Microsoft ‘Sektörel çözümler günü’ 2.kez düzenlendi

Özge Okyay

Microsoft 2. Sektörel Çözümler Günü, 26 Şubat 2013 tarihinde İstanbul Swiss Hotel The Bosphorus’ta gerçekleştirildi.
Katılımcıların yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte; finans, üretim, perakende ve tüketici ürünleri, mobilite ve enerji kategorilerinden birçok firmanın önde gelen isimleri konuşmacı olarak yer aldı.
Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Tolgar Elverici, açılış konuşmasını gerçekleştirirken, Prof. Dr. Kerem Alkin de konuk konuşmacı olarak söz aldı. Alkin konuşmasında şu noktalara değindi: “Mevcut yüksek teknolojileri hayatımızın sürdürülebilmesi için yönetiyoruz. Yakın gelecekte dünya ekonomisinde en fazla enerji tüketecek ekonomiler giderek belirginleşiyor. Örneğin; günümüzde bir Amerikalı günde 88 kilo doğal kaynak tüketirken, bu oran Avrupa’da kişi başına 43 kilo. Sadece Çinlilerin Amerika kadar doğal kaynak tüketmeye karar vermesi halinde, dünya üzerinde yaşayabilecek tek millet Çinliler olur.”
Türkiye’nin dünyanın en büyük on yedinci ekonomisi olmasının şaşırtıcı olmadığını vurgulayan Alkin, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye zaten 1970’lerden beri aynı seviyede ilerlemeye devam ediyor. Önemli olan bu sıralamada ilk ona girebilmek. Türkiye ekonomik bağlamda gerekenleri yaparsa, yüksek teknolojiyi yeteri kadar ve etkin bir şekilde kullanırsa, E7 içerisinde yer alması hiç de zor değil. Dahası ülkemiz, dünyada çalışan nüfusunu en yüksek ölçüde kullanma potansiyeline sahip 9. ülke.”
Açılış konuşmalarının hemen ardından Prof. Dr. Kerem Alkin’in başkanlığını yaptığı panelde, Akbank Genel Müdür Yardımcısı Tunç Akyurt, Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Kamil Başaran ve Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane konuyla ilgili değerlendirmelerini katılımcılarla paylaştı.
Banka aktiflerinin %19 ve sektördeki tüm kredilerin %23 oranında artış gösterdiğini belirten Tunç Akyurt, “Eskiden tüm işlemler şubelerden yapılırdı. Şimdi ise teknolojinin hayatımıza girmesi ile birlikte mobil bankacılık hız kazandı. Son bir yılda mobil bankacılığı kullanan müşterilerimizin sayısı %200 gibi bir oranla artış gösterip 1,4 milyona ulaştı. Bankacılıkta tasarruf dönemi başlıyor diye düşünüyorum. Biz bankacılar olarak, halkımızı tasarruf yapmaları yönünde destekliyor, bunun da gayri safi milli hasılaya olumlu bir katkısı olacağına inanıyoruz” dedi.
Kamil Başaran: “Son zamanlarda üretilen ürün ve hizmetler çok değişti, tasarımlar ise mükemmellik seviyesine yaklaştı. Yenilikçilik ön plana çıktı ve biz bunu ARGE olarak kabul ediyoruz. Üretim ne zaman gerçekleşirse, ARGE de o zaman gelir. Ayrıca müşterilerimizin beklentisi de bu değişimlere paralellik gösterdi. Müşteriye dokunduğumuz zaman, mükemmeliyeti yakalayabiliriz. Rekabetin tanımının mutlaka ARGE’yi içine alması gerektiğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.
Teknolojinin eskiden korkulan bir öğe olduğunu söyleyen Mehmet Nane ise; “Şu an teknoloji hayatımızı kolaylaştıran ve vazgeçemediğimiz bir kavram. Önce cadde mağazacılığından alışveriş merkezi mağazacılığına geçtik. Günümüzde ise, eğilim İnternet üzerinden alışveriş. Tüm bu değişimler, tüketicinin müsaade ettiği sürece gerçekleşmeye devam edecek” dedi.

“Bulut ile KOBİ’lere her yer ofis”
Akbank ve Microsoft Türkiye’nin yeni iş birliği ile KOBİ’ler işlemlerini İnternet üzerinden kolayca ve etkin bir şekilde yönetmeye başlayacak.
27 Şubat tarihinde İstanbul Swiss Hotel The Bosphorus’ta düzenlenen basın toplantısı ile birlikte Akbank ve Microsoft Türkiye’nin KOBİ’leri hedef alan iş birliğinin detayları basın mensupları ile paylaşıldı.
Microsoft’un yenilikçi ürünü Office 365, Akbank aracılığı ile KOBİ’lere sunuluyor. Bu iş birliği kapsamında KOBİ’ler, e-posta, kurumsal İnternet sitesi, alan adı, Word ve Excel dosyalarını İnternet üzerinden görüntüleme ve düzenleme, anlık ileti, görüntülü görüşme, dosya saklama ve paylaşımı gibi içeriğe sahip Microsoft’un “Office 365” ürününden %50 indirimli olarak yararlanabilecekler.
Düzenlenen basın toplantısında konuşmacı olarak yer alan Akbank Ticari ve KOBİ Bankacılığından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kaan Gür, “Bulut ile KOBİ’lere her yer ofis. Tüm çalışmalarımızı uzun vadeli hedeflere değer yaratmak ve sürdürülebilir büyümeye katkı sağlamak amacıyla yürütüyoruz. Bu doğrultuda geçekleştirdiğimiz iş birliği ile KOBİ’lere başlangıç maliyetlerine en son teknolojilere sahip olabilme fırsatı sunuyoruz. KOBİ’leri iş ortağımız olarak konumlandırıyor ve onların hayatlarını kolaylaştırmak için geliştirdiğimiz çözümleri sunmaya devam ediyoruz. Sadece KOBİ’lere özel olarak hizmet veren Akbank Çağrı Merkezi bu çözümlerden bir tanesi. Microsoft ile gerçekleştirdiğimiz iş birliği aracılığıyla da KOBİ’lere, işlerini İnternet üzerinden kolayca yönetebilmeleri için destek veriyoruz. Artık KOBİ’ler bilgiye en kısa, kolay ve hızlı yoldan ulaşabilecek böylece finansal ve zamansal açıdan tasarruf edebilecek” dedi.
Türkiye’nin ekonomik anlamda hızla büyüme kaydettiği bir zaman diliminde Akbank gibi bir kuruluşla iş birliği yapmanın son derece gurur verdiğini belirten Microsoft Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Begim Başlıgil; “Bulut bilişim sayesinde, sunulan hizmetlerden faydalanmak için ihtiyaç duyulan tek şey İnternet bağlantısı. KOBİ’lerimizin İnternet ve teknolojiyi daha etkin bir biçimde kullanması gerekiyor. Bu noktada KOBİ’lerimize destek vermek amacıyla bu iş birliğini gerçekleştirdik. KOBİ’lerimizin bilişim teknolojilerine daha fazla yatırım yaparak, bilgi merkezli üretim ve yönetime geçerek rekabet güçlerini artırmaları şart. “Office 365” ürünü için KOBİ’ler, (www.kobilersizinicin.com) adresi üzerinden başvuruda bulunabilir. Ayrıca 1 Ocak-30 Haziran tarihleri arasında 10.000 TL ve üzerinde Taksitli Ticari Kredi kullanan ve bu ürünümüzü Axess Business kartı ile satın alan Akbank müşterileri, ürün fiyatının %50’sini ‘chip-para’ olarak kazanabilme şansına sahip oluyor.” şeklinde konuştu.
KOBİ’ler ve bankalar arasında farklı bir iletişim olduğunun altını çizen Başlıgil, sözlerini şu şekilde noktaladı: “Bu ilişkinin temelinde güven yatıyor. Müşterileri ile güven ilişkisine sahip olan bir bankanın bu tür bir teknolojik yatırım gerçekleştirmesi son derece gurur verici. Demin de söylediğimiz gibi rekabet gücü için teknoloji artık bir lüks değil gereklilik. KOBİ’lerimiz ile beraber büyüyebilir ve rekabet edebiliriz.”