Alternatif bir pazarlama aracı: "Loyalty Kartlar"


CARDEX’in geçen ay başlattığı markalara özel hediye kartı projesi, teknolojinin avantajlarıyla, klasik hediye çeklerinin devrini kapatacak. Hediye kartının tüm üretim ve teknik operasyonu, Teknoloji Holding şirketlerinden Universal Kart tarafından gerçekleştiriliyor.
Pazarlamadaki yeni alternatifler, teknolojinin olanakları sayesinde daha da zenginleşiyor. Cardex şirketi tarafından Aralık ayında başlatılan markalara özel hediye kartı uygulaması, bu alandaki yeniliklerin iyi örneklerinden biri. Cardex’in sunduğu manyetik hediye kartının tüm altyapısı ve teknik operasyonu, Teknoloji Holding şirketlerinden Universal Kart tarafından gerçekleştiriliyor. Universal Kart Satış Müdürü Ahu Şenel “Cardex’e verdiğimiz hizmet, elektronik ödeme sistemlerinde dış kaynak kullanımına tam anlamıyla bir örnek oluşturuyor. Verdiğimiz hizmetler arasında şunlar yer alıyor: Hediye kartının basımı; kartların kullanıldığı POS cihazlarının kiralanması, kurulumu,
kullanıcı eğitimi, bakımı ve yardım masası; kart hareketlerinin bilişim altyapısı üzerinden takibi; tüketici ve mağaza kullanımı ile ilgili raporlamalar. Teknoloji Holding bünyesindeki Teknoser ve Planet’in alt yüklenici olarak yer aldığı projede, bir sinerji oluşturduk” sözlerini iletiyor.
Amaçlarının, hayatı kolaylaştırmak ve markalara, altyapı yatırımı yapmadan, kendi hediye kartlarına sahip olmalarını sağlamak olduğunu söyleyen Cardex Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nilüfer Çinel, “İlk olarak Tommy Hillfiger mağazasının hediye kartını hazırladık. Görüştüğümüz pek çok markayla, yılın ilk aylarında uygulamayı başlatacağız. Sunduğumuz kart, benzerlerinden marka adını taşıması, mağazaya giren herkesin kartı istediği değerde satın alabilmesi ve hediye sahibinin adı geçen markanın herhangi bir satış noktasında, istediği ürünü almak için kullanabilmesiyle ayrılıyor” bilgisini veriyor. Çinel, Universal Kart’ı seçme nedenlerini ise şöyle açıklıyor: “Projenin pazarlamasına yoğunlaşmak için, teknolojik operasyonunu en etkin ve güvenli 3.parti şirketle gerçekleştirmeyi amaçladık. Bu alanda çalışan tüm şirketlerle görüştük. Universal Kart’ı, birikimi ve teknolojik altyapısıyla, ama en önemlisi, tüm kadrolarının projeye olan yakınlığıyla tercih ettik”. Loyalty kart uygulamalarında teknoloji ortağı olarak hizmet vermek üzere her türlü bilgi ve donanıma sahip olduklarını belirten Universal Kart Genel Müdürü İzzet Metcan ise şu bilgileri veriyor: “Teknoloji Holding bünyesine katıldığımız 2002 başından bu yana, bir ‘teknoloji şirketi’ olmak hedefiyle yeniden yapılandık. 2003’deki hedeflerimiz ve yeni proje satış organizasyonumuzla, başta loyalty kart ve CRM uygulamaları olmak üzere tüm kart bağlantılı projelerde anahtar oyuncu olacağız. Müşteriye özel proje geliştirme yeteneğimizle, elektronik kartla ilgili farklı projeleri olan kuruluşlarla işbirliği yapmayı hedefliyoruz.”