Ofislerde Xerox dönemi başlıyor


Xerox tarihinin en büyük duyurularından birini New York’ta gerçekleştirdi. Son teknoloji 21 çok fonksiyonlu yeni ofis makinasının tanıtıldığı etkinlikte, Xerox pazara yön verecek yeni ofis stratejisini de açıkladı. Tasarımı, teknolojisi ve fiyatı ile yeni Xerox ofis ürünlerinin; 58 milyar Dolar’lık dünya ofis pazarının dağılımını değiştireceği belirtiliyor. Xerox’un çok fonksiyonlu yeni ofis ürünlerinde kağıt dokümanların bilgisayar olmadan e-posta ile gönderilmesi de standart bir özellik haline geliyor. Aynı anda 21 yeni ürünün tanıtıldığı ABD’nin New York şehrinde yapılan etkinlikte, Xerox’un CEO’su Anne
Mulcahy, Xerox’un yeni ofis stratejisini de açıkladı. Fotokopi, yazıcı, faks, tarayıcı ve e-posta gönderme gibi özellikleri bulunan ve hızları dakikada 16 sayfadan 90 sayfaya kadar uzanan Xerox’un çok fonksiyonlu yeni sayısal ofis makinaları, istenirse ek bir Xerox yazılımı ile görme engellilerin bile kullanabileceği bir makina haline geliyor. Xerox yeni stratejisini, daha etkili ve hesaplı bir iş modeli geliştirmek için üretimden dağıtım sürecine kadar bütün iş süreçlerini yeniden gözden geçirerek oluşturdu. Yeni strateji; herkese hitap eden geliştirilebilir modüler ürün yapısı, rekabetçi fiyatlandırma politikası, Yapı ve Kredi Bankası hizmeti ‘teleweb’ üzerinden satış, pazarlama ve yeni müşteri servislerinden oluşuyor. Xerox CEO’su Anne Mulcahy, yeni geliştirilen iş stratejileri sayesinde Xerox’un, artık daha uygun fiyatlar ile farklı pazarlarda daha çok müşteriye hizmet vereceğinin altını çizdi. Xerox’un sadece ofis makinalarının geliştirilmesi için son 5 sene içerisinde 2 milyar Dolar’dan fazla yatırım yaptığını kaydeden Mulcahy, bu yatırımların Xerox’u gelecekte de pazar lideri yapacağını vurguladı. Xerox Ofis Grubu Başkanı Jim Miller ise; “İster küçük boy işletme, isterseniz küresel bir firmayı yönetin, Xerox, her kesimin bütçesine ve ihtiyaçlarına uygun, büyümenize paralel geliştirebileceğiniz ürünler sunmaktadır. Yeni ürünlerle birlikte geliştirilen açık ofis mimarisinde doküman maliyetlerini azaltacak, iş verimliliğini artıracak bir çok yeni yazılım da müşterilerin hizmetine sunuluyor. CopyCentre, WorkCentre, veya WorkCentre Pro adları ile üç farklı gruba ayrılan yeni Xerox ofis ürünleri, kendi içinde de ihtiyaçlara göre değişen modellerden oluşuyor” dedi. Etkinlikten sonra dünyanın tanınmış basın organlarında yer alan konu ile haber başlıklarından bazıları şöyle idi: Reuters “Xerox, uygun fiyatlı yeni ürünleri ile yeniden doğuyor” Associated Press “Xerox, uygun fiyatlı yeni teknoloji ürünleri ile büyük bir pazar payı yakalamayı hedefliyor” Dow Jones Newswire “Xerox, uygun fiyatlı yeni teknoloji ürünleri ile stratejisini değiştiriyor” Financial Times “ Xerox, Japon rakipleri ile rekabeti kızıştırıyor.” New York Times “Xerox, ofis pazarını kazanmak için agresif bir hareket başlatıyor” Wall Street Journal “ Xerox, strateji değiştiriyor, uygun fiyatlı yeni ürünler sunuyor” Wired “ Xerox yeniden keşfe ve atağa hazırlanıyor”