Ortak pazarlama ve müşteri tanıma platformu: Paro

Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri A.Ş., sayısal pazarlama ortamı Paro ile pazara merhaba dedi.

“TÜKETİCİYİ en iyi tanıyan teknolojileri geliştiren, en yenilikçi ürün, hizmet ve avantajları, en güvenli ortamda sunan uluslararası bir pazarlama ve iletişim şirketi olma” vizyonu ile kurulan Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri A.Ş., Koç Bilgi Grubu bünyesinde faaliyet gösteriyor. Modeli ve teknolojisiyle dünyada bir ilk olarak nitelendirilen Tanı’nın markası olan Paro, pazarlama sistemine farklı bir uygulama çözümü sunuyor. Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri A.Ş. ve Paro, 7 Ocak tarihinde düzenlenen bir toplantıyla basına tanıtıldı.
Toplantıda açılış konuşmasını yapan Koç Bilgi Grubu Başkanı Ali Y. Koç, kredi kartlarının alışverişte yarattığı devrimin şimdi pazarlama alanında Paro ile gerçekleştiğini söyledi ve sözlerine şöyle devam etti: “Bugün bir ilke soyunuyoruz. Yaptığımız, gelişen teknoloji sayesinde pazarlamayı otomatik hale getirmek ve değişen iş yapma kültüründe, müşterinin patron olduğu dünyada, kazan/kazan prensibi ile yapıcı rekabeti hayata geçirmek. Günümüzde müşteri tatminine odaklanmak yeterli değil. Bunu daha ileriye taşıyarak, müşteri beklentilerini kat kat aşmamız gerekiyor.”
Teknolojinin hızlı gelişiminin hayat koşullarına olan etkilerine değinen Ali Koç, Koç Bilgi Grubu olarak, Türkiye’yi e-yaşama taşımayı, tüketiciye yakın işlere odaklanmayı ve bu süreçte bilgi toplumunun ihtiyaç duyacağı mal ve hizmetleri üretmeyi amaçladıklarını belirtti. Paro ile bu amaçları doğrultusunda bir adım daha attıklarını ifade eden Koç, “Koç Bilgi Grubu’nun en genç şirketi Tanı tarafından geliştirilen Paro sistemi, pazarlama stratejilerine yön verecek bir ilk olacak. Paro, tüketicilerle, üretim ve perakende sektöründeki şirketleri aynı ortamda buluşturup alışveriş biçimlerini farklılaştırarak dünyaya örnek teşkil edecek bir sistem” dedi. Paro iş modeli ve teknolojik altyapısını geliştirme sürecinde Koç.Net, KoçSistem, Beko, Migros ve Koçbank’la çalıştıklarını belirten Koç, sistemin üretici, perakendeci ve bankaların tek tek sahip olduğu müşteri alışveriş bilgisini güvenli teknolojik bir altyapıda tüketici dahil her oyuncunun fayda sağlayacağı güvenli bir ortamda birleştirdiğini söyledi. Tüketicilere farklı iletişim kanallarından ulaşma yöntemini etkin pazarlama araçları haline getirmeyi amaçladıklarını belirten Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü Mehmet Ali Neyzi konuşmasında, tüketiciyi en iyi
tanıyan teknolojileri geliştiren, kişiye özel en yenilikçi ürün, hizmet ve avantajları, en güvenli şekilde sunan uluslararası bir şirket olma hedefiyle yola çıktıklarını söyledi. 15 milyon Dolar sermaye ile kurulan Tanı’nın toplam 55 milyon Dolar’ı bulacak yatırımı ile dünyada bir ilke imza attığını belirten Mehmet Ali Neyzi sözlerine şöyle devam etti: “Bütün şirketler artık çok iyi biliyorlar ki, müşteri kazanmak, müşteriyi elde tutmak ve memnun etmek için, sıfır hatalı ürünler sunmak, en iyi hizmeti vermek, hatta güçlü markalara sahip olmak yeterli değil. Müşterilerimiz hakkında daha fazla bilgiye sahip olmak, veriyi bilgiye dönüştürmek, bilgiyi ise yaratıcı pazarlama ile müşteriye değer yaratacak, rakiplerden farklılaştıracak ürün ve hizmetlere yönlendirerek müşteriye doğru yerde ve zamanda ulaştırmak; günümüz yeni ekonomik düzeninde başarının kuralıdır. Paro ürün ve hizmetlerin en doğru hedef kitleye ulaştırılmasını, müşteri memnuniyeti ve sadakati yaratılmasını sağlayan bir sistemdir. Bu sistemde hedefimiz tüketiciyi tanıyarak, ona ihtiyaçları, alışkanlıkları ve yaşam tarzı doğrultusunda çözümler sunmaktır.” Paro’nun fikir babası olan Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri A.Ş. kurucularından ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Engin Oytaç, Paro uygulamasının nasıl şekillendiğini anlattı. Paro’nun çalışma sistemini anlatan Engin Oytaç şunları söyledi:
“Ayşe Hanım, kartları ile Paro’ya üye olur. Bunun için mevcut kredi ya da ATM kartı numaralarını vermesi yeterlidir. Bir bebek giyim firması, bebeği olan annelere özel indirim kampanyası yapmak istediğinde, Paro üyesi bir satış noktasında, bebek bezi alan Ayşe Hanım’a ParaPOD’lar aracılığıyla bu kampanyayı duyurur. Ayşe Hanım’ın kampanyadan yararlanmak istemesi durumunda, tek yapması gereken, giyim mağazasına giderek kendisini Paro üyesi mevcut kredi kartlarından birisiyle sisteme tanıtmaktır. İndirim, kasa cihazları ile bütünleşik çalışan POS cihazları aracılığıyla anında gerçekleşecektir. Böylece Paro, Ayşe Hanım’a ihtiyaçları doğrultusunda alışveriş avantajı sağlamış, giyim mağazası da kampanyasını doğru kişilere ulaştırmış olacaktır.”
Oytaç, sistemin etkin çalışmasının üye işyerinin belirli bir yaygınlığa erişmesiyle mümkün olacağını ifade ederek, hedeflerinin önümüzdeki aylarda sisteme üye işyerleriyle etkin
kampanyalar yaparak, hızla artan oranda, üyelere sistemin faydalarını sunmak olduğunu belirtti.

Paro nasıl işliyor?
Paro, alışveriş eğilimlerini analiz eden teknolojisi ile kişilerin yaşam tarzına göre belirlenmiş kampanya, indirim ve promosyonları alışveriş anında sunuyor. Tüketicinin kampanyalardan faydalanması için kullanmakta olduğu kredi kartı ve benzeri kartlarla sisteme üye olmaları gerekiyor. Üyelik şu anda Paro standlarının bulunduğu satış noktalarında gerçekleştiriliyor.

Paro sisteminde tüketiciyle ilişki, ParoPOD ekranları ve kupon üzerinde kuruluyor. Tüketiciyi kasada üye kartlarından anında tanıyan sistem, tüm kampanya, indirim ve promosyonları satış noktalarında kurulu ParoPOD ekranından duyuruyor. Aynı anda tüketiciye ait bilgiler ile satın aldığı ürün bilgileri ParoPOD’lar aracılığı ile sistemin merkezine aktarılıyor. Paro veri ambarında toplanan bilgilerin analiz edilmesiyle oluşturulmuş kişiye özel kazanç fırsatları, ParoPOD ekranına yansıyor, tüketici kampanya, indirim ve promosyon gibi fırsatlara alışveriş anında sahip oluyor.
Şirketlere, hiçbir müşteri ilişkileri yatırımı yapmadan müşterilerini daha yakından tanıma imkanı veren Paro sistemi ile pazarlama faaliyetleri daha etkin ve düşük maliyetlerle gerçekleşiyor. Paro, şirketlere müşteri ilişkileri yönetimi projelerini hayata geçirmeleri için pazarlamada alternatif bir ortam oluşturuyor. Sisteme üye şirketlerin Paro üzerinden düzenleyecekleri kampanyalarda tüketicilere indirim, bedava ürün, kupon ve puan
benzeri promosyonlar çeşitli seçeneklerde veriliyor. Promosyonlar, tüketicinin yaptığı harcama bedeli üzerinden belli adede ulaşıldığında ürün kategorisine göre belli bir ürün, ürün grubu ya da marka satın almasına göre uygulanabiliyor. Paro üyesi işyeri, başka işyerleri ile ortak kampanyalar da gerçekleştirebiliyor. İşyeri, kasa ile bütünleşik çalışan ParoPOD cihazları üzerinde yayınlanacak duyurulardan da belli bir oranda gelir sağlayabiliyor.
Kampanya, indirim ve promosyon uygulaması sayesinde perakende satış noktalarının tüketiciler tarafından en çok tercih edilen alışveriş noktaları haline gelmesi, bu doğrultuda alışveriş eğilimlerine göre sunulan bu kampanyaların bir taraftan müşteri memnuniyeti yaratırken öte yandan müşteri sadakatini güçlendirmesi hedefleniyor.
Patent koruması altında olan Paro sisteminde, şirket ve tüketici bilgilerinin paylaşılmaması garanti altına alınıyor. Şirketler bilgilerini güvenli bir ortamda sayısal küme olarak arzu ettikleri üye şirketlerle paylaşabiliyorlar.

Sistem çalışmaya başladı
İki yıllık bir sürede tamamlanan Paro teknolojisi, Koç Holding şirketlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerindeki birikimi ve sinerjisiyle gerçekleştirildi. İş modeli ve teknolojisi tamamen Türkiye’de geliştirilen sistemde teknik altyapı KoçSistem ve Koç.Net tarafından kuruldu. ParoPOD’lar ise Beko tarafından üretildi. IBM ve NCR’nin yazar kasa bütünleşmesini sağladığı Paro sisteminin tüm uygulama süreçleri Migros mağazalarında gerçekleştirildi.
İstanbul’da 21 MM ve MMM Migroslar’da başlayan uygulama, 2003’ün ilk çeyreğinde büyük şehirlerden başlamak üzere tüketimin yoğun olduğu illerde devam edecek.
Yakın gelecekte farklı satış noktalarına ulaşması planlanan Paro’nun, 2003 yılında Türkiye çapında üye işyerlerinde kurulacak 15 bin ParoPOD sayısına ulaşması hedefleniyor.

Mehmet Ali Neyzi
Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürü
1959 doğumlu olan Mehmet Ali Neyzi, Alman Lisesi ve Robert Kolej eğitiminden sonra, 1980 yılında Princeton Üniversitesi Elektrik Mühendisliği ve Bilgisayar Bölümü’nden mezun oldu. Aynı yıl Koç Holding Stratejik Planlama Bölümü’nde yetiştirme elemanı olarak işe başlayan Neyzi, kariyerine Mako Şirketi’nde sistem analisti olarak devam etti. Neyzi 1983-1998 yılları arasında Arçelik’te önce Malzeme, sonra Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yaptı.
Harvard Business School’da 1997 yılında Stratejik Pazarlama Eğitimi Programı’na devam eden Neyzi, 1998 yılında Ram Dış Ticaret A.Ş. Genel Müdürü oldu. Neyzi, 2002 yılı Temmuz ayından bu yana Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri A.Ş. Genel Müdürlüğü görevini yürütüyor.
Türk-Irak İş Konseyi Başkanı, Türk-Avrasya İş Konseyi ve Türk-Yunan İş Konseyi üyesi olan Mehmet Ali Neyzi, evli ve üç çocuk babası.

Engin Oytaç
Kurucu-Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı
1972 doğumlu olan Engin Oytaç, Washington Üniversitesi Ekonomi ve Enformasyon Sistemleri Bölümü’nden 1994 yılında mezun oldu. 1994-1995 yıllarında Data I/O Corporation’da (Redmond, WA) satış temsilcisi olarak görev yapan Oytaç, 1995-1997 yılları arasında Meta, Inc.’de (Seattle, WA) pazar analisti olarak kariyerine devam etti. 1997 yılında Aris Corporation’da (Bellevue, WA) uygulama geliştiricisi olarak göreve başlayan Oytaç, bu şirkette 1997-1999 yılları arasında ürün yöneticiliği görevini sürdürdü.
2000 yılından itibaren Koç Holding’de Paro Proje Yöneticisi olarak çalışan Oytaç, 2002 yılı Temmuz ayından beri Tanı Pazarlama ve İletişim Hizmetleri A.Ş.’de Genel Müdür Yardımcısı olarak görevini sürdürmektedir