Teknosa gözünü Avrupa pazarına dikti

Özge Okyay


Sabancı Topluluğu’nun teknoloji perakende firması Teknosa, 2012 yılı sonuçlarını ve 2013 beklentilerini, 6 Şubat 2013 tarihinde Sabancı Center’da düzenlediği toplantıda basın mensupları ile paylaştı.
Teknosa’nın 2012 yılı başarıları ve sonuçları ile 2013 ve gelecek 10 yıla ait beklenti ve hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer ile Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane konuşmacı olarak yer aldı.
Teknosa’nın Dünya Perakende Ödülünü alan ilk Türk şirketi olduğunu belirten Dinçer, sözlerine şu şekilde devam etti: “2012 yılında Avrupa ekonomisinde durgunluk varken ABD ekonomisi nispeten biraz daha canlı kaldı. Bu yaşanan ekonomik dalgalanmalar Türkiye’yi de etkiledi. Buna rağmen ülkemiz 2012 yılı son çeyrek değerlendirmelerinde “yatırım yapılabilir” bir seviyedeydi. Teknolojik perakendecilik bağlamında Türkiye’nin 2013 senesinde Avrupa’daki ilk beş ülke arasına gireceği ön görülüyor, bunun için de yatırımlarımızı ve çalışmalarımızı sürdürüyoruz.”
Teknolojik perakendecilik sektöründe liderliklerini koruma ve Türkiye dışına açılma hedefleri olduğunu belirten Dinçer, “Türkiye’de bizim de içinde bulunduğumuz 7 adet teknoloji perakende zinciri var ve amacımız sektöre yön vermeye devam etmek” diyerek sözlerini noktaladı.
Sektörde Teknosa’nın yüksek hedefleri olduğunu ama gereken bilgi, deneyim ve kaynağa sahip olduklarının altını çizen Teknosa Genel Müdürü Mehmet T. Nane; “2012 başında ön gördüğümüz büyüme oranı %20’ydi. Ancak 2012 son çeyreğinde yapılan değerlendirmelerin sonucunda, sektörün iki katı kadar yani %40 oranında bir büyüme gösterdik. Bunun arkasında hiç şüphesiz sizler ve tüketicilerimiz var. 2012 yılını 2,3 milyar TL net ciro, 50 milyon TL net kar, %40 ciro artışı ve %42’lik Pazar payı ile kapattık. 2012’de mağazalarımızı ziyaret eden toplam kişi sayısı 100 milyonu buldu. Geçtiğimiz yıl gerçekleşen halka arz ve Avrupa’nın teknoloji perakende sektöründe en büyük satın alma grubu Euronics ile yapılan iş birliği, hedeflerimiz doğrultusunda atılan adımlardır ” dedi.
E-ticaretin ayrılmaz bir parçaları olduğunu vurgulayan Nane sözlerine şöyle devam etti: “Elektronik ticaret bağlamında 3 kat büyüme ön gördük. Bu büyümede sosyal medyanın katkısı yadsınamayacak kadar büyük. Şu an yaklaşık 1,1 milyon Facebook hayranımız ve 70,000’den fazla Twitter takipçimiz var. İnternet sitemiz teknosa.com ise günde 185 bin kez ziyaret ediliyor. 2013 senesi için de, 30 bin metrekarelik yeni satış alanı, 1500 yeni istihdam ve %15 ila 20 arasında büyüme gibi hedeflerimiz var.”
2023 hedefleri dâhilinde, Avrupa’nın ilk üç lider teknoloji perakendecisinden biri olma amaçları olduğunu belirten Nane şu sözlerle konuşmasını noktaladı: “Orta-uzun vadeli, çok formatlı hedefimiz ise, İnternet üzerinden yurtdışına açılmak. Sanal yapılanma ya da mağazacılık da bunun bir boyutu. Ancak şunu söyleyebilirim ki cadde mağazacılığı asla ölmeyecektir. Bir Akdeniz ırkı olarak bizim insanımız için ikili ilişkiler, sanal ortamlardan çok daha önemlidir. Ülkemizde sanallaşma elbette gerçekleşecek ve gelişecektir ama bu sanallaşma oranı asla %100 olmayacaktır.”