Motorola Akıllı Yaşam Ürünlerini Cebit 2001'deki Standında Tanıttı

Motorola, günlük yaşama akıllı çözümler sunan, beş yeni GPRS mobil telefonunu, işlevsel ve eğlenceli uygulamaları ve geleceğe yönelik yenilikçi kavramları sunuyor
Alışılmadık birşey başlamak üzere. Bazı şeyler, başka şeyler hakkında konuşmaya başlıyor. Kablosuz telefonlar, satış otomatlarıyla konuşuyor. Bilgisayarlar PDA'ler ile konuşuyor. Televizyonlar okullarla konuşuyor.
Motorola CeBIT'te, devrim yaratacak, dört önemli yaşam alanını akıllı hale getirecek Intelligence Everywhere™ ürünlerini ve teknolojilerini sundu: Ev, iş, otomobil ve kişi. Amaç, ne zaman ve nerede olursanız olun, hangi cihazı kullanırsanız kullanın, kesintisiz iletişimi garantilemek.
Kişiler İçin
Motorola, çok sayıda GPRS mobil telefonu sunan tek şirket. Motorola, CeBIT'te, mobil Internet hizmetlerindeki liderliğini kanıtlayarak, beş ürünle genişletilmiş, yeni ve güçlü GPRS portföyünü gözler önüne serdi. GPRS portföyü şunları içeriyor:

Timeport™ 280 telefonu, yoğun iş temposunda çalışan yöneticilerin, ofis dışında bulunurken, ofisleriyle senkronize olarak çalışmalarına yardımcı olan bir telefondur.
Accompli™ 008, Motorola'nın en modern teknolojiyle üretilen "hepsi bir arada" telefonu ve geniş dokunmatik ekran, el yazısı tanıma, e-posta, senkronize PIM özellikleri ve J2ME teknolojisi ile yeni uygulamaları bünyesinde toplar.
V.series™ 66, Motorola'nın küçük ikonik, istiridye kabuğu şeklindeki telefonu, üç bant özelliği ile şık bir görüntüye sahip.
Timeport™ 260, Motorola'nın özgün, ilk kez ticari anlamda kullanıma açık, üç- bantlı GPRS telefonu.
Talkabout® 192 telefonu, animasyonlu ekran koruyucuları, hızlı ve basit yazılı mesajlaşma için iTap™ ön tahminli metin özelliklerine sahip olan tüketici dostu bir telefon.
Günlük hayatın boyutlarını yeniden tanımlayarak, birbirimizle ve çevre ile iletişim kurmanın yeni yollarını bünyesinde toplayan Motorola, CeBIT'te veri hizmetlerine erişimde kullanılan 6 ürününü de ilk kez sundu:
Mood Hood: Bu çılgın tasarım, her zaman yanınızda bulundurabileceğiniz ve arkadaşlarınızla paylaşabileceğiniz bir ürün. Hayatınız için şebekeye bağlı bir soundtrack yaratmak üzere kablosuz ve geniş bant teknolojisinin gücünü kullanmakta.

Life Recorder: Motorola'nın Life Recorder'ı, en ileri ve akıllı teknolojiyi kullanarak, hayatınızdan görüntüler, sesler, mesajlar, notlar toplar ve bunları, başkalarıyla paylaşabileceğiniz şebekeye bağlı bir günlüğe kaydeder.


Always Connected: Meslektaşlarınız ile aranızda sürekli bağlantı, mesaj ve veri iletişimi sağlayan ana cihazdır.
Hearing Hand: Motorola teknolojisi ile üretilen ticari amaçlı akıllı etiketler, kablosuz bir kulaklığa tonlamalı bir mesaj yollayarak kullanıcıların boy ve fiyat gibi bilgilere ulaşmalarını sağlar.
Shared Knowledge: Bu kavram, yönetim verimliliğindeki en son gelişmeler hakkındaki ortak verilere ulaşırken, gerçeği yakalayabilir ve uzaktan yürütülen toplantılar esnasında, kesintisiz olarak bilgiyi paylaşabilir.
Other's Eyes: Mesajlar ve sohbetler yoluyla iletişimi güçlendiren video ve sesler. Motorola'nın minyatür boyuttaki kamerası "Other Eyes" ile aileniz, nerede olursanız olun, ne yaptığınızı görerek hayatınızdan bir günü sizinle paylaşabilir.
Motorola Tüketici Tasarım Organizasyonu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Tim Parsey şunları söyledi: "Bu tasarımlar, iletişim teknolojisini hayatımızla birleştirme şeklimize odaklanmış yepyeni örneklerdir. Bu tasarımlar, yeni ürün biçimleri kadar, veri merkezli, geleceğe yönelik yeni uygulamaları da öne sürüyor."

Otomobil
Motorola otomobil sektörüne ve sürücülere, Internet destekli telematik ve bilgi sağlayıcı bir çözüm olan Motorola iRadio™ sistem ürününü sunuyor. Bu teknoloji, evde, otomobilde ve bireysel mobil cihazlarda çoğulortam işlevselliği sunmakta. Java-bazlı platform, kullanıcının konum-bazlı hizmetler, anında trafik bilgisi, 'dinamic off-board' seyir, isteğe göre müzik, e-ticaret seçenekleri ve e-posta gibi özelliklere erişimini sağlar. Konuşmayı tanımlama ve diğer ek özellikler ile Motorola iRadio™ sistemi, sürücünün dikkatini dağıtmadan, otomobile, bilgi, iletişim ve eğlence sağlamaktadır.
İş
TETRA teknolojisini sunma konusunda liderliğini sürdüren Motorola, ikinci TETRA mobil telefonu olan MTH500'ü, yüksek performanslı mobil teknolojisi ile sunmakta. Motorola, ileri düzeyde mesajlaşmayı bünyesinde toplayan, stil sahibi ve dinamik sayısal telsizi sunuyor. Ses iletişimine olduğu kadar IP'ye de dayanan TETRA Paket Veri Hizmeti, oluşturulan uygulamalar dahil olmak üzere, göreve yönelik kritik iletişimler için "TETRA odası", çözümünü sunuyor.
Canlı sunumlar, kamu güvenliği ve hükümet piyasalarına odaklanmıştı.
Ev
Evde kullanım için iletişim çözümleri ve cihazları geliştiren Motorola, pek çok teknik gelişimi gösterime sundu. Bunlar; piyasadaki en hızlı telefondan on kat daha hızlı olan modemleri kullanarak Internet'te sörf yaparken, aynı anda konuşma olanaklarını sağlayan Internet bazlı teknoloji ürünleri ve DVI türü cihazlar ile aynı anda kullanıcıların hem televizyon izleyebilmelerini, hem de Internet'i kullanıp arkadaşlarıyla sohbet edebilmelerini sağlayan yeni sayısal ve analog şebeke çözümleri.
Yeni Uygulamalar
Motorola, ayrıca, endüstrinin en gelişmiş GPRS uygulamaları setini CeBIT'te gösterime sundu. Bu uygulamalar, dört temel alana değinmekte:
Motorola m-Cüzdan: Kullanıcıların, ticari amaçlı sitelerden alışveriş yapmalarını daha basit ve güvenli hale getiren bir mobil e-ticaret çözümü.
Motorola Mobil Ofis Çözümleri: Mobil kullanıcılara, e-posta, takvim ve bağlantılar gibi önemli ofis uygulamaları ile ulaşır.
Konum Bazlı Hizmetler: Restoranlar, oteller, sinemalar ve yol hizmetleri gibi ilgi alanı bilgilerine erişimi sağlar.
Eğlence Amaçları Oyun Uygulamaları:
Who wants to be a millionaire? (Kim Milyoner Olmak İster?): Tanınmış televizyon oyun şovunu temel alan eğlenceli ve etkileşimli kablosuz oyun uygulamaları.
Virtual Pet (Sanal Evcil Hayvan): Doğumundan başlayarak sanal yaşam dönemleri boyunca bir sanal hayvanın bakımı ve beslenmesi.
Virtual Date (Sanal Flört): Bir hayata dair olaylar zinciri üzerinden bir erkek arkadaşın ya da kız arkadaşın kalbini kazanın.
Trivial Pursuit (Sıradan Takip): Dünyanın en sıradan olayını temel alan zorlayıcı kablosuz oyun.
Lightsurf ile sayısal görüntüleme uygulamaları: Mobil telefona kamera bağlayarak, dilediğiniz her yerde ve her zaman görüntü yakalayın ve bu görüntüleri paylaşın.
Diğer tanıtımlar ise, J2ME teknolojisi kullanarak mobil telefonlara yeni uygulamalar yüklemeyi, anında mesajlaşma ya da sohbet gibi özellikleri ve mobil açık artırma uygulamalarını içermekte.
Motorola, geleceği bulunduğunuz yere ve şu ana taşıyan akıllı bir kombinasyonla, insan, ofis, ev ve otomobil için; şebeke ve akıllı kart bazlı çözümler sağlamak üzere, kablosuz, 'broadband', Internet ve çoğulortam güçlerini kullanıyor. Motorola teknoloji ve tüketici odaklı anlayışı ile çalışan, nerede ve nasıl olursa olsun, tamamen kesintisiz iletişim sunabilen geniş kapsamlı çözümlere sahip tek şirket.

Motorola Inc. President and Chief Operating Officer Bob Growney şunları söyledi: "Söz konusu olan, çevremizdeki bilgiyi yakalamak ve bu bilgiyi, insanların karşılaştığı zorluklara gerçek çözümler sunan ürünler geliştirmek üzere bilgece kullanmaktır. Motorola, herşeyi eskisinden daha kolay ve akıllı hale getirerek insanların hayatlarını iyileştirmeyi yegâne görevi bilmiştir."
Motorola daha akıllı yeni bir dünya yaratıyor ve geleceği bugünün gerçeği haline getiriyor.

Motorla yaptığı anlaşmalarla operatörlerin kullanımına yeni oyunlar sunuyor

Motorola'nın (NYSE:MOT) Küresel Telekom Çözümleri Sektörü Bölümü (GTSS-Global Telecom Solutions Sector) ve sanal yaşam yazılım şirketi Creature Labs, sanal hayvan besleme oyunlarını ortaklaşa geliştirip piyasaya sunmak üzere bir anlaşma imzaladılar. Tüketiciler, GPRS'i ve UMTS'i de kapsayan 2.5G ve 3G hücresel şebekeler üzerinden veri-destekli mobil telefonlarla bu oyunları oynayabilecekler.
İki yıllık sözleşme gereği, kablosuz iletişim pazarında benzeri bulunmayan bir gelişmeyle Motorola, Creature Labs'ın geliştirdiği oyunları pazarlayacak. Bu oyunlar dost canlısı olacak ve genç kesim ile bayan kullanıcılara hitap edecek.
Sonraki versiyonların, bireysel müşteri ihtiyaçlarına uygun olarak hazırlanacak olmasına karşın, ilk sunuş, dünyaca ünlü Sea-Monkey® (Deniz-Maymunu) markası üzerine kurulu olacak. Oyun, sanal hayvan Sea-Monkey'nin doğumu ile başlıyor ve oyuncuyu, sanal hayvanı yaşamının değişik devrelerinden geçirmesi için teşvik ediyor. Operatörün sağladığı ve cihaz tarafından desteklenen oyun, şebekeye bağlı olunduğu süre içinde aktif olarak devam ediyor. GPRS ve UMTS'i içeren yepyeni hücresel veri sistemleri, kullanıcıya PAL hizmet birimine sürekli bağlantı özelliklerini sağlıyor.
Bir oyuncu, Sea-Monkey sanal hayvanları ve yaşam alanlarıyla ne kadar etkileşim içinde olursa, o kadar çok ekstra olanaklarla ödüllendiriliyor. Böylelikle, bu ekstralar, depo için daha çok bitki ile ya da depoyu temiz tutmak için sanal mekanizma ile değiş tokuş edilebiliyor; yine bu ekstralar, diğer yaratıklarla ilişki kurmayı da destekliyor.

Motorola, kablosuz oyunlar piyasasının, mobil kullanıcı deneyimini geliştirme ve dolayısıyla, şebeke kullanımını ve gelir fırsatlarını artırmayı sağlamada büyük öneme sahip olduğu inancındadır. Motorola, kablosuz dünyada en zorlayıcı eğlence deneyimi sağlayan lider kuruluş olmayı amaçlamaktadır.

Creature Labs
Creature Labs, popüler Creatures bilgisayar oyunları serisinin, dünyada bir milyondan fazla satan yapay yaşam yazılım ünvanlarının geliştiricisidir. Son olarak stüdyo, değişik eğlence türlerini ve platformlarını da içermek üzere kapsamını genişletmektedir. Bu eğlence türleri ve platformlar arasında, stüdyonun ilk "Online Creatures" ünvanı olan Docking Station, ve Cult-kitsch Sea-Monkey® lisansını temel alan yapay yaşam ünvanı Amazing Virtual Sea-Monkeys® bulunuyor. www.creaturelabs.com
Sea-Monkeys®
1957 yılında, Harold von Braunhut, yıllardır hayatta kalabilmek için kendilerini adapte eden, çeşitli aralıklarla süregelen animasyonlar halinde yaşayan minik kabuklu hayvanları paketleyerek, 'anında erişilebilen evcil hayvanlar' buluşunu pazarlayabileceğini anladı. Bu buluşuyla Harold, gariplikler, sırlar ve hayret verici gelişmelerele dolu dolu bir dünyayı çocuklara sunabilme fırsatını da gördü. "Anında Erişilebilen Hayat" adıyla, 1960 yılında halka ilk olarak tanıtımı yapılan, geçen yıl Sea-Monkey® markasının 40. yıldönümüne damgasını vuran, hem canlı evcil hayvanları, hem de zamanı görüntüleyen bir mini-akvaryum niteliğindeki Sea-Monkey Watch®, 1999 yılında, Exploratoy'un Başkan Yardımcısı George Atamian tarafından geliştirildi. New York Times gazetesi tarafından Best Educational Toy (En İyi Eğitsel Oyuncak) olarak adlandırıldı.

Motorola "Kim Milyoner Olmak İster?" adlı televizyon şovunu mobil oyun piyasasına taşıyor

Motorola'nın Codeline'la olan stratejik ilişkisi, bütün mobil kullanıcıların, bu çok özel ve 1 numaralı oyun şovuna erişimlerini sağlayacak.
Motorola ve Codeonline yaptıkları anlaşma ile "Who wants to be a Millionaire?-Kim Milyoner olmak ister?" adlı kablosuz oyunu piyasaya sunacaklar. Celador Productions Limited tarafından yaratılan oyun, dünyanın önde gelen televizyon şovunu temel almaktadır. Kablosuz cihazlarda kullanılmak üzere özel olarak tasarlanan bu oyun, hem SMS'te hem de mobil Internet formatında kullanılabilecek.
Anlaşma kapsamında, Motorola, mobil telefonlar için yaratılan "Kim Milyoner olmak ister?" adlı bu popüler oyunu, yerelleştirilmiş versiyonları ile Avrupa'daki bütün büyük piyasalara dağıtacak.
"Kim Milyoner olmak ister?"adlı oyunun mobil versiyonu, orijinal televizyon programı formatına sadık kalınarak tasarlandı. 2000'den fazla soru içeren oyun çoktan seçmeli. Televizyon programındaki gibi, 15 soru, 3 joker hakkı ve oyundan çekilme şansı bulunuyor.
Motorola, yakın zamanda "Kim Milyoner olmak ister?" adlı oyunu, birlikte çalıştığı operatörlere sunacak. Böylelikle, tüketiciler operatörler aracılığıyla bu oyunu oynayabilecekler. Mobil "Kim Milyoner olmak ister?"adlı oyun en az 20 dilde, yerelleştirilmiş içerikleriyle kullanıma sunulacak. Codeonline, Motorola ile takım çalışması yaparak oyunun çalışması için gerekli olan oyun platformunu ve teknik desteği sağlayacak.
Motorola'nın kablosuz eğlence stratejisi iki aşamalıdır: Var olan ünlü markaları mobil alanına yaymak, uygulayıcılarıyla birlikte yeni mobil oyunları ve markaları yaratmak. Codeonline ile yapılan bu anlaşma, Motorola'nın bu stratejiye ulaşmasında önemli bir adımdır.

Celador
Londra'da bulunan Celador, son yirmi yıl içinde, Birleşik Krallık'taki en başarılı ve en saygın yapımcı şirketlerden birisi haline gelmiştir. Who wants to be a Millionaire? formatını yarattığından beri, Celador, televizyon yapımcılığında da büyük bir dünya oyuncusu haline gelmiştir.

Motorola ver Codeonline mobil telefonlar için bir sonraki etkileşimli oyunu çıkardılar

Kablosuz dünyaya oyunlar kazandıran Motorola ve Codeonline, Zobmondo!! adlı oyunu piyasaya çıkarıyor. Bu oyun, yazılı mesajlaşma, mobil Internet ya da J2ME uygulaması ile oynanabilen bir tercihler oyunudur. Zobmondo!!, Trivial Pursuit (Sıradan Takip) ve Who Wants to be a Millionaire? (Kim Milyoner Olmak İster?) adlı oyunların mobil versiyonlarının ardından Motorola/Codeonline ortaklığının piyasaya sunduğu üçüncü oyundur. Bu popüler etkileşimli oyunların piyasaya çıkarılması, mobil telefonları yoluyla kullanıcılarına en iyi oyunları sunmak için Motorola'nın geliştirdiği stratejiyi vurgulamaktadır.
Zobmondo!!, ABD ve Kanada'da oyun tahtası ile oynanan bir oyundur ve yakında 'Would You Rather...' ('..... İster Miydiniz?') adı ile de televizyonda program olarak yer alacaktır.
Motorola, Zobmondo!!, Trivial Pursuit ve Who Wants to be a Millionaire? adlı oyunları bu yılın ilk yarısında, Avrupa piyasasındaki mobil müşterilerine sunacak. Daha sonraki yüksek profilli oyunların duyurusu ise, gelecek aylarda yapılacak.
Motorola'nın Avrupa, Ortadoğu ve Afrika'dan Sorumlu Kişisel İletişim Sektörü Başkan Yardımcısı ve Teknoloji Direktörü Juan Montes şunları söyledi: "Codeonline ile yaptığımız anlaşma, müşterilerimize, mobile eğlence alanında, etkileşimli, heyecan verici ve katma değerli içerik sağlama konusunda Motorola'nın genel stratejisinin en temel parçasıdır. İyi bilinen oyunları kullanıcılarımıza sunarak, farklı müşteri gruplarına eğlenceli ve kullanımı kolay bir içerik sağlamayı amaçlıyoruz."
Codeonlien'ın kurucusu ve Teknoloji Yetkilisi Matti Hämäläinen şunları söyledi: "Zobmondo!! gibi popüler mobil oyunlar, önemli bir trafiğe yön veriyor. Mobil telefon kullanıcılarına, kullanımda olan en eğlenceli ve teşvik edici içeriği sağlamaktan ötürü mutluyuz."
Motorola'nın Ardındaki Plan
Motorola'nın kablosuz eğlence için oluşturduğu strateji iki yönlüdür: Mevcut tanınmış markaları mobil alana yaymak ve yeni mobil oyunları uygulama geliştiriciler ile yaratmak. Boynton Beach, Florida'da olduğu gibi, Stockholm ve Londra'da da bulunan Motorola Applications Global Network (MAGNet) merkezlerinde, yeni oyun içeriği geliştiren üçüncü parti geliştiriciler ile olan çalışmalarını sürdürmektedir. Bu destek, GPRS test alanı, teknik destek, bir sertifikasyon şeması, yeni cihazlara ve eğitime önceden erişim gibi imkanları sunmayı da içermektedir.
Codeonline İle Anlaşma
Finlandiyalı mobil eğlence şirketi olan Codeonline ile olan anlaşma, Motorola'nın oyun kurma stratejisi için önemli bir adımdır. Codeonline oyun kurma platformunu ve oyunların oynanabilmesi için gerekli olan teknik çözüm desteğini sağlamaktadır. Oyunlar, özellikle kablosuz cihazlarda kullanılmak üzere tasarlanmıştır ve şu formatlardan biri ya da birkaçının bir araya gelmesi ile kullanıma sunulacaktır: SMS, mobil Internet ve J2ME.
Codeonline
Espoo, Finlandiya merkezli Code online Ltd, Trivial Pursuit™, Who wants to be a Millionaire?™ ve Zobmondo!!™'yı da içine alan tüketici markalarını yaratan ve etkileşimli kablosuz eğlence sektöründe önde gelen bir şirkettir. Codeonline, özellikle kablosuz cihazlar ve mobil telefonlar yoluyla tüketicilere sunulacak "oynanmaya-hazır" kablosuz oyunları geliştirmekte ve pazarlamaktadır.
Celador
Londra'da bulunan Celador, son yirmi yıl içinde, Birleşik Krallık'taki en başarılı ve en saygın yapımcı şirketlerden birisi haline gelmiştir. Who wants to be a Millionaire? formatını yarattığından beri, Celador, televizyon yapımcılığında da büyük bir dünya oyuncusu haline gelmiştir.

Motorola mobil ticarette basit hızlı ve güvenli çözüm sunuyor: m-Wallet

Motorola, tüketicilere mobil cihazları kullanarak Internet üzerinde alım satımda ödeme kolaylığı sağlayan, ana birim bazlı kablosuz ödeme çözümü Motorola m-Wallet'ın kullanıma sunulacağını duyurdu.
Trintech ile imzalanan ortaklık anlaşmasıyla geliştirilen, gerçek dünyada, Internet ve kablosuz işlemler için güvenli elektronik ödeme çözümleri sağlama özelliğiyle önde gelen uygulamalardan birisi olan m-Wallet, ekstra uygunluk ve güvenlik ile güçlendirilmiş WAP (Kablosuz Uygulama Protokolü) veya GPRS (Genel Paket Radyo Servisi) şebekeleri üzerinden, istenilen malın kolaylıkla satın alınmasını sağlıyor.
Kullanıcılar, sadece, mobil cihazlarında bulunan giriş kimliklerini ve şifrelerini giriyor ve isim, ödeme kartı numarası, tercih edilen alıcı adresi gibi kişisel bilgilerini belirtiyorlar. Böylelikle, kullanıcılar, doğrudan m-Wallet menüsü üzerinden, üstelik tek bir tuşa dokunarak, istedikleri malı ve hizmeti, WAP destekli ticari sitelerden elde edebiliyorlar.
Sistem öylesine esnek ki kullanıcılar, kullanılan ödeme kartı türü gibi saklı bilgileri kolaylıkla değiştirebiliyorlar. Sistemin çok para birimli ve çok dilli destekleme işlevi de, kıtalarüstü satın alımları apaçık ve hiçbir zorluk çıkarmayan bir hale getiren yeni bir WEB alanı oluşturmuş oluyor.
WTLS teknolojisi, telefon ve WAP girişi arasında gidip gelen bilgiyi deşifre etmek üzere kullanılıyor. Satın alımlara, 128-bit Secure Sockets Layer (SSL-Güvenlik Soketler Tabanı) nitelikli, deşifre edilmiş güvenlik özelliği kullanılarak, otomatik izin verilmektedir. Bu satın alımlar, geliştirilerek, SET (Visa ve MasterCard ile geliştirilmiş Güvenli Elektronik Satın Alımlar) konumuna da çıkarılabilir. Bu çözüm, görüntülü kredi kartı numarası oluşturmayı da desteklemektedir.
Trafiği denetleyen ve profili oluşturulmuş ticari siteleri belirleyen Wallet Proxy, otomatik form doldurmayı sağlayan Wallet Client ve görüntülü ödeme çözümü sunan veritabanı olarak çalışan Trintech PayWare elssuer Wallet Server, m-Wallet çözümünü oluşturuyor.
GPRS üzerinden de çalışan m-Wallet, Motorola'nın Cisco ile ortak girişimi olan Invisix kullanılarak, başarıyla test edilmiştir.

Motorola
Motorola, ileri teknik sistem ve hizmetler alanında dünyada lider konuma sahiptir. Müşterilerine sunduğu bütünleşik çözümler ve Internet erişimini telsiz ve uydu aracılığıyla gerçekleştirmeye olanak veren teknolojik güce dayalı yazılım destekli ürünler; bilgi işlem, iletişim ağı ve otomotiv elektroniği alanlarında da kullanılmaktadır. Motorola, ayrıca yarı iletkenler, kontrol ve sistemler gibi sayısal yapı taşlarını da üretmektedir. 2000 yılındaki satışları 37.6 milyar dolara ulaşmıştır.
Trintech
Trintech Internet ve kablosuz işlemler için güvenli elektronik ödeme altyapı çözümleri sağlayan lider kuruluşlardan biridir. 1987 yılında kurulan şirket, kredi, borç, ticari ve güncel kart uygulamaları için çeşitli ödeme yazılım ürünleri sunmaktadır.

Motorola ''flash microcontroller tasarım yarışması'' sonuçları açıklandı

Motorola Türkiye Yarı İletkenler Bölümü tarafından üniversitelerin elektrik, elektronik ve bilgisayar mühendisliği bölümlerinde eğitim gören öğrenciler arasında düzenlenen ''Flash Microcontroller Tasarım Yarışması'' sonuçlandı.
Türkiye'de ilk defa düzenlenen yarışmaya katılan tüm öğrenciler, 16 Mart tarihinde Çırağan Sarayı'nda yapılan ve jüri üyeleri, akademisyenler ve endüstri temsilcilerinin katıldığı organizasyonda tasarımlarını sergilediler ve dereceye giren ilk üç öğrenci bir törenli ödüllerini aldılar.
Yıldız Teknik Üniversitesi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Doğuş Üniversitesi ve Bilkent Üniversitesi'nden 16 yarışmacının katıldığı yarışmanın birincisi, "Home Heating Control Unit - Ev Isıtma Sistemleri Kontrolü" projesiyle Boğaziçi Üniversitesi'nden Serkan Yener, ikincisi "Line follower robot" projesiyle Yıldız Teknik Üniversitesi'nden Akın Delibaş, üçüncü ise yine Yıldız Teknik Üniversitesi'nden "Design a shaft position controller for a dc brushed motor" projesiyle Güner Tunca Erdoğan oldu.
Birinci olan öğrenci, Motorola 'nın Yan İletken Bölümü tesislerinin bulunduğu Austin-A.B.D' de 600 Dolar cep harçlığı ve kiralık bir otomobil dahil olmak üzere 1 hafta seyahat kazandı. Ayrıca Motorola tarafından yarışma için verilen kit kendisine hediye edildi. İkinci ve üçüncü olan öğrenciye ise yarışma sırasında kullanılan kit ve 500 ' er Dolarlık para ödülü verildi. Birinci ve ikinci öğrencinin çıktığı üniversiteye ise Motorola'nın 3000 Dolar değerinde yüksek performanslı emülatör (Flash microcontroller) hediye edildi.
Motorola Almanya Microcontroller Bölümü yonga tasarımcısı Harald Kreidl, Motorola İngiltere Microcontroller Bölümü yonga tasarımcısı Dugald Campbell, Arçelik AT-GM Teknoloji Ailesi Lideri Dr. Latif Tezduyar, DesTEK Elektronik Mühendislik Danışmanlık Proje Müdürü Ferdi Akçelik ve Mik-el Elektronik Sanayi Ar-GE Müdürü Erkan Aktaş 'tan oluşan jüri; yaratıcılık ve orijinallik, flash teknolojisinin en iyi şekilde kullanılması, tasarım maliyetinin uygunluğu, çalışmanın kompakt olması ''zaman karmaşası'' ve ''hafıza kullanımı''nın düşük olması gibi kriterler üzerinden değerlendirme yaptı.

Yukarı çıkmak için tıklayın