Turkcell Global Bilgi “En çok başvuru alan şirket”


 

Turkcell Global Bilgi, Kariyer.net’in düzenlediği “İnsana Saygı Ödülleri”nde yaklaşık 480 bin iş başvurusu alması dolayısı ile 30 bin şirket arasından “En Çok Başvuru Alan Şirket” seçildi.
Lütfi Kırdar Kültür ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen törende ödülünü alan Turkcell Global Bilgi, aynı yarışma organizasyonunda geçtiğimiz senlerde de “En Çok İstihdam Yaratan Şirket” ödülünü almıştı.
Turkcell Global Bilgi İnsan Kaynakları İş Ortağı ve İşe Alım Müdürü Elif İçören konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “İş başvuru sürecinin, çalışan deneyiminin ilk ve önemli aşamalarından biri olduğunu biliyoruz. Bu sebeple şirketimize yapılan iş başvurularını etkin ve doğru bir şekilde yönetmek ve en doğru adayı şirketimize kazandırmak için ilgili birimlerimiz yoğun bir şekilde çalışmalarını yürütüyor. Bununla birlikte çalışanımıza verdiğimiz değer ve İK uygulamalarımızla şirketimiz çalışılmak istenen şirketler arasında yer alıyor. 2011 yılında “Avrupa’da Yılın İşvereni” ödülünden sonra Kariyer.net’in geleneksel olarak düzenlediği ve her sene binlerce şirketin katıldığı “İnsana Saygı Ödülleri”nde “En Çok Başvuru Alan Şirket” olmamız da bu titiz çalışmalarımızın neticesidir. Aldığımız bu ödüller ve şirketimizde çalışma deneyimi yaşamak isteyen kişi sayısındaki sürekli artış, İK uygulamalarımızın başarısını ortaya koyuyor” dedi.

“Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi ALO 170” Şanlıurfa’da da hizmet vermeye başladı
“Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi ALO 170”, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, SGK, İŞKUR, Türksat ve Turkcell Global Bilgi işbirliği ile Şanlıurfa’da da hizmet vermeye başladı. ÇSGB, SGK ve İŞKUR kurumlarının her türlü mevzuatına ilişkin çağrıların karşılandığı iletişim merkezinin 20 Şubat Çarşamba günü gerçekleştirilen resmi açılışına Çalışma ve Soysal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Şanlıurfa Valisi Celalettin Güvenç, SGK Başkanı Fatih Acar, SGK Hizmet Sunumu Genel Müdürü Adem Onar ile Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan katıldı.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, SGK, İŞKUR, Türksat ve Turkcell Global Bilgi işbirliği ile Şanlıurfa’da resmi açılışı gerçekleştirilen “Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi ALO 170”te 200 kişi görev yapıyor. Vatandaş Temsilcileri ALO 170 üzerinden ÇSGB, İŞKUR ve SGK kurumlarının yaklaşık 300 hizmeti ile ilgili gelen tüm çağrıları karşılıyor. “Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi ALO170”de görev yapan vatandaş temsilcilerine hizmet öncesinde toplam 115 bin saat eğitim verilerek, mevzuat bilgisi ve iletişim becerileri konusunda gelişimleri sağlandı. Merkezde; çalışma hayatı ve sosyal güvenlik alanında soru, öneri, eleştiri, ihbar, şikayet, başvuru ve talepler etkin ve hızlı bir biçimde çözüme kavuşturuluyor.

İletişim merkezi çalışanlarının %60’ı kadınlardan oluşuyor
Şanlıurfa’da açılan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İletişim Merkezi ALO170”de çalışanların %60’ı kadınlardan oluşuyor. Bu rakam, %22’lerde seyreden kadın istihdamı ile dünya ülkeleri arasında son sıralarda yer alan Türkiye için çok önemli bir oran teşkil ediyor.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik; “ALO170 hak arama hattı”
Açılışta gerçekleştirdiği konuşmada Çelik; “Şanlıurfa’ya hizmet vermeye devam ediyoruz. İlimizi her ziyaretimizde elimiz boş gelmiyor, vatandaşımızın bir sorununu daha çözüyoruz. Şimdi de açılışını gerçekleştirdiğimiz iletişim merkezimiz ALO 170 ile 200 kardeşimize iş imkanı sunuyoruz. Bu merkezde çalışma hayatı ile ilgili her konuya cevap veriyor, çözüm buluyoruz. Merkezimiz sayesinde tüm Türkiye’yi Şanlıurfa’ya taşıdık. ALO170 bize göre hak arama hattı. Vatandaşımızın sorunlarını çözdüğü önemli bir adres. Merkezimize gelen milyonlarca çağrı verdiğimiz bu hizmetin ne kadar değerli olduğunu gösteriyor.” dedi.
Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü Bahadır Pekkan; Anadolu’ya sağlanan istihdamı bir sosyal sorumluluk projesi olarak ele aldıklarını vurgulayarak, ”Anadolu yatırımlarımıza Erzurum ve Diyarbakır ile başladık. Bu çağrı merkezlerimiz ile sağladığımız başarı, sektörün diğer oyuncularının da yatırımlarını bu yöne çevirmesine vesile oldu. Bugün şirket olarak yurt içinde 15, yurt dışında 5 olmak üzere toplam 20 çağrı merkezimizde 10 bin kişiye istihdam sağlıyoruz. Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, SGK, İŞKUR ve Türksat’ın desteği ile Karaman’dan sonra Şanlıurfa’da açtığımız “Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İletişim Merkezi ALO170” ile özellikle kadınların toplumsal yaşamın her aşamasında söz sahibi olmaları gerektiğine inandığımız için kadın istihdamına büyük önem verdik. Bugün iletişim merkezimizdeki çalışanların %60’ı kadınlardan oluşuyor. “Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı İletişim Merkezi ALO 170” in hem ülkemize hem de Şanlıurfa halkına hayırlı olmasını diliyor, bu yatırımı mümkün kılan başta Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanımıza, SGK, İŞKUR ve Türksat yöneticilerine teşekkür ediyorum” dedi.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi Alo 170, Karaman’da %51 engelli ve Şanlıurfa’da %60 kadın istihdamı sağlaması dolayısı ile Türkiye’nin en büyük Kamu Sosyal Sorumluluk projelerinden biri olarak gösteriliyor.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik İletişim Merkezi ALO 170’e hayata geçtiği günden bu güne kadar, vatandaşlardan yaklaşık 5,5 milyonun üzerinde çağrı geldi. Karşılanan çağrılar, %86’lık yüksek oranıyla ilk temasta çözüme kavuşturuluyor. Daha detaylı araştırma gerektiren konular için ise sistem üzerinden başvuru oluşturularak, yaklaşık 1700 kurum çalışanından çevrimiçi destek alınıyor. ALO 170 ve kurumların bütünleşik bir şekilde çalıştığı güçlü altyapı sayesinde ilk temasta cevaplanamayan bu başvurular da 3 iş günü içinde çözüme kavuşturuluyor. Bugüne kadar vatandaşlarla yaklaşık 19 Milyon dakika görüşme gerçekleştirilen ALO 170’te, günlük ortalama 20 bin çağrı cevaplanıyor ve vatandaşlar direkt olarak temsilciler tarafından karşılanıyor.