Skyscanner, en hızlı büyüyen uçak bileti arama motoru oldu


 

Avrupa’nın bir numaralı karşılaştırmalı uçak bileti arama motoru Skyscanner, Türkiye de dahil olmak üzere tüm dünyada büyümeye devam ediyor.
2012’de %84’lük bir büyümeyle dünyada en hızlı büyüyen uluslararası uçak bileti arama motoru olan Skyscanner’ın sitesine aylık ziyaretçi sayısı 30 milyonu geçti. Skyscanner, Türkiye’de de 2012 yılında bir önceki seneye oranla %106 oranında büyüme kaydetti.
Dünyada bini aşkın havayolunun milyonlarca noktasını tarayarak, kullanıcılarına en hesaplı uçak bileti alternatiflerini tek bir platform üzerinden sunan Skyscanner, 2012 büyüme rakamlarını açıkladı. Skyscanner 2012’de %84’lük bir büyümeyle dünyada en hızlı büyüyen uluslararası uçak bileti arama motoru oldu.
2012’de uluslararası alanda tüm rakiplerinden daha hızlı büyüyen ve aylık ziyaretçi sayısı 30 milyonu geçen Skyscanner, bu rekabet üstünlüğünü, bir küresel dağıtım sistemi (GDS) yerine, havayolları ve çevrimiçi seyahat acenteleriyle doğrudan bağlantı kurarak her uçuş için en doğru fiyat bilgisini kullanmasına bağlıyor.
Merkez ofisi İskoçya’nın Edinburg kentinde bulunan Skyscanner, Singapur ve Pekin’den sonra yeni ofisini bu yılın sonuna doğru Miami’de açmaya hazırlanıyor. Böylece sitedeki trafiğin %18’ini oluşturan Asya’da yakaladığı başarıyı, Kuzey ve Güney Amerika pazarlarına taşımayı hedefliyor. Tüm dünyadaki ofislerinde farklı milletlerden toplam 180 çalışanı bulunan Skyscanner, 2013’ün sonunda bu sayıyı 280’in üzerine çıkarmayı hedefliyor.

Türkiye pazarında %106 büyüme
Dünyanın en hızlı büyüyen uçak bileti arama motoru Skyscanner, Türkiye pazarında da hızla büyümeye devam ediyor. Skyscnner 2012 yılında Türkiye’de bir önceki seneye kıyasla %106 oranında büyüme kaydetti.
Skyscanner Türkiye Pazarlama Müdürü Murat Özkök: “Dünyada olduğu gibi artık, Türk seyahat severler de giderek artan bir oranda uçak biletlerini internetten arıyorlar. Skyscanner ise seyahat severlere, seyahatlerini planlamak için farklı İnternet sitelerini incelemeye vakit ayırmak yerine, tek platform üzerinden hem havayollarının hem de seyahat acentelerinin fiyatlarını kolayca ve zaman harcamadan karşılaştırabilme imkanı sunuyor. Bu sene Türkiye’de iki kat büyümüş olmamız, Türkiye’nin uçak bileti arama sektöründe gittikçe daha önemli bir pazar haline geldiğinin ve Skyscanner’ın bu pazardaki ihtiyaçlara en uygun hizmetleri sunduğunun bir göstergesi... Çıtamızı daha da yükselterek, Türkiye’de büyümeye devam edeceğiz”dedi.

Skyscanner
Skyscanner, binlerce havayolunun milyonlarca rotasını tarayarak uçak bileti fiyatı, otel ve araba kiralama sonuçlarını karşılaştırmalı olarak sunan uluslararası seyahat arama motoru durumunda. 2003 yılında Gareth Williams, Barry Smith ve Bonamy Grimes adlı üç bilişim uzmanı tarafından kurulmuş. Skyscanner Avrupa’da birinci, dünyada da üçüncü olarak en çok kullanılan seyahat arama motoru olup, İnternet sitesi ayda 30 milyondan fazla ziyaret edilmekte. 40 ülkede 30 dilde hizmet vermekte ve ücretsiz iPhone, iPad, Android Windows Phone ve BlackBerry uygulaması 12 milyondan fazla indirilmiş bulunmakta. Merkezi Edinburg’da olan ve Glasgow’da ikinci bir ofisinin yanında Singapur ve Pekin’de ofisleri bulunan Skyscanner, 180 çalışanıyla hizmet vermekte. (http://www.twitter.com/skyscannerTR) ve  (http://www.facebook.com/SkyscannerTurkiye)