Turkcell’linin kafası yurt dışında da rahat

 

Turkcell yurt dışında paket seçme ve takip derdini tarihe gömdü.
Turkcell’in yeni “Akıllı Yurtdışı” dünyasıyla bundan böyle 50 ülkede, ücretsiz tek kısa mesajla yurt dışında paket seçme zorunluluğu ortadan kalkıyor. Müşteriler kullanıma göre otomatik devreye giren, kendisini müşterilerinin kullanıma göre ayarlayan “Akıllı Yurtdışı” dünyasıyla rahatça haberleşebiliyor.
Turkcell, hem kurumsal hem de bireysel müşterilerini yurt dışı seyahatleri için “Akıllı Yurtdışı Dünyası” ile tanıştırıyor. Avrupa, Amerika, Rusya, Suudi Arabistan, KKTC ve Çin’in de dahil olduğu 50 ülkede Akıllı Yurtdışı Avantaj Paketleri tek bir kısa mesaj ile otomatik olarak devreye giriyor.
Akıllı Yurtdışı Paketleri, telefona AKILLI YURTDISI yazıp 2222’ye ücretsiz kısa mesaj gönderen Turkcell’lilerin yurtdışında ilk kullanımlarında devreye giriyor. Yurt dışına çıkan Turkcell’liler kullanım yapılmamaları durumunda ise, herhangi bir ücret ödemiyor.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş: “Akıllı Yurtdışı Dünyası, haberleşmede ‘sınır’ tanımadığımızı gösteren dev bir adım.”
Selen Kocabaş, yurtdışında haberleşme özgürlüğünün önemine dikkat çekerek şunları söyledi: “Yurt dışına çıkan müşterilerimiz için daima en önemli önceliğimiz en uygun fiyatlarla haberleşmelerini sağlamak, fatura şoku yaşamalarını engellemek, her türlü ihtiyaçlarında yanlarında olarak memnuniyetlerini en üst seviyeye çıkarmak. Turkcell’lilerin kafası yurt dışında da daha rahat etsin diye başka neler yapabiliriz diye düşündük ve ortaya Akıllı Yurtdışı Dünyası çıktı. Turkcell artık müşterisinin bulunduğu ülkede geçerli tarifeyi otomatik tanımlıyor. Ayrıca, kurumsal müşterilerine kullanım miktarına göre kotasının dolması halinde yine otomatik olarak bir üst pakete geçiş ile önemli tasarruf ve rahatlık imkanı sağlıyor. Haberleşme özgürlüğünü sınırların ötesine taşıyoruz. Yurt dışına çıkan müşterilerimizin haberleşmeleri kesilmeden, işlerini bulundukları her yerden yurt dışında takip etmeye devam edecekler. Müşterilerimiz artık her yurt dışı seyahatlerinde paket seçmek mecburiyetinde kalmayacak; uygun fiyata, pratik ve rahat bir şekilde haberleşebilecek. Bu, haberleşmede ‘sınır’ tanımadığımızı gösteren dev bir adım.”

Şirketler için ‘otomatik’ avantaj
Akıllı Yurtdışı Avantaj’a üye kurumsal hat sahibi Turkcell’liler yurt dışında kullanım yaptıklarında, ilgili ürünün (konuşma, internet veya kısa mesaj) en ufak paketi otomatik olarak devreye giriyor. 19TL’lik İnternet Paketi ile 20 MB İnternet kullanım hakkı; 19TL’lik Konuşma Paketi ile 30 dakika konuşma hakkı; 9TL’lik kısa mesaj Paketi ile 15 kısa mesaj hakkı elde eden kurumsal müşteriler, bu miktarı aştıklarında bir sonraki daha büyük pakete kendiliğinden terfi ediyor, böylece kullanımlarına en uygun pakete geçmiş oluyorlar. Otomatik tanımlanan Akıllı Yurtdışı Avantaj Paketleri, paketler için mesaj atma ve aşım korkusuyla paket takip etme zahmetini ortadan kaldırıyor. Turkcell’in kurumsal müşterileri için geçerli otomatik Akıllı Yurtdışı Avantaj Paketleri’nin içerik ve fiyat bilgileri şöyle:

Kurumsal Hatlar
Akıllı Yurtdışı
Avantaj İnternet Paketi

Kurumsal Hatlar
Akıllı Yurtdışı
Avantaj Konuşma Paketi

Kurumsal Hatlar
Akıllı Yurtdışı
Kısa Mesaj Paketi

19TL - 20MB

19TL - 30DK

9TL - 15 kısa mesaj

49TL - 60MB

49TL - 90DK

15TL - 30 kısa mesaj

89TL - 120MB

89TL - 180DK

35TL - 100 kısa mesaj

139TL - 250MB

139TL - 300DK

 

219TL - 500MB

219TL - 500DK

 

Kurumsal hat sahibi Turkcell’liler, Akıllı Yurtdışı Avantaj ve Uzaklar Paketlerini 23 Ocak tarihinden itibaren kullanabiliyorlar. Şirket sahiplerinin yanı sıra, hatlarının yurt dışı kullanım özelliği şirketleri tarafından onaylanmış çalışanlar da Akıllı Yurtdışı dünyasına kendileri üye olabilecekler.

Sömestrde de yurt dışına çıkanların da kafası rahat olacak
On binlerce kişinin yurt dışına çıkma planları yaptığı sömestr tatilinde Turkcell, bireysel müşterilerini de Akıllı Yurtdışı Dünyası’na davet ediyor. Müşteriler, 2222’ye gönderdikleri ücretsiz AKILLI YURTDISI kısa mesajı ile tek seferlik kayıt sonrası 50 ülkeye yaptıkları yurtdışı seyahatlerinde ilk konuşmadan itibaren her 30 dakikası sadece 19 TL’ye konuşabiliyor, isterlerse dakikaları kısa mesaj olarak da (1dk=1kısa mesaj) kullanılabiliyor. Akıllı Yurtdışı Dünyası’nda her 20MB İnternet 19 TL. Turkcell’in bireysel müşterilerine sunduğu Akıllı Yurtdışı Tarifesi, 26 Ocak’tan itibaren geçerli olacak.

Telefonunuz yurt dışında kullanıma kapalıysa
Bireysel hattınızla yurt dışına çıktınız ve hattınızı yurt dışı kullanıma açtırmayı unuttunuz ya da bu kararı yurt dışında aldınız. Turkcell Teknoloji tarafından geliştirilen RoamActivate sistemiyle hattınızı uluslararası dolaşıma açtırabileceksiniz. Yurt dışına çıktığınızda telefonunuza gelen kısa mesaj, sizi +905327570532’den müşteri hizmetlerini ücretsiz olarak aramaya yönlendiriyor. Numarayı aradığınızda yetkilendirme gerçekleştiriliyor ve gelen kısa mesaj sizi bu kez telefonunuzu kapatıp tekrar açmanız yönünde bilgilendiriyor. Bu basit işlemin ardından telefonunuz yurt dışında kullanıma ve uluslararası aramalara açılmış oluyor. Hattınız ön ödemeli ise, desteklenen ülkelerde *111# yazıp ara tuşuna bastığınızda müşteri hizmetlerini aramadan hattınızı yurt dışı kullanıma açtırabilirsiniz.

2012, mobil haberleşmede yeni zirvelerin yılı oldu
Turkcell, üçüncü çeyrek itibarıyla 35,2 milyon müşterisinin hizmetindeki güçlü altyapısıyla 2012 yılında mobil haberleşmede yeni rekorlara imza attı.
Turkcell’lilerin İnternet kullanımları 3.Nesil (3N)’nin hayata geçtiği 2009 yılına göre yüzde 2232 arttı. Turkcell müşterileri, 2012 yılında, 107 milyar kısa mesaj ve 246 milyon çoklu ortam mesaj gönderdi.
Turkcell, 2012 yılına ilişkin mobil hizmet verilerini açıkladı. Turkcell’in 35,2 milyon müşterisinin toplam konuşma, kısa mesaj, çoklu ortam mesaj, mobil İnternet ve mobil uygulama kullanımlarına ilişkin veriler, haberleşme ve teknoloji sektörünün geçtiğimiz yıl yarattığı değişim ve dönüşümün fotoğrafı niteliği taşıyor.

2009’dan bu yana veri kullanımında %2232 artış
Turkcell’in 32 binin üzerinde baz istasyonuyla nüfusun % 99,17’sine hizmet veren altyapısı 2012 yılında GSM kullanıcılarının 107 milyar kısa mesaj, 246 milyon çoklu ortam mesaj gönderdi.
Akıllı telefonların giderek yaygınlaştığı 2012 yılında, Turkcell’lilerin mobil İnternet kullanımı,3N’nin hayata geçtiği 2009 yılına göre yüzde 2232 artış gösterdi.

2013’te 2 bin yeni istihdam
İstihdamı bir kurumsal sosyal sorumluluk meselesi olarak gören ve özellikle grup şirketlerinden Turkcell Global Bilgi ile Anadolu’da gençlere yeni iş kapıları açan Turkcell, 2012 sonu itibarıyla çalışan sayısı 13 bine ulaştı. 2013 yılında ise 2 bin kişinin Turkcell ailesinde yerini alması planlanıyor.
İnovatif yaklaşımını her alanda sergileyen Turkcell, 2012 sonu itibariyle 162’si ulusal, 29’u uluslararası olmak üzere toplam patent başvuru sayısını 191’e çıkardı. Şirketin tescilli patent sayısı ise 10 oldu.

Kampanya ve işbirlikleri ile Turkcell’lilere 60 milyon TL’yi aşkın fayda
Turkcell, 2012 yılında da abonelerinin haberleşme ihtiyaçlarını karşılamakla yetinmeyerek, kampanyalar ve işbirlikleri sayesinde maddi faydalar da sağladı. 2012 yılı boyunca gnctrkcll’in kampanyalarına toplam 2 milyon 213 bin katılım gerçekleştirildi. Kampanyalar arasında ilk sırayı eğlence alanında olanlar alırken, onu yeme-içme ve giyim izledi. Bütün bu kampanyalardan faydalanan gnctrkcll üyeleri toplam 26 milyon TL fayda elde etti.
“Turkcell’liler Yaşadı” kampanyasında ise, 15 marka ile 108 işbirliği gerçekleştirildi. Bu kampanyalar kapsamındaki 2 milyon 630 bin adet alışveriş sonucunda Turkcell aboneleri alışverişlerinde 36 milyon TL avantaj sağladı.

Bilgi paketleri ile kadınlardan çiftçilere uzanan geniş yelpaze
2012 yılında Turkcell’in ücretsiz bilgi paketlerinden 8,3 milyon kullanıcı faydalandı. En çok tercih edilen ilk üç paket sırasıyla “Hava Durumu”, “Kadın Yaşam Paketi” ve “Çiftçi Paketi” oldu.
Mobil teknolojilerin her alanda olduğu gibi finansal süreçlerde de kullanımının artış eğiliminde olduğu 2012 yılında, Turkcell tarafından başlatılan ve sisteme dahil olan üye işyerlerinden kısa mesajla kolay ve güvenli alışveriş imkanı sağlayan Mobil Ödeme sistemi 8,5 milyon işlemde kullanıldı. Tek Kullanımlık Şifre’nin kullanım sayısı 640 milyon olurken, Turkcell Mobil İmza ile 6,7 milyon imzalama işlemi gerçekleştirildi.

Eğlencenin adresi de Turkcell uygulamaları oldu
T-Market’te 2012 yılında en çok indirilen 3 uygulama Turkcell Müzik, Turkcell TV ve Turkcell Cüzdan olurken, indirilen toplam uygulama sayısı 26 milyona ulaştı.
Geçen yıl Turkcell TV ile telefondan, tablet bilgisayardan ve Web’den toplam 115 milyon dakika televizyon izlendi. En çok izlenen kanallar sırasıyla Kanal D, Star ve ATV oldu.
Aynı dönemde Turkcell Müzik’ten 30 milyon şarkı indirildi. Turkcell aboneleri en çok Göksel’den “Acıyor”, Halil Sezai’den “Sonbahar” ve Can Bonomo’dan “Love Me Back” şarkılarını cihazlarına indirerek sevdikleri şarkıları hep yanlarında taşımanın keyfini çıkardı.

Goller Cepte, 83,8 milyon kez futbolseverlere ulaştı
Futbolseverlerin favori uygulaması olan Turkcell Goller Cepte ile, 2012 yılında Turkcell’lilerin telefonlarına 83,8 milyon gol ve haber videosu gönderildi. Süper Lig’de en çok izlenen gol Bekir İrtegün’ün 2-1’lik Fenerbahçe-İstanbul Büyükşehir Belediyespor maçında attığı gol oldu. 2-1’lik Galatasaray-Fenerbahçe maçında Selçuk İnan’ın attığı gol ve 1-1’lik Galatasaray Fenerbahçe maçında Hasan Ali Kaldırım’ın golü de futbolseverler tarafından en çok izlenenler arasına girdi. 2012 yılında golleri en çok izlenen takımlar sıralaması ise Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş şeklinde gerçekleşti.
*Abone verisi 2012-3. Çeyrek itibarıyladır. Bültende geçen diğer veriler, 1 Ocak-15 Aralık 2012 dönemini kapsamaktadır.

Turkcell’lilerin yerine artık telefonları konuşuyor
Turkcell kullanıcıları, artık istedikleri zaman kendilerini arayanlara telefonlarını açmadan o an ne yapmakta olduklarını bildirebiliyor. Turkcell’in yeni Statune servisi sayesinde, 150’den fazla seçenek arasından tercih yaparak arayan kişiye standart çağrı sesi yerine “Trafikteyim”, “Toplantıdayım”, “Tatildeyim”, “Meşgulum” gibi önceden hazırlanmış orijinal mesajlar dinletebiliyor
Statune servisi ile, 150’den fazla seçenek arasından, kullanıcının o anki durumunu yansıtan “statü” mesajı telefon hattına tanımlanabiliyor. Bu sayede kullanıcı, standart çağrı sesi yerine ne yaptığını, nerede olduğunu ya da nasıl hissettiğini telefonunu açmasına gerek kalmadan karşı tarafa iletebiliyor.

6 farklı kategoride 150 statü
Statune servisi’nde, “Durum”, “Spor”, “Neredeyim?”, “Ne Yapıyorum”, “Komik” ve “Özel Günler” başlıklı altı kategori bulunuyor. Statune uygulamasını telefonuna indiren Turkcell’liler, isterlerse bu başlıkların içinden seçim yapabiliyor ya da doğrudan “Statüler” başlığının altında yer alan seçeneklerden birini tercih edebiliyorlar.

“Aradığınız kişi şu anda mangal yapıyor!”
Uygulamada yer alan “Ekstra” başlığı ise, telefona yanıt verememe gerekçesini çok daha ilgi çekici mesajlarla açıklamak isteyenler için: Bu başlık altında, “Adalardayım”, “Motosiklet Kullanıyorum”, “Kuafördeyim”, “Metrobüsteyim” ya da “Mangal Yapıyorum” gibi oldukça eğlenceli “cevapsız çağrı” gerekçeleri yer alıyor.

Statünüzün süresini siz belirliyorsunuz
Statune servisinden seçilen “statü”yü ne kadar süre boyunca dinleteceğinizi belirlemek mümkün. Seçilen mesaj “sınırsız” olarak atanabiliyor, süresi dolan “statü” ise otomatik olarak kaldırılıyor ve arayan kişiler tekrar standart çağrı sesini dinliyor. Hatta tanımlanan “statü”, istendiği an uygulamanın içinden tek bir butona basılarak kaldırılabiliyor.

“Cevapsızsa bir nedeni var” diyebilmek için…
iPhone ve Android kullanıcıları Statune’ü, STATUNE yazıp 1040’a mesaj atarak telefonuna indirebiliyor. Dileyenler uygulamayı App Store ve T-Market’ten de ücretsiz olarak indirilebiliyor. Yalnızca Turkcell’lilerin kullanabildiği uygulama, 1 hafta boyunca hiçbir ücret ödemeden denenebiliyor. 1 hafta sonrasında abonelik ücreti, haftalık 50 kuruş. Statune uygulamasından yararlananlar, Turkcell şebekesi üzerinden kullanım için ayrıca bir İnternet bağlantı ücreti ödemiyorlar.

Turkcell ve Turkcell Superonline enerjide 1 yılda 24,6 milyon TL tasarruf sağladı
Turkcell ve Turkcell Superonline altyapı ve iş süreçlerinde çevre dostu çözümleri hayata geçirerek yılda 69 milyon kWh’i aşan tasarruf sağlarken, Türkiye’nin enerji faturasında sağlanan tasarruf ise 24,6 milyon TL olarak gerçekleşti. Bu rakam 27 bin hanenin yıllık elektrik tüketimine karşılık geliyor. Turkcell’in şebekesinde çevre dostu sistemlere yaptığı yatırımı ise, toplamda 6,8 milyon TL’ye ulaştı.
Turkcell ve grup şirketlerinden Turkcell Superonline, her aşamada hayata geçirilen enerji tasarrufuna yönelik teknoloji ve uygulamalarla hem çevre korumasına hem de ülkemizin enerji faturasının azaltılmasına katkı sağlıyor. Turkcell ve Turkcell Superonline’ın uyguladıkları verimlilik ve tasarruf amaçlı çözümlerle sadece 1 yılda 24,6 milyon TL’ye denk gelen 69 milyon kWh’lik enerji tasarrufu sağlandı.
Turkcell, rüzgar türbini ve şebeke elektriğinin dönüşümlü olarak kullanılmasına olanak veren bütünleşik haberleşme üniteleri ve elektrik şebekesinin ulaşamadığı 25 noktaya kurduğu güneş ve rüzgar enerjili haberleşme ünitelerine ek olarak şebekesinde yaptığı diğer tasarruf çalışmaları sayesinde bir yılda 60,9 milyon kWh enerji tasarrufu elde etti. Böylece çevreye yaklaşık 41,290 ton daha az karbondioksit salınımı gerçekleştirilirken, enerji tasarrufu miktarı 22 bin 400 hanenin bir yıllık elektrik tüketimi seviyesinde gerçekleşti.
Tasarruf çalışmalarını altyapı ile sınırlamayan Turkcell, binalarında elektrik ve mekanik sistemlerde enerji tasarrufu çalışmalarını da sürdürdü. Bu şekilde bir yılda 925 hanenin yıllık enerji tüketimine karşılık gelen 2,5 milyon kWh enerji tasarrufu sağlandı.

Turkcell Superonline, altyapısında kullandığı gelişmiş teknolojilerle tasarruf sağlıyor
Turkcell Superonline ise, Türkiye’de evlere fiber internet hizmetini GPON teknolojisini kullanarak sunan ilk şirket olarak, bu şebeke sayesinde bir yılda yaklaşık 5,9 milyon kWh elektrik enerjisi tasarrufu elde etti. Bu teknolojinin kullanımı, cihazların ve soğutma sistemlerinin yayacağı 9 milyon kWh’lik ısı enerjisinin de engellenmesini sağladı. Ayrıca 10 Gbps yerine 100 Gbps’lik dalga boyuna geçerek de işletmede yaklaşık 299,000 kWh elektrik enerjisi tasarrufu sağlayan Turkcell Superonline, böylece toplamda 3.465 hanenin elektrik tüketimine karşılık gelen enerji tasarrufu sağladı.

Ülke ekonomisi ve müşteri memnuniyetine katkı sağlıyoruz
Turkcell Kurumsal İletişim ve İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler, şirketin enerji tasarrufu politikalarına ilişkin değerlendirmesinde, “Turkcell olarak, işimizin her aşamasında çevre dostu bir yaklaşım benimsemenin hem ülkemiz ekonomisi hem de sürdürülebilir bir dünya için öneminin bilincindeyiz. Turkcell’in çevreci sistemlere yaptığı yatırımlar 2012 yılındaki kapasite artırımı ve yeni kurduğu sahalarla birlikte yaklaşık 6,8 milyon TL’ye ulaştı. Grup şirketlerimizden Turkcell Superonline da, fiber şebekesinde uygulamaya aldığı gelişmiş teknolojik çözümlerle enerji tasarrufuna önemli katkı sağlıyor. Turkcell ve Turkcell Superonline olarak teknolojide lider konumumuzu çevre dostu bir yaklaşımdan bağımsız düşünemiyoruz. Çevre korumasına ve verimliliğe katkı sağlayan çözümlerimizle müşteri memnuniyetini her alana yayma konusunda çalışmalarımıza devam ediyoruz” diye konuştu.

E-fatura, yılda 5 bini aşkın ağacı kesilmekten kurtarıyor
Turkcell, enerji tasarrufu bilincini şirketle sınırlamayarak abonelerine de yaymayı amaçlıyor. Bu kapsamda hem kağıt tüketimini hem karbon salınımını azaltan çevre dostu bir uygulama olarak e-fatura kullanımını teşvik eden Turkcell’de çevre dostu bu seçeneği kullanan müşteri sayısı 2,4 milyona ulaştı. E-fatura kullanımı ile sadece 1 ayda 28 ton daha az kağıt kullanılarak 476 ağaç kesilmekten kurtarılıyor. Bu da, yılda 5,712 ağacın varlığının korunması anlamına geliyor.

M2M ile 2012’de daha az yakıt tüketildi
Makinelerarası haberleşme (M2M) çözümlerinin 2012 yılında daha fazla kullanılmasıyla birlikte de birçok alanda enerji tasarrufu ve ülke ekonomisine katkı sağlandı. Lojistikten tarıma, su ve elektrik sayaçlarından beyaz eşya sektörüne ve konutlara kadar kullanım alanı çok geniş olan bu teknoloji ile 2012 yılında ülke ekonomisine 1 milyar TL’den fazla fayda sağlandı. M2M Akıllı Araç çözümleri sayesinde sadece trafikteki araçların yakıt tüketiminin azalmasıyla 750 milyon TL’ye varan tasarruf rakamına ulaşıldı.

Turkcell’in enerji tasarrufu karnesi
Turkcell, şebeke elektriği ile çalışan haberleşme ünitelerinde;

  • Ürün seçiminde enerji verimi yüksek tercihlerle 11.230 sahada inverterli klima kullanımı ile yıllık 24 milyon 395 bin kWh’lik; 4.607 sahada yüksek verimli güç kaynakları kullanımı ile 4 milyon 197 bin kWh’lik;
  • 7.305 sahada pasif soğutma cihazı kullanılmasıyla yıllık 19 milyon 837 bin kWh’lik;
  • 5.230 sahada ortam sıcaklığının ayarlanmasıyla yıllık 2,56 milyon kWh’lik; güç kaynakları modül sayısı iyileştirilmesi ile yıllık 0,5 milyon kWh’lik;
  • Haberlşeme ünitelerinin enerji tüketimlerinin konuşma trafiğine bağlı dinamik olarak yönetilmesini sağlayan BTS Power Saving yöntemiyle 8 milyon kWh’lik;

olmak üzere yılda yaklaşık 59,5 milyon kWh daha az enerji tüketimi sağlıyor. Bu işlemler sonucunda yaklaşık 21 bin 885 hanenin bir yıllık enerji tüketimi kadar tasarruf sağlanıyor.
Güneş ve rüzgar enerjisinden üretilen elektrikle çalışan 25 adet haberleşme ünitesi ve 181 noktadaki haberleşme ünitesinde yer alan rüzgar türbinleri sayesinde yılda 1,4 milyon kWh enerji tasarrufu elde ediliyor. Bu da 515 hanenin bir yılda tükettiği elektrik kadar az enerji harcanmasına imkan tanıyor.
 

Yatırımcılar ve iş dünyasının liderleri ikinci iyiYatırım Zirvesi’nde buluştu 
Akbank Ticari ve KOBİ Bankacılığı’ndan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kaan Gür, Endeavor Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Say, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş ve TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Ekonomik ve Mali İşler Komisyonu Başkanı Tayfun Bayazıt'ın katılımıyla ikinci “iyiYatırım Zirvesi” gerçekleştirildi. Türkiye’deki melek yatırımcılık ekosisteminin oluşumuna ve bu çerçevede ortak bir dil konuşulmasına katkı sağlamayı amaçlayan Zirve’de melek yatırımcılık konusunda dünya çapında konferans ve eğitimler düzenleyen Angel Resource Institute’den Robert Okabe ve John May birer sunum yaptı.
Endeavor Türkiye, TÜSİAD ve Angel Resources Institute tarafından Akbank ve Turkcell ana desteğinde düzenlenen, ikinci “iyiYatırım Zirvesi” 10 Ocak'ta Sabancı Center'da gerçekleştirildi. Türkiye’nin ve dünyanın önde gelen yatırımcılarını, girişimcilerini, akademisyenleri ve üst düzey yöneticilerini İstanbul’da buluşturan Zirve’de açılış konuşmalarını, Akbank Ticari ve KOBİ Bankacılığı’ndan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kaan Gür, Endeavor Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Say, Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş ve TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Ekonomik ve Mali İşler Komisyonu Başkanı Tayfun Bayazıt yaptı.
Türkiye’deki melek yatırımcılık ekosisteminin oluşumuna ve bu çerçevede ortak bir dil konuşulması gereğine dikkat çeken konuşmacılar, ‘Melek portföy stratejisi, durum tespiti, değerleme, yatırımcılara sunum yapma’ gibi konuların yanı sıra yeni Türk Ticaret Kanunu ile yasal altyapısı tamamlanan melek yatırımcılık yönetmeliğini tartıştılar. Panellerde alanlarında önde gelen Türk ve yabancı yatırımcılar, girişimciler, akademisyenler ve üst düzey yöneticiler melek yatırımcılık konusunda bilgi ve birikimlerini paylaştı. Panellere GP Bullhound Direktörü Ali Dağlı, 2012 Yönetim Direktörü Ali Karabey, Etohum Kurucusu Burak Büyükdemir, Earlybird Venture Capital Ortağı Cem Sertoğlu, Mynet Yönetim Kurulu Başkanı Emre Kurttepeli, Emre Berkin ve Yemeksepeti.com Kurucusu Melih Ödemiş gibi önemli yatırımcı ve girişimciler katıldılar.
Zirvede, Türk Ticaret Kanunu'nda 6327 sayılı yasa kapsamında Melek Yatırımcılar için getirilen özel destekler üzerinde de duruldu. Düzenlemede "Bireysel Yatırım Katılımcısı" olarak adlandırılan Melek Yatırımcılar için yüzde 75'i bulan vergi indirimleri sağlandığına işaret eden katılımcılar, araştırma, geliştirme ve yenilikçilik programları kapsamında projesi son beş yıl içinde desteklenmiş kurumlara iştirak sağlayan bireysel yatırım katılımcıları için bu oranın yüzde 100 düzeyine kadar uygulanacağına dikkat çektiler.
Konuşmacılar ayrıca yasa ile, yüksek risk içermesi nedeniyle finansmana erişimde sıkıntı yaşayan başlangıç veya büyüme aşamasındaki girişimler için finansal bir araç olan bireysel katılım sermayesinin desteklenmesi için Hazine Müsteşarlığı'nın da denetim konusunda devreye girmesinin sağlandığını vurguladılar.
Zirvede yaptığı konuşmada Türkiye’nin kriz deneyimi yüksek, her türlü ekonomik konjonktüre kolaylıkla uyum sağlayan girişimcilere sahip olduğunu vurgulayan Akbank Ticari ve KOBİ Bankacılığından sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Kaan Gür, “Ülkemizi uluslararası rekabette daha üst sıralara taşımak için yenilikçi ürün ve hizmetlerle küresel markalar yaratmak öncelikli. Genç ve dinamik nüfusumuz yarının uluslararası işletmelerini kuracak daha fazla genç girişimciyi yetiştirme potansiyeline sahip. Ekonomimizin arzuladığı atılımları gerçekleştirmesinde ve yeni istihdam alanlarının yaratılmasında girişimcilik kilit rol oynuyor. Ancak girişimcilerimizin yeni finansman kaynaklarına erişimlerinin artırılması gerekiyor. Melek yatırımcılar bu noktada girişimcilere sağladığı destekle öne çıkıyor. Akbank olarak biz de yeni fikirlerin, girişimcilerin arkasındayız. Girişimciliğin ve girişimcilerin önünü daha da açmak, yeni imkanlar sunmak için finansman desteği sağlıyoruz. Birlikte uyguladığımız finansman modeliyle, bugüne kadar Endeavor girişimcilerine yaklaşık 41 milyon lira kredi kullandırdık. Ayrıca yeni bir işletme kurarak, ticari faaliyetlerine başlamış olan girişimciler için avantajlı ürün ve hizmetler içeren Girişimci Destek Paketini hazırladık. Bu kapsamda Türkiye’de bir ilk olan “Axess Business Girişimci”yi sunuyoruz. Ancak bu konudaki çalışmalarımız sağladığımız finansman desteğinin de ötesinde. Farklı işbirliklerimizle girişimcilerimize rehberlik, danışmanlık ve eğitim desteği de sağlıyoruz. Türkiye’yi büyütecek, Türk markasının dünyada daha da fazla yayılmasını sağlayacak girişimcilerimizi farklı çalışmalarla desteklemeye devam edeceğiz” dedi.
Endeavor Türkiye Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Say Zirve'de yaptığı konuşmada, “Bugün karşımıza çıkan en büyük ihtiyaçlardan biri Yarının Büyük İşletmeleri, YABİ’lere, ivme kazandırmak için maddi ve manevi sermaye seçeneklerinin bilinçli, örgütlü ve şeffaf şekilde artırılmasının gerekliliğidir. Manevi sermaye deyince Endeavor olarak Türkiye’deki önde gelen işadamları ve işkadınlarını örgütleyerek YABİ’lere sunduğumuz koçluk, rehberlik, danışmanlık ve ağ destek hizmetlerini kastediyoruz. Bu destekler maddi sermaye ile birleşince akıllı sermayeyi oluşturuyor. Ancak özellikle ‘start-up/başlangıç’ aşamasında ve/veya fikir aşamasında olan potansiyel YABİ olabilecek girişimcilerin maddi ve manevi sermaye seçeneklerinin çok kısıtlı olduğunu görüyoruz. İşte burada aile ve dostların yanında melek yatırımcılar da önem kazanıyor. Ancak halen mevcut ekosistemde yeterince kalifiye melek yatırımcı ve girişimci adayı örgütlenmediği için verimli bir döngü hızı kazanacağımız eşiğe ulaşmadık. Yatırımlarda yoğunluk İnternet sektöründe, inovasyonu teşvik etmek istediğimiz yüksek teknoloji ve geleneksel alanlar henüz ihmal ediliyor. Biz de girişimci adayları ve yatırımcılar arasında ilişki kuran bir kurum olarak rollerimizin arasında bireysel ya da grup halinde melek yatırımcılığı teşvik etmenin de bulunduğunu düşünüyoruz. iyiYatırım Zirvesi Türkiye’deki melek yatırımcılık ekosisteminin oluşumuna ve bu çerçevede ortak bir dil konuşulmasına katkı sağlamayı amaçlıyor. Bugün bu sebeple aktif ve potansiyel melek yatırımcılar, avukatlar, melek yatırımcı arayan girişimciler, profesyonel girişimcilik ekosistemi mensupları, devlet yetkilileri ve akademisyenler bu zirvede bir araya geldi" dedi.
Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Selen Kocabaş da şunları söyledi: “Kendisi de başarılı bir girişimcilik örneği olan Turkcell olarak yenilikçi ve yaratıcı projelere, iş fikirlerine destek veriyor, ekosistemimizin gücünü arkamıza alarak kaynak ve deneyimlerimizi girişimcilerin hizmetine sunuyoruz. Türkiye’nin büyümesinde itici güç olacağına inandığımız inovasyona dayalı girişimciliğin desteklenmesi için üniversite-STK ve özel sektör ve kamu işbirliğinin önemine inanıyor, desteklerimizi bu doğrultuda şekillendiriyoruz. 2008’den bu yana Endeavor ile güçlü bir işbirliği içindeyiz. Özyeğin Üniversitesi ile birlikte Türkiye’nin ilk hızlandırma programı Girişim Fabrikası’nda kurucu ortak olarak yer alıyoruz. Oyun ve animasyon teknolojileri alanında kuluçka desteği veren ODTÜ Teknokent ATOM’da stratejik iş ortağı olarak yer alıyoruz. İTÜ Arı Çekirdek gibi yine bu alanda etkin birçok kuruluşla etkileşime büyük önem veriyoruz, buradaki yeni kurulmuş firmaları Turkcell kaynaklarıyla desteklemeye, iş ortaklıkları geliştirmeye çalışıyoruz. Özellikle çekirdek sermaye ve koçluk/rehberlik yolun başındaki girişimciler için çok kritik. Geleceğin dünyasında Türkiye’nin yerini belirleyeceğine inandığımız tekno-ekonomik kalkınma düzeyi, bizlerin girişimcilere sağlayacağı desteklerle yükselecek. Türkiye’nin sahip olduğu potansiyele inanıyor ve ‘Gelin hep birlikte girişimcilik dalgasını yakalayalım, Türkiye’nin büyümesine katkı sağlayalım’ diyoruz.”
TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Ekonomik ve Mali İşler Komisyonu Başkanı Tayfun Bayazıt ise, "Bugüne kadar başta Amerika ve Avrupa olmak üzere, genellikle yenilik odaklı ve erken aşamadaki birçok girişime finansal kaynak oluşturan ‘melek yatırımcılık’, Türkiye için henüz yeni bir kavram olsa da, hızlı bir biçimde yaygınlaşacaktır. Özellikle, son senelerde ortaya konulmaya çalışılan yeni teşvik politikaları, bu sürece büyük katkılar sağlayacaktır. Bu olumlu gelişim sürecinin başarıyla devam ettirilmesi halinde, ‘melek yatırımcı’ sayısı hızla artacak; böylece ekonomide yenilikçiliği ve rekabeti geliştirecek yeni girişimlerin güçlü ve kalıcı biçimde hayata geçirilmesi olanağı artacaktır" diye konuştu.