Değişim yolundaki yeni yol arkadaşınız: Matives

 

Farklılaşmanın yolunun uzmanlaşmadan geçtiğini düşünerek yola çıkan Matives, müşterilerinin ihtiyaçlarını farklılaşmış avantajlara dönüştürüyor.
Telepati Dergisi olarak, Matives Kurucu Ortakları M. Serhad Öktem ve Ayşen Tuna ile yapmış olduğumuz görüşme kapsamında; Matives’in sektörde yaratmayı amaçladığı yenilikler hakkında bilgiler aldık.

Bilişim ve haberleşme sektöründe pazarlama ve etkinliklerinde ülkemizdeki durumu değerlendirebilir misiniz?
Bildiğiniz gibi bilişim ve telekom sektöründe ağırlık yabancı şirketlerde. Yabancı şirketlerin pazarlama stratejilerindeki en belirgin özellik ise küresel pazarda yapılan tasarımların, etkinliklerin kısacası pazarlama kurgusunun birebir aynı tarzda Türkiye’de uygulanıyor olması. Söz konusu firmaların kendi ülke dinamiklerine göre hazırlanan pazarlama stratejilerini Türkiye pazarına hitap edecek şekilde uyarlamadan aktarmaları en büyük problemlerden biri bizce.
Yabancı şirketlerin Türkiye'deki stratejilerini ve hedef kitlelerini analiz ederek bölgesel pazarlama stratejileri çıkartmalarının olumlu sonuçlar doğuracağı inancındayız.
Yerel ve Büyük firmalar bu işi iyi yapabildikleri için yabancı pazarlarda da hak edilir bir yer kazanmaktadırlar. Daha küçük ölçekli firmalarında aynı stratejileri takip ederek ve çok büyük bütçeler harcamadan pazardan pay elde etmeleri ve güç oluşturmaları aslında hiçte zor değil. Türkiye pazarında genç, büyüme eğilimli, hızlı ve dinamik şirketlerin varlığı ve uluslararası pazarda da dikkat çekiyor.
Matives’in kuruluş amacı bizimle benzer düşünceleri paylaşan, “pazarlama faaliyetini” atıl yatırım olarak görmeyen firmalara hizmetlerini sunmak. Matives temelde iki ana konuda faaliyet gösteriyor. Etkinlik yönetimi ve Grafik Tasarım Hizmetleri. Matives, hiçbir zaman bir ‘PR ajansı’ ya da ‘Sayısal ajans’ olmayacak ve gelen talepler ile ilgili iş ortakları ile yürütecek ve iş ortaklarını da müşterisi ile aynı masaya oturtmaktan çekinmeyecektir. Biz bildiğimiz ve müdahale edebileceğimiz işlerin sözünü verebiliriz, başka profesyonellikler gerektiren işler içinse iş ortaklarımız ile birlikte yürürüz.
Bu sebeplerden dolayı eğer bir müşterimiz bizden PR hizmeti isterse, bunu onların ya da bizim seçeceğimiz 3. partilerle yapmak bizi rahatsız etmez. Bizim hedefimiz markanın pazarlama ekibinin oturduğu masada bir sandalye de bizim için ayrılması. Biz o masada oturup şirket dinamiklerine hakim olduktan sonra stratejiyi oluşturmayı doğru buluyoruz. Çalıştığımız şirketlerle uzun soluklu ilişki kurabiliyor olmamızın sebebi de bu. Pazarlama endüstrisinden birilerin “bu bizim uzmanlığımız değil.” diyebilmesi gerekir. Biz bunu söylüyoruz. Uluslararası bir firma, bir PR ajansı ile anlaşıp “zaten küçük bütçem var birde beni başkalarıyla uğraştırma etkinliği ve tasarımı da sen yap ne olacak ki” dediği nokta da sektörden birilerinin “bizim uzmanlık konumuz bu ancak iş ortaklarımla size destek olabilirim” diyebilmesi ve çalıştığı çözüm ortakları aynı masaya oturabilmesi gerekir. Aksi takdirde yurt dışında da başka ülke insanları için hazırlanmış ilanı alıp Türkçeleştirmek ya da uluslararasında yapılmış bir etkinliğin davetiyesine kadar birebir uygulamasını yaparak Türkiye de bir salona taşımakla hiçbir kurum etkinlik yönetim şirketi ve/veya grafik tasarım ajansı olamıyor. Güçlü iş ortakları, doğru işbirlikleri ve iş yapma isteği aslında işin özü bu bizim Web sitemizde etkinlik yönetimi ile ilgili şu cümle yazar, “Herkes bir etkinliği yönetebilir.
Yeter ki; biraz deneyim, biraz bakış açısı, biraz istek, biraz çevre, biraz uykusuzluğa dayanıklılık, biraz daha fazla enerji, biraz pratik düşünebilme yeteneği, biraz koordinasyon becerisi, biraz ileriyi görme, biraz toplama, biraz çıkarma, biraz ukalalık, biraz sihirbazlık, biraz müdür, biraz sekreter, biraz elektrikçi, biraz sesçi, biraz ışıkçı, biraz sabır, biraz temkin, biraz ikna kabiliyeti, biraz... biraz... biraz... olabilsin.
İyisi siz gelin etkinliklerinizi biz yönetelim.
Yıllardır yönettiğimiz gibi...”
Bu ekip işi ekibinizi hangi işe göre kurguladıysanız ve o ekibin deneyimi ne ise o kadar bir geri dönüş almak mümkün olabiliyor. Bu birazlar aslında koca bir ekip ve ne yazık ki ben bu birazları yaptıktan sonra başka işlere vakti kalabilen bir ekip bilmiyorum.

Sizce bölgede bir güç olabilmek adına Türkiye'de bilişim ve haberleşme sektöründe yapılması gereken pazarlama taktikleri ne olmalı?
Bölgede güç olmak için aslında gerekli dinamizme, enerjik yapıya ve her şeyden önemlisi genç bir sektöre sahibiz. Ancak bölgenin değil yerelin pazarlama stratejilerini benimseyerek hayata geçirmek çok önemli. Yerele yapılan doğru ve süreklilik arzeden pazarlama adımları bölgeye yayılacaktır. Önce kendimizi bir kendi insanımıza tanıtmaya ihtiyacımız var. Daha önceki deneyimlerimizden de bildiğimiz üzere son kullanıcıya gidecek bir ürünü teknoloji lisanı ile anlatmak ve bunu bu şekilde servis etmek kimseye artı bir değer kazandırmıyor. Kriptolardan vazgeçilmesi bütçenin doğru yönetilmesi ve bütçeyi yönetirken de stratejilerin hazırlanmış olması gerekiyor.

Bize Matives'den ve ekibin geçmişinden söz eder misiniz? Kuruluş amacınız nedir? Nasıl değer katmayı düşünüyorsunuz?
Matives, markaların gelişim, değişim ve dönüşüm süreçlerine bütünleşerek ihtiyaçlarını tespit eden, yaratıcı çözümleriyle katma değer sağlayan ve önceliği “çözüm” olan bir pazarlama ajansıdır.
Matives, markanızı dinleyerek özlemlerini, beklentilerini ve hedeflerini keşfeder. Konuşan tasarımlarla anlatır ve en son hedefe giderek markanızın kendisini anlatmasını ve dinlenmesini sağlar.
Bizim işimizin yarısı dinlemektir. Diğer yarısı dinlediğini yorumlamak, planlamak, projelendirmek ve doğru adımları takip ederek hayata geçirmektir.
Sizin için öyle fikirler bulur, projeler geliştirir ve hayata geçiririz ki, bu projeler için dışarıdan birilerinin destek verdiği anlaşılamayacak kadar sizden olur.
Markanızın söylediklerini farklı bakış açılarıyla ele alıp, en sıradan unsura bile değer katabilecek tasarımlarımız ancak sizin markanızla kullanılabilir.
Diğer markalar mı? Onları da dinlemekle başlayabilir her şey.
Matives, müşterilerine en uygun çözümleri sunabilmek adına çalışmalarını yürütüyor. İhtiyaçları ortadan kaldırmak adına projeler gerçekleştiriyoruz. Belirlemiş olduğumuz ekip işini tam bir uzmanlık doğrultusunda gerçekleştiriyoruz. Uzmanlık alanlarımızın dışarısındaki işler –eğer ki bizden istenirse- üçüncü parti firmalar ile çalışmaktan imtina etmiyoruz. Müşterilerimizin memnuniyetlerini en doğru, hızlı, verimli şekilde nasıl gerçekleştirebileceğimiz bizim için çok önemli. Müşterilerimizin iş süreçlerine avantaj ve değerler katmalıyız ki tercihler her zaman bize doğru aksın. Ayrıca iş süreçleri içerisinde, ortak olarak yürütülmesi gereken projeler de farklı firmalarla çalışabilme gibi olanağımız söz konusu. Bizlerin kişisel olarak yıllardır sektörde elde etmiş olduğu tecrübeler bugün müşterilerimize sunulmak üzere olgunlaşmış bulunuyor.
Biz müşterilerimize her işi yaparız yerine; belirlenmiş alanlarda en iyisini yaparız diyoruz. Birden fazla alanda yarım yamalak iş süreçleri gerçekleştirip eksi yönde ilerleme kaydetmek yerine, belirlenen alanlarda uzmanlaşarak uygun çözümlerin geliştirilmesini sağlıyoruz. Ekibimiz ile birlikte, müşterilerimizin bütün ihtiyaçlarını giderebilmek adına çalışıyoruz. Bu çalışmalarımızı yaparken de; kendi uzmanlık işlerimizi başka firmaların bilgi birikimleri ve değerleriyle de birleştirmekten, geliştirmekten çekinmiyoruz. Almış olduğumuz işi en doğru ve iyi bir şekilde sonuçlandırmak ve başarı ile taçlandırmak her zaman için öncelikli hedefimiz.