Güniz Karaman Ecevit

Gunce

Havada SüperBulut sen bu iş modelini unut

Turkcell geçtiğimiz ay düzenlediği basın toplantısı ile Türk Telekom, Vodafone ve TTNET’in ardından KOBİ’lere özel bulut yaklaşımını açıkladı. ‘SüperBulut’ adı verilen proje ile, KOBİ’lerin bilişim yatırımlarında yüzde 80 civarında tasarruf edecekleri vurgulandı.
Aslında bu işi ilk yapan Türk Telekom’da kendi projesini hazırlarken, bulut ile sağlanacak olanakların KOBİ’ler için cazip bir ortam olacağını düşünmüş. Ama işin aslı öyle değil. İşe başladıklarında da KOBİ’lere üretilecek çözümü süslü paketlerde sunmak yerine gerçekten KOBİ’lerin işine yarayabilecek hale getirdiklerinde alınır olduğunu görerek modeli değiştirmişler. Başta paketlenen model ile gidilen nokta farklı olmuş. KOBİ’ler için gerçekten katma değer yaratmaya başladıklarında bu hizmetin satın alındığını görmüşler…
TTNET de geçtiğimiz ay, bulut bilişim üzerinde veri depolamaya olanak veren NETDİSK’i Android tabanlı GSM telefonu ve tablet cihazlarda kullanıma sundu.
TTNET, bulut bilişim alanındaki çalışmalarına bir yenisini daha ekledi ve çevrimiçi depolama çözümü sunan NETDİSK ürününün Android tabanlı mobil cihazlarda kullanılan sürümlerini yayına aldı. NETDİSK Mobil uygulaması ile Android tabanlı GSM telefonu ve mobil cihazlardan NETDİSK’e ulaşmak, bu cihazlar üzerinden veri depolamak, dosya indirmek ve paylaşmak mümkün hale geliyor. NETDİSK 1 GB, NETDİSK 50 GB ve NETDİSK SINIRSIZ kullanan müşteriler, uygulamayı Google Play’den (Android Market) ücretsiz olarak indirip kullanabiliyor.
Vodofone’da Turkcell’den bir gün önce bir bülten yayınlayarak yine KOBİ’lere Kırmızı Bulut uygulamalarını tanıttı. Vodofone’un uygulamaları’da E-posta ve Web Çözümleri, İş Yönetimi Çözümleri ve Bilgi Güvenliği Çözümleri olmak üzere üç başlıkta toplanıyor.
Dört telekom operatörü de KOBİ’leri kendi taraflarına çekecek çözümlerin peşinde.
Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, 2 milyon 300 bin KOBİ olduğunu bu hizmet ile bu kitlenin hedeflendiğini söylüyor. Aslında burada birkaç tane soru akla geliyor. İşletmelerin hemen hemen tamamına yakınının KOBİ sayıldığı ülkemizde asıl hedeflenen kitlenin iki milyonu attıktan sonra kalan 300’ün kaçta kaçı olduğu, gerçekten KOBİ olarak tanımlanabilecek küçük ve orta boy işletmelerde, satın aldıkları hizmetin ne olduğunu anlayabilecek kaç işletmenin olduğu, KOBİ’lerin hangi hızlı internet altyapısı ile bu SüperBulut’a bağlanarak ellerindeki normal boyutun üstündeki dosyaları yükleyecekleri. Bir de Süper bulut ve komple bilişim çözümleri paketi veriyoruz diyerek, tanımsızlığın içindeki tanımı kaç kişinin anlayabileceği?
Bu hizmete destek de çağrı merkezleri aracılığı ile sağlanacakmış. Verdiğiniz hizmetin kendi içindeki standartlarını oluşturmadan telefonun başına oturtacağımız genç arkadaşlar mı bu hizmeti KOBİ’lere anlatacak ve çözümsüzlüğe destek olacak?
Türkiye’de KOBİ’lerin bilişim teknolojilerini kaldıraç olarak kullanmadan bir yere gidemeyeceğini hepimiz yıllardır söylüyoruz. Sunduğumuz servisler de bu işi bilen biz bilişimciler için güzel ve kullanışlı olabilir. Tanımsızlığın tanımı, burada size ne reklam ne basın desteği sağlayabilir. Biraz daha fazla KOBİ’leri HOBİ olarak görmeyecek uğraşı gerektirir. Yoksa daha önce de farklı şekillerde birkaç kez gündeme gelen bu hizmet, “Havada SüperBulut, KOBİ’ler için Katma değer sağlamazsan sen bunu unut” olur.