Türktan: “2008 yılında kazanan hem abonelerimiz hem de biz olduk. Rakiplerimiz artık bizi takip ediyor.”

 

“Gerçek fiyata kaliteli haberleşme” hizmet anlayışıyla pazardaki konumunu her geçen gün daha da güçlendiren Avea, 2008 yılında Türkiye’nin en çok tercih edilen ve en çok konuşturan operatörü olurken, rakipleri arasında pazar payını artıran ve Numara Taşınabilirliği’nde kazanan operatör oldu.
Türkiye’de GSM sektörüne rekabeti getiren, “gerçek fiyata kaliteli iletişim” sunmayı ilke edinen Avea, 2009 yılında da pazara yenilikçi ürün ve hizmetler sunarak abonelerinin ihtiyaçlarını karşılamaya devam ediyor. Özellikle altyapı ve insan kaynaklarının gelişimine yaptığı yatırımlarla 2008 yılını başarıyla kapatan Avea, sosyal sorumluluk, istihdam ve sponsorluk projeleriyle de Türkiye’nin gelişimine verdiği önemi gösteriyor.
Telekomünikasyon sektörünün ve Avea’nın 2008 yılındaki performansının değerlendirildiği toplantıda konuşan Avea Genel Müdürü Cüneyt Türktan, son 3 yılda hem pazardan hızlı büyüdüklerini hem de toplam abone sayısını 2 katına çıkardıklarını belirterek, 2008 yılında toplam pazar yüzde 7 oranında büyürken Avea’nın yüzde 23 oranında büyüdüğünü kaydetti. Şirket geliri esas alındığında ise; Avea’nın yüzde 24,2’lik artış ile 2008’de 2 milyar 113 milyon TL gelir elde etme başarısı gösterdiğini söyleyen Türktan, pazardan elde edilen gelir payını da yüzde 13,5’ten yüzde 15,5’e yükselttiklerini belirtti.

“Türkiye 2008 yılında Avea’yı tercih etti”
Avea’nın 2008 yılında mobil telekomünikasyon sektörüne yön vermeye devam ettiğini belirten Türktan, “2008 yılında kazandığımız 2 milyon 280 bin net abone ile şu anda ‘Türkiye’nin en çok tercih edilen’ operatörüyüz. GSM aboneleri, rakiplerimizden çok bizimle olmayı ve bizde kalmayı tercih ediyor. Abone başına konuşma dakikalarını ve elde ettiğimiz abone başına geliri oranını rakiplerimizle karşılaştırdığımızda, “Türkiye’nin en çok konuşturan operatörü” unvanımızı da koruyoruz. Bununla birlikte Numara Taşınabilirliği’nin tek kazananı Avea oldu. Çünkü 3 Mart 2009 tarihi itibariyle rakamlara baktığımızda, 690 bin toplam abone ve 416 bin net abone ile en fazla kazanan operatör olduk ve birinci sıraya yerleştik” dedi.
Türktan sözlerine şöyle devam etti: “Tüm bu başarılarımızın özünde sektör dengelerini tüketici lehine değiştirmeyi hedeflememiz yatıyor. Avea olarak ürün, hizmet ve tarifelerimizle, yaptığımız altyapı yatırımları ile rakiplerimizin takip ettiği operatör haline geldik. Avea’yı daha da ileriye taşımak için tüm gücümüzle bizi tercih eden ve edecek tüketicilerin faydası için çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Türkiye’nin en çok tercih edilen operatörü olmaya devam edeceğiz” dedi.

“Yatırımlar devam edecek”
2008 yılında 465 milyon TL altyapı yatırımı yaptıklarını, son dört yılda yapılan yatırımların 1,3 milyar Dolar’a ulaştığını aktaran Türktan, Türkiye nüfusunu kapsama oranının ve EDGE kapsamasındaki yaygınlığın yüzde 95’in üzerine çıktığını belirtti. Türktan, 3N-3.Nesil sonrasında da EDGE kapsamasındaki yaygınlığın, veri transferindeki sürekliliği artıracağını ifade ederek, 2009 yılında da altyapı yatırımlarına devam edeceklerini söyledi.

Rakamlarla Avea - 2008
2007 yılına göre yüzde 23 oranında büyüme ile 12,2 milyon abone,
2 milyon 280 bin net abone kazanımı,
2 milyar 113 milyon TL gelir,
Yüzde 18,5 pazar payı,
173 dakika abone başına konuşma süresi,
15,6 TL abone başına ortalama gelir,
2007 yılına göre yüzde 46 artışla 446 milyon TL işletme karı,
2004-2008 yılları arasında 1,3 milyar Dolar’lık yatırım,
Numara Taşınabilirliği’nde 690 bin toplam abone ve 416 bin net abone.

Genç girişimcilerin destekçisi Avea “Hayatımın Fikri” ile ODTܒde
Avea’nın katkılarıyla düzenlenen ODTÜ Genç Girişimciler Kongresi’nde, Türkiye’de girişimcilik alanında kapsamı itibariyle ilk ve tek sosyal sorumluluk projesi “Hayatımın Fikri”, yeniden gündeme taşındı.
Avea, ana sponsoru olduğu ODTÜ Genç Girişimciler Kongresi’nde, istihdam artışı için genç girişimcilerin desteklenmesinin önemini ve bu kapsamda hayata geçirdiği “Hayatımın Fikri” projesini anlattı.
“Hayatımın Fikri” projesinin, Türkiye’de girişimcilik eğitimini, projelerin mali olarak desteklenmesini ve işini kuran gençlerin en kritik dönemi olan ilk yıllarında işletme danışmanlığı ve yön verme konusunda desteklenmesini, bir arada hayata geçiren ilk ve tek sosyal sorumluluk projesi olduğunu ifade eden Avea Kurumsal İletişim Direktörü Pınar Kaya, Avea’nın sosyal sorumluluk çalışmalarında, Türkiye’nin temel sorunlarından başlıca ikisi olan eğitim ve istihdam konularına öncelik verdiğini söyledi.
Kaya, konuşmasına şöyle devam etti: “Ülkemizde daha güçlü bir ekonomi ve sürdürülebilir bir kalkınma yaratmak için yaratıcı yönü güçlü, girişimcilik kavramını özümsemiş ve uygulanabilir iş fikirleri geliştirebilen genç girişimcilere ihtiyacımız var. İşte Hayatımın Fikri projesi ile özellikle üniversitelerde girişimcilik kültürü oluşturulmasına katkıda bulunmak ve gençlerimizi girişimciliğe yönlendirerek, kendi işlerini kurmalarına destek olmayı amaçlıyoruz.”

Rakamlarla Hayatımın Fikri

2006 - 2008 yılında;
26 genç 20 proje ile kendi işlerini kurdu.
4 genç girişimci aldıkları girişimcilik eğitimleri ve hazırladıkları iş planlarıyla farklı fon kaynakları bularak işlerini kurdu.
‘Hayatımın Fikri’ projesinin iki yılda yarattığı katma değer 9.970.900 TL.
2009 yılında;
Katılımcı üniversite sayısı 8’den 10’a çıktı.
Fon için 620.000 TL’lik kaynak ayrıldı.

Avea, “HerYöne Sınırsız” tarifesini yeniden hizmete sundu
Avea’nın sektörde bir ilk olan ve tüm sektörün dinamiklerini değiştiren tarifesi “HerYöne Sınırsız”, 1 Nisan 2009 tarihi itibariyle yeniden hayata geçirildi.
Pazara sunulduğu günden itibaren büyük bir talep görmesine rağmen hakim durumda bulunan operatörün, Avea’nın yuva taleplerini Avea’nın istediği zamanda karşılamaması nedeniyle Avea tarafından geçici bir süre abone alımı durdurulan “HerYöne Sınırsız” tarifesi, Avea abonelerine yeniden sunuluyor.
Konuyla ilgili açıklama yapan Avea Düzenlemelerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Anık, “2008 yılında ‘Türkiye’nin en çok tercih edilen operatörü’ olarak, tüketicilerimizin beklediği ve yoğun ilgi gösterdiği ‘HerYöne Sınırsız’ tarifesine abone alımını yeniden başlatıyoruz. ‘HerYöne Sınırsız’ tarifesinin yeniden açılması öncesinde diğer işletmecilere ilave yuva taleplerimizi ilettik, fakat ne yazık ki hakim durumdaki operatörden taleplerimizin çok büyük bir kısmını henüz alamadık. Buna rağmen, yoğun istek üzerine hakim durumdaki operatör bu talepleri karşılayıncaya değin uygulanmak üzere alternatif çözümler geliştirerek, hatta ilave maliyetlere de katlanarak, sektörde bir ilk olan bu tarifeyi yeniden pazara sunduk. Ülkemizde eşi benzeri bulunmayan bu tarifemizle mevcut Avea aboneleri ile numarasını Avea’ya taşıyan aboneler, bireysel faturalı ‘Her Yöne Sınırsız’ tarifesine kaydolabilecekler, çok uygun fiyata doya doya konuşma imkanına yeniden sahip olacaklardır” dedi.

Patlican, 10 İlde Binlerce Rock Sever ile Buluştu
Avea’nın gençlik platformu Patlican’ın, bu yıl ikincisini düzenlediği ‘rock’ konserlerinde, Mor ve Ötesi’nden Bulutsuzluk Özlemi’ne kadar birçok sevilen ‘rock’ grubu sahne aldı.
Ekim ayında İzmir’de başlayan ve gerçekleştirildiği 10 şehirde de büyük ilgi gören ‘2008 Patlican Rock Konserleri’nin sonuncusu İstanbul’da gerçekleştirildi.
Bostancı Gösteri Merkezi’nde düzenlenen konserde, Eurovision Şarkı Yarışması’nda yedinci olan Mor ve Ötesi, 1996 yılında Pentagram Grubu’nun eski solisti Ogün Sanlısoy ve Barda Film Müziği albümünden ‘Dediler ki’ şarkıları ile dikkat çeken ve 2007’de ilk albümleri ‘Sabaha Karşı’yı çıkaran Üçnoktabir sahne aldı. Bununla birlikte Patlican Müzik Yarışmasında ‘Artık’ şarkısı ile birinci olan Karabüyü de, konserde ön grup olarak sahneye çıktı.
Patlican Rock Konserlerinde yaklaşık 40 bin ‘rock’ sever, ‘ska’ müziğin Türkiye’deki ilk ve en önemli temsilcisi Athena, Türkiye’nin ilk Türkçe sözlü alternatif ‘rock’ yapan grubu Bulutsuzluk Özlemi, ‘Sakin Olmam Lazım’ albümü ile iyi bir çıkış yapan ve hayran kitlesini artırmaya devam eden Hayko Cepkin ve ‘Uykusuza Masallar’ adlı albümü ile, 2008’e damgasını vuran Feridun Düzağaç‘ın da aralarında bulunduğu birçok sanatçının sevilen şarkılarıyla doyasıya eğlendi.