Teba E-İş ve E-Yaşam Vizyonunu Daikin Bayilerine de Taşıdı

Dayanıklı tüketim malları sektöründe etkileşimli pazarlama uygulamasını Internet üzerinden ilk başlatan kuruluş Teba, yeni uygulaması 'Internet İletişim Projesi'ni hayata geçirerek Teba-Daikin bayilerini sitesindeki özel sayfalara bağlıyor. Teba yetkilileriyle anında iletişim, kur bilgileri, teklif/sipariş, cari hesaplar, sevkiyat bilgileri, bilgiişlem haberleşmesi gibi imkanların olduğu sayfalar, bayilere uzun vadeli planlama olanağı ve kolaylık sağlıyor. 1 Ocak 2001'den itibaren Teba, tüm bayi ilişkilerini gerçek zamanlı yürütmeyi hedefliyor.
Dayanıklı tüketim malları sektöründe etkileşimli pazarlama uygulamasını Türkiye'de ilk ve tek benimseyen kuruluş Teba, Daikin bayilerini gerçek zamanlı buluşturarak e-ticarette ileri bir adım daha attı. Yakın zamanda Bilişim 2000'de tanıttığı geniş web sitesiyle müşterilerine sipariş ve ürün tanıtımı yanı sıra, açık artırma sayfası, değiş tokuş sayfası ve hediye servisiyle farklı imkanlar sunan Teba, yeni uygulamasıyla bayilerini www.teba.com'daki özel Internet sayfasına bağladı.
Yetkililerle anında iletişim, kur bilgileri, teklif/sipariş, cari hesaplar, sevkiyat bilgileri, bilgi işlem haberleşmesi gibi imkanların olduğu sayfalar, bayilere uzun vadeli planlama olanağı ve kolaylık sağlıyor.
Özel sayfalarda Daikin bayilerine yeni sipariş ve sipariş takip olarak iki seçenek sunuluyor. Bayiler ister evde ister ofiste olsunlar, 24 saat açık gerçek zamanlı talep ettikleri ürün modellerini ve ödeme alternatiflerini seçip anında sipariş onayı vererek ilgili satış sorumlusuna gönderebiliyorlar. Sistemde stoklar aktif olarak görülebildiğinden, Daikin bayileri ihtiyaçlarını mevcut stoklara göre ayarlama imkanına sahip oluyorlar. Sipariş takibi seçeneği ile de önceden bu sistem dahilinde açılan siparişlerini değiştirebiliyor ya da gerekli detaylı bilgilere ulaşabiliyorlar. Öte yandan bayiler kendi cari hesaplarını takip edebiliyor, konu hakkında ilgili kişiyle gerçek zamanlı görüşebiliyorlar. Ayrıca sevkiyat bilgilerini de anında görebilen bayiler, yılbaşından bu yana aylara göre sevk edilmiş veya bekleyen ürünlerin dökümünü öğrenerek kendi kayıtlarının kontrolünü yapabiliyorlar.
Bu uygulamayla Daikin bayileri, sahip oldukları özel kullanıcı adı ve şifreyle Teba'nın özel Internet sayfalarına girerek öncelikle Teba yetkilileriyle doğrudan iletişim kurma imkanına kavuşuyorlar. Telefon defteri uygulaması, yetkililere kolay ulaşım, telefon numaraları listesi ve istenilen kişiye doğrudan e-posta gönderme imkanı sunuyor. Projenin işlevsel yürümesi için bayilerle birebir iletişim kurarak eğitim veren Teba, bayilerin bilgisayar teknolojisini geliştimelerine ve sistemin gerektirdiği özelliklere sahip bilgisayar donanımı kullanmalarına yardımcı oldu.
E-ticarette müşteri siparişini kolaylaştıran ve alternatif hizmetler sunan Teba, bayilerin teklif ve
siparişlerine de kolay seçenekler getiriyor. Örneğin Merkez Bankası bilgileri baz alınarak 1999 yılı
başından itibaren herhangi bir günün kuru veya çapraz kurlarını görmek isteyen Daikin bayileri, özel sayfaların Kur Bilgileri bölümüne bakıyorlar.
Her türlü yeni ürün, kampanya, fiyat listeleri, eğitim konularının yer aldığı özel sayfaların bayiler tarafından takip edileceğini belirten Teba yetkilileri, 1 Ocak 2001'den itibaren kesinlikle faks uygulamasını kaldıracaklarını söylüyorlar.