Televizyonun evrimi

Özge Okyay

Cisco uzmanları, televizyonun geleceği ve teknolojik gelişimler sayesinde geçmişten günümüze gerçekleşen evrimi, gerçekleştirilen uluslararası canlı telekonferans aracılığıyla kamuyla paylaştı.
Cisco uzmanları ve Cisco İnternet İşletmesi Çözümleri Grubu (IBSG), televizyonun hızla gelişen ve değişen teknolojilerin ışığı altında nasıl bir geleceğe sahip olduğunu, 24 Ocak Perşembe günü gerçekleştirilen uluslararası canlı telekonferans aracılığı ile uzmanlar, basın mensupları ve diğer katılımcılar ile paylaştı.
Televizyonun geleceği ve teknolojik gelişimler sayesinde geçmişten günümüze gerçekleşen evriminin konu alındığı toplantıda, televizyon deneyiminin artık çok daha etkileşimli, çok daha kişisel ve kullanıcı odaklı olacağının altını çizen Cisco İnternet İşletmesi Çözümleri Grubu, uzaktan kumandaların da tarihe karışacağını, içeriğin kullanıcının fiziksel hareketleri aracılığı ile değiştirilebileceğini belirtti. Telekonferansta ele alınan diğer konular ise şu şekilde:

Eğlence sektörünü değiştiren 3 temel etken

  • Teknolojik gelişmeler: Geniş bant, ekran ve ara yüz alanındaki gelişmeler ve yapay zekâ.
  • İş dallarındaki değişimler: İçerik patlaması ve iş modellerinde gerçekleşen değişimler.
  • Davranış değişiklikleri: Günümüzün talebi olan çok işlevsellik ve hareketli içerik tüketimi.

 

Televizyon deneyiminin dönüşümü
Cisco İnternet İşletmesi Çözümleri Grubu, kullanıcıların televizyon deneyimleri ile ilgili yaşanan dönüşümleri şu şekilde özetledi:

  • Televizyon kanalları artık istek üzerine ve kişisel tercihlere bağlı olarak kullanıcıya sunulacak. Kanal önerileri ise kullanıcının geçmişte izlediklerine ve kullandığı sosyal ağlara göre belirlenecek.
  • Kullanıcı etkileşimli bir ortam üzerinde, çoklu mekânda aynı içeriği diğer kullanıcılar ile paylaşabilecek, paylaşmak istediği kullanıcıları profillerine göre sınıflandırabilecek.
  • Televizyon, izleyiciyi takip edecek. Kullanıcı nerede, ne zaman ve hangi akıllı cihaza sahip olursa olsun; tek bir sefer ödeme yaparak istediği televizyon içeriğini izleyebilecek. Örneğin, herhangi dikey ve düz bir zeminde—banyo aynası, oturma odası duvarı vb.—televizyon izlenebilecek, e-postalar kontrol edilebilecek ve bunun gibi mobil etkinliklerde bulunulabilecek.
  • Teknolojik gelişmeler, programlara yeni duyusal etmenler ekleyecek. Örneğin izleyici, ekranda sadece ekmeği görmeyecek, o ekmeğin kokusunu bile alacak ve hatta ilerleyen zamanlarda tadını bile alabilecek. Bu duyuları da, sesi kısabildiği gibi azaltıp artırabilecek.
  • Kullanıcı, var olacak 360 derecelik kamera açısı sayesinde izlemek istediği açıyı kendisi belirleyebilecek.
  • Televizyon içeriğindeki karakterler, ekrandan gerçek hayata bir adım atıp izleyicinin hayatına girebilecek. Örneğin izleyicinin, sevdiği dizinin senaryosunun çekildiği mekândan geçtiği zaman, akıllı cihazına uyarı gelecek.
Reklamlar giderek daha da kişisel hale gelecek. Diğer bir deyişle, kullanıcının tercihlerine göre reklam içeriği belirlenecek. İçerikte yer alan herhangi bir ürüne ait detaylar—renk, beden, marka, fiyat vb.—akıllı cihazlar aracılığı ile kullanıcıya ulaşabilecek. Bu aşamadan sonra da reklam sahibine kullanıcının tercihler ile ilgili geri bildirim gönderilecek.