Eşi Benzeri Yok

Chris Moumouris / Hitachi IFG Group
Hitachi, Türkiye'de genellikle; televizyon, kamera ve klima cihazları ile tanınmaktadır. Aslında Hitachi'nin geçen yıl yapmış olduğu 80 milyar dolar cironun, %9'u bu bölümünden gelmiştir. Hitachi dünyanın en büyük 20 kuruluşundan biridir ve toplam gelirlerinin %31 telekom ve enformasyon teknolojilerinden sağlanmaktadır. Tüm dünyada 330 bin çalışanı ile çok çeşitli alanlarda hizmet vermekte ve üretim yapmaktadır. Hitachi, ana çatı bilgisayar ve bilgisayar yazılımı konusunda da dünyanın ilk beş firması arasındadır. Avrupa SIM kart pazarında, %80 gibi muhteşem bir paya sahiptir.
Telefon santral pazarında da ilk birkaç firmadan biridir. Yine mobil telefonların (RF) alıcı-verici parçalarının %80'i Hitachi tarafından üretilmektedir. Ağır sanayi ürünlerinden hızlı trenlere, yonga ve entegre devre üretiminden klima cihazlarına kadar çok geniş bir yelpazeye sahip olan Hitachi'nin en stratejik bölümlerinden bir tanesi de iWorks, genel olarak akıllı kart işi ile uğraşmaktadır. Akıllı kartların kullanılarak yapılabileceği her türlü ticaret ana faaliyet konusudur. Akıllı kartlar'da Hitachi ürünlerle değil, çözümlerle uğraşmaktadır. Bu konuda, dünyada ki en büyük sistem bütünleştiricisidir.
"Smart Commerce" Yaklaşımı
Smart Commerce, bir organizasyonu e-şirket olarak konumlandırmak için gerekli olan ve bunu yaparken de organizasyonların mevcut bilgi işlem sistemleri ve iş yöntemlerinin değerlerinin artmasını sağlayan çözümlerin tamamıdır.
Smart Commerce, değişik geçmişlere ve birbirinden farklı teknik becerilere sahip olan organizasyonların şirket stratejilerini, vizyonlarının tamamını etkileyecek e-ticaret yöntem ve sistemleri kurmak için gerekli olan ortamı sağlar. Katmanlı çözüm yaklaşımı, müşterilerin şu anda ihtiyaç duydukları hizmet türünü seçmelerine olanak tanırken aynı zamanda ihtiyaçları değiştiğinde Hitachi'nin kendilerini kolaylıkla destekleyebileceğini de bilirler. Smart Commerce çözümleri üç-katmanlı bir yaklaşımdan meydana gelmektedir:
Smart Business - Hitachi'nin danışmanlık hizmetleri şirketlere belirli pazar alanlarındaki uzmanlıklarını ve e-ticaretin bu alanları nasıl etkileyeceğine dair olan bilgileri sunar. Deneyimli danışmanlardan oluşan bir takım belirli müşteri ihtiyaçları doğrultusunda müşterilerle birlikte çalışıp strateji ve çözüm yaklaşımlarını oluştururlar. Hitachi bu bölümün önemi nedeniyle danışmanlık kadrosunu önümüzdeki iki yıl içerisinde beş kat büyütmeyi planlamıştır. Hitachi markası altında organizasyonların hem arka hem de ön uçlarında sayısız çözümler sunan ve birbirleri ile sinerji yaratan çok çeşitli iş birimleri bulunmaktadır. Gerektiği durumlarda Hitachi, Avrupa danışmanlık merkezi dahilinde bir büyüme ile hizmetlerini genişleterek ve Hitachi Grubu'nun deneyimlerinden faydalanmaktadır.
Smart Services - Hitachi'nin değer katan hizmetleri arasında çağrı merkezi yönetimi, Smart Card şema yönetimi, nakitsiz ödeme sistemleri ve teknik hizmetler bulunmaktadır. Hitachi danışmanları değer katan bu servislerin nasıl geliştirileceği konusunda tavsiyelerde bulunup sürecin tamamında müşterilerine yardımcı olarak ortaya çıkan yeni çözümün kesin idaresini devralmaya kadar uzanabilen bir birlikteliği başlatılırlar. Sunulan çözümler Smart Commerce çözümlerinin ERP, CRM, tedarik zinciri yönetimi, müşteri sadakati sistemleri gibi kurumsal uygulamalar ile entegre edilmesinden en son Internet teknolojisini uygulamaya veya bir smart kart uygulamasını geliştirmeye kadar uzanabilir. Hitachi servisleri müşteri ihtiyaçları ve talepleri doğrultusunda gelecekteki teknoloji uygulamaları da kapsayacak şekilde sürekli genişletilmektedir. .
Smart Center - Hitachi'nin güvenli bir ortamda müşterilerinin e-ticaret işlemlerinin yönetimini yaptığı merkezi hizmetler bulunmaktadır. Bu merkez Hitachi'nin müşterilerine emniyetli, yönetilebilir ve güvenli işlemler sunmasının bir garantisidir. Sunulan hizmetler arasında Uygulama Hizmet Sağlayıcılığı (ASP), ödeme provizyonu altyapısı ve emniyet altyapısı hizmetleri ile Mondex değer yönetimi servisleri bulunmaktadır. Hitachi'nin Smart Center çözümü bir organizasyonun e-ticaret faaliyetleri için gerekli olan her türlü arka ofis hizmetlerini sağlamaktadır.

Hitachi Smart Commerce çözümleri Türkiye'de Next IT tarafından temsil edilmektedir.

NEX IT, Hitachi Bilgi Sistemleri Grubu Türkiye
Merkezinde şu an 12 uzman kadro, 4 bölümde faaliyet göstermektedir. Yeni projelerle 30 kişiye ulaşacağı tahmin edilmektedir. Türkiye'de ilk defa; otomatik kimlik tanımlama, Yapı ve İnşaat ve Sigortacılık yazılım ve çözümlerini "anahtar teslimi" projeler olarak vermektedir. Ayrıca, Fujitsu bilgisayar sistemleri için yazılım ve komple çözümler üretmektedir. Geçtiğimiz dönemde 3 milyon dolar ciro yapılmıştır. NEX IT'nin amacı; toplam ERP, CRM ve e-iş çözümleri sağlamak ve müşterilerinin ilgili konulardaki her türlü gereksinimini karşılamaktadır.

Chris Moumouris şöyle devam etti:
"Akıllı Kart Çözümlerinde Projenin hazırlık safhasında, satış sonrası destek ve iyileştirme çalışmalarına kadar anahtar teslimi projeler Hitachi'nin ana işidir. Projenin araştırma ve fizibilite çalışmaları uzman kadromuz ile başlatılır, sistemin yerleştirilip uygulamaya geçilmesi ile devam eder.
Akıllı kart uygulamasında, chip ve uygulama yazılımı sağlamaktan daha önemlisi; toplam işi yönetebilmektir. Hele kullanımdaki kart sayısı 5-10 milyon ise, iş hayli zorlaşmaktadır.
Sözkonusu Kart, bir banka kartı ise ve kaybedildiyse, bankaya bilgi verir, kartı iptal ettirir ve yeni bir kart edinirsiniz.
Ama kullandığınız kart; "Life Style" tabir edilen ve yaşamınızla ilgili ve sürekli yenilenen tüm bilgileri içeriyorsa durum biraz daha ciddidir. Kimlik bilgileriniz, bedelli otoyol bakiyeniz, sağlık kayıtlarınız, uçuş bilgileriniz, alışveriş puanlarınız gibi bilgileri içeren kartınızı kaybederseniz; karttaki bilgileriniz kaybettiğiniz anki durumuyla ve derhal tarafınıza verilemiyorsa başınız gerçekten belada demektir.
Dünyadaki 330 bin Hitachi çalışanı, özel bir Hitachi kartı kullanmaktadır. Bütünleşik olan kartın aynı anda manyetik, "contacless", barkod, chip ve kabartma bölümleri vardır ve sahibinin resmi kartın üzerindedir. Bu kart; sahibinin her türlü kimlik, sağlık, iş ve ev yaşam bilgilerini içerdiği gibi; normal banka hesaplarından ödeme kartı, kredi kartı, otoyol ödeme kartı, uçuş, promosyon, alışveriş puan ve benzeri bilgiyi de saklamak amacı ile kullanılmaktadır. Kartın tüm içeriği sürekli güncellenmekte ve gerektiği an yeni bir karta yüklenerek ivedilikle kart sahibine ulaştırılmaktadır. Tüm bu sistemin işletmesi Hitachi tarafından sağlanmakta'dır ki, dünyada eşi benzeri mevcut değildir."

Chris Moumouris: HITACHI IFG Grup (Information Systems Group) Strateji ve İş Geliştirme Müdürü (Akdeniz ve Orta Asya)

University of Westminister / Londra' da Elektronik Mühendisliği eğitimini ve yüksek lisansını da University of Eindhoven Hollanda' da yine Elektronik Mühendisliği üzerine tamamladı. Philips-Hollanda'da 2 yıllık görevinden sonra 1995 yılında Hitachi Tüketici Bölümü'de görev yaptı. Daha sonra IMG (Information Media Group) Grubunu kurarak, Kasım 2000'de IFG grubuna ve şimdiki görevine transfer oldu.

Ercan Sipahioğlu: NEXT IT İş Geliştirme Müdürü

Bilkent Üniversitesi İşletme Bölümü mezunu olan Sipahioğlu, 1997'ye dek PriceWaterHouse Coopers & Lybrand'de danışman olarak çalıştı. Daha sonra Boston Babson College'da Entrepreneurship alanında MBA'ini tamamladı. Mayıs 2000'de NEXT IT'deki görevini aldı.

Aslıhan Arul: ÖLÇSAN GRUP Pazarlama Müdürü

İstanbul Üniversitesi İngiliz Filolojisi'ni bitirdikten sonra 1997 yılında University of Virginia'da lisans, daha sonra New York University'de lisans sonrası profesyonel pazarlama eğitimi tamamladı. Pazarlama danışmanlık hizmetleri veren New York merkezli bir firmada Proje Müdürü olarak görev yaptıktan sonra Ocak 2001'de Ölçsan Grup'daki görevini aldı.


Ölçsan Grup bünyesindeki şirketler
ÖLÇSAN A.Ş.: İleri teknoloji donanım ve PC çevre bilimleri alanında faaliyet gösteren şirketin bünyesinde Hitachi, 3DLabs, Pinnacle Systems, İiyama, 3dfx, Microtek, Appian, Pinnaclemikro, Labtec, Action Imaging Solutions, Bell&Howell, Tangent ve Anatech gibi dev markalar bulunur.
NEXT IT: Hitachi Bilgi Sistemleri Grubu Türkiye ofisidir. Endüstriyel ticari çözümler, Internet, intranet, WAP, anahtar teslimi projeler, e-ticaret, m-ticaret, ERP, CRM, Web tasarımı, DVD-CD Authoring platformlarında hizmet vermektedir.
PRESTIGE: Otomatik tanımlama ve veri toplama (OTVT) konusunda çözüm üretici ve TOBB sertifikalı barkod danışmanı olan firma aynı zamanda 19" rack kabin üretimi ve altyapı / iletişim ağı kablolama ve destek alanlarında çeşitli sektörlerde güçlü isimlere hizmet vermektedir.
PROGE: Oracle - Sybase çözüm ortağı olan firma, endüstriyel ticari çözümler alanında faaliyet göstermektedir.
Yukarı çıkmak için tıklayın