Finansbank, HP otomasyon çözümleri ile kurumsal esneklik kazandı

HP İş Hizmetleri Yönetimi (BSM) kapsamında 2011'de 5 ayrı HP projesinden yararlanan Finansbank, hizmet hızı ile kalitesini arttırarak iş sürekliliğinde esneklik kazandı.
Türkiye'nin önde gelen finans kurumlarından biri olarak uzun yıllardır HP çözümlerini tercih eden Finansbank; veri merkezi otomasyonunda “HP İş Hizmetleri Yönetimi (Business Service Management - BSM)'ni seçti.
HP BSM gelişmiş teknolojilere dayalı karmaşık veri merkezlerinde iç süreçlerden müşteri hizmetlerine kadar hemen her alanda performans izleme ve hata takibi sürecini hızlandırıyor. IDC'ye göre teknik sorunların saptanması sorun giderme süresinin yüzde 80'ini oluşturuyor. Finans sektöründe hem veri merkezi otomasyonunu sağlamada hem de kredi verme gibi süreçleri hızlandırmada kullanılan HP BSM çözümleri sistemde hata tespit süresini önemli ölçüde kısaltıyor.
Finansbank'ın kullanıcı tercihleri ve tecrübelerini izlemesine imkan veren BSM çözümü, bankalara “hizmet seviyesinde sıfır tolerans” kabiliyeti sağlıyor. Finansbank, sistem otomasyonunu sağlamak üzere yapılandırma yönetimi çözümü HP Genel Yapılandırma Yönetimi Veritabanı (Universal Configuration Management Database - UCMDB), hizmetler kullanıma girmeden önce performans analizi sağlayan Performans Merkezi, yine hizmetler kullanıma girmeden önce güvenlik analizi sağlayan WebInspect, canlı ortamlardaki sunucu ve uygulamaların gerçek zamanlı takibi için SiteScope ve Operasyon Yönetimi, kullanıma girmiş bulunan hizmetlerin otomasyonu için Network Otomasyonu ve Operasyon Orkestrasyonu çözümlerinden yararlanarak iş sürekliliğiyle hizmet kalitesini arttırdı. HP BSM çözümleri Finansbank'a aynı zamanda veri merkezi ölçeklendirme ve genişletme yatırımlarında da esneklik sağladı.
Finansbank Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Erhan Selkan konuyla ilgili olarak şöyle konuştu: “2011 yılında devreye aldığımız ürünler mevcut izleme altyapımızı daha merkezi ve servis odaklı hale getirdi. Ürünlerin esnek yapısı, karmaşık uygulamaların yönetiminde ve projelerin başarılı bir şekilde devreye alınmasında önemli rol oynamıştır”
HP Türkiye Yazılım Ülke Müdürü Nil Bağdan ise şunları söyledi: “Bankacılık operasyonunun yönetiminde teknolojiyi en üst düzeyde kullanan Finansbank ile böyle bir başarıya imza atmak bizler için gurur verici. Finansbank, HP BT Performansı Süiti (IT Performance Suite - ITPS) çözümlerini uçtan uca kullanan Türkiye'deki en başarılı referanslarımızdan bir tanesi. Bu projenin başarıyla hayata geçmesinde bizlere destek olan Finansbank yönetimi ve proje ekibine teşekkür ederiz.”
•  HP BSM sayesinde İnternet bankacılığı ve temel bankacılık hizmetlerinde son kullanıcı deneyimi ile hizmet kalitesini ölçen Finansbank, sunduğu hizmetleri BT ekibine otomatik olarak raporlayarak aksaklıkları en kısa sürede gideriyor.
•  HP Gerçek Kullanıcı İzleme (Real User Monitor - RUM) yazılımları, son kullanıcıların bankanın hizmetleriyle gerçek etkileşimi ve bu hizmetleri kullanırken nasıl tepki gösterdiğinin anlık görünümlerini sunuyor. HP RUM, BT ekibinin uygulama sorunlarını hızla tespit etmesi için müşterilerin nereye tıkladığını gösteriyor, işlem yapma sürelerini ölçerek müşteri memnuniyetini arttırıyor.
•  HP BSM kapsamındaki HP Diagnostics ise, hizmetlere yönelik yazılım uygulamalarındaki hataları kod düzeyinde otomatik olarak teşhis ederek, sorunların en kısa sürede giderilmesini sağlıyor.
•  HP UCMDB yazılımı, servis altyapısını oluşturan veri merkezi donanımlarının birbirine nasıl bağlandığını aracı uygulamalar olmadan denetliyor. Bu da veri merkezinde hizmet aksaması olmadan en kısa sürede en uygun maliyetlerle değişikliklerin hızla yapılmasına olanak sağlıyor.
•  HP Operasyon Orkestrasyonu bankalarda imza ve yetki verme, kredi kartı çıkarma gibi onay süreçlerinin otomasyonunda kullanılıyor. Ayrıca tüm sunucuları aynı anda açma/kapama özelliği ile sistem başlatma, sistem kurulumu ve sistem ayağa kaldırma hızını arttırıyor. Örneğin, Finansbank'ta planlı bakım/onarım süreçleri ve diğer kurulum ve operasyon süreçlerinde 30'un üzerinde akış HP Operasyon Orkestrasyonu'na taşındı. Böylece ekiplerin farklı ortamlardaki operasyonel süreçleri tek noktadan yürütmesi sağlandı.
•  HP SiteScope, Finansbank şubelerindeki sunucularla veri merkezi arasında “ilişkili kontrol” yapılmasında kullanılıyor. HP SiteScope, HP Operasyon Yöneticisi ile tümleşik edildiğinden bütün bunlar tek ürün üzerinden takip edilebiliyor. HP SiteScope'un diğer avantajı ise aracı program yüklemeye gerek kalmaması. Bu da şubeler arası uyumu ve haberleşme hızını arttırıyor.
•  HP WebInspect periyodik güvenlik testlerinden proje güvenlik testlerine kadar birçok alanda güvenlik açıklarını tespit ederek sonuçları BT ekibine raporluyor.
•  HP Ağ Otomasyonu, Finansbank veri ağını oluşturan binlerce aktif cihazın sorunsuz şekilde, hızla yapılandırılmasını sağlıyor. Operasyon Orkestrasyonu ile birlikte çalışarak, hem cihazlar hem de süreçlerde ağ otomasyonu sağlayan bu otomatik izleme çözümü veri merkezlerinin genişletilmesi, ölçeklenmesi ve yapılandırılmasında büyük kolaylık sağlıyor.
HP Performans Merkezi yazılım uygulamalarının otomatik olarak test edilmesini sağlıyor ve tasarımdan, kalite kontrol ve üretime kadar her aşamada otomasyon, güncelleme ve raporlama açısından uygulamaların yatırım hedeflerini karşılamasını kolaylaştırıyor. HP Performans Merkezi müşteri sayısının artmasına bağlı olarak talebin pik yaptığı durumlarda sistemin ağır yükü ne ölçüde kaldırabildiğini tespit etmekte de kullanılıyor.