Tekneler, Avea teknolojisinin güvencesiyle yarışıyor

Avea, TAYK ve İdeal teknoloji işbirliğiyle hayata geçirdiği Tekne Takip Sistemi sayesinde DenizBank - TAYK Trofesi Fahir Çelikbaş Kupası-I’deki tekneler ilk defa yarış süresince takip edildi.
Yaklaşık bir yıldır Türkiye Açıkdeniz Yarış Kulübü’nün (TAYK) haberleşme sponsoru olan Avea, GPRS desteğiyle Tekne Takip Sistemi’ni (TTS) hayata geçirdi.
Teknelerin konumunun bilgisayardan izlendiği yeni sistem sayesinde 28 Mart Cumartesi günü düzenlenen
Avea, TAYK ve İdeal teknoloji işbirliğiyle hayata geçirdiği Tekne Takip Sistemi sayesinde DenizBank - TAYK Trofesi Fahir Çelikbaş Kupası-I’deki tekneler ilk defa yarış süresince takip edildi.
Yaklaşık bir yıldır Türkiye Açıkdeniz Yarış Kulübü’nün (TAYK) haberleşme sponsoru olan Avea, GPRS desteğiyle Tekne Takip Sistemi’ni (TTS) hayata geçirdi.
Teknelerin konumunun bilgisayardan izlendiği yeni sistem sayesinde 28 Mart Cumartesi günü düzenleneAvea, TAYK ve İdeal teknoloji işbirliğiyle hayata geçirdiği Tekne Takip Sistemi sayesinde DenizBank - TAYK Trofesi Fahir Çelikbaş Kupası-I’deki tekneler ilk defa yarış süresince takip edildi.
Yaklaşık bir yıldır Türkiye Açıkdeniz Yarış Kulübü’nün (TAYK) haberleşme sponsoru olan Avea, GPRS desteğiyle Tekne Takip Sistemi’ni (TTS) hayata geçirdi.
Teknelerin konumunun bilgisayardan izlendiği yeni sistem sayesinde 28 Mart Cumartesi günü düzenlenen DenizBank- TAYK Trofesi Fahir Çelikbaş Kupası-I’de 35 tekne yarış boyunca takip edildi. Öte yandan, maliyetleri Avea tarafından karşılanarak, Yunan GSM şebekeleri üzerinden uluslararası dolaşıma açılacak sistem sayesinde Ege Denizi’ndeki tekneler de güvenle yol alabilecek.
TTS teknolojisinin Türkiye genelinde sahibi olan TAYK, bu imkanın sadece yarış teknelerinde değil, aynı zamanda gezi teknelerinde de yaygınlaşması için çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye'de yarış organize eden diğer kulüpler de istenildiği taktirde TAYK’a başvurarak Avea’nın altyapısıyla bu hizmetten yararlanabilecekler.
Tekneye takılan TTS cihazı ile GPS alıcısından sağlanan konum ve hız gibi veriler, GSM şebekesi üzerinden GPRS sistemiyle taşınıp bir harita üzerinde işleniyor. Cihazdaki çeşitli girişler sayesinde rüzgarın yön ve şiddetinin yanı sıra motor sıcaklığından teknedeki nem oranına kadar birçok şeyi uzaktan izlemek mümkün hale geliyor. Aynı zamanda sistem ile motor uzaktan da çalıştırılabiliyor.Yarış teknelerinin yanı sıra, bireysel yatlara da takılabilen TTS ile tekne sahibi, teknesinin konumunu bilgisayar ekranından izleyebiliyor. Tekne belli bir hızın altında ya da üstünde seyrettiği zaman e-posta ve GSM telefona KMS-Kısa Mesaj Servisi ile uyarı gönderiliyor. Öte yandan farklı algılayıcıların cihaza takılmasıyla tekne sahibi kabin ısısı, motor sıcaklığı, nem oranı, akü voltaj ölçümü, tekneye giriş-çıkışlar hakkında bilgilere uzaktan erişebiliyor ve yangın uyarısı alabiliyor.
DenizBank- TAYK Trofesi Fahir Çelikbaş Kupası-I’de 35 tekne yarış boyunca takip edildi. Öte yandan, maliyetleri Avea tarafından karşılanarak, Yunan GSM şebekeleri üzerinden uluslararası dolaşıma açılacak sistem sayesinde Ege Denizi’ndeki tekneler de güvenle yol alabilecek.
TTS teknolojisinin Türkiye genelinde sahibi olan TAYK, bu imkanın sadece yarış teknelerinde değil, aynı zamanda gezi teknelerinde de yaygınlaşması için çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye'de yarış organize eden diğer kulüpler de istenildiği taktirde TAYK’a başvurarak Avea’nın altyapısıyla bu hizmetten yararlanabilecekler.
Tekneye takılan TTS cihazı ile GPS alıcısından sağlanan konum ve hız gibi veriler, GSM şebekesi üzerinden GPRS sistemiyle taşınıp bir harita üzerinde işleniyor. Cihazdaki çeşitli girişler sayesinde rüzgarın yön ve şiddetinin yanı sıra motor sıcaklığından teknedeki nem oranına kadar birçok şeyi uzaktan izlemek mümkün hale geliyor. Aynı zamanda sistem ile motor uzaktan da çalıştırılabiliyor.Yarış teknelerinin yanı sıra, bireysel yatlara da takılabilen TTS ile tekne sahibi, teknesinin konumunu bilgisayar ekranından izleyebiliyor. Tekne belli bir hızın altında ya da üstünde seyrettiği zaman e-posta ve GSM telefona KMS-Kısa Mesaj Servisi ile uyarı gönderiliyor. Öte yandan farklı algılayıcıların cihaza takılmasıyla tekne sahibi kabin ısısı, motor sıcaklığı, nem oranı, akü voltaj ölçümü, tekneye giriş-çıkışlar hakkında bilgilere uzaktan erişebiliyor ve yangın uyarısı alabiliyor. 35 tekne yarış boyunca takip edildi. Öte yandan, maliyetleri Avea tarafından karşılanarak, Yunan GSM şebekeleri üzerinden uluslararası dolaşıma açılacak sistem sayesinde Ege Denizi’ndeki tekneler de güvenle yol alabilecek.
TTS teknolojisinin Türkiye genelinde sahibi olan TAYK, bu imkanın sadece yarış teknelerinde değil, aynı zamanda gezi teknelerinde de yaygınlaşması için çalışmalarını sürdürüyor. Türkiye'de yarış organize eden diğer kulüpler de istenildiği taktirde TAYK’a başvurarak Avea’nın altyapısıyla bu hizmetten yararlanabilecekler.
Tekneye takılan TTS cihazı ile GPS alıcısından sağlanan konum ve hız gibi veriler, GSM şebekesi üzerinden GPRS sistemiyle taşınıp bir harita üzerinde işleniyor. Cihazdaki çeşitli girişler sayesinde rüzgarın yön ve şiddetinin yanı sıra motor sıcaklığından teknedeki nem oranına kadar birçok şeyi uzaktan izlemek mümkün hale geliyor. Aynı zamanda sistem ile motor uzaktan da çalıştırılabiliyor.Yarış teknelerinin yanı sıra, bireysel yatlara da takılabilen TTS ile tekne sahibi, teknesinin konumunu bilgisayar ekranından izleyebiliyor. Tekne belli bir hızın altında ya da üstünde seyrettiği zaman e-posta ve GSM telefona KMS-Kısa Mesaj Servisi ile uyarı gönderiliyor. Öte yandan farklı algılayıcıların cihaza takılmasıyla tekne sahibi kabin ısısı, motor sıcaklığı, nem oranı, akü voltaj ölçümü, tekneye giriş-çıkışlar hakkında bilgilere uzaktan erişebiliyor ve yangın uyarısı alabiliyor.