Dünyaya Avaya ile bağlanın

Baykan Çallı

Sunduğu ürünler ile müşterilerine katma değerler yaratmaya devam eden Avaya, Radvision satın alması ile rekabet ortamındaki konumunu sağlamlaştırıyor.
Haberleşme teknolojilerinde birbirinden farklı ve verimli çözümlerine ulaştıran Avaya, Nortel kurumsal çözümlerini bünyesine kattıktan sonra gerçekleştirmiş olduğu Radvision satın alması ile müşterilerini dünyaya hızlı ve kolay bir şekilde bağlıyor. Sunduğu ürünler ile müşterilerine katma değerler yaratmaya devam eden Avaya, Radvision satın alması ile rekabet ortamındaki konumunu sağlamlaştırıyor.
Telepati Dergisi olarak, Avaya Türkiye Genel Müdürü Sinan Dumlu ile gerçekleştirdiğimiz söyleşi kapsamında, Avaya’nın yeni dönemdeki hizmetleri hakkında bilgiler aldık.

Avaya çözümlerinin farklılaştığı noktadan bahseder misiniz?
Piyasada birçok firma ile rekabet ediyoruz. Hızlı yaşanan değişimler de rekabet ortamının daha yoğun bir hal almasını sağlıyor. Bu rekabet ortamında söz sahibi olabilmek adına, geliştirdiğimiz ürün ve çözümleri zenginleştirerek müşterilerimize sunmamız çok önemli. Bizi rakiplerimizden farklılaştıran temel değer; ürünlerimizin üzerine birtakım yazılımlar yerleştiriyoruz ve bu yazılımlar sayesinde kullanıcıların deneyimlerini iyileştiriyoruz. Örneğin; Identity Engines dediğimiz bir yazılımımız mevcut ve bu yazılımımız ağ ile birlikte çalıştığı zaman, kullanacak olan kullanıcının bilgisayarının güveli olup olmadığını kontrol ediyor. Eğer ki; kullanıcının kullanmış olduğu cihaz üzerindeki belli yazılımlar güncel ve tehdit unsuru oluşturmuyor ise uygun kullanımı koşullarının sağlanması faaliyete geçiriliyor. Sunmuş olduğumuz çözümlerimizin içerisine bütünleştirdiğimiz yazılımlar ile müşterilerimizin ihtiyaçlarına kolay çözümler üretiyoruz.
Müşterilerimize sunduğumuz çözümler sayesinde, ihtiyaçlara hızlı cevaplar sağlamış oluyoruz. Bu yazılımlar sayesinde müşterilerimiz, iphone’unu, ipad’ini telefon gibi kullanabiliyorlar. Santrallerin üzerlerine kurmuş olduğumuz birtakım yazılımlar aracılığıyla, farklı çözümler yaratmış oluyoruz. Aynı durum çağrı merkezleri içinde geçerli. İnternet’i tarıyoruz, kurumla ilgili kötü mesajları algılayıp, onları e-posta olarak müşteri temsilcilerine yolluyoruz. Bu sayede müşteri temsilcisi ya sosyal medyadan cevap veriyor ya da telefon aracılığıyla arayarak cevap veriyor. Yönetimde ayrıca bunu tamamen raporlama şansını elde ediyor.

Radvision satın alması ile sağlamış olduğunuz avantajlar nelerdir?
Nortel kurumsal uygulamalarını bünyemize katarak sağlamış olduğumuz avantajları, gerçekleştirmiş olduğumuz Radvision satın alması ile daha da üst seviyelere taşıyoruz. Müşterilerimize, ses, video, video konferanslar, mobil cihaz uygulamalarını en verimli şekilde sunuyoruz. Uçtan uca sunmakta olduğumuz hizmet kapasitemizi arttırmış durumdayız. Görmüş olduğumuz eğilimler doğrultusunda, artık temel ses çağrıları ya uygulamalar üzerinden gerçekleştirilmeli ya da görüntü ile zenginleştirilmeli. Sonuçta da bu çağrıları taşıyacak olan şebekenin de veri, ses ve videoyu en iyi şekilde taşıması gerekiyor. Biz bunu uçtan uca sağlayabilecek az sayıdaki üreticiden bir tanesi haline geldik. Çünkü mali kriz döneminde Avaya’nın sahip olduğu mali güç ile hem kendi ürünlerimizi çıkarmaya devam ettik hem de zaman zaman fiyatını uygun gördüğümüz üreticileri satın alarak çözümleri kendi kanalımıza dahil ederek kendimizi geliştirmeyi sürdürdük.
Radvision satın almasıyla birlikte, her ölçekteki kuruluşlara açık, düşük maliyetli ve kolay kullanılabilir video işbirliği çözümleri sunmaya başlamış bulunuyoruz. İki şirketin birleşen ürünleri, videonun yaygınlaşmasını engelleyen pahalı, karmaşık ve değişken kullanıcı deneyimlerini ortadan kaldırıyor. Avaya’nın Radvision satın alması ile birlikte, kurum içerisinde veya dışarısında video kullanımı, son kullanıcı sistemleri, konum ve cihaz bağımsız değerler yaratıyor.
Birleşen ürünler ile Avaya, istenildiği zaman kullanılabilen masa üstü ve mobil video yetenekleri sunmakta, geçmişte ayrı bir adacık olan videoyu daha iyi B2B (business-to-business/işten işe) ve B2C (business-to-consumer/işten müşteriye) bağlantıları için kurumsal haberleşme sistemlerine bütünleştiriyor.
Avaya-Radvision çözümleri, müşterilerin standart tabanlı (H.323) video konferans ürünlerini kullanmalarını veya mevcut H.323 standartlı video konferans sistemlerini geliştirmelerini sağlamaktadır. Bu yaklaşım, şirketlerin SIP-Oturum Başlatma Protokolü tabanlı işbirliğine ve tümleşik haberleşmeye (UC-Unified communication) geçişleri sırasında yatırımlarını korumasına da yardımcı olmaktadır. KOBİ’ler için, ürünler ekonomik video çözümleri sunmakta ve daha önce sadece büyük şirketlere yönelik olan teknolojileri kullanıma açarak B2B ve B2C kullanımlarını etkinleştirilmelerini sağlamaktadır.

Haberleşme cihazlarındaki donanım üretiminin geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Günümüzde gelinen noktada gerek santralde gerekse IVR (Etkileşimli yanıt sistemi) ürünlerinde vermiş olduğumuz bütün hizmetler, İntel Linux makineler üzerinde çalışan yazılımlardan ibaret. Bir miktar donanımsal ürünlerimiz tabi ki söz konusu ama bunun sebebi bazı insanların halen benim masamda fiziksel telefon olsun taleplerinden kaynaklanıyor. Bu gelen talepler kalkarsa şayet, biz de donanım üretmeyi bırakırız. Son dönemde sanallaştırılmış ortamlar için sadece bir yazılım sağlayarak çözümlerimizi sunuyoruz. İlerleyen dönemde de bir süre donanım üretimimiz söz konusu olacak çünkü insanların hali hazırda hala fiziksel olarak cihaz ihtiyaçlarının olduğunu görüyoruz. Santral işi çok geniş bir yaş aralığını adresliyor. Bizim yapmakta olduğumuz; farklı ihtiyaçlara sahip her türlü kullanıcının sorunlarına çözümler üretmek. Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere her şekilde imkan yaratıyoruz. Bu ağırlıklı olarak yazılımlarla ve bir miktarda donanım ürünlerimiz ile oluyor. Artık günümüzde, insanlar tek bir cihazdan değil birçok cihazdan her şeye ulaşmak istiyorlar; eğilim bu yönde ilerliyor. Burada oluşmakta olan cihaz artışını da biz Avaya olarak, tek bir ara yüz sayesinde yönetebiliyoruz. Tek bir ara yüz sayesinde cihaz bağımsız olarak yönetim sağlamak, müşterilerimiz açsından çok olumlu ve kullanışlı olarak karşılanıyor. Günümüzde zaten baktığımız zaman; cihazların ömürlerinin kısaldığını görüyoruz. Ara yüzü sabit tuttuğunuz müddetçe, hangi donanımı kullandığınızın önemi söz konusu değil. Ayrıca kendi cihazını getir kavramının ortaya çıkması da bu eğilimi sürüklüyor. Bu durum, firmaların maliyet tasarrufu da elde etmelerini sağlıyor.
Ayrıca yakın zamanda iş ortaklarımıza yönelik bir toplantı gerçekleştirdik. Bu etkinliği gerçekleştirmemizin sebebi; Avaya Türkiye ofisinin artık, Mısır, Libya, Sudan gibi bölgelere de hizmet vermesiyle birlikte bölgesel bir merkez konumuna gelmesidir. Dört ayrı ülkede gerçekleştirilecek etkinliğin bir ayağından biri de Türkiye oldu. Ve biz Türkiye’deki etkinliği sadece Türk iş ortaklarımıza değil, herkese açık gerçekleştirdik. Buradaki amacımız, Türkiye’deki iş ortaklarımızın, bu bölge içerisinde kapalı kalmamalarını istememizden kaynaklanıyor. Yakın coğrafyadaki iş ortakları ile yerel iş ortaklarımızın tanışıp kaynaşması iş olanaklarının artmasına olanak yaratıyor ve bizim de dileğimiz bu yönde. Artık Türkiye’nin bu coğrafyadan yakın bölgelere bilgi birikimi götürdüğünü görüyoruz.

2012 değerlendirmesi ve 2013 hedefleriniz nelerdir?
Avaya, 2012 yılını hedefleri doğrultusunda tamamlayacak. Yoğun çalışmalarımız sonucunda iki rakamlı büyüme elde edeceğiz. 2013 yılında da, Radvision satın alması ile birlikte ciddi şekilde bir büyüme yaşayacağımızı düşünüyorum. Müşterilerimize sunmakta olduğumuz avantajları her geçen gün geliştirmeye devam ediyoruz. Farklılaştığımız alanlarda tüketicilerimize uygun ve kolay kullanım yaratan çözümler sunmayı sürdüreceğiz. Çağrı merkezi alanında da her zaman olduğu gibi güçlü yapımızı koruyoruz. Değer yarattığımız ürün ve hizmetlerimiz ile müşterilerimizin karşına çıkmaktaki ısrarımızı sürdürüyoruz. Müşterilerimize ve iş ortaklarımıza güç katacak yeni uygulamalarımız ile yolumuzda sağlam adımlarla ilerlemeye devam ediyor olacağız.