Harun Şengül: “Mesajlaşma teknolojileri lideri Acision, yenilikçi Kısa Mesaj Servisi çözümleriyle Avrasya'ya odaklandı ”

Cenk Yapıcı

Dünya çapında 300'den fazla şebeke operatörü ve hizmet sağlayıcısının mesaj ve ücretlendirme hizmetleri ortağı olarak tercih ettiği Acision, İstanbul'da, Marriott Hotel Asia'da gerçekleştirilen EurasiaCom 2008'de yer aldı.
Etkinliğin ana sponsorlarından olan Acision'ın Satış Direktörü Harun Şengül ile Hazar Denizi bölgesi ve Orta Asya'daki önde gelen telekom şirketlerinin bir araya geldiği bir nokta olan Eurasia 2008 platformunda, Avrasya telekom pazarı ve Acision'un verdiği hizmetler, sağladığı çözümler konulu bir söyleşi gerçekleştirdik.

Acision'un dünya çapındaki hizmetleri ve çözümleri hakkında bilgi alabilir miyiz?
Acision 1 Temmuz 2007'de LogicaCMG'nin Telekom Ürünleri işletmesinin, Atlantic Bridge Ventures ve Access Industries liderliğindeki bir sermaye yatırım konsorsiyumu tarafından satın alınmasıyla kuruldu. Acision, dünya çapında 300'den fazla şebeke operatörü ve hizmet sağlayıcısının mesaj ve ücretlendirme hizmetleri ortağı olarak tercih ettiği bir kuruluştur ve bu sıfatla bir buçuk milyar kişiye destek sağlamaktadır. Küresel ölçekte, kısa mesaj ve çoğul ortam mesaj trafiğinin %50'sinden fazlası platformda üretilen ve bir buçuk milyardan fazla müşteriye destek sağlayan Acision, kısa mesajlar, çoğul ortam mesajları, mobil İnternet, IP sesli posta ve IP video posta dahil olmak üzere mobil veri hizmetleri konusunda uzman bir kuruluştur. Acision, yarım milyar Dolar değerinde ciroya sahip olup, altı kıtada 135 ülkedeki müşterileriyle birlikte çalışmaktadır.

Acision'un ülkemizde sağladığı çözümler ve Avrasya ülkelerinde hayata geçirmeye planladığı hizmetler nelerdir?
Acision, Türkiye'de Turkcell ve Vodafone GSM operatörlerine Kısa Mesaj Servisi sistemleri sağlamaktadır. Toplam ciromuzun %4-5'lik kısmını Türkiye pazarından elde ediyoruz. Şirket olarak yatırım konusunda odaklandığımız ülkeler Avrasya ülkeleridir. Türkiye'de penetrasyon oranı %80'lere ulaştığı için operatörlerin alt yapı sistemleri oturmuş durumda, ancak Azerbaycan, Özbekistan, Gürcistan, Ukrayna, Kazakistan ve Kırgızistan gibi ülke pazarları henüz düşük kullanım oranlarına sahipler ve bu tür ülkelere yatırım yapmak daha çok ilgimizi çekiyor. Türkiye'de özellikle İstanbul'da bir merkez kurmayı planlıyoruz. Bu sayede hem hizmet vereceğimiz Asya ülkelerindeki müşterilerimizle hem de Türkiye'deki operatörlerle daha yakın olabileceğiz. Moskova'da bulunan ofisimiz sayesinde Rusya'daki ve Ukrayna'daki operatörlerle daha sıkı ilişkiler dahilinde çalışabiliyoruz.
Türkiye'nin lider GSM operatörü Turkcell, bizim KMS-Kısa Mesaj Servisleri sistemimizi kullanıyor. Turkcell yeni uygulamalarını, güncel haberleri ya da maç sonuçlarını abonelerine ulaştırmasını sağlayan hücresel mesaj yayınını da bizim sağladığımız alt yapımızdan gerçekleştiriyor.

Küresel ölçekte ve ülkemizde Kısa Mesaj Servisi kullanımı ne durumdadır? KMS operatörlerin gelirlerinde ne derecede etkili?
Türkiye'deki operatörler abone sayılarını artırdıkça Kısa Mesaj Servisleri'ne daha fazla önem vermeye başladılar. Türkiye'de operatörler gelirlerinin %15-20'lik kısımlarını KMS hizmetlerinden elde etmeye başladılar ve bu gelir oranı katma değerli mobil servis uygulamalarının devreye girmeleriyle eraber gittikçe artıyor. Mobil teknoloji alanında kullanım alanının en yüksek seviyeye sahip olduğu Batı Avrupa ülkeleri operatörleri de gelirlerinin ortalama %25'lik kısmını KMS'den kazanıyorlar. Japonya, Singapur, Tayvan ve Çin gibi Asya ülkelerinde ise KMS artık bir kültür haline gelmiş durumda. Uzakdoğu ülkelerindeki operatörler kullanıcılar için düzenledikleri kampanyalarla KMS kullanımı sürekli teşvik etmesi ile gelirlerinin yaklaşık %40'lık dilimini KMS'den sağlamaya başladılar. İlginç olan bir nokta ise, Amerika Birleşik Devletleri gibi mobil teknolojilerde ileri seviyede olan bir ülkenin KMS gelirlerinin oldukça düşük olması. Amerika'daki kullanıcılar KMS servislerini son bir buçuk yıldır yoğun şekilde kullanmaya başladılar ve oradaki operatörler de alt yapı yatırımlarına gitmeye başladılar.
Türkiye'de rekabet henüz gerçek anlamda yapılamıyor. Turkcell liderliğini açık ara sürdürüyor. Ancak Türkiye'de ilk yılını kutlayan Vodafone'un Türkiye mobil pazarına girmesi ve sahip olduğu teknoloji gücünü tam olarak ülkemize yansıtmaya başlamasıyla rekabetin ve hizmet kalitesinin daha da artacağından şüphemiz yok. Numara taşınabilirliği ve 3. Nesil'in hayata geçmesiyle ülkemizdeki operatörler aynı Batı Avrupa ülkelerinde olduğu gibi müşteri koruma politikasına gidecekler ve kullanıcı memnuniyetini ön planda tutmaya başlayacaklar. Dolayısıyla, operatörler alt yapılarını çok daha iyi yapılandırmak durumundalar.

Sabit hatlarda da KMS çözümleri sağlıyor musunuz? Sabit hatlar üzerinden KMS kullanımına ilgi ne durumda?
Sabit hatlar üzerinden KMS çözümlerimiz mevcut ve operatörlere sunuyoruz. Birçok sabit hat operatörüne de KMS hizmeti veriyoruz ancak aboneler bu hizmete fazla rağbet etmiyorlar, özellikle Türkiye'de sabit hat üzerinden KMS kullanım oranları oldukça düşük. Bizim şirket olarak en yoğun şekilde odaklandığımız nokta, GSM operatörlerine KMS hizmeti sağlamak.

Acision'ın KMS çözümleri için verdiği sunucu barındırma hizmeti hakkında bilgi verir misiniz?
Sunucu barındırma hizmetimiz ile dileyen operatörlere KMS alt yapı hizmeti sağlıyoruz. Avrupa ve Pasifik ülke operatörleri ile yaptığımız ortak çalışmalar ile operatörlerin KMS servislerini kendi sunucularımız üzerinden gerçekleştirerek, hem operatörlerin şebeke yüklerini hafifletiyoruz, hem de servis maliyetlerini en alt dereceye çekerek sorunsuz ve kaliteli hizmet veriyoruz. Sunucu barındırma hizmetimiz sayesinde operatörler en iyi alt yapı hizmetini konusunda uzmanlaşmış çalışanlarımızdan kusursuz şekilde alabiliyorlar.
Sonuç olarak, Avrasya ülkelerindeki operatörlere, hem müşterilerimiz hem de son kullanıcılar için faydalı hizmetler sunma kararlığıyla çalışmaya devam ediyoruz. Son kullanıcı deneyimini zenginleştirirken, aynı zamanda müşterilerimize, kârlı ve sürdürülebilir kazanç elde etmeye
devam etme, yeni pazar olanaklarından en iyi şekilde yararlanma, marka oluşturma ve müşteri sadakatini artırma gibi konularda destek sağlıyoruz.