Tekstilbank, Intellica’nın uzman çözümü EVAM’dan yararlanıyor

Intellica’nın EVAM çözümü ile birlikte geleneksel müşteri eğilimini tahmin etme odaklı çözümlere yeni bir anlayış getirildi. Artık müşterilerin hareketleri gerçek zamanlı olarak takip edildiği gibi, bu hareketler üzerinden çeşitli desenler (pattern) yakalanıp, eş zamanlı olarak akıllı işlemler yapılabiliyor. Tekstilbank, müşterilerinin bankayla olan ilişkilerini daha üst düzeye taşıyıp, müşterilerine olan hassaslığını artırmak için Intellica’nın EVAM çözümünü kullanmayı tercih ediyor.
Karmaşık pazarlama senaryolarının tanımlanıp çalıştırılabildiği EVAM çözümü ile kampanyaların geri dönüşleri dört-beş kat daha fazla olabiliyor. Müşteri herhangi bir işlem yaptığında veya bankayla iletişime geçtiğinde EVAM çözümü, bu olayları bir desene oturtarak akıllı bir işlem yapılmasını sağlıyor. Bu olaylar PoS makinesinden yapılan bir işlemden, çağrı merkezinin üç kez üst üste aranmasına kadar birçok olayı kapsıyor. Herhangi bir kişinin aldığı kredi kartını üç ay kullanmaması, EVAM çözümü sayesinde pazarlama etkiniklerini harekete geçiriyor.
Tekstilbank, EVAM çözümünü 2009 yılının Nisan ayından beri kullanıyor. Tekstilbank İş Zekası Birimi Direktörü Bora Üzüm, EVAM’ın ekstra bir maliyet gerektirmediğini vurgulayarak, “Anlamlı iş kurallarını sistemlerin dışına çıkarabilmek amacıyla bu yöntemi denemek istedik. Bankalar bilişim sistemlerini en etkin kullanan kurumların başında geliyor. Her türlü ithalat, ihracat, nakit akışı gibi farklı işlemlerde belli kurallara uymamız gerekiyor ve bu kuralların hepsine dair daha akıllı bir sistem yaratmak istedik. Ayrıca, müşterilerimizle olan diyaloglarımızı kapsamlı bir hale getirmeyi amaçladık. Müşterinin küçük bir bankacılık hareketinden, diğer bütün ihtiyaçlarına yönelik aksiyonları uygulama noktasında EVAM çözümünü konumlandırdık” diyerek EVAM ve Tekstilbank ortaklığıyla ilgili görüşlerini belirtti. EVAM çözümü bankacılık sektörü dışında birçok alanda uygulanabiliyor. Uluslararası alanda sağlık, savunma ve sigorta sektörü gibi geniş alanlarda başarılı bir şekilde EVAM çözümleri yürütülüyor. Intellica Teknoloji Direktörü Can Alhas konuyla ilgili görüşlerini şöyle ifade etti: "Bugüne kadar hep veri üzerinden hareket edilirdi. Analitik ortamda müşterinin bilgileri alınıp, bir şeyler üretilmeye çalışılırdı. Şimdi ise operasyon sistemi içerisinde daha akıllı sistemler yaratılarak, iş süreçleri olay (event) kavramı üzerinden düzenleniyor. Bu da, operasyon zekasının kullanımını kurumlara getiriyor.”