Ericsson Dünya Başkanı Kurt Hellström Türkiye’deydi

Ericsson Dünya Başkanı Kurt Hellström, ilk defa gerçekleştirdiği Türkiye ziyaretinde 15 Ocak 2003, Çarşamba günü basın mensuplarıyla buluştu.

HELLSTROM basın toplantısında, Türkiye pazarının önemine değinerek, Türkiye’nin telekomünikasyon ve alt sektörlerinden mobil Internet alanında kısa zamanda aldığı yolun altını çizdi.
Ericsson Dünya Başkanı Kurt Hellström, hakkında çok şey duyduğu Türkiye pazarını yakından görmek üzere ülkemize geldi. Faaliyetlerine 1890’lı yıllarda başlayan Ericsson Türkiye’nin bugün tüm dünyada başarı kazanan birçok projeye imza atması, Türkiye’yi Ericsson içinde önemli bir konuma getirdi.
Kurt Hellström, Türkiye pazarının, hızla büyüyen mobil penetrasyonu, genç nüfusu, yeni teknolojiye ve mobil servislere kolayca uyum sağlamasının özellikle telekom alanındaki yabancı yatırımcılar için avantaj ve fırsatlar sunduğunu dile getirdi.
Ericsson Dünya Başkanı Kurt Hellström, Ericsson olarak Türkiye toplam mobil iletişim pazarında %70’lik bir pazar payına sahip olduklarını söyledi. Hellström Ericsson’un pazardaki lider konumunu, Türkiye’de başarıyla hayata geçirilen 2.5K ile güçlendirdiklerini belirtti. Kurt Hellström, Ericsson Mobility World’de başarılı 2.5K uygulama örneklerinin geliştirildiğini, Türkiye’nin bu alandaki potansiyeline inandıklarını ve bunun da 3K’ye geçişi kolaylaştıracağını sözlerine ekledi.

Tanıtım için yeni bir mecra: Mobil reklamcılık

“Mobil Internet’in buluşma noktası” sloganıyla çalışmalarını sürdüren Ericsson Mobility World, yeni iş dinamiklerinin ve iş modellerinin oluşturulmasını sağlamak; farklı sektörleri mobil dünyaya taşımak amacıyla yeni girişimler başlatıyor. Bu girişimlerden ilki, 13 Kasım 2002 tarihinde reklamcılık dünyasını ve mobil dünyayı bir araya getiren bir toplantı ve bu toplantı sonrasında gönüllü katılımlarla oluşan ve “Mobiliz” adını alan Mobil Reklamcılık İnisiyatifi ile gerçekleşti.
Ericsson Mobility World’de gerçekleşen Mobiliz toplantılarında, reklam ajansları, medya planlama şirketleri, etkileşimli tanıtım ajansları ve mobil pazarlama şirketlerinin temsilcileri, mobil cihazların pazarlama iletişiminde alternatif bir reklam mecrası olarak kullanılmasını tartışıyor.
Mobiliz’in amacı, mobil servislerin kullanılacağı mobil pazarlama kanalının; bu değer zincirindeki tüm oyunculara katma değerler kazandıran bir reklam mecrası olarak algılanmasını sağlamak ve bu alanda iş modellerinin yaratılmasına destek vermek. Bilgi alışverişinin sağlanması amacıyla ortak iletişim platformu olarak bir de Web sitesi kurulacak olan “Mobiliz”, Türkiye’de mobil reklam mecrasının doğru değerlendirilmesi, standartların oluşturulması ve bu mecranın gelişmesi için çalışmalarını sürdürmeyi ve bu toplantıları daha da kapsamlı hale getirmeyi hedefliyor.
Liderliğini Ericsson Mobility World’un yürüttüğü Mobiliz Mobil Reklamcılık İnisiyatifi çekirdek takımının şu anki üyeleri: LeoBurnett, OgilvyOne, LoopAgency ve MassNet İnteraktif ajansları ile bir mobil pazarlama şirketi olan 121 Metre. Mobiliz Mobil Reklamcılık İnisiyatifi çekirdek takımı üyelerinin sayısının artması, çalışmanın bir diğer hedefi.

Kurt Hellström
Kurt Hellström, Telefonaktiebolaget LM Ericsson’un Dünya Başkanı’dır. Ericsson’a 1984 yılında katılan Kurt Hellström, özellikle satış ve pazarlama alanı olmak üzere mobil iletişim alanında birçok üst düzey görev yürütmüştür.
1989 ve 1990 yıllarında Radyo Sistemleri İsveç AB’nin başında bulunan Hellström, 1990-1998 yılları arasında Ericsson Radyo İletişimi Bölümü yöneticiliği ile birlikte Ericsson Radyo Sistemleri AB’nin başkanlığını yaptı.
Kurt Hellström, 1999 yılında Başkan Yardımcılığı görevine atandı. Hong Kong’daki Ericsson Asya Pasifik Limited şirketinin başkanı oldu.
Hellström, 7 Haziran 1999’da Telefonaktiebolaget LM Ericsson’un Dünya Başkanlığı görevine atandı.
İsveç’in Amsele kentinde, 1943 yılında dünyaya gelen Kurt Hellström, Stockholm’deki Kraliyet Teknoloji Enstitüsü’nde Fen Bilimleri; Stockholm Ekonomi Okulu’nda İş İdaresi alanında yüksek lisans yaptı.