Callpex ve Avea işbirliği ile Yozgat’a 1000 kişilik istihdam


Baykan Çallı

Callpex ve Avea güçlerini birleştirerek Yozgat çağrı merkezini hayata geçirdi
Dış kaynak çağrı merkezi sektörünün öncü temsilcilerinden Callpex, Anadolu’daki yatırımlarını sürdürmeye devam ediyor. İstihdam yaratmaya devam eden Callpex, yeni yapılan yatırımlar sayesinde ülke ekonomisine olumlu etkilerini yansıtıyor. Bingöl’ün ardından faaliyete geçirilen Yozgat çağrı merkezi, sağlayacağı istihdam ve ekonomik oluşum ile şehrin kalkınmasında önem teşkil edecek. Callpex’in Avea’ya hizmet üzere hayata geçirmiş olduğu Yozgat çağrı merkezi faaliyete geçtiği gün itibariyle 200 kişiye istihdam yarattı. Çağrı merkezinin 2012 yılı sonuna kadar ise 1000 kişiye iş olanağı yaratması hedefleniyor. Callpex’in birbirini takip eden yatırımları, gerek çağrı merkezinin bulunduğu bölgelerde gerekse ülke genelinde büyük avantajlar sunmayı sürdürüyor.

Çağrı merkezi sektörü Anadolu’da pekiştiriliyor
Callpex’in Avea’ya hizmet vermek üzere hayata geçirdiği İstanbul ve Bingöl’deki çağrı merkezlerinin ardından Yozgat çağrı merkezini de faaliyete geçirerek hizmetlerini arttırıyor. Çağrı merkezi sektöründe öncü niteliğini sürdürmekte olan Callpex, değerini gözler önüne seriyor. 2,5 ay içerisinde hızlı bir çalışma yürütülerek Yozgat’a değer kattıklarını belirten Callpex Genel Müdürü Oğuz Taşkent, “Biz çağrı merkezi sektörünün Anadolu’da giderek daha fazla yaygınlaşacağı inancındayız. Gerçekleştirdiğimiz projelerimizi bu doğrultuda sürdürmekteyiz. Ulusal ve uluslararası çağrı merkezi olma yolunda ilerlerken ülkemize değer katmayı sürdürerek ilerlemekteyiz. Ülkemizde çağrı merkezi sektörünün öneminin gerek istihdam olarak gerekse ekonomik olarak çok büyük farklar yarattığını düşünüyorum. Sadece çağrı merkezlerimizi açtığımız bölgelere değil, ülkemizin kalkınmasına da olumlu katkılar yaratmaktayız. Yarattığımız katma değeri daha da arttırarak çalışmalarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. Dünyaya baktığımız zaman her 100-500 kişiye bir, Türkiye’de ise 1850 kişiye bir müşteri temsilcisi düşmekte. Bu oranın çağrı merkezi sektörünün ne kadar kıymetli ve yatırım yapılmaya açık bir sektör olduğunu göstermektedir. Ülkemizdeki çağrı merkezi sektörü potansiyeli çok büyüktür. Buradaki potansiyeli değerlendirmek için kurulduğumuz ilk günden bugüne kadar var gücümüzle çalışmaktayız. Bu alanda gerçekleştirdiğimiz çalışmalar ülkemiz ekonomisine katkılar yarattığı için gururluyuz. 1 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahip olan çağrı merkezi sektörü pazarı yaklaşık olarak 55 bin gencimize istihdam yaratmaktadır ve ayrıca yan tedarikçiler ile birlikte bu rakam yüz binlere ulaşmakta. Gençlerimizi iş sahibi yapıp ailelerimizin geçim standartlarına katkılar sağlamak hepimiz için mutluluk vericidir. Bunun bilincinde olarak kalkınmaya değer yaratan projelerimizi farklı kentlerde vatandaşlarımızın ve müşterilerimizin hizmetlerine sunmayı sürdüreceğiz.”

Genç nüfusumuzu doğru değerlendirmek önemli
2011 yılının ikinci yarısında planlanmaya başlandığını ve hızlı bir şekilde faaliyete geçirildiğini söyleyen Callpex Yönetim Kurulu Üyesi Ali Sabancı, konuşmasında: “Yozgat çağrı merkezimiz, İstanbul ve Bingöl’ün ardından ülkemize sunmuş olduğumuz katkıların bir diğeridir. Şu an için 200 kişiye iş olanağı yaratmış olan merkezimizin 1000 kişilik istihdam kapasitesi bulunmakta. Bu rakama en kısa sürede ulaşacağımız inancındayım. Bu sayede İstanbul, Bingöl ve Yozgat şehirlerindeki toplam çalışan sayımızı 4 binin üzerine çıkarmış olacağız. Callpex olarak biz, ülke ekonomimize yaratmış olduğumuz katkılar ile büyük farklar yaratıyoruz. Bu sektörün önemi saymakla bitmez lakin en önem teşkil eden nokta genç nüfusumuza hitap etmesidir. Ülkemizin genç bir nüfusa sahip olduğu herkes tarafından aşikâr olunan bir gerçektir. Ve bu gençlerimizin doğru yöne sevk edilmesi önemlidir. Gençlerimize yaptığımız yatırım ülkemize artı değer olarak ilerde geri dönecektir. Yapmış olduğumuz yatırımlardaki en büyük öneme sahip olan noktanın bu olduğu kanaatindeyim. Ayrıca merkezlerimizdeki personelimizin yüzde 70’i bayanlardan oluşuyor. Ülke ekonomisinde katkılar yaratırken bayanlarımızın da daha fazla bu katkılar içerisinde bulunmasını sağlamayacağız” diyerek sözlerini noktaladı.

Çağrı merkezi sektörü başlı başına bir endüstri
Türk ekonomisinin iki güçlü şirketinin güçlerini birleştirerek değer biçilemez bir yatırıma imza attıklarını vurgulayan Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, “Anadolu’ya yapılan yatırımların bizim değeri çok büyük. Ülkemizin güzel bölgelerine yapılan yatırımlara vesile olmak bizim için bir ayrıcalık. Yapılan yatırımlar ile bölgesel göçlerin önünü geçmekten ziyade gençlerimize iş imkanı yaratmak çok mutluluk verici bir duygu. Ailelerimizin geçimlerine katkılar saplamak ve gençlerimize bu sektörde olanaklar yaratmak bizim için öncelikli bir konu. Çağrı merkezi sektörü güzel Anadolu şehirlerimizde istihdam yaratan en güzide sektörler arasında yer almakta. Bizim bu güzide sektöre olan katkılarımız her geçen gün artmakta. Avea olarak; İstanbul, Ankara, Erzincan, İzmir, Düzce, Bingöl ve Callpex işbirliğimiz ile kurulan Yozgat Çağrı merkezi olmak üzere, toplamda 7 ildeki çağrı merkezlerimiz üzerinden müşterilerimize hizmet veriyoruz. Bu pazara yapmış olduğumuz yatırımlar ile 2011 yılında uzmanlaşmış kadromuzu sürekli büyüterek, çağrı merkezi personel sayımızı 2 bin 500’ün üzerine çıkartmış bulunuyoruz. Çağrı merkezinde her 16 saatte bir kişiye istihdam olanağı yaratarak 2011 yılında yüzde 60 büyüdük” dedi.
Avea, 2011 yılında müşteri tabanını 1,1 milyon net yeni müşteri kazanımı ile yüzde 10 artırırken, numara taşımada en fazla müşteri kazanan operatör olduğunu sözlerine ekleyen Akdemir konuşmasını şöyle sürdürdü: “Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyürken, faturalı abone oranını yüzde 44’e çıkararak sektörün en çok faturalı aboneye sahip operatörü Avea oldu. Rakamsal başarılarımızı elde etmemizde çağrı merkezi yatırımlarımız ve bu alandaki çalışanlarımızın rolü büyük. 2011 yılında elde etmiş olduğumuz başarılarımızı 2012 yılında da sürdürmeye devam edeceğiz. Gerçekleştirdiğimiz çalışmalardan büyük keyif almaktayız. İlerleyen zaman içerisinde ses teknolojilerinin çağrı merkezlerinde daha yoğun kullanılacağı ve bütünleşik Müşteri İlişkileri Yönetimi-CRM’in ön plana çıkacağı dönem oluşacak. Yozgat Çağrı Merkezi’nin açılışını, sadece bir açılış olarak görmüyoruz aynı sıra teknolojinin uygulanması ve bölgenin kalkınması açısından güzel bir örnek olduğunu düşünüyorum. Emsallerinin ilerleyen zamanda daha da artacağı inancındayım” dedi.

Binali Yıldırım: “Yozgat’a olan yatırımlarımız devam edecek”
Ülkedeki istihdamı giderek arttırdıklarını hizmetlerini vatandaşlara ulaştırmak için yoğun çalışmalar sürdürdüklerini ifade eden Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, “İstihdamı arttırmak ve ekonomimize katkılar sağlamak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Gerek havada gerek karada ve gerekse haberleşme alanlarında gerçekleştirmekte olduğumuz hizmetler ile ülke ve ülke insanlarımıza büyük avantajlar yaratıyoruz. Karasal alanda yapmış olduğumuz bölünmüş yollar geliştirilmeye ve genişletilmeye devam ediyor. Hava taşımacılığı alanında ise yapmış olduğumuz yenilikler sayesinde, dünya çapında seçkin bir konumda bulunuyoruz. Haberleşme alanında da, özel sektörümüz ile birlikte gerçekleştirdiğimiz telekomünikasyon otobanları ile insanlarımızı birbirlerine bağlıyoruz. Ülkemizin haberleşme alanındaki altyapı yatırımlarını attırarak daha gelişkin yapılara sahip olacağız. Göreve geldiğimiz günden bu yana elde etmiş olduğumuz başarılar hızla sürüyor. 2023 ülkümüze ulaşmak adına çalışmalarımıza ara vermeden devam ediyoruz. Dünya çapında ülkemizin ve vatandaşlarımızın hak ettiği saygıyı görmeleri için her türlü koşulu oluşturuyoruz. Yaptığımız çalışmaların meyvelerini ilerleyen zamanda toplayacağız.”

Yozgat’ımıza feda olsun
Yozgat’ın en güzel arsasına sahip olan çağrı merkezinin şehre büyük katkı yaratacağını söyleyen Yozgat Valisi Necati Şentürk, “Callpex çağrı merkezinin Yozgat’ımız için büyük katkılar yaratacağını biliyoruz. Böyle bir oluşum için Callpex’e Yozgat’ta bulunan en güzide araziyi tahsis etmiş bulunuyoruz. Yozgat için ve ülkemiz için yaratılacak olan her türlü projeye desteklerimizi vermekten çekinmiyoruz. Başta Bakanımız olmak üzere, Callpex, Avea ve projede emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.”