Ericsson ve CNN’den iş dünyasına özel araştırma


Cenk Yapıcı

Ericsson ve CNN International tarafından ortaklaşa gerçekleştirilen araştırma, kullanıcıların İnternet erişimi hakkında ilginç noktaları ortaya çıkardı.
Ericsson ve CNN tarafından gerçekleştirilen bir tüketici davranışı araştırması, üst düzey iş adamlarının, seyahat halindeyken gittikçe artan bir oranda İnternet’e eriştiğini ortaya koyuyor. Değişen yaşam tarzı, esnek görüntüleme seçeneklerine yönelik bir ihtiyaç doğuruyor. Bu ihtiyaç ise üst düzey yöneticilerin gittikçe artan bir şekilde diz üstü bilgisayarlarda, masa üstü bilgisayarlarda ve mobil cihazlarda TV izlemeye başladıkları anlamına geliyor. CNN’in çevrimiçi izleyicileri arasında gerçekleştirilen araştırma, şimdiye kadarkinden daha fazla iş liderinin, kullanıcılar tarafından oluşturulan video içeriklerini paylaştıklarını da gösteriyor.

Araştırmada öne çıkan bazı başlıklar şöyle:
Mobil İnternet ile katılanların %56’sı, örneğin seyahat halindeyken mobil bir cihaz ve kablosuz LAN yoluyla çevrimiçi içeriğe erişiyorlar. Bu eğilim, gittikçe artan sayıda üst gelir grubundan tüketicinin ev ve ofis ortamları dışından İnternet’e eriştiğini gösteriyor.
CNN’in çevrimiçi küresel izleyicilerinin dörtte üçü (%73), kullanıcıların ürettiği video içeriğini paylaşıyorlar. Kullanıcıların ürettiği video içeriğini paylaşanların %66’sı, bu etkileşimin gençler için olduğu yolundaki kanının tersine, 45 yaşın üzerindeler. Çalışmaya katılanların üçte biri (%29) mobil telefonları ile video parçalarını kaydediyorlar. Bu, vatandaş gazetecilerin sayısının ve video paylaşımına izin veren sosyal platform sayısının gittikçe artmasına karşılık, video içeriğini paylaşan katılımcıların %16’sı bunu diğer sayısal topluluk üyeleri ile yapıyorlar.
Araştırmaya katılanların %67’si, son üç-dört yılda bilgisayarda (masa üstü veya diz üstü) televizyon izleme deneyiminin arttığını, dörtte biri de aynı süreçte mobil cihazlarda televizyon izleme deneyiminin arttığını söylüyorlar. Esneklik (%71) veya gözden kaçan içeriğin yakalanması ihtiyacı (%51), bilgisayarda televizyon içeriğini izlemek için ana neden olarak gösteriliyor.
Markalı Web siteleri, televizyon içeriğine çevrimiçi olarak erişen katılımcılar için en popüler çevrimiçi hedefler olarak öne çıkıyor. Yayıncı Web siteleri (%60) televizyon içeriğine çevrimiçi erişim için 1 numaralı seçenek olarak ortaya çıktı. Bunları, YouTube gibi video paylaşım sitelerindeki yayın bölümleri (%13) izliyor.
CNN’in küresel izleyici topluluğunun en popüler izleme aracı televizyon olarak kalıyor. %35’lik kesim bir haftada 10 saatten daha fazla televizyon izlerken, bilgisayar (%9) ve mobil cihazlarda (%5) bu kadar süre izleme oranı oldukça düşük.
CNN International Reklam Satışları Kıdemli Başkan Yardımcısı Max Raven, “Bu araştırma projesi, müşterilerimizin daha akıllı ve daha etkin bir şekilde pazarlama yapmalarına yardımcı olan değerli görüşler sağlıyor. Buna canlı bir örnek, CNN’in ve Ericsson’un ‘Volvo Okyanus Yarışı’na katılmasını sağlamak için yarattığı birçok platformlu reklam kampanyası olan ‘Race-for-Growth’tur. Bu, bir müşteriye, dünyanın her köşesinden fare, mobil cihaz veya uzaktan kumanda ile erişen CNN’in teknolojinin farkında tüketici ve iş lideri izleyicilerine bağlanma şansı veren komple bir çözümdür” dedi.
‘Race for Growth’ mobil WAP sitesi, Ericsson’un Volvo Okyanus Yarışı’na katılımını desteklemek için yayın, çevrimiçi ve mobil yollardan izleyicilere ulaşan reklam çözümünün sadece bir unsurunu içeriyor. Bu arada CNN.com, önde gelen yöneticiler, iş liderleri, fikir üretenler ve üst düzey yöneticiler tarafından tercih ediliyor.