hayatlarına değer katan platform ve fikirlere yatırım yapıyor. Vodafone’un yerleşik olduğu 30’u aşkın ülkede 403 milyon Vodafone abonesi için yeni teknolojileri, müşteri ihtiyaçları doğrultusunda üretiyor. Vodafone Türkiye’nin ARGE üssü Oksijen ile Xone arasındaki bu stratejik işbirliği ile iki şirketin geleceğin teknolojilerine imza atacağına inanıyorum.”
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray da şunları söyledi: “Vodafone olarak, sürdürülebilir başarı için geliştirdiğimiz inovatif ürün ve hizmetlerle müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılarken, aynı zamanda katma değerli hizmetler sunarak onların hayatlarını kolaylaştırıyoruz. Bu amaçla ARGE alanında önemli bir istihdam sağlıyor, kaynak ayırıyoruz. Vodafone Türkiye olarak tüm bu çalışmaları 2000 yılında kurulan Oksijen ARGE çatısı altında yapıyoruz. Oksijen ARGE, yılda ortalama 400 proje geliştiren, Türkiye’den yurtdışına teknoloji ihraç eden, ülkemizin yüz akı şirketlerinden biri. Oksijen bugün Vodafone Grubu’nun 30’u aşkın ülkedeki 403 milyon abonesi için teknoloji üreten bir teknoloji üssü. Oksijen’i abonelerimize mükemmel hizmet deneyimi yaşatma yolunda en büyük güvencemiz olarak konumlandırıyoruz. 2 yıl önce Vodafone Grubu’nun tüm operasyonları içinde “Küresel İnovasyon Merkezi” seçilen Oksijen ARGE, Vodafone Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi olarak, Türkiye mobil haberleşme sektörünün ufkunu genişletiyor, uluslararası inovasyon standartlarının belirlenmesine katkı sunuyor. Oksijen’in başarısını şimdi de dünyada ARGE ve inovasyon denince akla gelen ilk yer olan Silikon Vadisi’ne taşıyoruz. Xone’un dünyanın en iyi inovasyon merkezlerine ve şirketlerine erişim yetkinliği ile Oksijen’in inovasyon mirası ve mükemmel mühendislik yeteneğini bu stratejik işbirliği ile bir araya getiriyoruz. Oksijen ve Xone entelektüel sermayelerini birleştirerek birlikte teknoloji geliştirecek, testler yapacak ve geleceğin teknolojilerinin altına birlikte imza atacak. Bu işbirliği ile Türk mühendislerimizin inovasyon gücünün yeni bir küresel açılımını gerçekleştiriyoruz. Ülkemizin, geleceğin bölgesel bir üs olması vizyonu çerçevesinde, bu işbirliğini çok önemsiyoruz. Bu işbirliği ile Vodafone Xone ile Oksijen arasında ‘bilgi birikimi’ transferinin dahil olduğu pek çok ortak proje gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz.”
Öte yandan Bakan Yıldırım, Vodafone’nun Mobil Dünya Kongresi’ndeki standına yaptığı ziyarette, Vodafone Grubu Kuzey Avrupa Bölgesi CEO’su Philip Humm’dan bilgiler aldı. Burada Bakan Yıldırım’a Vodafone’nun “akıllı şehirler” uygulaması hakkındaki çalışmaları anlatılırken, Barselona şehrindeki örneklerden canlı olarak gösterildi.

Vodafone Türkiye’den atama
Vodafone Türkiye Terminal Pazarlama Direktörü Tarık Akad, Vodafone Almanya Terminal Pazarlama Direktörü olarak atandı. Akad’ın yeni görevine atanmasıyla Ahmet Ulubay, daha geniş bir sorumluluk alanıyla Vodafone Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörü oldu.
23 Şubat 2012 - Vodafone Türkiye üst yönetiminde yeni atamalar gerçekleşti. Vodafone Türkiye Terminal Pazarlama Direktörü Tarık Akad, uzmanlığını küresel alanda devam ettirmek üzere Vodafone Almanya Terminal Pazarlama Direktörü olarak atandı. Akad’ın ayrılmasıyla boşalan göreve, daha geniş bir sorumluluk alanıyla KKTC Telsim Genel Müdürü Ahmet Ulubay getirildi.
Tarık Akad, Vodafone Almanya çatısı altında tüm terminal portföy stratejilerinin planlama ve pazarlama süreçlerinden sorumlu olacak. Vodafone Türkiye’de görevde bulunduğu 6 yıllık süre zarfında terminal stratejilerinin yapılandırılmasında önemli rol üstlenen Akad, Türkiye’nin ilk operatör markalı akıllı telefon ve tablet bilgisayarlarının geliştirilmesi, Vodafone cihaz dağıtım ağının yapılandırılması ve yönetimi gibi süreçleri başarıyla yönetti.
 İş hayatına 1999 yılında Microsoft Türkiye’de başlayan Tarık Akad, 7 yıl boyunca şirket bünyesinde Kobi Satış, İş Ortağı Kanalı Yönetimi ve Uluslararası Kanal Programları Yönetimi görevlerini yürüttü. Vodafone Türkiye’ye Kasım 2006’da Distribütör İlişkileri Kıdemli Müdürü olarak katılan Tarık Akad, 2008 yılında Vodafone Türkiye’nin Terminal Bölümü’nün kurulumunda görev alarak, ilk etapta Terminal Portföy Yönetimi Başkanlığı, Haziran 2011’den itibaren ise Vodafone Grubu’na bağlı Terminal Bölüm Başkanlığı görevlerini üstlendi.
Ahmet Ulubay, KKTC Telsim Genel Müdürlüğü görevini yürüttüğü 3 yıl boyunca, şirketin pazar payını %19,2’den %38’e yükseltti. Ulubay, aynı süre zarfında yıllık geliri ikiye katlayarak büyük bir başarıya imza attı. Vodafone Türkiye Satış ve Pazarlama Direktörlük görevine gelen Ahmet Ulubay, tüm terminal yönetim hizmetinden sorumlu olacak. 
İş hayatına New York’ta, Burlington Inc. Satış ve Pazarlama Müdürü olarak başlayan Ahmet Ulubay, 1999 yılında Türkiye’ye dönerek, Rumeli Holding bünyesinde sırasıyla Ünitel Telefon Pazarlama’da Pazarlama Müdürü ve Direktörü, Star Dijital Haberleşme’de Genel Müdür ve Star Telekomünikasyon AŞ’de Koordinatör olarak çalıştı. 2006 yılında Ticari Satış Direktörü olarak kariyerine Vodafone Türkiye ailesinde devam eden Ulubay, 2007 yılında Kurumsal İş Biriminden Sorumlu Direktör pozisyonuna atanmasının ardından, 2009 yılında KKTC Telsim’e Genel Müdürü olarak transfer oldu.