Akbank'la ticari hayata bakışımız değişiyor


FİRMALARIN kuruluş, büyüme ve gelişmelerini kapsayan yaşam evrelerine göre ihtiyaçlarını analiz eden Akbank, “Şirketim” ile bankacılıkta yepyeni bir döneme imza atıyor. Akbank “Şirketim” sunduğu yeni bankacılık ürünlerinin yanı sıra mevcut ürünleri de farklılaştırcak. Danışmanlık, eğitim, sigorta ve teknoloji gibi finansal olmayan hizmetlerin de verileceği “Şirketim” sayesinde Akbank KOBİ’lerin en yakın çözüm ortağı olacak.
Türk bankacılık sektörünün öncülerinden Akbank, “Yeniden Yapılanma Projesi” kapsamında başlattığı atılımlarına bir yenisini daha ekliyor. Türk bankacılık sektörünü ve müşterilerini son iki yılda bir çok yeni ürünle tanıştıran Akbank, şimdi de ticari bankacılık alanında bir ilke imza atıyor.
Ticari işletmelerin finansal veya finansal olmayan ihtiyaçlarının eksiksiz karşılanmasını içeren yeni yaklaşımın adı “Şirketim”. Şirketim, tüketici kredisi gibi sabit faiz ve eşit taksitli veya sıfır faizli ticari kredilerden, Internet ve teknoloji hizmetlerinden, eğitim ve danışmanlık hizmetlerine, nakit yönetiminden, birikim değerlendirmeye kadar geniş bir yelpazede ürün ve hizmetleri kapsayan bir anlayış.
Akbank yeniden yapılanma projesi çerçevesince, müşterilerini yaşam evrelerine göre analiz ederek bu evrelerdeki ihtiyaçların karşılanması için müşteri odaklı yaklaşım ilkesiyle hareket ediyor. Bireysel bankacılık alanında bu yaklaşımını “Ailem” projesiyle harekete geçiren Akbank, şimdi de ticari işletmeleri sınıflandırarak, bankacılık sisteminde örneği olmayan yeni bir bankacılık anlayışını ve yaklaşımını sunuyor.
Akbank “Şirketim”, Türkiye’de faaliyet gösteren, yıllık cirosu 30 Milyon ABD Doları’nın altında olan küçük ve orta ölçekli
işletmeler grubunda lider ve öncü banka olmayı hedefliyor.
Akbank “Şirketim”le ticari işletmelerin kendilerini farklı, özel ve güvende hissetmelerini, sunacağı kaliteli hizmetle işletmelerin sadece kendi işlerini düşünmelerini hedefliyor.
Ticari işletmelerin maliyetlerini azaltan, satın alma güçlerini artıran ve gelişmelerine destek olmaya çalışan bir bankacılık paketi ve ürününden öte çözümler içeriyor.
Akbank “Şirketim” şemsiyesi altında yer alan ürün ve hizmetler 7 ana başlık altında müşterilere sunuluyor. Bu hizmet grupları şöyle:
1. Krediler
2. Nakit Yönetimi
3. Birikim Değerlendirme
4. Dış Ticaret İşlemleri
5. Internet ve Teknoloji Hizmetleri
6. Sigorta Hizmetleri
7. Eğitim ve Danışmanlık Hizmetleri
Akbank “Şirketim”, dinamik yapısı sayesinde ticari işletmelerin ihtiyaçlarını esas alarak, 7 ana başlık altında yer alan ürün gruplarının tümü için yepyeni ürün ve hizmetler geliştirmeyi planlıyor.
“Kendinizi sadece işinize verin” sloganıyla hizmete sunulan yeni bankacılık yaklaşımı Akbank “Şirketim”in içinde gelişmekte olan KOBİ’lerin yatırım ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bir dizi yeni kredi ürünü yer alıyor. Şirketim Gelişiyor Kredileri” adı altında geliştirilen bu krediler taksitli, sabit ve uygun faiz oranları ile “Makina/Ekipman Kredisi” başta olmak üzere “Hammadde Kredisi ve Taşıt/Filo Kredisi” KOBİ’lere destek olacak.
Dış pazardaki rekabet gücünün arttırılması ve müşteri portföylerinin genişletilmesi amacı ile oluşturulan “Şirketim Yurtdışına Açılıyor Kredileri” altında KOBİ’lere “0” faizli “Yurtdışı Fuar Destek Kredisi” eşit taksitler halinde ödenecek olan “Taksitli İhracat Kredisi” ve “Akreditif
Karşılığı İhracat Kredisi” ürünleriyle KOBİ’lere işleyişleri, vadeleri ve faiz oranları ile de cazip koşullarda finansman desteği sağlayacak. Akbank “Şirketim”, KOBİ’lerin nakit akışlarını daha rahat ve kolay takip edebilmeleri amacıyla “Nakit Yönetimi” altında geniş bir ürün yelpazesi sunuyor. Bu grupta Şubat ayında tanıtımının yapılması planlanan “biz.card projesi” ile bir devrim yaratmaya hazırlanıyor. Alt bayiden başlayarak ana firmaya kadar tedarik zincirindeki tüm işletmelere yönelik olarak hazırlanan biz.card Projesi, KOBİ’lerin satın alma güçlerini arttıracak, maliyetlerini azaltacak.
Akbank “Şirketim”, işletmelerin “eğitim, danışmanlık, sigortacılık ve teknoloji” hizmet grubu başlığı altında sunacağı çözümler ve bankacılık ürünleriyle, finansal olmayan ihtiyaçlarının karşılanmasında da yanında olacak. KOBİ’lere yönelik hizmet veren kurum ve kuruluşlarla ile işbirliği yaparak ortaklaşa düzenlenecek eğitim programlarında KOBİ’lerin özellikle bilgi eksikliği duydukları dış ticaret konularında eğitimler düzenlenecek. Halka arz, şirket birleşmeleri, şirket değerlemeleri, mevzuatlardaki değişiklikler gibi geniş bir yelpazede danışmanlık verilecek. KOBİ’lerin teknolojik altyapı ve donanım ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile Internet ve teknoloji hizmetleri ve çeşitli sigorta ihtiyaçlarının karşılanması için de sigorta hizmetleri sunulacak.
Güçlü bir teknolojik altyapı üzerine kurulan Akbank “Şirketim”, Türkiye’nin her yerine yaygın 618 şube, ww.sirketim.akbank.com.tr sitesi, çağrı merkezi ile müşterilerine aynı anda 3 ayrı kanaldan hizmet verecek.
Akbank Genel Müdürü Zafer Kurtul, “Hazine bonosu portföylerinde sağlanan karların bankamızın piyasa fiyatına katkısı sınırlı. Dolayısıyla bizim yapmamız gereken gelirlerimizi müşteri portföyünden, kredilerden sağlamamız” dedi. Irak riskine rağmen 2003 yılına olumlu baktığını söyleyen Kurtul, “Irak konusu çok belirsiz. Bunu hesaba katarak değerlendirme yapmak çok doğru değil” dedi ama grup olarak bir çok senaryoya göre tedbirlerini aldıklarını da ifade etti.
Kurumsal bankacılıktan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ziya Akkurt toplantıda yaptığı konuşmada, Şirketim Projesi ile ekonominin lokomotifi KOBİ’lerin bankacılıkta ilk adresi ve çözüm ortağı olmak istediklerini söyledi ve “Bu, 2003 yılında Akbank’ın KOBİ’lere vereceği en güzel hediye olacak” dedi.
Ziya Akkurt, KOBİ kategorisindeki %8-10 arasındaki pazar paylarını ilk etapta %20’lere çıkarmayı hedeflediklerini duyurdu. Akbank Kurumsal Bankacılık Pazarlama Müdürlüğü Bölüm Başkanı Ferda Besli de “KOBİ’lere sürpriz olmaması için faizleri sabit hale getirdik. Sabit faizle bize geri ödeme yapacaklar. 24 aya kadar uzanan vade imkanları olacak. Biz kriz döneminde de kredileri kesmedik ama şirketler faizleri görüp kullanmak istemedi” diye konuştu.

“Şirketim”, bir yıllık bir çalışmanın ürünü

Toplantıda bir sunum yapan Kurumsal Bankacılık Pazarlama Müdürü Gökhan Ertürk, “Şirketim” ile ilgili detayları aktardı.
“Şirketim” projesinin, bir yıllık geceli gündüzlü bir uzman ekip çalışması sonucu ortaya çıktığını, bu süre içerisinde yapılanların on dakikalık bir sunuma sığdırmanın zorluğuna değinirken, sistemin KOBİ’lerin gerçek ihtiyaçlarına çözüm olacak şekilde hazırlanmasının çok kısa sürede uygulamaya geçeceği ve Akbank “Şirketim”in çok yoğun kullanılacağına inancının tam olduğunu belirtiyor.
Amaçlarının, öncü banka olmak olduğunu belirten Ertürk, öncü banka olmayı; “İlk akla gelen banka olmak, ürünü ilk çıkartan banka olmak, yeni ürünü ilk pazara sunan banka, yeni hizmeti ilk duyuran banka olmak” şeklinde özetiyor. “Farklılık”ın çok önemli olduğunun altını çizen Ertürk, klasik bankacılık anlayışında; ürün geliştirilirken finansman odaklı çalışma yapıldığını ancak, Akbank’ın bu kalıpları kırdığını, Akbank “Şirketim”i bir ürün, bir hizmet paketi olarak değil, KOBİ’ler için “Çözüm Ortağı” olacak biçimde geliştirdiklerini belirtti. Akbank “Şirketim” hazırlanırken; finansman bölümü dışındaki diğer bölümlerle de görüşülüp, karşılaşılan sorunların dinlendiği ve belirtilen problemlerin de giderilmesi için gerekli önlem ve çözümlerin hazırlandığını, müşteri odaklı başarılı bir çözüm geliştirmedeki en önemli dayanaklarının da bu detaylarda yattığını açıkladı. Dolayısıyla, Akbank “Şirketim”in, yeni bir ürün veya yeni bir paket gibi dar bir anlamla ifade edilmesinin yanlış
Kurumsal Bankacılık Pazarlama Müdürlüğü Gökhan Ertürk
Akbank Kurumsal Bankacılık Pazarlama Müdürlüğü Bölüm Başkanı Ferda Besli
olacağını, bunun Akbank’ın ticari hayata “Yeni bir bakışı” veya “Yeni bir bankacılık anlayışı” olarak görülmesi gerektiğini söyleyen Gökhan Ertürk, Akbank “Şirketim”in bundan sonra geliştirilecek tüm ürün ve hizmetlerin şemsiyesi ve çatısı olarak algılanması gerektiğini belirtiyor. Sürekli gelişmekte olan ticari hayat ve teknolojiye paralel olarak, Akbank’ın da değişeceğini, dinamik bir yapıya sahip olmalarının gerekliliğini, güvenli ortam güvenli bir bankacılık anlayışına ilaveten, kaliteli bir operasyonel servisin tek adresi olmak istediklerini belirten Ertürk, buradan yola çıkarak Akbank “Şirketim”in işletmelerin Akbank ile kendilerini daha güvende, daha problemsiz, sorunlarını da daha kolay aşabilecekleri yepyeni bir iş yaşamına merhaba diyeceklerine inanıyor.
Kurumsal Bankacılık Pazarlama Bölüm Başkanı Ferda Besli Akbank “Şirketim” ile ilgili soruları bakın nasıl yanıtlıyor.

Sorular ile Akbank “Şirketim”

Akbank “Şirketim” nedir?
Akbank Şirketim, Akbank’ın 30 Milyon ABD Doları altında ciroya sahip ticari işletmeler için oluşturduğu yeni bir bankacılık anlayışı, yaklaşımıdır. Akbank Şirketim mevcut bankacılık ürünlerimizin fiyat avantajları ve işleyişleri ile farklılaştırıldığı; geliştirilen/geliştirilecek olan yeni bankacılık ürün ve hizmetlerinin şemsiyesi; danışmanlık, sigortacılık, teknolojik servisleriyle sadece finansal değil diğer ihtiyaçlara da cevap verebilen dinamik, sürekli kendini yenileyen ve belkide en önemlisi maliyetleri azaltarak firmaların satın alma güçlerini artıran ticari bankacılığın Akbank’taki yeni ismidir.

Amaç nedir?
Türkiye’de faaliyet gösteren küçük ve orta ölçek grubu içinde yer alan firmalar ile ilişkilerimizi derinleştirerek bu bölümlerde pazar payında lider, ürün ve hizmetlerde öncü banka konumuna gelmektedir. Uzun vadede ise amaç ürün ve hizmet “Şirketim” ismi ile özdeşleştirerek, ticari bankacılık alanlarındaki en önemli marka olabilmektedir.

Akbank Şirketim kapsamındaki temel bankacılık ürün ve hizmetleri nelerdir?
Küçük ve orta ölçek sınıfında yer alan tüm ticari işletmelerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte ürün ve hizmetler “Şirketim” bünyesinde mevcut olup; ürün grupları krediler, nakit yönetimi, birikim değerlendirme, dış ticaret, Internet ve teknoloji hizmetleri, sigorta hizmetleri, eğitim ve danışmanlık hizmetleri olarak sınıflandırıldı.

Şirketim hizmetlerinden yararlanabilmek için bir üyelik şartı aranmakta mıdır?
Hayır. Hedef alınan grup içine giren tüm müşteriler Akbank “Şirketim” ürün ve hizmetlerinden faydalanabilir.

Hedef pazarınıza yönelik finansman/krediler anlamında ne gibi farklılıklar yapıldı?
Şirketim projesi kapsamında ürün gruplarımız içerisinde krediler önemli bir yer tutmaktadır. Krediler için şirketlerin yaşam evreleri incelenmiş ve firmaların ihtiyaçlarına yönelik yeni krediler oluşturulmuştur. Biz yeni kredilerimizi “Şirketim Gelişiyor” ve “Şirketim Yurtdışına Açılıyor” kredileri olarak sınıflandırdık. Böylece hem yatırım yapan hem yurtdışındaki pazarlara açılmak isteyen ticari işletmeler yeni kredilerden faydalanabilirler.

“Şirketim Gelişiyor” kredileri hangileridir? Farklılıkları ve avantajları nelerdir?
Gelişmekte olan firmalara üretim kapasitesini artıracak finansman kaynağı sağlamak amacı ile oluşturulan “Şirketim Gelişiyor” kredileri, Makina Ekipman Kredisi, Hammadde Alım Kredisi, Taşıt Filo Kredisi olarak adlandırılmıştır. Uzun vadeli, sabit faizli olarak kullandırılacak ve eşit taksitler halinde geri ödenecek olan krediler firmaların nakit akışlarını düzenleyecektir.

“Şirketim Gelişiyor” kredilerinin tamamı eşit taksitler halinde geri ödemeli olarak oluşturulmuş. Krediyi eşit taksitler halinde geri ödemenin müşteriye avantajı nedir?
Krediyi eşit taksitler halinde geri ödemek müşterilerin nakit akışlarını daha kolay düzenlemelerine yardımcı oluyor. Ayrıca, müşteriler üzerinde olumlu bir psikolojik etki yaratıyor, çünkü örneğin 24 ay vadeli bir kredi kullanacağı zaman, müşteri her ay geri ödemesi gereken tutarı vade başınada bilebiliyor. Bu durum, işletmeleri kredi kullanarak yatırım yapmaya büyümeye teşvik ediyor.

“Şirketim Yurtdışına Açılıyor” kredileri hangileridir? Farklılıkları ve avantajları nedir?
Firmaların yurtdışı pazarlardaki rekabet gücünü artırmaya yönelik olarak hazırlanan “Şirketim Yurtdışına Açlıyor” kredileri Taksitli İhracat Kredisi, Akreditif Karşılığı İhracat Kredisi, Yurtdışı Fuar Destek Kredisi olarak adlandırılmıştır.
Taksitli İhracat Kredisi, adından da anlaşılacağı gibi kredi geri ödemesinin eşit taksitler halinde yapılacağı ve de cazip faiz oranları ile kullandırılacak bir kredidir. Sektörde ilk defa, bir ihracat kredisi tüketici kredileri gibi eşit taksitler halinde geri ödemeli olarak kullandırılıyor.
Akreditif Karşılığı İhracat Kredisi, ihracatlarını akreditif karşılığında yapan firmaları hedef alan bir kredi çeşididir. Söz konusu firmalara verilecek ihracat kredilerinde, kredinin teminatlandırılmasında kolaylık sağlanacak ve özel faiz oranları uygulanacaktır.
“0” Faizli Yurtdışı Fuar Destek Kredisi ise yurtdışı fuarlara katılan ihracatçı firmalara fuar öncesi finansman desteği sağlanan bir kredi çeşididir. Bu kredinin en önemli özelliği ise “0” faizli olarak kullandırılmasıdır. Kredi 3 eşit taksitte geri ödenecektir.

Sektörde ilk defa “0” faizli bir kredi kullandırılıyor. Bu uygulamadaki amacınız, beklentileriniz nedir?
“İhracatın Yıldızları 2002” etkinliğine sponsorluğu ile ihracatçı firmalara verilen destek 2003 yılında da “Şirketim” ile devam etmektedir. Bunlardan bir tanesi olan “0” faizli Yurtdışı Fuar Destek Kredisi ile firmaların dış pazarlara açılmaları, müşteri portföylerini genişletmeleri ve ülkemiz ihracat gelirlerinin arttırılması hedeflenmektedir.

Hedef alınan sınıftaki küçük işletmelerin mali tablolarının olmaması veya eksik olması kredilendirme sürecinde problem yaratacak mı?
Küçük işletmelerin mali tablolarının olmaması veya eksik olduğu gerçeğinden hareketle, yalnızca küçük işletmelerin değerlendirileceği bir değerlendirme sistemi oluşturulmuştur. Yeni sistemde mali tablolar üzerinden değerlendirme yapılacak olmasının yanı sıra, firmanın kredibilitesini artıracak finansal olmayan göstergeler üzerinden de değerlendirme yapılacaktır. Ayrıca, yeni kredi değerlendirme sistemiyle kredi talepleri daha hızlı değerlendirilebilecektir. Mali tabloların temin edilebilmesi, kredi tahsisi sürecinin kısalmasına yardımcı olacaktır.

Akbank Şirketim ile birlikte Nakit Yönetimi ürün ve hizmetlerinde farklı bir uygulama olacak mı?
Nakit Yönetimi ürünlerinde de farklı uygulamalarımız, yeni çalışmalarımız olacaktır. Nakit yönetimi ürün grubunun altında yaklaşık 1 yıldır çalışmalarına devam ettiğimiz ve de nakit yönetiminde devrim yaratacağına inandığımız, ödeme ve tahsilatlarda kullanılacak bir ürünümüz var. Bu yeni ürünümüzün ismi biz.card.

biz.card’ın çıkış noktası nedir? Nasıl bir sistem?
Firmaların ödeme ve tahsilatlarındaki mevcut sorunların, karşılaştıkları problemlerin analiz edilerek ödeme ve tahsilatlarındaki her noktada en alt bayiden ana firmaya kadar tedarik zincirindeki işleyişi değiştirmeden sadece ve sadece mevcut kuralları değiştirecek yeni bir üründür. Kısaca biz.card, firmaların tedarik zincirindeki finansal enstrümanlar anlamındaki mevcut alışkanlıklarını değiştirecek, mevcut sistemlerde halihazırda peşin ve çek/senetle yapılan her türlü vadeli işlemin yapılabildiği, tedarik işlemlerinde kullanılacak yeni bir nakit yönetimi sistemidir. Şubat ayında duyurusu yapılacak olan biz.card’ın diğer fonksiyonlarının tanıtımı kartın duyurusu ile birlikte yapılacaktır.

Internet ve Teknoloji hizmetlerinde farklı olarak ne yapılacak?
2003 yılının ortalarına doğru, özellikle küçük işletmelere yönelik olarak Internet ve teknoloji hizmetlerimiz hızlandırılacak ve teknoloji paketleri ile de zenginleştirilecek. Farklı olarak Turk Nokta Net ile yapılan anlaşma sonucunda firmalara 3 aylık ücretsiz Internet erişimi verilecek. Aynı zamanda Turk Nokta Net’ten “Şirketim firmalarına özel olarak tüm ürünlerde indirimler sağlanacak ve yapılan kampanyalar duyurulacaktır.

Şirketim projesinde Akbank’ın avantajları nelerdir?
. Bölgenin yakınlığı (Yaygın şube ağı)
. Daha önceki gruplara yönelik olarak yapılan projelerde gösterilen başarılar
. Güçlü ve sağlam bilanço yapısı

Akbank Şirketimin pazarlama sürecinde dağıtım kanalları neler olacaktır? Ne gibi etkinliklerin düzenlenmesi planlanmaktadır?
Pazarlama sürecinde yapılan tüm çalışmalar şube iletişim ağı, Çağrı Merkezi, proje bazında Satış Ekipleri ve kitlesel pazarlamada Internet üzerinden yapılacak çalışmalar (Kurumsal Internet Şube) ile desteklenecektir. Ayrıca, tüm bunlara ek olarak sektörel fuarlara katılım, çeşitli programlara sponsorluk, KOBİ’lere yönelik yayınlara reklam ya da makalelerin verilmesi vb. planlanmaktadır.