Doktor ile hastanın haberleşmesini “Sağlıkmetre” sağlayacak

 

Turkcell, İstanbul Üniversitesi, İstanbul Tıp Fakültesi ile ortaklaşa mobil sağlık alanında bir ilke imza attı.
Yüzde yüz yerli tasarım ve üretim olan ve dünyada basitliği ve tek cihazda iki hasta takip edebilelmesi ile bir ilk olacak “Sağlıkmetre” adlı cihazı ve hasta takibi yapacak mobil uygulamayı tanıttı. Cihaz kronik hastalıkların tedavisinde maliyetleri düşürmesi ve hastaya zamanında müdahaleyi esas alıyor. Turkcell geçtiğimiz ay İstanbul Üniversitesi, İstanbul Tıp Fakültesi ile beraber gerçekleştirdiği bir toplantı ile mobil sağlık uygulamasını tanıttı. Türkiye’deki milyonlarca kronik hastayı ilgilendiren kronik hastalıklarla mücadelede maliyetleri düşürecek mobil sağlık çözümü ile Türkiye’de uzaktan sağlık takip yönetiminde yeni bir dönem başlıyor.

Tek bir tuşla kronik hastanın verileri doktorun önünde
Turkcell Sağlık Takip Çözümü, hem insan sağlığını hem de sebep olduğu yüksek maliyet ile ülkemizin sağlık ekonomisini tehdit eden 5 farklı kronik hastalığı (diyabet, aritmi, tansiyon, astım ve KOAH), en son teknoloji ve maksimum kullanım kolaylığı ile takip edebilmeyi sağlıyor. Patenti Turkcell’e ait olan cihaz Turkcell Teknoloji mühendisleri tarafından yerli kaynaklarla geliştirildi. Turkcell Sağlık Takip her yaş grubundaki kronik hastanın zamandan ve mekandan bağımsız olarak yaptıkları ölçümleri tek bir tuşa basarak doktora iletmesine imkan tanıyor. Tek bir cihaz üzerinde iki ayrı hastanın takip edilebildiği Turkcell “Sağlıkmetre” adını verdiği cihaz ve beraberindeki çözüm dünyada kendi alanında ilk uçtan uca uzaktan sağlık yönetim çözümlerinden biri. Turkcell Sağlık Takip ile hastanın bakım ve yaşam kalitesinin artırılması, doktor ile hasta arasında bakım ve takip sürekliliğinin sağlanması, daha fazla hastaya daha kaliteli hizmet sunulması, komplikasyonların engellenmesi, verimliliğin artırılması ve sağlık sektöründe maliyetlerin azaltılması hedefleniyor.

İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi ile Pilot Uygulama
Tek tuşla her an her yerden doktor ile hasta arasında sürekli iletişim sunan Turkcell SağlıkTakip çözümü ilk etapta İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki 500 diyabet hastası 7/24 doktor kontrolü altında olacak. Kronik hastaların yaptığı ölçümleri içindeki SIM kart sayesinde GSM şebekesi üzerinden tek tuşla doktora iletilmesini sağlayan Turkcell SağlıkMetre cihazı ve hekimlerin hastalarından gelen ölçüm değerlerini takip etmesini sağlayan İnternet tabanlı SağlıkTakip Sistemi’nden oluşan Turkcell Sağlık Takip ilk etapta İstanbul Üniversitesi tarafından 500 diyabet hastası için kullanılacak.
Bu pilot uygulama ile Turkcell Sağlık Takip çözümü İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde diyabet hastalığıyla mücadele eden 500 kronik hastanın periyodik tıbbi ölçüm verileri her an her yerden 7/24 uzaktan takip ederek, kayıt altına alacak. Sistem, sağlık verilerinde bir bozulma gözlemlediğinde hekimlere kısa mesaj ile uyarı gönderecek.
Bu pilot uygulama ile SağlıkMetre adı verilen cihazın geliştirilmesi, uygulamada karşılaşabilecek zorlukların aşılması, cihazsız takip edilen hastalarla karşılıklı maliyet tablolarının çıkarılarak ölçeklenebilir verilerle kronik hasta takibinin maliyetlerinin azaltıldığının belgelenmesi hedefleniyor.
Cihaz, Bluetooth protokolü ile diğer ölçüm cihazları ile bağlantı kurarak bu cihazlardan aldığı verileri hastanın takip edildiği merkezlere ve doktoruna gönderecek.
Hasta ve yakınlarının cihazı kullanabilecek yetiye sahip olabilmesi seçilecek 500 hasta için ön şart olarak belirleniyor.

Ciliv: “Turkcell ve İstanbul Üniversitesi Tıp fakültesi ile yaptığımız işbirliği sağlık alanında ülkemize çağ atlatacak”
Teknolojinin doğru ve yerinde kullanımı hayat kurtarırken maliyetleri azaltacak

Basın toplantısında konuşan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, makinelerarası haberleşmenin sağlık sektöründe kullanılmasıyla teknolojinin hastaların hayatını kolaylaştırdığına, yeri geldiğinde hayat kurtardığına, devlete, özel sektöre ve hastalara tasarruf sağlama imkanı sunduğuna dikkat çekti. Ciliv, “Turkcell olarak milyonlarca kronik hastanın yaşam kalitesini arttıracak, yeri geldiğinde hayat kurtarabilecek, devlet hastaneleri, özel hastaneler ve evde bakım kuruluşlarının daha fazla hastaya daha da kaliteli ve yakın hizmet sunmasını sağlayacak, kronik hastalıkların tedavisi için yapılan harcamalardan tasarruf sağlayacak bir cihaz geliştirdik. Kullanım kolaylığı ve teknolojisi ile dünyaya referans teşkil edecek tamamen Türk mühendislerinin eseri olan bu sistemi ilk olarak İstanbul Üniversitesi ile birlikte hayata geçirmekten gurur duyuyoruz. Türkiye’nin Turkcell’i ve Türkiye’nin en köklü üniversitesi, tamamen yerli altyapı ve kaynaklarla sağlık alanında ülkemize çağ atlatıyor. Umarız bu çalışma hem teknoloji alanında faaliyet gösteren kuruluşlara hem de sağlık sektörüne örnek teşkil eder ve insan hayatına değer katan mobil sağlık uygulamaları kısa sürede yaygınlaşır” dedi.

Prof. Dr. Satman: Komplikasyon oranlarını azaltmak, maliyetleri düşürmek için yeni stratejiler şart
2010 yılında SGK’nın kronik hastalıkların tedavisi için yaptığı harcama 33 milyar TL

Prof. Dr. İlhan Satman da basın toplantısında yaptığı konuşmada “Türkiye’de diyabet hastalarının yüzde 60’ında en az bir sistem komplikasyonu olduğunu belirtirken Türkiye’de mevcut diyabet hastalarının yarısında kabul edilebilir düzeyde kan şekerinin kontrolünün sağlanamadığını, hastaların üçte ikisinde ideal ölçüde kan şekeri kontrolü olmadığını vurguladı. Satman, Yüksek tansiyon hastalarının yarısında kan basıncı kontrolü yeterli olamadığını belirtirken diyabetli hastaların, özellikle eşlik eden sorunlar ve diyabete özgü komplikasyonlar nedeniyle tedavi ve takip maliyetleri oldukça yüksek olduğuna değindi. Komplikasyon oranlarını azaltmak ve tedavi maliyetlerini düşürmek için yeni stratejiler geliştirmenin önemli olduğunu söyleyen Prof Dr. İlhan Satman “2010 yılında Sosyal Güvenlik Kurumu’nun kronik hastalıkların tedavisi için yaptığı harcama 33 milyar TL. Diyabet hastalarının hekime ulaşmalarını kolaylaştırmak, tedaviye uyumlarını artırmak; böylece İstanbul Üniversitesi ile Turkcell tarafından bugün başlatılan Mobil Sağlık projesi tam da böyle bir amaca hizmet etmek için tasarlanmıştır” dedi.

Kutu 1: Sistem nasıl çalışıyor?

  • Turkcell’in geliştirdiği Turkcell SağlıkMetre cihazı ve İstanbul Üniversitesi’nin tercih ettiği şeker ölçüm cihazı (glukometre) üniversitenin belirlediği 500 hastaya tek bir kutu içeresinde kullanıma hazır halde verilecek.
  • Hasta eve geldiğinde kutuyu açtığı anda herhangi ek bir şey yapmasına gerek kalmadan ölçüm yapmaya başlayabilecek ve bu veriler anında hekimine iletilecek.
  • Şeker ölçüm cihazı ile ölçüm yapmadan önce Turkcell SağlıkMetre cihazı üzerinde bulunan kendisine önceden tanımlanmış profil tuşuna basılması yeterli olacak. Bundan sonra hasta olağan ölçümünü her zamanki şekilde yapacak. Bu tuşa basıldığı anda, Turkcell SağlıkMetre Şeker Ölçüm Cihazı ile tamamen otomatik olarak Bluetooth üzerinde iletişime geçecek ve veriyi alacak.
  • Alınan ölçüm verileri cihaz içerisindeki Turkcell SIM kartı sayesinde tamamen güvenli bir formatta GSM şebekesi üzerinden İstanbul Üniversitesi’ndeki sorumlu hekimlerin görebileceği veri tabanına gönderilecek. Hastanın tercih etmesi durumunda bu veriler daha önceden seçmiş olduğu yakınlarına da gönderilebilecek.
  • İstanbul Üniversitesi doktorları, Web tabanlı Turkcell Sağlık Takip sistemini kullanarak, ister bilgisayarları isterse de mobil cihazlarında İnternet üzerinden hastalarından gelen verileri takip edebilecek.
  • Hastanın yaptığı ölçümlerde, daha önceden doktorunun belirlediği sınırların dışına çıktığında ayrıca hekiminin GSM telefonuna, hatta dilerse yakınlarına kısa mesaj gönderilecek, hastanın durumundan anında haberdar olması sağlanacak.
  • Hekimler dilerse Sağlık Takip Sistemi aracılığıyla hastaların cep telefonlarına hastalıkların daha iyi yönetebilmelerini sağlayacak eğitim amaçlı kısa mesaj, çoklu ortam mesaj ve video içeriklerini düzenli olarak gönderip mobil sağlık koçluğu hizmeti verebilecek.

Kutu 2: Diyabetin Türkiye’ye maliyeti yılda 13 milyar TL

  • Sağlık Bakanlığı’nın hazırladığı Kronik Hastalıklar Raporu’na göre Sağlık Bakanlığı’nın hazırladığı Kronik Hastalıklar Raporu’na göre Türkiye’de yaklaşık 14 milyon yüksek tansiyon, 7,2 milyon diyabet, 17 milyon obezite, 3 milyon KOAH ve 2 milyon koroner kalp hastası var. Bu hastalıkların ikisi ya da üçü bir arada bulunabiliyor.
  • Diyabet hastalarının yüzde 40’ında obezite ya da hipertansiyon, yüzde 40’ında hem obezite hem de hipertansiyon var.
  • Türkiye nüfusunun yüzde 30’u en az bir kronik hastalıkla yaşıyor.
  • Kronik hasta sayısının 20 yıl içerisinde iki katına çıkacağı öngörülüyor.
  • 2010 yılında Sosyal Güvenlik Kurumu’nun kronik hastalıkların tedavisi için yaptığı harcama 33 Milyar TL
  • Diyabetin 2010 maliyeti dünyada 500 milyar dolar, Türkiye’de 13 milyar TL
  • Diyabet hastalığı, dünyada yılda yaklaşık 4 milyon insanını yaşamını yitirmesine neden oluyor.

Turkcell’in KOBİ’ler için hazırladığı bulut bilişim çözümü
Turkcell geçtiğimiz ay düzenlediği basın toplantısı ile, “Turkcell SuperBulut hizmetini” hayata geçirdi. Turkcell bu hizmetle Türkiye’de ki 2 milyon 300 bin KOBİ’ye bulut üzerinde altyapı hizmeti vermeyi planlıyor.
KOBİ’leri gereksiz bilişim yatırımlarından kurtarmayı hedefleyen operasyonda KOBİ’ler ihtiyaçlarına göre satın alacakları paketlerle yatırım maliyeti olmadan sahip olabilecek. Bu hizmet ile KOBİ’ler kullandığı kadar ödeyerek, yönetimi ve güvenliği ile uğraşmadan temel bilişim ihtiyaçlarını karşılayabilecek. KOBİ’lerin giderlerinde yüzde 86’ya varan tasarruf sağlayacağı iddia edilen hizmet ile Türkiye’nin tümünde hizmet veren 2 milyon 300 bin KOBİ hedefleniyor.
Basın toplantısında konuşan Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv, Turkcell SüperBulut hizmetleri hakkında, “Turkcell olarak amacımız; Türkiye ekonomisine, işletmelerin bütçelerine ve rekabetçi yapılarına katkı sağlayacak bu teknolojiyi en ‘kullanıcı dostu’ haliyle ülkemizin hizmetine sunmak “ olarak belirtirken, “Turkcell SüperBulut ile, tüm bulut hizmetlerimizi bir süpermarketten çevrimiçi alışveriş yapar gibi, yerinizden kalkmanıza bile gerek kalmadan dakikalar içinde İnternet’ten inceleyip satın alabiliyorsunuz” dedi. Turkcell SüperBulut sayesinde kurumsal müşterilerinin milyonlarca TL tasarruf edeceğini söyleyen Ciliv, ” İşletmelerinin teknolojik gereksinimlerini, yüzde 80 tasarruf avantajıyla karşılayabilecekler. Bulutun olmazsa olmazı kaliteli geniş bant altyapısı da Turkcell Superonline ve Turkcell 3.Nesil (3N) şebekesinin güvencesinde müşterimize sunuluyor” dedi. Bu hizmet ile Turkcell’li işletmeler iş akışlarını yalnızca bir İnternet sayfası ile yönetebilecek.
HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar ise, “Haberleşme hizmeti sağlayıcılarının rekabet gücünü artırmak için bulut bilişim gibi yeni teknolojilerden faydalanarak yeni iş geliştirmesi gerekiyor. HP CloudSystem, Hizmet olarak BT-Bilişim Teknolojileri çözümleri ile Turkcell’in kurumsal işini geliştirmesine yardımcı oluyor ve müşterilerinin verimliliğini artırıyor” dedi.
Türkiye’de ve dünyada içinde bulut geçen herhangi bir teknolojide mutlaka Microsoft’un da yer aldığını söyleyen Microsoft Türkiye Genel Müdürü Tamer Özmen, Microsoft, sahip olduğu teknoloji gücü ile çok uzun yıllardır dünyanın pek çok yerinde bulut teknolojileri üzerine odaklandığını, bu alanda bireyselden kurumsala pek çok çözüm sunduğunu vurguladı. Özmen “Türkiye’nin sürdürülebilir büyümesinde kritik rol oynayan işletmelerin ve girişimcilerin teknoloji ile büyümesine odaklandık. Turkcell SüperBulut çözümü ile ulaşabileceğimiz ve teknolojinin gücünü sunabileceğimiz her şirket ülkemizin geleceği için önemli bir adım olacaktır” dedi.

“Van için Türkiye Kumbarası”na VİKO’dan destek
Turkcell’in, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) himayesinde ve Türk Eğitim Vakfı (TEV) işbirliğinde başlattığı “Van İçin Türkiye Kumbarası” projesine ‘VİKO Elektrik ve Elektronik End. ve San. Tic. A.Ş.’den gönüllü destek geldi. Şirket, Van’da yapılacak öğretmen yerleşkesi ve öğrenci yurdunun tüm anahtar, priz ve elektrik sayacı ihtiyacını karşılayacak.
Van için dolan ‘Türkiye Kumbarası’na ilgi büyüyor. Bağışlarla her geçen gün yapılacak öğretmenevlerine bir yenisi eklenirken; projeye VİKO Elektrik’ten de büyük destek geldi. Turkcell aracılığıyla Türkiye Kumbarası’na katkı sağlayan şirket, yapılacak Öğretmen Yerleşkesi ve Öğrenci Yurdu’nun tüm anahtar, priz ve elektrik sayacı ihtiyacını karşılama kararı aldı.
Öztürkler: “Türkiye Kumbarası’na gelen her destek bizi daha çok umutlandırıyor”
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, “Van’da yaşanan depremlerin ardından, eğitimin aldığı yarayı sarmaya yardımcı olabilmek için hızlıca Türkiye Kumbarası projesini başlattık. Turkcell olarak yaptığımız 5 milyon TL’lik bağışın ardından, başta tüm vatandaşlardan ve şirketlerden yardımlar gelmeye devam ediyor. Her gelen yardım daha çok öğretmenevi ve öğrenci yurdu demek. Bu nedenle her gelen bağışla umutlarımız yeniden yeşeriyor. Vanlı öğretmen ve öğrencilerimizin sevincini bizler de yürekten paylaşıyoruz” dedi.
Apaydın: “Vanlı öğretmen ve öğrencilerimizin yaşamlarına aydınlık katacağız”
VİKO Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın ise, sürdürülebilir bir eğitim projesinin yapılmasından duyduğu memnuniyetini dile getirdi. Apaydın, “Mevlana’nın “Bir mum diğer bir mumu tutuşturmakla ışığından kaybetmez” sözü, VİKO’nun toplumsal sorunlara bakışını belirliyor. Bu bakış açısıyla Turkcell’in önderliğinde hayata geçen örnek projeye duyarsız kalamazdık. Van’daki öğretmen ve öğrenciler için yapılacak yerleşke ve yurtların tüm anahtar, priz ve elektrik sayacı ihtiyacını karşılayarak öğretmenlerimizin yaşamına, öğrencilerimizin de geleceğine aydınlık katacak olmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.
3 Şubat’ta başlayan projeye, tüm Türkiye ve KKTC’den kısa mesajlar, banka hesapları yoluyla havale/EFT ve (www.turkiyekumbarasi.com) adresi üzerinden kredi kartıyla çevrimiçi bağışlar gelmeye devam ediyor. İlk olarak Turkcell’in 5.000.000 TL attığı kumbarada 1,5 ayda yaklaşık 8.407.000 TL bağış birikti.

“Van İçin Türkiye Kumbarası”na bir destek de TÜKİD’den
Turkcell’in, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) himayesinde ve Türk Eğitim Vakfı (TEV) işbirliğinde başlattığı “Van İçin Türkiye Kumbarası” projesine Tüm Kırtasiye Sanayicileri İtlahatçıları İhracatçıları Toptancıları Derneği’nden de (TÜKİD) anlamlı bir destek geldi.
EUF’un (E Uluslararası Fuar Tanıtım Hizmetleri) organizasyonu ve TÜKİD’in desteğiyle, İstanbul’da gerçekleşen 18. Uluslararası Kırtasiye, Kağıt, Okul ve Ofis Ürünleri Fuarı’nda, 7,2 ve 4,9 büyüklüğündeki depremlerle sarsılan Van’a Turkcell aracılığıyla yardım eli uzatıldı. TÜKİD, Van’da yapılacak Öğretmen Kampüsü’ndeki evlere 60 bin TL’lik bağışla bir yenisini ekledi. Fuarın ilk gününde ise TÜKİD üyelerinin yaptığı bağışlarla ikinci 60 bin TL de toplanarak, ikinci evin de eklenmesi sağlandı.

Öğretmen Kampüsü’ne ikinci ev daha eklendi
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, Van’a yapılan destekle ilgili olarak, “Türkiye Kumbarası Vanlı öğrencilerimizi geleceğe taşıyan öğretmenlerimiz için çok önemli. Her yeni bağışla, proje onlara daha büyük bir mutluluk ve umut kaynağı oluyor” dedi.
60 bin TL’lik çekin takdim edildiği TEV Genel Müdürü Turgut Bozkurt, TÜKİD Yönetim Kurulu Başkanı ve üyelerine yaptıkları bağış için şükranlarını sunarken, “Devlet, sivil toplum kuruluşu ve özel sektör olarak el ele verdik, tüm Türkiye’nin desteğiyle daha fazlası için çalışıyoruz. Çünkü Van’ın daha fazlasına ihtiyacı var” ifadesini kullandı.
Çeki takdim eden TÜKİD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Helvacıoğlu ise, “Eğitimin temel taşları olan öğretmenlerimiz ve geleceğimiz olan öğrencilerimizin öğrenimlerinin devamını sağlayacak ”Van için Türkiye Kumbarası” projesi büyük önem arz ediyor. Van'da hayatı yeniden başlatacak, eğitim ve çalışma hayatına destek olacak projelere TÜKİD olarak her zaman varız” dedi.

Turkcell Partner Program 10. yılında en başarılı iş ortaklarını seçti
Turkcell, 2011 yılı boyunca en başarılı mobil iş fikir ve projelerine imza atan iş ortaklarına 10 kategoride ödül dağıtarak kendi ekosisteminin en iyilerini belirledi. “Turkcell Partner Program En Başarılı Ürün ve Servis Ödülleri”, Swissotel’de gerçekleştirilen Turkcell İş Ortakları Ödül Gecesi etkinliğinde sahiplerini buldu. Yılın en iyi mobil uygulamaları bankacılık sektöründen çıkarken, en iyi sektörel uygulama 112 Acil oldu.
Turkcell ekosisteminin en iyilerini belirleyen yarışmaya 107 başvuru geldi. En çok başvuru alan kategori, “En Başarılı Mobil Uygulama” kategorisi oldu. Akademisyenlerden ve sektörün uzman isimlerinden oluşan 16 kişilik bağımsız jüri 107 başvuruyu, ‘yeni ve yaratıcı olması’ ve ‘dünyada, Türkiye’de ya da Turkcell’de öncü olması’ ‘kullandığı mobil teknolojilerin çeşitliliği’, ‘en iyi müşteri deneyimi ve kullanım kolaylığı’ gibi kıstaslar doğrultusunda değerlendirdi.
Selen Kocabaş: 10 yılda büyüyerek 10 bin kişiye istihdam sağlar hale gelen Turkcell Partner ekosistemi Türkiye’ye değer katıyor.
Turkcell’in en başarılı iş ortakları, ödüllerini Turkcell Genel Müdürü Süreyya Ciliv ve Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş’ın elinden aldı. Ödül töreninde konuşan Kocabaş; Turkcell Partner Program’ın bu sene 10. yaşını kutladığına dikkat çekerek şunları söyledi:
“İlk kurulduğu yıl 15 iş ortağı ile hayatına başlayan bu yapı şu anda yüzlerce iş ortağıyla, yaklaşık 10 bin kişiye istihdam sağlayan, milyonlarca liralık ekonomi yaratan ve sadece Türkiye’de değil, dünyanın önde gelen şirketlerine verdikleri hizmetlerle de Türkiye’ye katma değer katan bir ekosisteme dönüşmüştür. Turkcell ile yola çıkan iş ortaklarımız artık sadece Turkcell ile değil, pek çok sektörde farklı şirketler ile yaptıkları işlerle de bireysel ve kurumsal müşterilerin hayatına değer katıyor, dünyada ilklere imza atıyor. Tamamen Türk bilgi birikimi ve mühendisleri tarafından geliştirilen ürün, servis ve uygulama sahibi iş ortaklarımızı bugün burada ödüllendirmek bizler için büyük mutluluk. Başta her zaman desteklediğimiz ve yanında olduğumuz iş ortaklarımız olmak üzere tüm ekosisteme Türkiye’ye böyle bir değeri yarattıkları için teşekkür ediyoruz.”

Yılın en iyi mobil uygulamaları bankacılık sektöründen çıktı
Yılın En Başarılı Bireysel Mobil Uygulaması Rabarba’nın hayata geçirdiği “Garanti Bankası 12 Dev Adam” olurken, En Başarılı Kurumsal Mobil Uygulaması ise Pozitron’un geliştirdiği “Yapı Kredi Mobil Bankacılık Uygulaması” oldu.
Sporseverleri 12 Dev Adam ile iletişime sokabilmek için etkileşimli olarak tasarlanan Garanti Bankası 12 Dev Adam Uygulaması sayesinde televizyon reklamı başladığında kullanıcılar GSM telefonlarıyla ekran karşısına geçerek reklamdaki topları yakalayarak hediyeler kazandı. Uygulama ikinci gününde en çok indirilen ikinci program oldu, 56 bin kez indirildi.
Pozitron’un Yapı Kredi Mobil Bankacılık uygulaması, Türkiye’de Blackberry, iPhone, iPad, Android ve HTML5 platformlarında aynı anda çalışan ilk uygulama oldu. Tüm bankacılık işlemlerinin yanı sıra P2P ödeme metotlarında çığır açan sistem ilk haftada AppStore üstünde 50 bin adet indirildi, 5 ay içinde 200 binin üstünde farklı cihazda çalıştırıldı.

En Başarılı Sektörel Uygulama: 112 Acil
Turkcell İş Ortakları Ödül Töreni’ne yapılan başvuralar arasında insan hayatına dokunan uygulamalar da dikkat çekiciydi. Bu uygulamalar arasında yer alan Arvento’nun 112 Acil projesi En Başarı Sektörel Uygulama olmayı başardı. Bu sistemle ambulansların acil durumlarda hastalara çok daha hızlı ulaşması sağlandı. Bu hizmet 81 ilde aynı anda başlarken ambulansların gideceği yerlere doğru yolları otomatik olarak akıllı sistemlerle çizildi, telsizle zor olan haberleşme daha hızlı ve güvenli hale getirildi.
Giderek artan M2M uygulamaları arasında ise bu sene ödüle layık görülen Ortem, Turkcell ve Vestel işbirliği ile hayata geçirilen Akıllı Klima Yönetim Sistemi oldu. Türkiye’de bir ilk olan sistemle klimaların uzaktan GSM telefonu ile yönetilmesi mümkün hale geldi.

Turkcell İş Ortakları 2012 Ödül kategorileri ve kazananlar şöyle


Kategori

İş Ortağı

Ürün / Servis Adı

  • En Başarılı Mobil Pazarlama Reklam Uygulaması

Pharos

Axess Heryerde!

  • En Başarılı Mobil Pazarlama Kampanyası

Rabarba


Pepsi 2011 Yıl Sonu Kampanyası

3-En Başarılı Bireysel Mobil Uygulama

Rabarba

Garanti Bankası 12 Dev Adam iPhone Uygulaması

4-En Başarılı Kurumsal Mobil Uygulama

Pozitron

Yapı Kredi Mobil Bankacılık

5- En Başarılı M2M Servisi

Ortem

Akıllı Klima - XMETRE Vestel Smart + Akıllı Klima Yönetim Sistemi

6-En Başarılı Sektörel Uygulama

Arvento

112 Acil Connected Navigasyon ve Operasyon Yönetim Sistemi

7-En Başarılı İçerik Sağlayıcı

Tikle

Turkcell Reklam Destekli Paketler

8-En Başarılı Mobil Ödeme Çözümü

Mikro Ödeme

Kiosk Mobil Ödeme Sistemi - Mybilet Uygulaması

9-En Başarılı Bireysel İş Ortaklığı Servisi /Kampanyası

İnternetQ

Şans Cep-T Kampanyası

10-Yılın En Başarılı Altyapı ve Uygulama Hizmet Sağlayıcısı

Done

 

 
Ödül töreninde 2011 yılı boyunca üstün performans göstererek Turkcell’in Gold ve Silver üyesi olmaya hak kazanan iş ortakları da açıklandı.
Gold İş Ortakları: Arvento, Başarı, Buongiorno, Codec, Estabil, Ester, GDY Piksel, İnternetQ, Mikro Ödeme, Mobiliz, Mobiltim, Paybyme Rabarba, Turatel, Univera
Silver İş Ortakları: Aerodeon, Artımobil, CMFCell, Figensoft, Hermes, Mobilgi, Narkoz, Pharos, Retromedya, Sade, Teknomart, Tikle, Zuma.
Turkcellpartner.com etkin özel iletişim ödülü: Hermes

Jüri Üyeleri
Adil Zafer Müftüoğlu (TÜTED Yönetim Kurulu Başkanı), Aslı Kurul Türkmen (Endeavor Türkiye Girişimci Seçim ve Hizmetler Müdürü), Ayşegül Molu (Bilgi Üniversitesi Program Direktörü, Reklamcılar Der. Gen. Md), Bülent Erbaş (YASAD Yönetim Kurulu Üyesi), Dr. Akgün Tokatlı (Global-Bilgi Etkileşim Ofisi Müdürü), Gökhan Kırdar (Müzisyen-Yapımcı), İlknur İlkyaz Gül (ODTÜ Teknokent Kurumsal Gelişim Direktörü), İsmail Hakkı Polat (Kadir Has Üniversitesi Öğretim Görevlisi), Mehmet Can Ekim (TEDER Yönetim Kurulu Üyesi), Mehmet İlker Berkman (Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Görevlisi), Murat Dursun (MOBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı), Müge Gökçek (Ericsson Türkiye ve NME Bölgesi, İş Ortakları Müdürü), Prof. Dr. Kerem Alkin (MOBİLSAD Yönetim Kurulu Başkanı), Serhat Özeren (TEDER Başkanı İnternet Kurulu Başkanı), Şerif Beykoz (YASAD Yönetim Kurulu Üyesi), Turgut Gürsoy (TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı, PROBİL Yönetim Kurulu Başkanı)

Turkcell perakendeciliğin kitabını yazdı, Apple’ı mağazasında ağırladı
Turkcell, Kanyon’daki Turkcell Mağazasını yenileyerek, uyguladığı yeni mağaza kavramıyla müşteri deneyimi ve mobil haberleşme perakendeciliğinde çıtayı bir üst basamağa yükseltti. Müşteri dostu mağazacılık anlayışıyla tasarlanan mağaza; hem müşterilerin, hem de yurtdışındaki dev teknoloji şirketlerinin yoğun ilgisi ile karşılandı. Ayrıca Turkcell, sektörde yine bir ilki gerçekleştirerek hazırladığı “Hizmet ve Satış Modeli Kitabı” ile Türkiye’nin dört bir yanında, aynı kalitede hizmet standardı sağlamak için, müşterilerin mağazadan girdiği andan çıktığı ana kadar tüm adımları belirledi. Turkcell, mağazacılık ve müşteri deneyimi konusunda çıtasını her geçen gün yükselterek, sektöre perakendecilik konusunda da yön veriyor. Turkcell, Kanyon Mağazası’nı yurt çapında tüm Turkcell İletişim Merkezleri’ne (TİM) rol model olacak biçimde yeniledi. Yeni yerinde ve yeni tasarımıyla hizmet vermeye başlayan Turkcell Kanyon Mağazası, haberleşme teknoloji perakendeciliğinde bambaşka bir dönemin başladığına işaret ediyor. Alanında birçok ilk uygulamaya ev sahipliği yapan mağaza, öncelikle benzetim amacıyla eski bir ayakkabı fabrikası içinde kurularak test edildi. İlk test aşamasından sonra Turkcell Kanyon’da hayata geçen yeni kavram ve müşteriye yönelik uygulamalar, Turkcell’in gelecek dönem Turkcell İletişim Merkezleri’ne yönelik planlarını da şekillendiriyor.

“Apple mağazamızı ziyaret etti”
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Hulusi Acar, “Biz hizmet kalitesinin uzman çalışanlar, daha büyük ve geniş alanlarda hizmet vermek, müşteri deneyiminde liderlik gibi değerlerle bağlantılı olduğuna inanıyoruz ve müşterilerimize bu doğrultuda hizmet sunmak için çalışıyoruz. TİM’ler ayda 22 milyon müşteri ziyareti alıyor ve araştırmalarımıza göre bu yoğunluğa rağmen müşterinin gözünde yüzde 95’lik hizmet kalitesiyle servis sunuyor. TİM’lerin %82’si ana cadde ve cadde üzerinde, %13’ü de alışveriş merkezlerinde yer alıyor. Perakende Ticaret Alanı analizlerine göre TİM’lerin %71’i en kolay ulaşılan, ticari hareketliliğin en yoğun olduğu yerlerde. Ayrıca, Turkcell’in hizmet standardını tek bir
rehberde, “Turkcell Hizmet ve Satış Modeli” kitabında topladık. Bu rehber doğrultusunda tüm çalışanlarımızı eğittik. Yalnızca 2011’de bu konuda ve müşteri açısından fark yaratacak bir çok alanda çalışanlarımıza 395 bin saatlik eğitim verdik. Turkcell Mağazaları’nı ise birer laboratuar gibi değerlendiriyor, buralarda geliştirdiğimiz bütün perakende deneyimini, tüm TİM’lerin gelişiminde kullanıyoruz. Turkcell Kanyon Mağazası yeni kavramı ve müşteriye yönelik özel uygulamalarıyla Türkiye’de iletişim teknolojileri mağazacılığında rol model olacak. Hem müşterilerimizden gelen yoğun ilgi hem de yurtdışındaki dev teknoloji şirketlerinin yoğun ilgisi çok doğru bir yolda ilerlediğimizi ortaya koyuyor. Microsoft, LG, RIM, Nokia, NTT Docomo, Qualcomm, Nokia, Motorola, T-Mobile gibi dev şirketlerin globalde üst düzey yöneticileri mağazamızı ziyaret etti. Ayrıca Apple global iç toplantılarında göstermek üzere mağazamızda çekim yaptı” dedi.

Turkcell Kanyon’la iletişim perakendeciliğinde ilkler
Turkcell Kanyon Mağazası sade ve fonksiyonel bir biçimde tasarlandı. Müşterilerin teknolojik ihtiyaçlarını yüksek uzmanlıkla çözüme ulaştırabilecekleri, daha detaylı bilgiye daha kolay erişebilecekleri, Turkcell ürün - servisleri ve cihazlar hakkında aldıkları hizmeti en son teknolojiyle birleştirerek deneyimleyecekleri bir mekan olarak hayata geçirildi.
Teşhir edilen aksesuar ve alternatif ürünlerin yüzde 300’lük oranla büyüdüğü yeni mağazada, Türkiye’de alanında bir ilk olan “Tech Desk” bulunuyor. İleri düzeyde teknolojik çözüm ihtiyacı için yüksek uzmanlık desteği verilen alanda rehber aktarımı, yazılım ve uygulama yükleme, uygulama marketleri işlemleri, İnternet ve mobil modem ayarları gibi işlemler yapılabiliyor. Turkcell Kanyon Mağazası’nda müşteri dostu mağazacılık anlayışının bir yansıması olarak yenilikçi başka uygulamalara da imza atıldı. Ürünlerle ilgili tüm detaylı bilgiye tek tuşla ulaşım sağlayan Sayısal Etiket, bekleme süresini en aza indiren yaratıcı çözümler, GSM telefonunun etkileşimli ekrana doğru tutulması ile kullanılan Etkileşimli Mağaza Vitrini gibi uygulamalar müşteriye gelişmiş bir deneyim imkanı sunuyor. Müşterilerin ihtiyaçlarını herhangi bir uzman desteği almadan, kendi başlarına karşılayabilecekleri ‘Self- servis’ alanları, mağazada bekleme süresini en aza indiriyor ve zamanın etkin kullanılmasını sağlıyor. Mağaza içinde ve dışında bulunan erişim noktaları-kiosklar 7 gün 24 saat abonelik işlemleri ve kontör yükleme gibi işlemleri mümkün kılıyor. Turkcell Kanyon Mağazası’nda engelli müşteriler de unutulmadı. Tüm Turkcell mağazalarında olduğu gibi, burada da “Turkcell’in Parmakları Konuşuyor” kapsamında işitme engelli müşteriler İşaret Dili ile hizmet alabiliyor.

Turkcell perakendeciliğin kitabını yazdı
Turkcell, sektörde yine bir ilki gerçekleştirerek Türkiye’nin dört bir yanında bayii kanalında hizmet veren binlerce çalışanı için rehber bir kitap hazırladı. “Hizmet ve Satış Modeli Kitabı”nda müşterilerin mağazaya girdiği andan çıktığı ana kadar tüm adımları belirleyen Turkcell, böylelikle Türkiye’nin dört bir yanında aynı kalitede hizmet ve satış süreci standardını sağlıyor.