lightRadio Birleşik Arap Emirlikleri’nden tam not aldı

 

Alcatel-Lucent Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki lider mobil servis sağlayıcı Etisalat ile birlikte, lightRadio’yu kullanarak ilk 4.Nesil (4N) LTE mobil geniş bant bağlantısını gerçekleştirdi.
Alcatel-Lucent Bell Laboratuarları tarafından üretilen yeni nesil mobil teknolojisi “lightRadio” Birleşik Arap Emirlikleri’nden de tam not aldı. Türkiye duyurusu Nisan 2011’de yapılan avuç içi büyüklüğündeki baz istasyonu lightRadio, Birleşik Arap Emirlikleri’nin lider mobil servis sağlayıcı mobil Etisalat tarafından kullanılacak.
Birleşik Arap Emirlikleri’nde akıllı telefon, tabletler ve diğer mobil cihaz kullanımındaki artışla birlikte video konferans ve isteğe bağlı TV gibi mobil geniş bant hizmetlerine yüksek hızla bağlanma talebi ile karşılaşan Etisalat, Alcatel-Lucent lightRadio teknolojisini kullanma kararı aldı. Alcatel-Lucent ile Etisalat, Ekim 2011’de lightRadio serisini kullanarak sürdürülebilir ve verimli mobil genişbant şebekesi sunmak üzere bir anlaşma imzaladı.
Alcatel-Lucent, Etisalat’ın Alcatel-Lucent tarafından sağlanan ticari 4N LTE ağı üzerinden ışık hızında veri bağlantısı yaparak Abu Dabi’deki Etisalat merkezinde yeni lightRadio Metro Radio Outdoor (MRO) ürününün neler yapabileceğini gösterdi.
Alcatel-Lucent’in yeni nesil lightRadio Small Cells ailesinin bir parçası olan bu yeni ürün lightRadio “cube”u temel alıyor. Cihaz bir servis sağlayıcının LTE ağını, alışveriş merkezleri havaalanları ve stadyumlar gibi yoğun alanlarda ‘hot-spot/erişim noktası’ kapsamı sunacak şekilde genişletmeye yarıyor.
Etisalat ile gerçekleştirilen başarılı denemeden önce yürütülen testler, kendi LTE ağlarında MRO servis sağlayıcıların kapasite ve performans artışı kaydettiklerini gösterdi. Bu artış operatörlerin yüzde 40’a varan oranlarda maliyet tasarrufu yapmalarını sağlarken, abonelerine de yüksek kaliteli 4.Nesil LTE veri servisleri sunmalarına olanak tanıyor. Bu yeni çalışma, lightRadio’nun yüksek hızlı mobil veri hizmetleri talebinin karşılanması açısından çok önemli bir kilometre taşı olarak kabul ediliyor.
Etisalat Başkanı Ahmad Abdul Karim Julfar, “Etisalat olarak bu programın bir parçası olmaktan ve müşterilerimizin artan taleplerini karşılamak adına mobil geniş bant ağların geleceğini şekillendirmekten gurur duyuyoruz. LightRadio ile yalnızca trafikteki bu artışı kaldıracak alt yapıya sahip olmakla kalmayacak, ayrıca müşterilerimize en yenilikçi çözümleri de sunabileceğiz. Bu sayede müşterilerimiz en son mobil uygulamalara istedikleri mobil cihazdan kolayca erişebilecekler” dedi.
Alcatel-Lucent Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkanı Stephen Carter “lightRadio’nun kullanımında Etisalat ile birlikte çalışmaktan mutluyuz. Bu çalışma ile, Etisalat gibi servis sağlayıcıların Alcatel-Lucent’in metrocell çözümlerinin kolaylıkla sahada uygulanabildiğini ve kendi müşterilerinin mobil geniş bant deneyimlerini ne kadar ileriye taşıyabileceklerini ispatlamış olduk“ dedi.
Alcatel-Lucent her yıl 2,5 milyar avro yatırım yaptığı ARGE çalışmaları neticesinde gündeme getirdiği son teknolojiyle, telekom dünyasına bambaşka bir boyut getirdi. Bell Laboratuvarları tarafından üretilen, yeni nesil mobil teknolojisi “lightRadio” çevreye duyarlı ve düşük maliyetli teknolojisi ile mobil dünyada bir çığır açmaya devam ediyor.

Alcatel-Lucent Enterprise ofisleri akıllı cihazlara sığdırıyor
Alcatel-Lucent Enterprise, OpenTouch Conversation yazılımıyla çalışanların ofislerindeki tüm ses, görüntü ve Web çalışma araçlarını tek bir akıllı cihazda taşımalarına olanak veriyor. OpenTouch mimarisinin bir parçası olan yeni OpenTouch Conversation yazılımı bireylere çalışma kolaylığı, kurumlara ise tümleşik haberleşme olanağı sağlarken her alanda iş verimliliğini arttırıyor.
Haberleşme, çağrı merkezi ve veri ağları çözümleri uzmanı Alcatel-Lucent Enterprise, kurumsal haberleşme çözümleriyle kurumlara tümleşik haberleşmenin avantajlarını sunuyor. Çalışanlarına mesajlaşma, veri paylaşımı, sesli ve görüntülü olarak birlikte çalışma gibi olanaklar sunan Alcatel-Lucent Enterprise’ın yeni yazılımı OpenTouch Conversation (OTC) ile bu avantajları bir adım ileriye taşıyarak, sürekli mekân değiştirenlere bile haberleşmelerini koparmadan kolayca çalışma olanağı veriyor. OpenTouch Conversation yazılımı yükselen “kendi cihazını getir” (BYOD- Bring Your Own Device) trendi doğrultusunda, çalışanların işle ilgili çalışmalarını kişisel cihazlarına taşımalarına yardımcı oluyor. Çalışanlara yeni nesil çalışma alışkanlıkları kazandıran bu eğilim, çalışanların iş hayatında kendi cihazlarını kullanma konusundaki yükselen eğilimlerine dikkat çekiyor. Bilişim sektörü araştırma firması IDG Connect’in kısa bir süre önce yayınladığı araştırmaya göre dünya genelinde çalışanların yüzde 91’i kişisel iPad’lerini iş yaşamlarında da kullanıyor.
Alcatel-Lucent Enterprise Türkiye ve Azerbaycan Ülke Direktörü Çağlayan Nur OpenTouch Conversation ile ilgili yaptığı açıklamada “Son kullanıcılar kendi seçtikleri mobil cihazlardan kurumsal kaynaklara erişim talep ediyor. Bilişim Teknolojileri bölümleri ise, bu talebe en iyi yanıtı vermeye çalışıyor. OpenTouch Conversation yazılımının tümleşik haberleşme özelliği sayesinde çalışanlar telefon, video konferans ve diğer tümleşik haberleşme özelliklerine kişisel cihazlarından erişebiliyorlar” dedi.
Haberleşme alanında çığır açacak bu yeni gelişmenin, tümleşik haberleşmenin ve “kendi cihazını getir” yaklaşımının evrimini hızlandıracağını belirten Nur ayrıca, “Hali hazırda iPad’lerini iş için kullanan çoğu kişi, yalnızca İnternet’e bağlanıyor ve e-postalarına erişiyor. OpenTouch Conversation, OpenTouch mimarisinin tümleşik haberleşme uyarlaması için bir katalizör görevini üstelenecek. OpenTouch Conversation yazılımıyla çalışanlar, tablet veya akıllı telefonları üzerinden bundan çok daha fazlasını yapabilecekler” dedi.
OTC yazılımı, çalışanlara bir ofis telefonundan sesli çağrı başlatma, sonra görüşmeyi bir bilgisayar veya bir tablete görüntülü konferans olarak aktarma ve daha sonra bir mobil telefon üzerinde devam etme özgürlüğü veriyor. Böylece çalışanların kesintisiz görüntülü veya sesli görüşmeler için özel düzenlemeler yapmalarına gerek kalmıyor. OTC ile katılımcılar, ortak görüşme veya çalışma ortamlarına hızlıca eklenerek çok daha verimli ve etkin çalışabiliyorlar.
OpenTouch Conversation yazılımı, tüm platformlarda aynı şekilde görüntülenen ve işlem yapılabilen, kullanımı son derece rahat bir arayüze sahip. Çalışanlar; ekran üzerinde tüm görüşmelerinin grafik zaman çizelgesini, irtibat listelerindeki kişilerin resimlerini ve statülerini (çevrimiçi veya çevrimdışı durumlarını) görebiliyorlar.
OTC, günümüzde kuruluşlarda en çok tercih edilen tablet cihaz olan iPad’i desteklerken; çok yakında Windows ve MacOS, Android, iOS, Blackberry ve Microsoft akıllı telefonlar dâhil, birçok platformla uyumlu hale gelecek.

Etisalat
Birleşik Arap Emirlikleri’nde Abu Dabi merkezli bir şirket olan Etisalat, Ortadoğu’nun en büyük telekomünikasyon şirketlerinden biri olarak 18 ülkede faaliyet gösteren bir şirket konumunda. 140 milyonu aşkın aboneye mobil ve sabit hatalı ses ve veri hizmetleri sağlamakta.

Alcatel-Lucent
Tüm dünyada servis sağlayıcılar, kuruluşlar, stratejik sektörler ve resmi kurumların uzun süreden beri güvenilir bir ortağı olan Alcatel-Lucent, mobil, sabit, IP ve optik teknolojilerinde lider ve uygulama/servis alanında öncü bir şirket durumunda. Alcatel-Lucent, haberleşme teknolojileri konusunda dünyanın en iyi araştırma ve yenilik merkezlerinden biri olan Bell Labs’ı da bünyesinde barındırmakta. 130’u aşkın ülkedeki operasyonları ve sektördeki en deneyimli küresel hizmet organizasyonları ile Alcatel-Lucent, küresel erişimi olan yerel bir ortak konumunda. Alcatel-Lucent iletişimi daha sürdürülebilir, ekonomik ve erişilebilir hale getirmek kararlılığı ve ‘’Güçlü İletişimle Dünyanın Potansiyelini Gerçekleştirmek’’ amacıyla çalışmalarını sürdürmekte. Şirket, 2011 yılında 15,3 milyar avro gelir elde etmiştir ve merkezi Paris, Fransa'da.

Alcatel-Lucent Enterprise
Telekomünikasyon sektörünün önde gelen firmalarından Alcatel-Lucent’in iştiraklerinden biri olan Alcatel-Lucent Enterprise, haberleşme, çağrı merkezi ve veri ağları çözümleriyle 130’u aşkın ülkede her ölçekten 250 bini aşkın dinamik işletmeye hizmet vermekte. Bireyleri, veri ağlarını ve süreçleri bütünleştiren çözümleri sayesinde, çalışan ve müşteri ilişkilerini en üst düzey verimliliğe taşımakta. Dinamik işletmeler, Alcatel-Lucent Enterprise çözümleri ile müşteri ilişkilerini stratejilerinin merkezine koyarken;
-Müşteri hizmetlerinde farklılaştırma olanakları üretmekte,
-Doğru haberleşme araç ve uygulamaları sunarak, yenilikçilik örneği göstermekte,
-Mevcut kaynaklarını en etkin şekilde kullanarak, müşterilerine daha iyi hizmet vermekte.
Alcatel-Lucent Enterprise çözümleri, işletmelerin mevcut ve gelecekteki bilişim teknolojileri yatırımlarını korumak amacıyla açık platform yaklaşımı ile birlikte müşteri hizmetleri ve çağrı merkezi yazılımı, birleşik haberleşme, IP telefon ve haberleşme sistemleri ve ağ altyapıları sunmakta.