Yandex, arama teknolojilerini Türkiye’deki Web yöneticilerine sunuyor

 

Yandex, webmasterlerin hayatını kolaylaştırmak için geliştirdiği hizmetlerinden biri olan Yandex.XML’i Türkiye’de kullanıma sundu.
Webmasterler, siteleri için gerekli Web arama fonksiyonunu kendileri geliştirmek yerine, Yandex.XML sayesinde hazır olarak ekleyebilecekler. Arama sonuçları verilerine, salt XML formatında, yani tasarım öğelerinden arındırılmış olarak erişim sağlayan Yandex.XML, Yandex Web arama fonksiyonunun Web sitelerine veya Net kapılarına kolayca eklenmesine ve sonuçların istenen tasarım formatında görüntülenmesine imkan veriyor.
Yandex Türkiye Ülke Müdürü Alisher Hasanov, “Web sitelerine özel bir Web arama kutusunun eklenmesi çok zahmetli olabilir. Özellikle de kendi sitenizin dışında, tüm Web’de arama yapmak istiyorsanız işiniz daha da zorlaşır. Yandex olarak Web yöneticilerinin hayatını kolaylaştırmak amacıyla geliştirdiğimiz arama teknolojilerini artık Türkiye’deki Web yöneticilerine de sunuyoruz. Rusya’da günde yaklaşık 15 milyon arama sorgusu işleyen Yandex.XML’in zamanla Türkiye’de de aynı ölçüde popüler olacağına inanıyoruz” dedi.
Varsayılan olarak Web’de günde 10 bin arama sorgusu yapılmasına imkan tanıyan Yandex.XML’in diğer özellikleri, kullanım şekilleri, lisans bilgileri ve işbirliği imkanları konusunda ayrıntılı bilgi edinmek için (xml.yandex.com.tr) adresini ziyaret edebilirsiniz.
Yandex’in buna ek olarak site içi arama ile ilgilenen Web yöneticileri için Yandex.Özel Arama adında ayrı bir ürünü bulunuyor. Yandex’in indekslediği bütün Web siteleriyle çalışan Yandex.Özel Arama’yı kullanmak üzere site içi arama kutusunu Web sitesine yerleştirirken, arama yapılacak sayfalara Yandex’ten alınacak özel bir kodu eklemek yeterli.

Marmara Üniversitesi E-Ticaret Kulübü, Yandex.Türkiye: E-TicaretveAramaMotoruİlişkisi etkinliğini gerçekleştirdi
Yandex.Türkiye Ülke Müdürü Alisher Hasanov, Pazarlama Müdürü Çağdaş Önen, Proje Müdürü Barış Mert Gezer ve sonradan katılan Analist Erhan Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleşen panelde Yandex'in Türkiye hedeflerinden, E-Ticarette arama motorunun öneminden bahsedildi. Diğer öğrenci kulübü etkinliklerinden farklı olarak soru-cevap ağırlıklı etkileşimli bir katılım gerçekleşti. Etkinlikte Yandex ekibi salondaki herkese faydalı bilgiler verdi ve esprili anlar yaşandı.
Etkinlikte Alisher Hasanov, Yandex arama motorunun kuruluş ve işleyişini, kullanıcılara sunduğu ekstra özelliklerini anlattı. Türkiye’de 35 milyon İnternet kullanıcısı olduğunu ve bunun oldukça büyük bir rakam olduğunu belirten Hasanov, Türkiye’de ürün takımı olan ilk arama motorunun Yandex olduğunu söyledi.
Türkiye gibi e-ticaret hacminin büyük olduğu yerlerde arama motorlarına düşen görevin çok fazla olduğunu söyleyen Hasanov; “Bizim Türkiye de pazar sahibi olmamız zaman gerektiren bir durum. Biz ürünü sunduk daha sonra geliştirip yaymayı planlıyoruz bunu yaparken de kaliteli şeyler çıkarmak için uğraşıyoruz. Türkiye, yeniliklere açık bir ülke. Tüketici alışkanlıkları sabit değil, hızlı değişiyor. Yenilik getiren ürün ve servisler çok fazla kullanılıyor. Eskisini ise çabuk tüketiyor. Dolayısıyla sürekli yeni hizmetlerle karşınızda olmaya çalışacağız” dedi.
Güzel bir şey oldu. Alisher Hasanov sempatik tavırlarıyla ilgi topladı. Alisher Bey, Türkiye'de yapıp yapmamayı düşünüyor musunuz şeklindeki bir kaç soruya "Güzel bir şeyse yaparız" şeklinde sempatik cevaplar verince, salondan oldukça ilgi topladı.
Sosyal medyada #yandexmarmarada hashtagı ile oldukça ilgi gören etkinlikte birçok medya mensubu da vardı. Yine bu hashtag ile yapılan bir çekilişte bir kişi (Nergiz Er, ÇEKO Öğrencisi) Yandex.Türkiye ekibinden çok şık bir hediye aldı.
Etkinliğin video kaydı önümüzdeki günlerde (eticaretkulubu.com) adresinden izlenebilecek.