2011 yıl sonu verilerine göre net numara taşımanın lideri Avea

 

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun verileri göre, Avea numara taşınmasında net 626 bin abone kazanımı ile 2011’i en yakın rakibinden yaklaşık iki kat fazla abone kazanımı ile yılı lider olarak kapattı.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun 7 Mart tarihinde açıkladığı 2011 yıl sonu değerlendirme raporuna göre Avea; 2011 yılında müşteri tabanını 1,1 milyon net yeni müşteri kazanımı ile yüzde 10 artırırken, numara taşımada en fazla müşteri kazanan operatör unvanının da sahibi oldu.
Kurum verilerine göre, 2011 yılında gelirlerini yüzde 16 oranında artırarak 3,081 milyon TL’ye çıkaran Avea, numara taşmada ise; net 626 bin kişilik abone kazanımı ile 2011’i en yakın rakibinden yaklaşık iki kat fazla abone kazanarak lider olarak kapattı. Abone pazar payını en çok artıran operatör olan Avea, gelir pazar payını da artıran tek operatör oldu.

Avea ve Callpex Anadolu’da daha fazla istihdam için Yozgat’ta güçlerini birleştirdi
Avea; dış kaynak çağrı merkezi pazarının en önemli şirketleri arasında yer alan Callpex; Anadolu’ya yönelik yatırımlarına bir yenisini daha ekledi. Callpex’in Avea’ya hizmet vermek üzere hayata geçirdiği İstanbul ve Bingöl’deki çağrı merkezi komplekslerinin ardından, yeni çağrı merkezi Yozgat’ta geniş katılımlı bir törenle açıldı.
Yozgat Çağrı Merkezi’nin açılışı; TBMM Başkanı Cemil Çiçek, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Başbakan Yardımcısı ve AK Parti Yozgat Milletvekili Bekir Bozdağ, Yozgat Valisi Necati Şentürk ile Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent, Callpex Yönetim Kurulu Üyeleri Ali Sabancı, Birkan Babakol, Haluk Emiroğlu, Kemal Cılız, Turgut Gürsoy, Avea Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Orçun Onat ve Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir’in katılımıyla gerçekleştirilen törenle yapıldı.
Callpex ve Avea iş birliğinin; Bingöl’ün ardından Anadolu’ya yaptığı yatırım zincirinin ikinci halkasını oluşturan Yozgat Çağrı Merkezi, sağlayacağı istihdam ve oluşturacağı ekosistemle şehrin ekonomik kalkınmasında önemli bir rol üstlenecek. Açılış itibariyle 200 kişiye istihdam yaratan çağrı merkezinde Callpex’in hedefi 2012 yılı sonuna kadar 1000 kişiye iş imkanı yaratmak.
İstihdam sayısı kademeli olarak artırılacak olan çağrı merkezi, bölge gençlerine sunduğu iş ve kariyer olanaklarını artırmak için, ilerleyen dönemde Avea dışında firmalara da hizmet verecek.

Çağrı Merkezleri bir sektör yarattı
Dünyada her 100-500 kişiye, Türkiye’de ise 1850 kişiye bir müşteri temsilcisi düştüğünü vurgulayan Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent, “Bu oran, çağrı merkezi sektörünün ülkemizdeki büyüme potansiyelini açıkça ortaya koyuyor. Callpex olarak kurulduğumuz ilk günden bu yana tüm gücümüzle hem sektörümüze, hem de ülkemiz ekonomisine katkıda bulunabilmek için çalışıyoruz. Toplam büyüklüğü 1 milyar doları aşmış bulunan pazar, yaklaşık 55 bin gencimize sağladığı istihdamın yanı sıra bulunduğu şehirlerde yan tedarikçileriyle birlikte yüz binlerce insanımızın geçiminde de önemli bir rol oynuyor. Biz de bunun bilincinde olarak, birer kalkınma projesi olarak gördüğümüz yeni yatırımlarımızı Anadolu’nun farklı kentlerinde hayata geçiriyoruz” diye konuştu.
Yozgat Çağrı Merkezi’nin planlamasının 2011 yılının ikinci yarısında başladığını ve merkezin çok kısa bir süre içinde faaliyete geçtiğini kaydeden Taşkent, “Bugün açılışını yaptığımız Callpex Yozgat Çağrı Merkezi’nin toplam 1000 çalışan kapasitesi bulunuyor. İlk aşamada 200 çalışanla faaliyete başlayan çağrı merkezimizde bir yıl içerisinde tam kapasiteye ulaşmayı planlıyoruz. Böylece 2012 sonunda İstanbul, Bingöl ve Yozgat şehirlerindeki toplam çalışan sayımız 4.000’in üzerine çıkmış olacak” dedi. Taşkent, geçtiğimiz yıl hayata geçirilen teşvik uygulaması ile çağrı merkezi sektörünün büyük şehirler dışında hızla büyümeye başladığını ve Callpex’in üzerinde önemle durduğu sosyal sorumluluk anlayışının bir göstergesi olarak Anadolu’daki çağrı merkezi yatırımlarının süreceğini de sözlerine ekledi.
Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir: “Anadolu’ya yaptığımız yatırımın Avea için değeri ölçülemez”.
Törende yaptığı konuşmada; Anadolu’nun bu güzel kentinden yükselen yatırım çağrısına kayıtsız kalmayarak Türk ekonomisinin iki güçlü isminin, Yozgat için güçlerini birleştirdiğini ifade eden Erkan Akdemir; “Anadolu’da gerçekleştirdiğimiz ya da gerçekleştirilmesine vesile olduğumuz yatırımlar bizim için her zaman farklı ve öncelikli oldu. Bu bir anlamda bizim için duygusal bir bağ aslında. Anadolu’da yarattığımız istihdam; bölgesel göçü durdurmanın yanı sıra, en değerli varlığımız olan gençlere iş imkanı yaratıyor. İşte bunun değeri Avea için ölçülemez” dedi.
Çağrı merkezlerinin Anadolu şehirlerinde istihdam yaratan en önemli sektörlerden biri olduğu noktasının altını çizen Akdemir; “Avea olarak, İstanbul, Ankara, Erzincan, İzmir, Düzce, Bingöl ve Callpex işbirliğimiz ile kurulan Yozgat Çağrı merkezi olmak üzere, toplamda 7 ildeki çağrı merkezlerimiz üzerinden müşterilerimize hizmet veriyoruz. 2011 yılında uzmanlaşmış kadromuzla sürekli büyüyerek, çağrı merkezlerindeki personel sayımızı 2 bin 500’ün üzerine çıkarttık. Her 16 saatte bir yeni bir kişiyi çağrı merkezlerimizde istihdam ederek, 2011 yılında yüzde 60 büyüdük. Büyümeye de devam edeceğiz” dedi.

Avea çalışarak büyüyor
Bu güne kadar gerçekleştirdikleri tüm çağrı merkezi yatırımlarının, ekonomiye katlanmış olarak geri döndüğünü de sözlerine ekleyen Akdemir, şöyle devam etti:
“Avea, 2011 yılında müşteri tabanını 1,1 milyon net yeni müşteri kazanımı ile yüzde 10 artırırken, numara taşımada en fazla müşteri kazanan operatör olmuştur. Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyürken, faturalı abone oranını yüzde 44’e çıkararak sektörün en çok faturalı aboneye sahip operatörü de Avea oldu. Tüm bu rakamsal başarıları elde etmemizde ise; çağrı merkezlerimiz ve bu çağrı merkezlerimizdeki çalışanlarımızın rolü büyük. 2011’de her alanda elde ettiğimiz bu başarıyı, 2012’de de sürdüreceğiz. Çünkü Avea çalışıyor… Avea, çalışmaktan keyif alıyor… Avea yarattığı değer ve istihdamla mutlu oluyor.”
Akdemir, çağrı merkezlerinin geleceği hakkında ise şunları söyledi:
“Yakın vadede çağrı merkezlerinde, ses teknolojilerinin daha yoğun kullanılacağı, bütünleşik satış ve hizmet yönetiminin gerçekleştirileceği ve analitik CRM’in ön plana çıkacağı yeni bir dönem gelecek. İşte bu yüzden Yozgat Çağrı Merkezi’nin açılışı, sadece bir açılış değil. Teknolojinin uygulanması ve bölgenin kalkınması açısından güzel bir örnek. Bize teknolojinin, bölgesel kalkınmayı ne kadar hızlandıracağını da gösterecek”.

Avea ve Anadolu Sigorta’dan Türkiye’de bir ilk
Avea ARGE merkezi bünyesinde faaliyet gösteren AveaLabs’te geliştirilip hayata geçirilen ilk proje unvanını taşıyan uygulama; maddi hasarlı trafik kazalarında gereksinim duyulan kaza tespit tutanağının hazırlanma sürecini minimuma indirerek, Anadolu Sigorta müşterilerinin hayatına kolaylık getirecek.
Avea ve Türkiye’nin öncü sigorta şirketlerinden Anadolu Sigorta; maddi hasarlı trafik kazalarında sürücülerin trafik polisini beklemeden, gerekli işlemleri hızlıca tamamlayıp olay yerinden ayrılabilmelerine imkan tanıyan “Kaza Tespit Tutanağı” uygulamasını GSM telefonuna taşıdı.
Anadolu Sigorta’nın Avea ile ortaklaşa yürüttüğü çalışma neticesinde, akıllı GSM telefonuna taşınan kaza tespit tutanağı uygulaması sayesinde sürücüler; önceden girilmiş bilgileri kullanıp, kaza mahallinde bulunan araçlarının fotoğraflarını çektikten sonra, araçlarını daha güvenli bir yere çekip, hızlı ve kolay şekilde tutanak formunu oluşturabilecekler.
Konuyla ilgili açıklamada bulunan Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su; Kaza Tespit Tutanağı’nı sürücülere, telefonları aracılığıyla hızlı ve kolay bir şekilde hazırlatarak tutanak hazırlama sürecini minimuma indirmeyi amaçladıklarını dile getirdi. Uygulamanın sektörde ilk olarak Anadolu Sigorta tarafından hizmete sunulduğunu vurgulayan Mustafa Su, Anadolu Sigorta’nın bilgi birikimi ve deneyimi ile uygulamayı kendi sigortalılarına göre özelleştirdiğini ve bu sayede sektöründe fark yarattığını belirtti. Mustafa Su, konu hakkında şunları söyledi: “Sunduğumuz bu hizmetimizle, sigortalılarımıza Anadolu Sigortalı olma ayrıcalığını bir kez daha yaşatmak istiyoruz. Uygulamamızdan faydalanacak olan sigortalılarımız, son derece pratik ve kullanıcı dostu şekilde hazırlanmış tasarım sayesinde, ihtiyaç duyulması durumunda zaman kaybetmeden, hızlı bir şekilde kaza tespit sürecini tamamlıyor olacak.”
Kaza Tespit tutanağının GSM telefonlarına taşınmasındaki amacın, teknolojinin sokaktaki insanla olan mesafesini azaltmak için insanları teknolojiye değil, teknolojiyi insanlara götürmek üzere geliştirilmiş bir planın parçası olduğuna dikkat çeken Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, “Bir teknoloji şirketi olarak, teknolojinin günlük hayatımıza kattığı ya da katabileceği değerleri ön plana çıkartmayı önemsiyoruz. GSM kullanıcılarını sunduğumuz hizmet ve yarattığımız değerle daha fazla özgürleştirmeyi önceliğimiz olarak görüyoruz. Türkiye’nin ilk ve tek lisanslı ARGE merkezini kurma nedenimiz de bu. ARGE’mizi geliştiriyor sonra da ürüne dönüştürüyoruz. 2011 yılında ARGE merkezimizce düzenlenen ve Türkiye çapında 87 kişinin 32 uygulama ve 55 proje önerisiyle katıldığı ‘Avea Mobil Uygulamalar Yarışıyor’da birincilik ödülü kazanan ‘Kaza Tespit Tutanağı’, Anadolu Sigorta ile yürütülen 6 aylık projelendirme sonucunda Android marketlerde yayınlanmaya başladı. Türkiye’nin öncü sigorta şirketi Anadolu Sigorta ile birlikte böyle bir projeye hayat vermek ise bizim için ayrıca gurur verici” dedi.

Kaza Tespit Tutanağı Uygulaması nasıl çalışıyor?
Kaza tespit tutanağının uygulamasının nasıl gerçekleştirileceğine gelince… Kullanıcılar uygulamayı indirdikten sonra; formda isim adres, telefon numarası gibi alanları önceden doldurabiliyorlar. Bu onlara ihtiyaç duydukları anda zaman kazandırması açısından önemli bir unsur olarak nitelendiriliyor. Kaza anında, GPS yardımı ile kaza yeri otomatik olarak forma yansıtılıyor. Kullanıcılar kazanın nasıl olduğu gibi kısımları ise, önceden hazır olan başlıkları işaretleyerek girebilecekler. Tutanakta yer alan ve çizim yapılmasını gerektiren kısımlar ise, fotoğraf çekimi ile kimseye ihtiyaç duymadan zahmetsizce çözülüyor.Formda, çarpışma yerinin ve anının taslağı da çizilebiliyor, ya da bu işlem GSM telefonlarının fotoğraf çekme özelliğinden yararlanılarak yapılabiliyor. Taslak çizimi sırasında, arka planda kazanın yapıldığı sokağın harita olarak yer alması ise kroki çizimini ortadan kaldırılıyor. Ama kullanıcı eğer isterse, arka plandaki haritayı temizleyerek krokiyi kendisi de çizebiliyor. Son aşamada ise sürücüler; imzalama işlemini de uygulama aracılığıyla yapabiliyorlar. Bütün bilgiler tamamlandığında form oluşturularak her iki sürücünün e-posta adresine veya acenteye gönderilebiliyor.
Şu an için uygulama 3.Nesil kablosuz (3N/Wi-Fi) İnternet bağlantısı, GPS ve kamera özelliklerine sahip tüm Android 2.1 ve üzeri işletim sistemlerine sahip tüm akıllı telefonlarda kullanılabiliyor. Uygulama, kısa süre içerisinde farklı işletim sistemine sahip tüm akıllı telefonlar için de uyarlanacak. Avea ARGE merkezi bünyesinde faaliyet gösteren AveaLabs’te geliştirilip hayata geçirilen ilk proje unvanını taşıyan uygulama; maddi hasarlı trafik kazalarında gereksinim duyulan kaza tespit tutanağının hazırlanma sürecini minimuma indirerek, Anadolu Sigorta müşterilerinin hayatına kolaylık getirecek.

Samsung Galaxy Mini ayda sadece 13 liradan başlayan fiyatlarla Avea’da
Teknolojinin en son eğilimlerini en başarılı kampanyalarla müşterilerine sunan Avea; şimdi de çarpıcı tasarımının yanı sıra, kullanışlı donanım özellikleriyle mobil deneyimi eğlenceli ve kolay hale getiren Samsung Galaxy Mini’yi Avealıların beğenisine sunuyor.
Android işletim sistemli akıllı telefon Samsung Galaxy Mini, özellikle sosyal yaşamlarına önem veren Avealıların tercihi olacak. Dinamik tasarımı ve fonksiyonel donanım özellikleriyle eğlenceli bir mobil deneyim sunan Samsung Galaxy Mini, Avea’da ayda sadece 13 liradan başlayan fiyatlarla, 26 Mart’ta Avea İletişim Merkezleri’nde kullanıcıyla buluşacak.

Avea’ya uğramadan akıllı telefon alınmaz
Kampanya dönemi boyunca, sadece Avea’da satılacak olan Android işletim sistemli akıllı telefon Samsung Galaxy Mini’nin son derece uygun fiyatlarla satışa sunulmasından memnuniyet duyduklarını ifade eden Avea Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ali Yılmaz, “Teknolojiyi yakından takip ediyor, yenilikçi ürünler ve farklı işletim sistemlerini desteleyen akıllı telefonları, rekabetçi tekliflerimizle müşterilerimize sunuyoruz. Dünya genelinde çok büyük bir başarı yakalayan Android işletim sistemli Samsung Galaxy Mini, stile önem veren, performans ile uygun maliyetten ödün vermek istemeyen Avealılar için ideal bir seçenek oluşturacak. Sene başından bu yana gerçekleştirdiğimiz çarpıcı kampanyalarla artık akıllı telefon almak isteyenlerin ilk durağı haline geldik ” dedi.
Android Gingerbread işletim sistemi ile çalışan Galaxy Mini; Google Maps, Gmail, G-talk gibi Google servisleriyle en kullanışlı asistanız olacak. Bununla birlikte, Social Hub uygulaması Galaxy Mini kullanıcılarına Facebook, Twitter gibi sosyal paylaşım ağlarına tek bir ekrandan erişebilme olanağı sunuyor. Galaxy Mini, 3,14 inç dokunmatik ekranında sunduğu yüksek görüntü kalitesinin yanı sıra, 3,2 MP kamerasıyla anı yakalamanızı sağlıyor. TouchWiz arayüzü ise, kullanım tercihlerinize göre telefonunuzu kişiselleştirme olanağı sunuyor. Radyo, MP3 player ve 3,5mm kulaklık girişi ise özellikle müzik severlerin ilgisini çekecek gibi görünmekte. Kampanya süresince sadece Avea İletişim Merkezleri’nde bulunabilecek Samsung Galaxy Mini, Google Play Market’ten yüz binlerce ücretsiz uygulama indirme olanağı ve 2GB MicroSD kart hediyesiyle birlikte ayda sadece 13 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuluyor.

Faturasını otomatik ödeyen Avealıların her gün HTC Wildfire S kazanma şansı
Avea’nın “Otomatik Ödeme Talimatı” kampanyasına Şubat ayında katılan 29 talihli, Milli Piyango İdaresi tarafından düzenlenen çekilişle HTC Wildfire S sahibi oldu; Mart ayında kampanyaya katılanları 31 adet HTC Wildfire S bekliyor. Türkiye’nin en çok konuşturan operatörü Avea’nın, 31 Mart 2012 tarihine kadar düzenlenen Otomatik Ödeme Kampanyası’nın ilk talihlileri belli oldu. 1-29 Şubat tarihleri arasında kampanyaya katılan Avealılar arasından yapılan çekilişle 29 kişi HTC Wildfire S kazandı. 31 Mart tarihine kadar devam eden kampanya süresince, otomatik ödemeyi tercih edenler arasından her gün 1 Avealı, HTC Wildfire S sahibi olacak. Üstelik her gün 8:00-17:00 saatleri arasında yeni otomatik ödeme talimatı veren Avealıları, 5 dk.’da 1 çift kişilik sinema bileti kazanma şansı da bekliyor olacak. Otomatik ödemeyi tercih ederek hem zamandan tasarruf ederek hem de kolay bir şekilde ödenmesini sağlayan 29 Avealı, 13 Mart tarihinde Milli Piyango İdaresi tarafından düzenlenen çekiliş sonucunda belirlendi. Android işletim sistemli, 5MP kameralı, dokunmatik ekranlı HTC Wildfire S kazanan talihlilerin listesi, 16 Mart tarihinde kampanya kapsamında yer alan gazetelerde ve (www.avea.com.tr) adresinde yayınlanmıştı.

İzmir’in 4 takımı taraftarlarını Avea ile konuşturacak
Türk futbolunun 2002’den bu yana kesintisiz destekçisi ve taraftar hatlarının mimarı Avea; KARTALCELL, Fenercell, GSMobile, TrabzonCell ve Samsuncell’den sonra şimdi de İzmirlileri takımları ile buluşturmak için İzmir’in 4 büyüğü ile aynı anda işbirliğine imza atarak yine bir ilki gerçekleştirdi.
AltayCell, BucaCell, GöztepeCell ve KafKafCell markaları ile İzmirlilere ve İzmirli taraftarlara sunulacak avantajlar dünyasının kapıları; 17 Mart Cumartesi günü Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir’in ev sahipliğinde, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ile İzmir Gücü Spor Vakfı (İZVAK) Başkanı Tuğrul Yemişçi, Altay Spor Kulübü Başkanı Ömer Hızlıok, Buca Spor Asbaşkanı ve Buca Belediyesi Başkan Yardımcısı Hüsnü Kaya, Göztepe Spor Kulübü Başkan Vekili Serdar Samur ve Karşıyaka Spor Kulübü Başkanı Hüseyin Çalışkan’ın katılımıyla gerçekleştirilen basın toplantısında açıklandı. İzmirli futbolseverler için özel olarak hazırlanan AltayCell, BucaCell, GöztepeCell ve KafKafCell markalarıyla Avea, taraftarların ihtiyaçlarına yönelik olarak çok avantajlı tarifeleri İzmirlilerin kullanımına sunacak. İzmirlilere sunulacak bu çok avantajlı tarifeler ile konuşmaya doyarken aynı zamanda çok sevdikleri takımlarına da ek gelir sağlayacak.

Cüzdanlara dost tarifeler İzmirlilere özel taraftar hatlarında
Mobil telekomünikasyon alanında yapılan bu işbirliği sayesinde İzmir kulüplerine destek veriyor olmaktan dolayı büyük memnuniyet duyduklarını söyleyen Avea CEO’su Erkan Akdemir, Avea’nın güçlü altyapısı üzerinden pazara sunacağı AltayCell, BucaCell, GöztepeCell ve KafKafCell markaları ile çok yakında müşterilerine hizmet vermeye başlayacaklarını açıkladı.
“Avea, 2002’den bu yana; 10 yıldır aralıksız Türk futboluna destek veren Türkiye’nin tek markası. 10 yıl önce ilk defa Beşiktaş, Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor'a aynı anda sponsor olarak Türkiye’de bir ilke imza attık. Bunları yaparken de, kulüplerimize ek gelir yaratmak için gelir paylaşımı üzerine inşa ettiğimiz Mobil Telekomünikasyon İşbirliklerini de hayata geçirdik. Bu konuda ilk adımı 2009 yılında KARTALCELL, Fenercell, GSMobile ve TrabzonCell markaları ile gerçekleştirdik. Gurur duyduğumuz bu işbirliklerimize İzmirsiz devam etmeyi daha fazla düşünemezdik. Bu yeni işbirlikleri ile Altay, Buca, Göztepe ve Karşıyaka taraftarları, cüzdanlarına dost tarifelerimizle konuşurken, takımlarına da destek olacaklar” diye konuştu.

Avea İzmir’e yatırıma devam edecek
Yaptığı işi iyi yapmak, en önemlisi TUTKU ile yapmak ve sektörün en rekabetçi şirketi olmanın Avea’nın DNA’sında yer aldığını ifade eden Akdemir, Avea’nın İzmir ve Türkiye’ye yönelik hedef ve projeleri hakkında ise şu açıklamayı yaptı:
“Avea son yıllarda hep koşuyor. Rekorlara imza atmak için de 7x24 çalışıyor… İzmir, Avea için diğer illerimizden biraz daha ayrıcalıklı… Biz yenilikleri önce İzmir’de hayata geçiriyoruz. 2011 yılında gerçekleştirdiğimiz yatırımlarla İzmir’de pazar payımız yüzde 40’ı geçti. İstihdam sayımızı ise bize hizmet veren çağrı merkezlerimizle birlikte yaklaşık 850 kişiye yükselttik. 2012’de durmadan çalışarak hem İzmir’de hem de sektörde büyüyeceğiz. GSM Liginde üst sıralara oynuyoruz. Hedefimiz ise sektörde dünya liginde oynamak”
İZVAK Başkanı Tuğrul Yemişci diğer 3 takım Altınordu, Menemen ve İzmir Spor’unda en kısa zamanda taraftar hatlarına sahip olmasını isterken, Kulup Başkanları ise Avea’ya teşekkürlerini ilettiler. Daha sonra 4 Kulup ve Avea arasında protokol imzalandı.