Haberleşme devi Turkcell 15.yılını kutluyor

Cenk Yapıcı

Turkcell, 15 yılda yaptığı 10,3 milyar TL yatırımla Türkiye nüfusunun % 99’unu kapsadı. Turkcell’in kapsama altına aldığı alan ise, Almanya ve İtalya’nın yüzölçümlerinin toplamından daha büyük.

Turkcell, 3.Nesil hizmetlerini 81 ilde aynı anda başlatıyor
Bugüne kadar yaptığı yatırımlarla 3N teknolojisine geçişte de önemli avantajlara sahip olacak Turkcell, 3N hizmetini 81 ilde aynı anda başlatacak. Turkcell, Avrupa’nın ikinci büyük operatörü olarak kutladığı 15’nci yılında, bugüne kadar neler yaptıklarını ve önümüzdeki dönemde neler yapacaklarını kamuoyuyla paylaştı. Maltepe’deki ARGE binasında düzenlenen toplantıda konuşan Turkcell Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlter Terzioğlu, abone sayısı bakımından Avrupa ikincisi olan Turkcell’in şebeke büyüklüğü açısından da Avrupa’da ilk 3 arasında yer aldığını söyledi. Türkiye’nin her yerine mobil haberleşme olanaklarını götürdüklerini ve tüketiciyi hayatı kolaylaştıran yenilikçi servislerle tanıştırdıklarını vurgulayan Terzioğlu, Türkiye nüfusunun yüzde 99’unu kapsama altına aldıklarını ve Almanya ile İtalya’nın toplamından daha büyük bir coğrafyayı kapsadıklarını belirtti.
Turkcell Şebeke Operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlter Terzioğlu, Turkcell altyapısıyla ilgili bilgi verirken, özellikle kırsal alanlara yaptıkları yatırımlara dikkat çekti. Terzioğlu, Turkcell’in nüfusu 1.000 ve üzerindeki yerleşim yerlerinin tamamını kapsayan tek operatör olduğunu açıkladı.

Turkcell, 3N şebekesini Ericsson ve Huawei ile kuracak
Terzioğlu, 2N’ye yaptıkları yüksek kalitedeki altyapı yatırımları sayesinde 3N geniş bant teknolojisinde de en yüksek kalite ve en geniş kapsama alanını sağlayacaklarını söyleyerek, lisans sözleşmesinin imzalanmasından önce Turkcell olarak devlete yaklaşık 1 milyar TL kaynak aktarımı yapacaklarını belirtti. İlter Terzioğlu, Turkcell’in 3N’de büyük avantajları olduğunu vurgulayarak şunları söyledi: “15 bini aşkın baz istasyonuyla, en yaygın ve kaliteli kapsama alanına sahibiz. Aldığımız A Tipi Lisans bize kalite ve teknoloji avantajı sağlayacak.” Turkcell, 3N şebekesini dünyanın önde gelen iki tedarikçisi olan Ericsson ve Huawei ile kurarak, 3N geniş bant teknolojisini 81 ilde aynı anda başlatacak.

Öztürkler: “Turkcell 15. yılında Avrupa’nın en çok aboneye sahip 2.operatörü”
İstanbul’da düzenlenen toplantıda Turkcell Kurumsal İlişkiler ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler de, Turkcell’in 15 yılını anlattı. Öztürkler, 15 yılda dünya çapında bir marka yaratmış olmanın gururunu yaşadıklarını söyleyerek, konuşmasını şöyle sürdürdü: ”15 yılda 10,3 milyar TL yatırım yaptık. Sadece Türkiye’de değil, faaliyet gösterdiğimiz 8 ülke ile bölgesel güç haline geldik. Türkiye’de 50.000 kişiye iş olanağı sağladık. Erzurum ve Diyarbakır çağrı merkezleri ile Doğu’ya yatırıma öncü olduk. Son beş yıldır BusinessWeek Infotech 100 listesinde yer alan ilk ve tek Türk teknoloji şirketiyiz. Son yıl dünya devlerinden oluşan bu listeye 25’inci sıradan girdik. Bugün, Türkiye’deki 37 milyon abonemizle, Avrupa’nın en büyük ikinci GSM operatörüyüz. 15 yılda bayilerimizle, iş ortaklarımızla büyüdük.” Turkcell’in dünya teknoloji lideri olma hedefine doğru emin adımlarla yürüğünü belirten Koray Öztürkler, 2009 planlarını da açıkladı. Turkcell, 2009’da da yatırımlarını sürdürerek, 2008’in iki katı yatırım (1,6 Milyar Dolar) yapacak.

Turkcell’in 15 yılı
Turkcell, faaliyetlerine 1993 yılında Mecidiyeköy’de bir ofiste 3 kişiyle başladı. 1993 sonunda olan personel sayısı 90’ı buldu.
1994 Şubat ayında, Türkiye’deki ilk mobil telefon konuşması Turkcell şebekesi üzerinden dönemin Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel ve Başbakanı Tansu Çiller arasında yapıldı.
1998 yılında, bu teknoloji Türk insanı için henüz çok yeni olmasına rağmen Turkcell 2,3 milyon aboneye sahipti. 1999 sonunda ise, abone sayısı 5,5 milyona yükselmişti.
1998 yılında Turkcell Müşteri Hizmetleri’nde 5 vardiyada toplam 200 kişi çalışıyordu ve yıl içinde toplam 3,4 milyon çağrı cevaplandırıyordu.
Turkcell, Eylül 2000 sonu itibarıyla, Türkiye genelinde nüfusu 10.000 üzerinde olan yerleşim merkezlerinin, yüzde 99,7’sini ve tüm sahillerle karayollarını kapsama alanına almıştı.
2000 yılında Türkiye’de GSM telefon kullanımı oranı yaklaşık olarak yüzde 25’e ulaşmıştı.

Turkcell iki sıfır sıfır dokuzda da açık ara lider

Türkiye’de Turkcell Grup bugün 37 milyon abonesine İstanbul’dan Adana’ya, Ankara’dan Diyarbakır’a, 11 bin personeliyle hizmet veriyor.
Turkcell’in abone sayısı yaklaşık Belçika, Hollanda ve Yunanistan’ın toplam nüfusları kadardır. 2008 yılı verilerine göre Birleşmiş Milletlere üye 221 ülke nüfusları karşılaştırıldığında Turkcell’in abone sayısı, 187 ülkenin nüfusundan daha fazladır. Bu ülkeler arasında Kanada, İsveç, Bulgaristan, Avustralya gibi ülkeler de bulunmaktadır.
Turkcell, 31 Aralık 2008 itibarıyla Türkiye coğrafyasının yüzde 84,30'unu kapsayarak, toplam nüfusun yüzde 99’unu; nüfusu 1.000 ve üzerinde olan yerleşim merkezlerinin yüzde 100’ünü kapsıyor. Basit bir kıyaslama yapılırsa, Turkcell’in kapsama alanı Almanya ve İtalya’nın toplam coğrafi alanları kadardır.
Türkiye geneline yayılmış 15.100’ü aşkın baz istasyonu ile en yaygın ve kaliteli hizmeti veriyor. Turkcell 15 yılda, lisans bedeli hariç toplam 9,5 milyar TL yatırım yaptı. (Lisans bedeli hariç, 3.Çeyrek 2008 itibarıyla)
Kardelenlerden Gönül Köprüsü’ne, spor ve kültür sanat etkinliklerine uzanıp giden sosyal sorumluluk projeleriyle 2008’de 185 bin gencin hayatında fark yaratıldı.
Turkcell, bugün, başta müşterileri olmak üzere; çalışanları, iş ortakları, ekosistemi içerisinde yer alan sosyal paydaşları ve tüm toplum için “değer yaratan” bir şirket. Yaklaşık 50 bin kişiye istihdam sağlıyor.
Turkcell Dünya çapında başarılara sahip: Standart&Poor’s’un finansal verileriyle oluşturulan “BusinessWeek Infotech 100” listesine, 30.500 halka açık küresel firma arasından seçilerek 25. sıradan girdi ve bu listede son beş yıl üst üste yer aldı.
Turkcell, 19,8 milyar TL piyasa değeriyle Türkiye’nin en değerli (24.02.09) ve 2000 yılından beri New York Borsası’na kote ilk ve tek Türk şirketi durumunda.
Turkcell, Türkiye dâhil toplam 8 ülkede, yaklaşık 150 milyon nüfuslu bir coğrafyada 60 milyon müşteriye hizmet veriyor. (3.Çeyrek 2008 itibarıyla). Bu ülkeler Ukrayna, Belarus, Kazakistan, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova ve Kuzey Kıbrıs.

15 yılda Turkcell’den ilginç rakamlar:
Yaklaşık 100 milyar kısa mesaj gönderildi (Gönderilen mesaj metinleriyle yaklaşık 2,8 milyon cilt ansiklopedi yazılabilirdi).
Yaklaşık 400 milyon resimli mesaj gönderildi (Yaklaşık 8 milyon fotoğraf albümü).
Yaklaşık 350 milyon MB veri alınıp gönderildi (Yaklaşık 500 bin film indirilebilirdi).
Aboneler yaklaşık 175 milyar dakika konuşma yaptı (Bu süre zaman olarak yaklaşık 332 bin yıla denk geliyor).
37 milyon SIM kart ucuca eklendiğinde 925 km ediyor. Bu da yaklaşık olarak İstanbul’dan Adana’ya kadar yol anlamına geliyor.
Turkcell aboneleri el ele tutuştuğunda dünyanın etrafını yaklaşık 1,5 kez dolaşıyorlar.

Turkcell 15 yılda nelere öncülük yaptı
Mart 1999’da “Hazır Kart” ile Türkiye’de ilk kontörlü hat kullanımını başlattı.
Aralık 1999’da hizmet kalitesi ve kalite yönetim anlayışıyla ISO 9001 belgesi almaya hak kazandı. Turkcell, Türkiye’nin ISO 9001 belgeli ilk operatörü.
Şubat 2000’de WAP servisini kullanıma açtı.
Kasım 2001’de GPRSLand, Temmuz 2002’de de MaxiMesaj uygulamasını başlattı.
Yine 2003 yılında, “Turkcell MobilÖdeme” ile Türkiye’de bir ilk olarak alışverişlerde mobil telefonla ödeme devrini başlattı.
2004 yılı başında dünyada çalışana yatırım anlayışına sahip birçok organizasyonun elde ettiği ‘IIP Standardı’ konusunda Türkiye’deki pilot projelerden birini gerçekleştirmeye adım attı ve Investor In People sertifikası alan dünyadaki ilk GSM operatörü oldu.
Türkiye’nin en büyük gençlik kulübü gnçtrkcll’i Nisan 2005 yılında kurdu ve 3 yılda 15 milyonu geçen abone sayısına ulaştı. “gnçtrkcll” üyelerinin, sevdiklerinin ve ailelerinin portrelerini çekerek gönderdiği Çoğul ortam mesajlarının yer aldığı mozaik, 14’er kişilik iki ekip tarafından 72 saat çalışılarak tamamlandı ve Guinness Rekorlar Kitabı’na girdi. gnçtrkcll 2008 yılında, telekomünikasyon sektörünün en saygın organizasyonlarından WCA (World Communication Awards / Dünya Haberleşme Ödülleri) jürisi tarafından ‘En İyi Marka’ dalında birinciliğe layık bulundu.
2006 yılında Turkcell-im’in tanıtımını yaptı.
2007’de Turkcell Teknoloji Araştırma ve Geliştirme Merkezi’nin açılışını yaptı.
2007’de dünyada bir ilk olan ve yasal olarak ıslak imza yerine geçen, “Turkcell Mobil İmza” uygulamasını başlattı.
2008 yılında Türkiye’de ilk defa uygulamaya başladığı “EvTurkcell” servisiyle, abonelerine mobil telefonlarını ev sistemine tanımlatıp, sabit hatlarla Turkcell hatları üzerinden çok ucuza konuşma imkânı sundu.

Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 2008 Yıl sonu sonuçlarını açıkladı
2008 yılına ilişkin önemli gelişmeler
Küresel piyasalardaki kredi krizi nedeniyle yaşanan çalkantı, 2008’in dördüncü çeyreğinde TL’nin ABD Dolar’ı karşısında %25 değer kaybetmesine, 2008 yılının tümünde finansal sonuçlarımızı olumsuz etkilenmesine neden olurken, Turkcell Grup yılın tümünde güçlü finansal sonuçlar elde etti.
Gelirler artan kullanım, abone sayısında büyüme, fiyat artışı ve iştiraklerimizin olumlu katkısı ile %10,1 büyüyerek 7,0 milyar ABD Dolar’ına ulaştı. (6,3 milyar ABD Dolar’ı)
AVFÖK* yıllık bazda %1,8 oranında düşerek 2,6 milyar ABD Dolar’ı oldu. (2,6 milyar ABD Dolar’ı) AVFÖK marjı ise, %37,0 olarak gerçekleşti. (%41,5)
Net kar yıllık bazda %36,0 artarak 1,8 milyar ABD Dolar’ına ulaştı. (1,4 milyar ABD Dolar’ı)
Turkcell’in abone bazı yıllık bazda %4,5 artarak 31 Aralık 2008’de 37,0 milyon’a ulaştı (35,4 milyon).
Abone Başı Aylık Ortalama Gelir (ARPU), 14,5 ABD Dolar’ında sabit kaldı (14,3 ABD Dolar’ı).
Abone Başı Aylık Kullanım Dakikası (MoU) %25,7’lik artışla 95,9 dakikaya yükseldi (76,3 dakika).
Turkcell’in Ukrayna’daki iştiraki Astelit, gelirlerini başarıyla %71,4 oranında artırarak 439 milyon ABD Dolar’ına yükseltti (256 milyon ABD Dolar’ı) ve ilk defa pozitif tüm yıl AVFÖK’ü elde etti.
*AVFÖK, Genel Kabul Görmüş Muhasebe Standartları’nda olmayan bir finansal değerdir. AVFÖK’ün işletme faaliyetlerinden sağlanan net nakit ile mutabakatı için, ilgili rapor sayfa 13-14’e bakınız.
àBülten içerisinde, ana performans göstergeleri karşılaştırmaları yıllık bazda verilmekte olup, 2008 yılının dördüncü çeyreğine ait faaliyet ve finansal sonuçlarını izleyen parantez içindeki rakamlar, 2007 yılının aynı çeyreğine ait değerleri temsil etmektedir. Daha detaylı bilgi için Web sitemizin yatırımcı ilişkileri sayfalarında yayımlanan, 31 Aralık 2008 itibarıyla biten konsolide finansal rapor ve notlarına bakınız (www.turkcell.com.tr).

“Neredeyim Turkcell?”
“NEREDEYIM” yazıp 7777 ’ye gönderen Turkcell abonelerine; bulundukları yerin adresi, coğrafi koordinatları, en yakın ilgi noktası ve polis-jandarma telefonları kısa mesajla anında iletiliyor. Turkcell tarafından geliştirilen “Turkcell Neredeyim?” çalışmaları tamamlandı. “NEREDEYIM” yazıp 7777’ye gönderen Turkcell müşterilerine kısa mesajla, yaklaşık olarak bulundukları yerin adres bilgisi, ihtiyaç durumunda kullanılmak üzere coğrafi koordinatları, en yakın yerleşim veya hizmet noktasına (okul, hastane, karakol vb. gibi) kuş uçuşu yaklaşık uzaklığı ve ilgili hizmet noktasının telefon bilgisi polis, jandarma ve acil hizmetler telefonları anında iletilebiliyor.
Turkcell tarafından aboneye gönderilen mesajda bulunan koordinat bilgileri abonenin dünya üzerindeki coğrafi konumunu göstermekte ve abonenin yaklaşık konumunu abonenin uydu teknolojisi destekli telefonu olmamasına rağmen şehir içerisinde 300–500 metre gibi bir yakınlıkla belirtiyor. Turkcell aboneleri dilediklerinde kendi istekleriyle bu bilgiyi paylaşabilir. Paylaştığı kişi ya da kurum herhangi bir harita sistemine bu bilgiyi girdiğinde mesajı ileten abonenin yerini harita üzerinden görebilir. Turkcel aboneleri, “Turkcell Neredeyim?” servisinden sorgulama başına 4 kontöre/2 kısa mesaj ücretine faydalanabilecekler.

7777’den örnek kısa mesaj
BULUNDUĞUNUZ BÖLGE: İstanbul, Beyoğlu, Asmalı Mescit,
SİZE EN YAKIN NOKTALAR: Kasımpaşa karakolu 502m, Beyoğlu dispanseri 45m (02121234567),
COĞRAFİ KONUMUNUZ: 30derece 43dk 22sn Kuzey, 41derece 23dk 34sn Doğu )
Polis İmdat 155, Alo Jandarma 156, Hızır Acil 112, İtfaiye 110

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Turkcell’den mobil şehir rehberi
Turkcell ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin işbirliği, dünyanın en büyük anakentlerinden biri olan İstanbul’da yaşayanların hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. “İstanBUL Mobil Şehir Rehberi” ile tüm İstanbul cebinize geliyor. Artık gitmek istediğiniz adresin tarifi alarak kaybolmayacak, nöbetçi eczaneyi harita üzerinde görebileceksiniz. 68 bin cadde ve sokakla alışveriş merkezinden nöbetçi eczaneye 32 bin özel noktaya ulaşmak için, “İstanbul” yazıp 1530’a göndermek yeterli oluyor.
Harita tabanlı adres arama, yer bulma, detay bilgi sorgulama ve yol tarifi alma hizmeti veren “İstanBUL Mobil Şehir Rehberi”, 68 bin cadde ve sokak ile otobüs durakları, eczaneler, kamu binaları, hastaneler, alışveriş merkezleri, akaryakıt istasyonları gibi 32 bin önemli noktayı, sadeleştirilmiş harita verileriyle kullanıma sunuyor.

“İstanBUL Mobil Şehir Rehberi” ile;
İstanbul genelinde adres arayabilir, nöbetçi eczaneleri harita üzerinde görüntüleyebilir, 32 bin önemli nokta üzerinden ihtiyacınız olan adresi anında bulabilir, yol tarifi özelliği ile iki adres arasında detaylı yol tarifi alabilir, ev ve işyeri gibi sık kullandığınız adresleri favorilerinize ekleyebilirsiniz.

Turkcell’le birlikte Vodafone ve Avea aboneleri de faydalanabiliyor
“İstanBUL Mobil Şehir Rehberi”, “İstanbul” yazıp 1530’a gönderen tüm GSM kullanıcılarının mobil telefonlarına ücretsiz yükleniyor. Harita üzerinde gezinme, yakınlaşma, uzaklaşma, adres veya önemli nokta arama işlemleri de ücretsiz veriliyor. Yol tarifi, Neredeyim, Detaylı Arama, Nöbetçi Eczane gibi aramalar için ise yalnızca hizmet alınan operatörün GPRS tarifesi üzerinden ücretlendirme yapılıyor.
Abone olmak isteyenler uygulamayla ilgili detaylı bilgiyi, (www.ibb.gov.tr/istanbul) adresinde bulabiliyor.

iPhone 3G’de Turkcell İBBTrafik Servisi 30 Haziran’a kadar ücretsiz
‘Turkcell İBBTrafik’ uygulaması iPhone’larda yer alan Uygulama Mağazası’na (Application Store) eklenir eklenmez, sadece bir günde en fazla indirilen uygulama olarak birinci sıraya oturdu. Turkcell, iPhone 3G kullanıcısı aboneleri için ilk operatör uygulamasını Uygulama Mağazası’na (Application Store) ekledi. iPhone 3G kullanıcısı Turkcell’liler bu uygulamayla, ‘Turkcell İBBTrafik’ servisinden 30 Haziran 2009’a kadar ücretsiz yararlanabilecekler. iPhone kullanıcıları İBBTrafik servisiyle trafik durumunu mobil olarak takip edebilecek ve istedikleri yere daha rahat ulaşabilecekler, böylelikle trafikte zaman kaybetmeyecekler.
Turkcell şebekesiyle bağlanıldığında veri trafiği için ayrıca ücret ödemeye gerek olmayan İBBTrafik servisi, İstanbul’un o andaki trafik durumunu; yoğunluk haritası ve canlı trafik kamerası görüntüleriyle kullanıcılara anlık olarak gösteriyor. Turkcell İBB Trafik, İstanbul'un farklı noktalarındaki yüzden fazla trafik kamerasına bağlanıp anında görüntü vererek, gidilecek yere en kolay nasıl ulaşılabileceğini konusunda kullanıcıyı yönlendiriyor.
“(http://www.turkcell.com.tr/bireysel/cihazlar/iphone3G/iphone3guygulamalari/turkcellibbceptrafik)” adresinden detaylı bilgi alınabiliyor.

Turkcell’den alışverişte 1,5 ayda 25 milyon TL fayda
2008 yılında yaptığı marka işbirlikleriyle 120 milyon TL fayda sağlayan Turkcell, 2009’da 20 markayla yaptığı yeni işbirliği ile müşterilerine 1,5 ay içinde 25 milyon TL fayda sunmaya hazırlanıyor. Turkcell’in Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral Develioğlu, “Müşterilerimize hayatlarının birçok noktasında kazanç sağlayacakları hizmetler sunmaya devam edeceğiz” dedi. Turkcell, Türkiye’nin 20 önemli markasıyla yaptığı ve yüzde 15 ile 50 arasında indirim ile kontör/dakika kazandıran “İndirim İsteyen Turkcell’liler Parmak Kaldırsın” kampanyasının detaylarını kamuoyuyla paylaştı.
Toplantıda bir konuşma yapan Turkcell Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Lale Saral Develioğlu, 2008 yılı boyunca farklı marka işbirlikleriyle yaptıkları kampanyalarla 6 milyon Turkcell’liye 120 milyon TL’lik avantaj sağladıklarını belirterek; “Bugün Turkcell’li olmanın ayrıcalıkları mobil iletişimle sınırlı değil. 37 milyon müşterimize özel avantajlar ve fırsatlar sunarak, her alanda fayda sağlama gayreti içindeyiz. “Turkcell’liler Her Yerde Kazanır” anlayışıyla, yaptığımız çeşitli marka işbirlikleriyle müşterilerimize hayatlarının farklı alanlarında da avantajlar sunuyoruz. Yeni başlattığımız “İndirim İsteyen Turkcell’liler Parmak Kaldırsın” kampanyasıyla sadece 1,5 ay içerisinde Turkcell’lilere toplam 25 milyon TL’lik fayda sunmayı planlıyoruz” dedi. Genel Müdür Yardımcısı Develioğlu, ulusal markaların yanı sıra, yerel marka işbirlikleriyle de 14 şehirde 78 yerel mağazayla yaptıkları anlaşmalarla da fayda yarattıklarını da belirtti.

Yüzde 15 ile 50 arası indirim, hediye kontör ve dakikalar…
“İndirim İsteyen Turkcell’liler Parmak Kaldırsın” kampanyasında işbirliği yapılan 20 marka; Turkcell müşterilerine hazır giyim, yiyecek, teknolojik ürün ve akaryakıt harcamalarında %15 ile 50 arasında indirim, hediye kontör ve dakika kazandırıyor.
15 Mart – 06 Mayıs 2009 tarihleri arasında geçerli olan “İndirim İsteyen Turkcell’liler Parmak Kaldırsın” kampanyasından, faturalı ve hazır kartlı, bireysel ya da kurumsal tüm Turkcell müşterileri yararlanabiliyor.
Kampanyadan yararlanmak isteyen Turkcell’liler, kampanya kapsamındaki mağazalardan alışveriş ettiklerinde, markanın ismini 8815’e kısa mesaj atıyor, gelen şifreyi ve telefon numarasını kasa görevlisine vererek, kampanyadan hemen faydalanabiliyor. Kampanya şifresinin gönderildiği mesaj ise standart kısa mesaj olarak, yani 1 kısa mesaj ya da 2 kontör olarak ücretlendiriliyor.

Kampanyada hangi markalar var?
Yeni marka işbirlikleri kampanyasında; Hotiç, İpekyol, Twist, Colin’s, Koton, Damat&Tween, D’S, Accessorize, Fabrika, Mudo, Mudo Consept, Polo Garage, Bimeks, Joker, Sbarro, Pop Eyes, Burger King, Shell, Chakra ve Boyner yer alıyor.
Turkcell’liler kampanya süresince Burger King, Sbarro ve Pop Eyes avantajlarından 10 kez, Shell kampanyasından 1 kez, diğer tüm markaların her birinin avantajlarından ise 3 kez yararlanma hakkına sahip oluyor.

Turkcell’liler hem ulusalda hem de yerelde kazanıyor
Turkcell 2008’de gnçtrkcll’nin sinema, alışveriş ve yiyecek kampanyaları ve İşTcell’in ulaşım ve alışverişte sağladığı faydalar ve Boyner’le yaptığı işbirliğiyle 75 ilde, 3.271 noktada, toplam 120 milyon TL fayda sağlamıştı.
Turkcell ulusal markaların yanı sıra, yerel marka işbirlikleriyle de Anadolu’nun birçok kentinde ekonomiye canlılık getiriyor. Turkcell; Aksaray, Kırşehir, Kahramanmaraş, Şanlıurfa, Kilis, Samsun, Çanakkale, Sinop, Kastamonu, Karabük, Bartın, Kırıkkale, Çankırı, Osmaniye’yi kapsayan 14 Anadolu şehrinde yaptığı toplam 78 yerel marka işbirliğiyle fayda sağladı.

Turkcell başarılı iş ortaklarını ödüllendirdi
Turkcell, 202 iş ortağını bir araya getirdiği “İş Ortakları Günü”nde, 9 ayrı kategorideki 86 başvurudan en iyileri seçti ve 9 iş ortağını ödüllendirdi.
Turkcell’in, iş geliştirme ekosisteminin en önemli oyuncuları olan iş ortakları için düzenlediği “İş Ortakları Günü”, 6 Mart Cuma günü Four Seasons Bosphorus Otel’de gerçekleştirildi. Turkcell’in 200’ün üzerindeki iş ortağını bir araya getirdiği toplantıda, yılın en başarılı uygulamalarına 9 farklı kategoride ödül verildi.
Gecede bir konuşma yapan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, dünyadaki ekonomik krize rağmen halen yatırım yapabilen ve ekosistemiyle büyüyen nadir sektörlerden birinde yer almalarının krizi aşmalarına yardımcı olacağını belirterek şöyle konuştu: “15’nci yılımızı kutladığımız bu dönemde Turkcell, Türkiye’nin en değerli şirketi dünya markası olarak yoluna devam ediyor. Bu başarıda siz iş ortaklarımızın büyük payı var. Sizin bu yeni fikirleriniz geçtiğimiz yıldan bu yana artık yurtdışı iştiraklerde de büyük değer yaratıyor. Birlikte yarattığımız projeler dünya çapında ödüller kazanıyor. Turkcell olarak hedefimiz, tüm bu başarıların da etkisiyle yakın gelecekte dünyanın en büyük teknoloji şirketleri arasında başlarda yer almak. Bu hedefe yine siz değerli iş ortaklarımızla birlikte yürüdüğümüze inanıyorum. Turkcell ve grup şirketlerinin yetkinlikleriyle ekosistemimizin yeteneklerini, farklılaşan ürünleri geliştirebilmeniz için iş ortaklarımızla buluşturacağız. Her sene başarılı projelerinizi ödüllendiriyoruz. Bu sene kazanan iş ortaklarımızı tebrik ederim. ”
Toplantı sonunda, 86 başvurudan, mobil servis, kampanya ve teknolojiler alanındaki 9 kategoride seçilen başarılı iş ortaklarına ödülleri verildi: “En İyi İçerik Sağlayıcı” kategorisinde Kokteyl, “En Başarılı Altyapı Sağlayıcı” kategorisinde Tikle, “En Başarılı Mobil Eğlence Servisi” kategorisinde GDY Piksel, “En Başarılı Pazarlama Kampanyası” kategorisinde Azenet, “En Başarılı Mobil Reklam Uygulaması” kategorisinde Electric Agency, “En Başarılı Mobil Pazarlama Kampanyası” kategorisinde Rabarba, “En Başarılı Müşteri İlişkileri Yönetimi” kategorisinde Done ve “En Başarılı Kurumsal Uygulama” kategorisinde ise Arvento, “En Fazla Verimlilik Sağlayan Kurumsal Çözüm” kategorisinde Turatel ödül aldı.

Turkcell’in iş ortaklarıyla geliştirdiği ürün ve servisler dünyada da başarı kazanıyor
Turkcell’in iş ortaklarıyla geliştirdiği TonlaKazan ve Turkcell Mobil İmza bu sene dünyanın takdirini topladı. “TonlaKazan” GSM dünyasının Oscar’ı olarak kabul edilen ödül organizasyonunda birçok uluslar arası rakibini geride bırakarak “En İyi Mobil Reklam Servisi” dalında dünya birincisi oldu.
Bunun yanı sıra, Mobil İmza’yı bu senenin girişimi olarak belirleyen Dünya GSM Birliği Turkcell’i bu alanda tüm dünya operatörlerine örnek gösterdi. Böylece, Turkcell, aralarında Avrupa, Çin ve Orta Doğulu mobil operatörlerin de yer aldığı 10 operatörden oluşan bir grupla birlikte Mobil İmza’nın küresel ölçekte yayılmasına öncülük etmeye başladı.