İş dünyası için iki yeni iletişim kanalı: Etkileşimli kanallar ve iş televizyonu

Digiturk’ün iş dünyası için özel olarak hazırladığı “Business TV” ve hem kişisel hem de kurumsal olarak kullanılabilen etkileşimli TV kanallarının bizlere sunduğu avantajların detaylarını, Kurumsal Satışlar Satış ve Pazarlama Yetkilisi Murat Orkun ile görüştük.

DIGITURK yayınları arasında bulunan çok farklı amaçlara yönelik etkileşimli kanalları kısaca tanıtan Orkun, sayısal platform üzerinden sağlanabilecek avantajları, üyeleri açısından değil, üyelerine tanıtım yapma amacında olan şirketler açısından anlattı. Digiturk üzerinde hedef kitle ayrımının ilgi alanlarına göre kolaylıkla yapılabilmesi üzerinde duran Murat Orkun, ayrıca özellikle organizasyon yapısı bölgelere dağılmış şirketlere maliyet avantajı getiren Business TV çözümlerini farklı örneklerle aktardı.

Digiturk içinde bulunan etkileşimli kanallar
“Digiturk’te, üyelerimizin günlük hayatlarında kullanımına ihtiyaç duyabilecekleri bilgilerin, hizmetlerin ve servislerin verildiği birbirinden farklı etkileşimli kanallar bulunmaktadır; örneğin, üyelerimiz evde televizyonları aracılığıyla 505 numaralı Digibilgi kanalı sayesinde Digiturk ile ilgili en son haberlere ulaşabilmekte; 510 numaralı Pamukbank ve 515 numaralı Yapı Kredi kanalları sayesinde bankacılık işlemlerini gerçekleştirmekte; 521 numaralı Digiposta kanalı sayesinde GSM telefonlara, bilgisayarlara ve diğer Digiturk üyelerine mesaj atıp alabilmekte; 532 numaralı Kanal 532 sayesinde Hazırkart numarasına sahip bütün GSM telefonlara günün 24 saati kontör yükleyebilmekte, belirli abonelik hizmetlerini alabilmekte ve Turkcell’in ürün ve hizmetleriyle ilgili bilgilere ulaşabilmekte; 540 numaralı TV Haber kanalı sayesinde ekonomi, politika vb. son dakika haberlerine ulaşabilmekte; 545 numaralı TV Hava Durumu kanalı sayesinde Türkiye’de 81 ilin, dünyada 100 merkezin 5 günlük hava durumunu öğrenebilmekte; 547 numaralı TV Futbol kanalı sayesinde futbol ile ilgili haberleri öğrenebilmekte; 550 numaralı Digialışveriş kanalı sayesinde koltuklarından kalkmadan kolay ve hesaplı alışverişin keyfini çıkarmakta, küçük ev aletlerinden kitaba, televizyondan formaya, DVD’den GSM telefona kadar birçok ihtiyaçlarını yine bu kanal aracılığı ile satın alabilmekte; 555 numaralı TV Üyelik kanalı üzerinden paket, servis, maç satın alabilmekte veya faturasını görüntüleyebilmekte; 562 numaralı Dokuz Taş, 563 numaralı Sıralama, 564 numaralı Magma Zone, 572 numaralı Tavla, 573 numaralı Bowling, 574 numaralı Arı Kovanı kanallarımız sayesinde hem yarışıp hem eğlenebilmekte; 561 numaralı Neşeli Fıçılar, 575 numaralı Adam Asmaca, 577 numaralı TV Gool, 580 numaralı AH 1 Zengin Olsam ve 585 numaralı Milyarder Taraftar kanallarımız sayesinde hem yarışıp, eğlenirken hem de para ve çeşitli ödüller kazanabilmektedirler. Tabii ki üyelerimizi bunca kanal numarasını ezberlemekten kurtaran ve bütün etkileşimli kanallara erişimi sağlayan 500 numaralı Digiaktif kanalımızı da unutmamak gerekir.”

Bu kanallardan üyeleriniz yararlanırken, bir bakıma şirketlerin de sizin müşterilerinize alternatif yeni bir kanaldan ulaşmalarını sağlıyorsunuz. Şirketler için gerçekleştirebileceğiniz uygulamalardan bahseder misiniz?
“Digiturk olarak şirketlere de birçok imkan sağlamaktayız; özellikle içeriğe bağlı etkileşimli tanıtımlarımız sayesinde firmaları hedef tüketici kitlesine direkt olarak ulaştırabilmekte ve ilgili mesajı, ilgili tüketiciye iletebilmesini sağlamaktayız. Örneğin, siz firma olarak sadece ev hanımlarını ilgilendiren bir ürüne sahipseniz, bunun tanıtımını sadece sizin belirleyeceğiniz belirli bazı sabah kuşağı veya kadın programları üzerinde gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca gene sadece bu programlar üzerinde anketler çıkarabilir ve sadece ilgilendiğiniz hedef kitlenin görüşünü alabilir veya ürününüzle ilgili talep toplayabilir, hatta ve hatta satışını gerçekleştirebilirsiniz. Bütün bu etkileşimli uygulamalara erişim ise, üyemizin seyretmekte olduğu kanalın köşesine konulan küçük bir ‘OK’ butonu sayesinde olmaktadır.
Bununla beraber firmalar ürün ve hizmetlerini tanıtıp, aynı zamanda satış gerçekleştirebilecekleri, talep toplayabilecekleri veya anket yapabilecekleri haftanın 7 gün 24 saati ulaşılabilen bir etkileşimli kanalı da kendileri için açabilirler. Örneğin Pamukbank’ın 510 numaralı, Yapı Kredi’nin 515 numaralı, Yapı Kredi Worldcard’ın 530 numaralı kanalı ve Turkcell’in 532 numaralı kanalları bu amaca yönelik olarak açılmış kanallardır.
Firmalar eğer arzu ederlerse aynı zamanda mevcut etkileşimli kanalların içine de girebilirler, örneğin 550 numaralı Digialışveriş kanalı içinde ürünlerini satabilir veya kendilerine özel bir reyon açabilirler.
Ayrıca firmalar mevcut olan herhangi bir kanala sponsor da olabilirler; örneğin sadece çocuklara yönelik bir ürüne sahipseniz, çocuklarımızın oldukça fazla tercih ettiği oyun kanallarımızdan herhangi birine sponsor olabilir; hatta oyunun kahramanlarından herhangi birini, eğer varsa kendi maskotunuz olarak gösterebilirsiniz.
Sonuç olarak bu ve buna benzer daha birçok etkileşimli uygulamamız sayesinde firmalar için hedef kitleye ulaşmada yepyeni ve heyecan dolu bir hareket alanı sağlamış bulunuyoruz.”

Şirketlere özel bir çözüm: “Business TV” yayınları
“Kurumlara vermekte olduğumuz bir hizmet olan Business TV’yi ise (BTV) kısaca, şirketlere özel olarak tahsis edilen şifreli, üzerinden etkileşimli olarak eğitim verilebilen ve kapalı devre olarak yayın yapılan bir televizyon kanalı olarak tanımlayabiliriz. Bu uygulamada amaç; şirketlerin istediği anda, ulaşmak istediği bütün noktalara çok hızlı bir şekilde ulaşabilmesini sağlamaktır. BTV sayesinde şirketler Türkiye veya Digiturk’ün yayın kapsamında bulunan diğer ülkelerde dağınık olarak konumlanmış bölge ofislerine, bayilerine, servislerine, çalışanlarına veya belirleyecekleri diğer noktalara rahatlıkla ulaşabilir ve böylelikle kusursuz bir kurumsal iç iletişim ortamı sağlar. Böylece tek bir noktadan ve standart olarak şirketin vizyon, misyon ve hedefleri paylaşılabilir, pahalı eğitimler kurum geneline verilebilir, başarılı ya da kritik projeler aynı anda kurumun tamamına duyurulabilir, ürün tanıtımı ve duyurular yapılabilir. Tüm bunlar kurumun kendisine ait özel televizyonu aracılığıyla yapılabilir.”
Firmalar BTV’yi tercih ederken öncelikle nelere dikkat ediyorlar?
“Firmalar için öncelikli olan yaptıkları eğitimin, duyurunun veya iletmek istedikleri mesajın kurumun genelindeki her noktaya standart bir şekilde ulaşması ve bunu da mümkün olan en az maliyetle gerçekleştirmek; biz Digiturk olarak öncelikle bunu sağlıyoruz, hatta bununla da yetinmeyip firmanın yayını üzerinden etkileşimli ortamda bu noktalara çeşitli sorular sorabilmekte, böylelikle aynı zamanda verilen eğitimin veya mesajın net olarak anlaşılıp anlaşılamadığını da ölçebilmekteyiz. Özellikle maliyetlerin çok yüksek oranlarda azaltılıyor olması, firmaların seçmeleri için en önemli etkenlerin başında geliyor.”

Uluslararası firmaların verdiği eğitimleri veya konferansları da yayınlama olanağınız var mı?
“Tabii, zaman zaman bu şekilde çalışmalar da yapıyoruz. Son olarak Management Center Türkiye için John Kotter’ın bir konferansını, 86 ülke ile aynı anda Amerika Boston’dan canlı olarak yayınladık. Böylece Türkiye’de bulunan yöneticilerimizin John Kotter’ın deneyimlerini paylaşmasını sağladık. Bu tarz eğitim ve konferans projelerine de Digiturk olarak her zaman için tam destek veriyoruz.”

Bu uygulamayı Türkiye’de kullanmakta olan firmalardan örnekler
“Tofaş ve Opet, Business TV yayını sayesinde düzenli olarak televizyon üzerinden Türkiye çapında dağınık olarak konumlanmış olan ana bayilerine ve benzin istasyonlarına ulaşmaktalar. Tofaş, şu an için haftada bir, Opet ise 15 günde bir bu yayınları gerçekleştirmekte. Hem Tofaş hem de Opet bu yayınlar sayesinde başta eğitim olmak üzere, çeşitli mesajlarını bayi teşkilatlarına iletiyor. Özellikle düzenli eğitim ihtiyacı olan servis ve istasyon çalışanları için bu yayınlar son derece yararlı olmakta.”

Dünyadan örnekler
“Standard Bank Of South Africa’nın 1998 yılında 4.705 çalışanı bu yöntemle eğitim gördü ve kişi başına eğitim maliyetini 118 Dolar’dan 2,8 Dolar’a düşürdü; American Express 190 bölge ofisine 1996’dan beri eğitimleri bu yöntemle vermekte; AT&T 1993’ten beri değişik ülkelerdeki 285 adet sınıfta bu yöntemi kullanıyor; JC Penney ise, bugüne kadar ABD çapında 900 mağazasında kurulu bu sistemle 249.000 çalışanını eğitmiş durumda.”

BTV’de yayına başlamak için...
“Bunun için konuyla ilgilenen firmaların 0 212 473 73 73 numaralı Digiturk Müşteri Hizmetleri’ni arayarak, konuyla ilgili bilgi almak istediğini bildirmesi yeterlidir; daha sonra konuyla ilgili olarak Digiturk’ten yetkili arkadaşlar kendileriyle temasa geçecektir.”