Efes Pilsen’in ilk mobil kampanyası


Yüzyılın icadı GSM telefonlarının bir pazarlama kanalı olarak kullanılmaya başlanması, bir çok yönüyle pazarlamacıların bir çok hayalini gerçekleştirmeye başladı. Efes Pilsen de mobil pazarlamanın nimetlerinden faydalanmaya başlayan kurumlardan önemli bir tanesi.
1 Ocak’ta başlayan tüketici kampanyasında Efes Pilsen, platform olarak 121Metre’nin hayata geçirdiği mobil iletişim klübü mobilaktif.com’u kullanıyor.
2 ay sürecek kampanyada, 6'lı,8'li,12'li kutu ve 6'lı 50 cl.depositosuz şişe çoklu paketlerdeki şans şifrelerini [EFES PİLSEN ON şifre] biçiminde Turkcell 3086’ya SMS ile gönderenler arasında yapılacak çekiliş ile 11 şanslı tüketici, 1 – 3 Nisan 2003 tarihinde yapılacak İngiltere-Türkiye Euro 2004 grup eleme maçını izlemek üzere Londra ve New Castle’da konuk edilme şansını yakalayacak.
Bu ‘anında katılım’ yoluyla, Efes Pilsen aynı zamanda markalar ile bireyleri mobil iletişimde buluşturan ‘mobil klüp’ mobilaktif.com sistemi altında tüketici verisini de toplamış oluyor ve sistem markayı bundan sonra bu
tüketiciyle alt yapı yatırımsız etkileşimli mobil iletişime geçmeye hazır kılıyor.
Çok kısa süre önce başlamış olmasına rağmen, kampanyaya katılım artış hızı ve miktarı mecranın doğruluğunun bir kanıtı sayılabilir.