Eğilimler, teknolojiler ve ekosistemler: ‘Sayısal Hanenin Evrimi’

 

25 seneyi aşkın endüstri ve tüketici araştırmaları tecrübesi ile Parks Associates, bağlantılı hanelerin ve sayısal yaşam tarzının geleceğini etkileyen en önemli eğilimleri değerlendirdi.
Bağlantılı haneler temel bağlantılı ev şebekelerinden, ‘Tüketici Elektroniği’ne ait cihazlar, geniş bant uyumlu hizmetler ve çok işlevli set üstü kutular ile hane uyumlu giriş kapılarından oluşan zengin bir koleksiyon özelliğine dönüşmeye devam ediyor. Var olan ve geleneksel hizmetler giderek çok daha fazla şey sunuyor: daha çok işlev, daha yüksek hız ve daha yüksek tüketici faydası. Tüketici tercih ve talepleri, cihazlar ve hizmetler üzerindeki teknolojik gelişimleri yönlendiren en büyük etkenlerdir.
25 seneyi aşkın endüstri ve tüketici araştırmaları tecrübesi ile Parks Associates, bağlantılı hanelerin ve sayısal yaşam tarzının geleceğini etkileyen en önemli eğilimleri değerlendirdi.

Geniş bant hizmet sağlayıcıları, çoklu hizmet stratejilerini durgun gelirler ve artan işletme giderlerine uyarlıyor.
Geniş bant hizmetleri, tüketici teknolojisi ürün ve hizmetlerin gelişiminin temeli. 2016 yılı itibariyle dünya çapında 814 milyon hane İnternet hizmetine ve bunların %94’ü geniş bant hizmetine sahip olacak.
Geniş bant erişimi Amerika Birleşik Devletleri ve birçok Batı Avrupa ülkesinde yer alan İnternet sahibi hanelerin %99’unu kapsıyor.

Kullanıcı ara yüzleri kişisel araştırma ve keşfe imkân verebilmek üzere gelişiyor.
İyi bilinen video yayıncılığı hizmetleri, ödemeli TV ve şebeke tabanlı ara yüzlerin dışında kullanıcı ara yüzlerindeki değişimleri tetikliyor.
Akıllı TV’ler ve diğer bağlantılı tüketici elektroniği cihazları, uygulamaları, çevirim içi içeriği ve ikinci ekran hizmetlerini bütünleştirdikçe, bunların kullanıcı ara yüzleri de çoklu içerik dalgalarını kapsayabilmek ve daha iyi organizasyona, özelleştirmeye ve kişiselleştirmeye imkân verebilmek için gelişmektedir.

Hizmet ağları, bağlantılı tüketici elektroniği ve mobil platformlar, enerji hizmetlerinin temeli ve IP tabanlı ev yönetim hizmetleri için yeni pazarlar oluşturuyor.
Ön görülen, IP tabanlı bağlantılı ev yönetim sistemlerinin uzun vadeli gelişimi, çekirdek hizmetlerden elde edilen ve yavaşlamış olan gelirleri dengelerken geniş bant sağlayıcılarına üyeleri ile aralarındaki ilişkileri güçlendirmelerinde yardımcı olacak.
Verizon, Comcast, Swisscom ve ADT Security gibi oyuncuların hepsi IP tabanlı bağlantılı ev çözümleri ile bu alana girmiş bulunuyor.
Eğlence, teknik destek, ev yönetimi, enerji hizmetleri ve sağlık gibi birçok hizmet alanı, operatörlerin hanelere erişimini kolaylaştırıyor, pazarlama ve donanım konusunda var olan yatırımları güçlendiriyor ve yeni gelir fırsatları yaratıyor.

Çoklu ekran hizmetleri, artık her türlü cihaz ve her türlü video önerisinde bir standart haline geldi.
Video, hem tüketici kullanımı hem de beklentileri anlamında, DVR modelinden “her zaman ve her yerde” hizmetine dönüşerek zaman ve mekân içerisinde gelişim gösterdi.
İnternet üzerinde var olan geniş çaplı video içeriği, her türlü İnternet bağlantılı ekranı bir eğlence cihazına dönüştürüyor. Temel video sağlayıcısı görevlerini korumaya çalışan ödemeli TV tedarikçileri, tarih içerisinde en hızlı konuşlanmalardan biri olan çoklu ekran hizmetlerinin hızlı bir şekilde görücüye çıkmaları ile birlikte İnternet videoları ile karşılaştılar.

Gelişen hane uyumlu giriş kapıları ve bulut tabanlı hizmetler, hizmet sağlayıcıları için yeni fırsatlar doğuruyor.
Kanalların dağılımında görülen aksaklıklar, tüm oyuncuları gelir önerilerini yeniden gözden geçirmeye zorluyor. Özellikle de, 2013 periyodu ilerlerken, hizmet sağlayıcıları daha çok sayıda hizmet ve medya çözümleri aracılığı ile hane içerisinde daha büyük bir pay sahibi olacak.

Tüketicilerin mobilite ve hareket edebilirlik talebi, operatörlerin sıralı fiyatlandırma önerilerini geliştirme çabaları ile çarpışacak.
İnternet bağlantılı ürünler çok daha büyük hızlarla yayılmaya devam ederken, reklam, oyun, kontrol uygulamaları ve ikinci ekran etkileşimleri fırsatları da artacak. Taşınabilir ve sabit tüketici elektroniği arasında daha geniş bir etkileşimi destekleyen birçok reklamcı ve içerik sahibi, televizyonu mobil bir cihaza bağlayabilen daha kişiselleştirilmiş reklam ortamları ve uygulamaları sunuyor.

Teknoloji destek hizmetleri, tüketici memnuniyetinin oldukça önemli bir bileşeni haline geliyor.
Düzgün şekilde uygulanmaları durumunda teknik destek hizmetleri, artan tüketici memnuniyeti artışı, farklılaşma, gelir artışları ve son kullanıcılar ile daha uzun süreli ilişkiler sunuyor.

Reklamcılık ve içerik hizmetleri için yeni fırsatlar yaratan uygulamalar platformlar üzerinde gelişmeye devam ediyor ve bu uygulamalar kitle-pazar zorlukları ile mücadele etmek zorunda.
Uygulamalar sadece kullanıcı ara yüzü ya da kontrol özellikler sunmakla kalmıyor, aynı zamanda kendi kendine hâkim olabilen e-ticaret ekosistemi de yaratıyor.

“Büyük Veri” analiz tabanlı çözümler daha akıllı ev sistemleri yaratıyor ve tüketici konforunu artırıyor.
Bağlanabilirlik, “büyük veriyi” tahmin edilebilir zekâya dönüştürebilme fırsatları yaratırken oldukça büyük oranda veri üretiyor. Enerji gözetimi ve kontrol sistemleri bazı hanelerde %17’ye kadar varan enerji tasarrufu sağlıyor.

Bulut hizmetleri, depolama, içerik erişimi ve tüketici medyası güvenliği gibi noktalarda bir standart haline gelmeye başlıyor.
Buluttaki içerik, her zaman her yerde ve her türlü cihaz üzerinden erişimi vaat ediyor. Mobilite ile 4.Nesil (4N)/LTE veri hızlarında zengin medya içeriği gösterebilme ve barındırabilme kapasitesini birleştiren cihazların giderek ün kazanması bu eğilimi hızlandıracak. Tüketiciler bu cihazları aynı zamanda fiziksel olmayan medyayı satın alabilme ve tüketebilme için de kullanıyor.
Önümüzdeki birkaç yıl içerisinde, yeni şirketler ve eşsiz ortaklıklar, sunacakları hizmetler için bulut tabanlı iletim modellerine bağlı olarak gelişecek.