Demet Zübeyiroğlu

Büdütör

Şiddetli pazarlama eğitimi almış, yaratıcı, medyadan anlayan mühendisler aranıyor! Yöneticilik tecrübesi tercih sebebidir...

Beynimde uçuşan bulutlar bugünlerde öylesi farklı başlıklardalar ki, onları tek bir çatının altında toplamak ve tek bir sayfada bir portre oluşturmak gerçekten zor. Haydi! Bu yapbozun parçalarını birlikte bir araya getirmeye çalışalım.

Bulut
Madem ki bulut dedik, bulutlardan başlayalım o zaman. Son 2-3 yılın en çok konuşulan telekom/bilişim/ürün/hizmet bütünlerinden biri. Her sektörel medyada yılda 2 ya da 3 kez dosya konusu olan, sektörel olmayanında da çeşitli şekil ve frekanslarda yerini alan Bulut kavramı; nasıl yıllar önce ve dahi şimdi İnternet "İşimizi İnternet'e nasıl taşırız?" sorusuyla karşı karşıya idiyse, şimdi bu soruyla güzel-çirkin yanıtlarla yüzleşmekte. Hayat buluta taşınıyor, bulutların üzerinde yaşanıyor ;) Böyle söyleyince ne de güzel geliyor kulağa. Ve şu anda bu mutlu pembe dünya yeni kurulmakta olduğundan aslında hala içinde birçok fırsat barındırmaya da devam ediyor.
Bugünlerde yıllardır vakit ayırmak denen, benim için "imkansız görev"i yerine getirip, genetiğim bir yana eğitimini almaya başladığım Girişimcilik Eğitimleri'nde bir hocamızın söylediği gibi, hayal etmekle başlayabilirsiniz. Sizce başka hangi hizmet buluta taşınabilir? Google'ın henüz icat etmediği, IBM kadar yatırım gücüne sahip olmanızı gerektirmeyen hangi hizmet bulutta olsa güzel olur? Paylaşın lütfen. Kimbilir, belki de hayalleriniz zaten bir başkasının da hayali olmuştur ve gerçeklenmiştir ya da gerçekleşmesinin yolunu birlikte bulabiliriz...

E-ticaret
Bu daha da eski bir başlık. Günümüz teknoloji başlıkları arasında, yaş anlamında kedi-köpek yaşı hesabı yapılıyor artık biliyorsunuz. E-ticaret çok yaşlı bir konu ;)) 2-3 yaşından ta 10 yaşına, yani teknoloji yaşına göre 20'li yaşlardan 70'li yaşlara kadar site var... Kimler geldi kimler geçti? Kimler çıktı, kimler battı bu sektörde de. Ama en kötüsü de konuşula konuşula eskidi, adı duyulunca herkesin "Allah Allah" nidalarıyla atlamadığı bir konu haline geldi. Batmış örneklerin neden battığı da tam anlamıyla bir otopsiye girmediğinden, hem yatırımcı hem de girişimci için yoğurtsa bile üfleyip de tadına baksak durumu aktif. Halbuki Türkiye'de gerçekten e-ticaret konusunda da henüz alacak çok yol var. 60 bin sitenin %80'i ayda 1000 TL'den fazla ciro yapmıyorsa eğer gerçekten, ki bir dış kaynaktan aldığım bilgidir, bu sektör fırsatları barındırıyor demektir hala. Henüz e-ticarete çıkmamış ürün ve hizmet gruplarıyla, süreçte farklılaşma yaratmakla, bir ürün ya da hizmeti bir başka yenilikçi ürün veya hizmetle değiştirmekle yaratılabilecek fırsatları bir düşünün. Bugünü hayal etme günü ilan ettim. Haydi siz de hayal edin. Hayallerinizi paylaşın. Üzerine konuşalım, tartışalım.

Pazarlama - Medya - Ssyl Mdy (Nam-ı diğer Sosyal Medya) - Yazılım Geliştiriciler
Yine almakta olduğumuz sıkıştırılmış ders programında birçok noktanın yanında bir nokta var ki gözüme batan; bodoslama mükemmel birşey yaratacağım diye girizgah yapmamak gerekliliği girişimcilikte. Yüzde 95 kadın yoğun bir ortam olduğu için sınıfın yarısı "Ama amaaa" demeye başladı, o ana kadar herşeyi onaylarken ve örnekler sıralarken gerçek hayattan. Evet bu genetik bir sorunumuz bizim: Mükemmeliyetçilik. Eminim yüzde elliden de fazladır içimizdeki oran.
Küçük de olsa bir nedeni de budur Telepati'nin sayısallaşma macerasında yıllardır çektiğim acıların ;) Ama en önemli nedeni; ara başlıkta saymış olduğum, hatta saymadıklarımın da olduğu, bu sektörde yer alan yeni oyuncu gruplarının gitarın bambaşka telleri olması ve birlikte uyum içinde hareket edemediklerinde iğrenç sesler çıkması. Bunların arasında katalizör görevini üstlenecek ve doğru zamanda, doğru basınçla, doğru tellere basacak bir virtüöz yani yöneticinin bulunmaması. Amma da yaptın demeyin. Elbette büyük çaplı ve özellikle de bu işin bir yerde yaratıcısı konumundaki firmalarımızda gerçeklenmiş çok başarılı projeler var. Peki bu örnekler el-ayak parmaklarını geçmekte mi? Hayır!
Hem İnternet dünyası, özelinde bulut ve e-ticaret gibi iş modellerinde bu yukarıda saydığım grupların oluşturduğu ekipler her boyda işletme için gerekli.
Ülkenin dört bir yanında sayısallaşma anlamında güzel melodilerin etrafa yayılabilmesi için çözüm ana başlığımda gizli: Şiddetli pazarlama eğitimi almış, yaratıcı, medyadan anlayan mühendisler aranıyor! Yöneticilik tecrübesi tercih sebebidir...