LG Electronics Türkiye'de yapılanıyor

Cenk Yapıcı

Tüketici elektronik sistemleri ve mobil haberleşmenin lider markalarından LG Electronics, Türkiye'de yeni bir ya p ılanma sürecine girdi. Türkiye p azarında 1984 yılından bu yana irtibat ofisi olarak hizmet veren LG Electronics, Nisan ayında Türkiye'de kendi ofisini açtı. Programlı ya p ısından satış sonrası hizmet ağına kadar her alanda yenilikler ya p an LGE Türkiye, beyaz eşya sektörüne de giriyor.
9 Nisan günü Ritz Carlton Hotel'de gerçekleştirilen basın buluşmasına konuşmacı olarak LG Electronics Orta Doğu ve Afrika İcra Yönetim Kurulu Başkanı K.W. Kim ve LG Electronics Türkiye Başkanı Christopher Kim katıldı. K.W. Kim, Türkiye'nin kendinden emin, bağımsız, ekonomik açıdan istikrarlı ve ilerleyen bir ülkeye dönüştüğünü ve bu dönüşümün dünya tarafından iyi karşılandığını dile getirdi. LG olarak Türkiye'nin potansiyeline daima inandıklarını söyleyen K.W. Kim Türk insanıyla olan ilişkilerini her zaman için bir sonraki seviyeye taşımalarını sağlayan olgunun da bu duygu olduğunu sözlerine ekledi.
“LG, yüzde yüz sahibi olduğu LGETK adlı iştirakiyle, marka şirketinin faaliyetini başlatmaya karar vermiştir” diyen LGE Orta Doğu ve Afrika İcra Kurulu Başkanı K.W. Kim konuşmasına şöyle devam etti: “LG bu kararı ayrıntılı marka ve müşteri analizinin ardından almıştır. Türk müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamanın en iyi yolunun onları iyi anlamakla, onlarla doğrudan temas kurmakla ve ardından da onlara yapabileceğimiz en iyi şekilde hizmet sunmakla mümkün olduğunun farkındayız. LG, Türkiye'de alanında uzmanlaşmış uzman kişileri işe alarak ve eğiterek, çok önemli bir başlangıç yatırımında bulunmuş ve LG'nin küresel bakış açısını Türkiye'ye getirmiştir. Yakın gelecekte LGETK'nin Türkiye'de çok iyi bir kurumsal vatandaş olacağından hiçbir şüphem yoktur. Çok iyi bir işveren ve karlı bir kuruluş olacaktır. Ancak yalnızca bununla da sınırlı değil: LGETK aracılığıyla LG, sınıfının en iyisi teknolojiyi Türkiye'ye getirerek müşterilerimizin hayatlarını zenginleştirecektir.
Türkiye'nin bölgedeki etkisi ve önemine karşılık, faaliyetimizi bu bölgede yürütmenin yolunu yeniden kurmaya karar verdik. Bundan böyle Türkiye, daha küçük başka sekiz ülkenin pazar lideri rolünü üstlenecektir. Yeni rolünde Türkiye, Doğu Akdeniz bölgesinde, pazarlama konusunda mükemmelliğin ve yaratıcılığın kaynağı ve lideri olarak konumlanacaktır.”
Önümüzdeki 3 yıl içinde Türkiye'deki teknoloji pazarında 1 numara olmayı hedeflediklerini belirten K.W. Kim, bu başarıya sadece Türk insanının desteği ile ulaşabileceklerini söyledi. K.W. Kim, LG Türkiye'nin bir Kore şirketi olmadığını, Türk şirketi olarak kurulduğunu kaydederek, vergilerini Türkiye'ye vereceklerini ve yakında LG Türkiye'nin ikinci başkanının bir Türk olacağını sözlerine ekledi.
K.W. Kim'den sonra söz alan LG Electronics Türkiye Başkanı Cristopher Kim, dünyanın teknoloji liderlerinden LG Electronics'in Türkiye'de hızlı bir ya p ılanma sürecine girdiğini, 1984'ten bu yana irtibat ofisi ve distribütörler aracılığıyla Türkiye'de faaliyet gösteren LG Electronics'in, Türkiye'de kendi bağımsız ya p ılanmasını oluşturduğunu söyledi. Cristopher Kim, LG Electronics Türkiye'nin artık organizasyon ya p ısından satış sonrası hizmetlerine, müşteri ilişkilerinden dağıtım stratejisine, ürün yelpazesinden insan kaynaklarına kadar her alanda çok daha iddialı, bölgesel güç olarak konumlandırılabilecek bir güce kavuştuğunu belirtti. Cristopher Kim, bu ya p ılanma ka p samında LG Electronics Türkiye, bundan böyle LEVANT bölgesi olarak tanımlanan ve Fas, Mısır, İsrail, Suriye, Tunus, Cezayir, Lübnan ve Libya ülkelerinin yer aldığı grubun lider ülkesi konumuna da geldiğini ve bu ülkelerin artık LG Electronics Türkiye'ye bağlı olarak çalışacaklarını açıkladı.
LG Türkiye'nin 2007 sonuçları ve 2008 hedeflerinden de bahseden Cristopher Kim, 111 ülkede faaliyet gösteren ve 2007 yılında dünyada 44 milyar Dolar ciro elde eden LG Electronics'in Türkiye'deki cirosunun yaklaşık 250 milyon Dolar olduğunu ve LGE Türkiye'nin 2008 ciro hedefi 500 milyon Dolar iken, şirketin bu rakamı 2009'da 750 milyon Dolara, 2010 yılında ise 1 milyar Dolara çıkarmayı hedeflediğini kaydetti.
LG Electronics Türkiye'nin 2010 yılına kadar pazarlama faaliyetleri için ayırdığı bütçenin yaklaşık 100 milyon Dolar olduğunu söyleyen Kim şöyle devam etti: “Bugüne kadar Türkiye'de GSM, Ev Elektroniği (LCD, Plazma, Ev sinema sistemleri vb.) ve BT-Bilişim Teknolojileri (Diz üstü bilgisayar, monitör, o p tik sürücüler vb.) alanındaki ürünleriyle yer alan LG Electronics Türkiye, 2007 yılında GSM sektöründe yüzde 3.5 olan p azar payını, 2008 yılında yüzde 10'a çıkarmayı p lanlıyor. Plazma ve LCD'de ise yüzde 8 olan p azar p ayını yüzde 15'e çıkarmak şirketin hedefleri arasında. LG Electronics Türkiye; BT alanında monitörde, 2007 yılında yüzde 12 olan pazar payını yüzde 25'e, dünyada ve Türkiye'de birinciliği elinde bulundurduğu optik sürücülerde yüzde 45 olan pazar payını da yüzde 50'ye çıkarmayı hedefliyor. Diz üstü bilgisayardaki 2008 hedefi ise yüzde 10.”
Sorularımızı içtenlikle yanıtlayan LG Electronics Türkiye Başkanı Cristopher Kim, Türkiye'de birçok alanda üretim merkezleri ve ARGE bölümü kurmayı planladıklarını ve LGE'yi Türkiye'de bilindik ve sempatik bir marka konumuna getireceklerini söyledi. Mobil alanda ise çalışmalarının devam ettiğini belirten Cristopher Kim, şu an için GSM operatörleriyle herhangi bir ortak çalışmalarının olmadığını ancak 3. Nesil bağlantı kullanımının başlamasıyla dünya'da bu alanda mobil cihazlarıyla lider olan LG'nin yeni anlaşmalara imza atabileceğini kaydetti.