Visa ile e-ticaret %105 büyüdü


VISA’nın mali yılı dördüncü çeyrek sonuçlarına göre yıllık küresel satış hacmi 2001 yılına kıyasla %16.2 oranında artarak 2.4 trilyon Dolar olarak gerçekleşirken, e-ticaret hacmi %104.7 oranında artış gösterdi.
Visa International’ın 30 Eylül 2002’de sona eren mali yılı dördüncü çeyrek sonuçlarına göre, üç aylık satış hacmi geçen yılın aynı dönemine oranla %16.1 artış göstererek 643 milyar Dolar’a ulaştı. 30 Eylül 2002 itibariyle yıllık satış hacmi ise 2001 yılına kıyasla %16.2 oranında bir artışla 2.4 trilyon Dolar olarak gerçekleşti.
Visa International Başkanı ve CEO’su Malcolm Williamson konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada ekonomik belirsizlik ortamında elde edilen bu büyümenin Visa markasının gücünün bir göstergesi olduğunu belirtti. Malcolm Williamson; “Visa üyesi bankaların tüketicilere sunmuş olduğu yenilikçi ürün ve hizmetler aracılığıyla, tüketicilere ve şirketlere daha geniş seçenekler ile giderek artan oranda kolaylık ve kontrol imkanı sağlamayı sürdürmekteyiz” şeklinde konuştu.
2002 mali yılı sonu itibariyle Visa’nın dünya genelindeki üye bankaları tarafından ihraç edilen Visa markalı kart sayısı ise, diğer tüm ödeme sistemlerini geride bırakarak toplam 1.2 milyara ulaştı. Visa’nın 2001 mali yılı içinde %6.3 olan küresel tüketici harcamalarındaki payı 2002 mali yılı içinde %7.1’e yükseldi. Visa’nın dünya genelindeki kişisel tüketici harcamalarına yönelik hedefi ise, 2010 yılında bu alandaki payını %12 seviyesine çıkartmak olarak açıklandı.
Banka kartları küresel olarak Visa’nın en çok büyüme kaydettiği ürün grubu olmayı sürdürüyor. Banka kartları aracılığıyla gerçekleşen işlem hacmi mali yılın dördüncü çeyreğinde %18.1’lik bir artış ile 299 milyar Dolar’a ulaşırken, 2002 mali yılı için 1.1 trilyon Dolar olarak gerçekleşti. Üye bankalar için önemli göstergelerden biri olan Visa’nın satış noktasındaki banka kartı harcamaları ise yüksek oranda büyüme kaydetmeye devam ediyor. Visa mali yılının dördüncü çeyreğinde satış noktasında banka kartları ile gerçekleşen Visa işlemleri 23 milyar Dolar düzeyinde artış göstererek yıllık 542 milyar Dolar’a ulaştı.
Dördüncü çeyrekte gerçekleşen e-ticaret Dolar hacminde geçen yılın aynı dönemine oranla %104.7 oranında büyüme kaydedilirken, e-ticaret işlem hacmi ise %82.4 oranında arttı. Malcolm Williamson bu rakamların Visa’nın tercih edilen ödeme yöntemi olduğu bu yeni satış kanalının büyümesindeki tutarlılığa ve artık dünya çapında geçerli bir ticaret yöntemi olarak kabul edildiğine işaret ettiğini ifade etti. Internet üzerinden yapılan alımlarda işlem başına gerçekleşen harcama tutarı geçen yılın aynı dönemine oranla %14 artarak 78.80 Dolar’a ulaştı. Sektör ile ilgili araştırma yapan analistlere göre Visa işlemlerinde gerçekleşen bu büyüme genel pazar ortalamasını geride bırakmış durumda.
Visa’nın mali yılı dördüncü çeyreğinde büyüme kaydettiği diğer alanlar ise ticari ürünler ve kredi kartları oldu.
. Ticari ürünlerin satış hacmi Eylül 2002 sonu itibariyle yıllık olarak %29.8 oranında artarak 134 milyar Dolar’a ulaştı. Şu anda dünya genelinde 1.000’den fazla devlet kuruluşunun Visa’nın ticari ürünlerinden faydalanmakta olduğu belirtildi.
. Dördüncü çeyrek içerisinde %14.3 bir diğer deyişle 344 milyar Dolar düzeyinde artan kredi işlemleri, geçen yıla kıyasla %12.7 oranında büyüyerek yıllık 1.3 trilyon Dolar’a ulaştı.