E-GÜVEN’den 2012 yıl değerlendirmesi

Özge Okyay

E-GÜVEN’in 2012 yıl değerlendirmesi temalı basın toplantısı 15 Ocak 2013 tarihinde Nişantaşı Kantin Cafe&Restaurant’ta gerçekleştirildi.
E-GÜVEN Genel Müdürü Can Orhun ve E-GÜVEN İş Geliştirme, Kurumsal Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Grup Müdürü Ayşegül Tüzün’ün katıldığı E-GÜVEN 2012 yıl değerlendirmesi temalı basın toplantısı 15 Ocak 2013 tarihinde Nişantaşı Kantin Cafe&Restaurant’ta gerçekleştirildi.
Elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı E-GÜVEN’in 2012 yılı değerlendirmesine göre; elektronik imzanın ülkemizde kullanılmaya başlanmasından bugüne kadar geçen 7 yıllık sürede, sadece E-GÜVEN tarafından 300 bin nitelikli elektronik sertifika üretildi. Tek başına Türkiye’deki elektronik sertifikaların önemli bir bölümünü sağlama başarısını gösteren E-GÜVEN’in sunduğu hizmetler üzerinden ise 2012 yılında 36 milyon adet doğrulama işlemi yapıldı. Elektronik ortamda yapılan işlemlerin kayıt altına alınması, elektronik verilerin üretildiği ve değiştirildiği zamanın tespit edilmesine yönelik 1 yıl içerisinde 1 milyon 200 bin adet zaman damgası atıldı.
Konuya ilişkin açıklama yapan E-GÜVEN Genel Müdürü Can Orhun, 2012 yılında yürürlüğe giren yeni Ticaret Kanunu’nun elektronik imza kullanımını önemli oranda arttıracağına dikkat çekerek, “Elektronik imza; e-devlet, e-şirket ve e-vatandaş gibi tanımların altında yatan mantığın olmazsa olmazı… Bu nedenle elektronik imzanın yaygınlaşması devletin vatandaşlara, şirketlerin de müşteri ve çalışanlarına daha iyi hizmet veriyor olması anlamına geliyor. E-GÜVEN de bu konuda üstlendiği görev uyarınca elektronik imzaların yaygınlaşması için önemli çalışmalar yapıyor. Diğer taraftan Yeni Türk Ticaret Kanunu sayesinde elektronik imza ticaret hayatının içine de vazgeçilmeyecek şekilde girmeye başladı. Bu sayede E-GÜVEN’in üretmiş olduğu elektronik ve mobil imzalar da daha geniş kitlelere ulaşarak günlük hayatımızı kolaylaştıracak hale gelecekler” dedi.

E-imza ile artan kurumsal verimlilik
Bireysel kullanıma göre kamu ve özel sektördeki kurumlar ve şirketler tarafından daha fazla tercih edilen e-imza, kurumların iç süreçlerinde kullandıkları her türlü uygulamaya kolayca bütünleştirilebiliyor.
E-güven İş Geliştirme, Kurumsal Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Grup Müdürü Ayşegül Tüzün, e-imza kullanımına ilişkin verdiği bir örnekte, Türkiye genelinde organizasyon yapısı özelinde 5-10 bin çalışanı olan bir kurumun bordrolama işleminin saatlerce-günlerce sürdüğünü hatırlattı. Bu biçimde kurumlar ve ilgili çalışanlar için külfete dönen bordrolama çalışmalarının, uygun maliyetle sunulan e-imza ile bir kaç tuşa basarak çözüleceğini ve böylece hem bütçesel hem iş gücü noktasında önemli bir verimlilik sağlanacağına dikkat çekti.
Türkiye’de elektronik imza ile korunan her türlü mal ve hizmetin yasalar gereğince sadece Türk mahkemelerinde geçerli olduğunu ve bunun uluslararası alana da yayılabilmesi için çalışmalarını sürdürdüklerinin altını çizen Orhun; “Elektronik imza, Avrupa ve Amerika kıtaları ile kıyaslandığında ülkemizde yaklaşık 8-9 sene kadar daha geç kullanılmaya başlandı. Bu durumun hem avantajları hem de dezavantajları var. Ama en önemli avantajımız ise elektronik imzayı daha önce kullanan firmaların zaman içerisinde yapmış oldukları iyileştirmeleri biz sürecin hemen başında yaptık” diyerek sözlerini noktaladı.