Özelleştirilmiş mobil içerik ve iletişim platformu

Günlük gelişmelere ilişkin taze bilgiler, maç sonuçları, mali piyasalardaki son durum, konser ve parti duyuruları, şehir yaşamıyla ilgili bilgiler, yeni insanlarla tanışma imkânı, oyunlar, melodiler...

TÜM Turkcell abonelerinin yararlanabileceği, farklı ilgi alanlarına göre özelleştirilmiş mobil içerik, iletişim ve fırsat platformu olarak tanımlanan “Shubuo”nun tanıtım toplantısı 3 Haziran’da Mydonose Showland’da yapıldı.
Medya dünyasından 500’ü aşkın konuk, toplantının yapıldığı salona, altı farklı Shubuo paketini simgeleyen, paket içeriklerinin görsel ve işitsel tanıtımının yapıldığı özel bölmelerden geçerek girdiler. Uzun bir süredir merak uyandıran kısa reklamlar şeklinde yapılan reklam kampanyasının ardından Shubuo hakkında detaylı bilgi edinen davetliler, birbirinden değişik ve ilgi çeken etkinliklerle markanın farklı boyutlarını da görme imkanı buldular.
Shubuo’nun yaratıcısı MAPCO’nun Genel Müdürü Esra Özbay, abonelerin farklı ilgi alanlarına göre hazırlanmış Shubuo paketleri ile birçok avantaj elde edeceğini belirtti. Shubuo ile tanışanların, herkesten önce kendi istedikleri, onlar için üretilmiş içeriği GSM telefonlarının ekranında bulacaklarını söyleyen Özbay, “Ayrıca, farklı markalar tarafından paket kapsamında sağlanan fırsat ve sürprizlerden yararlanacaklar. Shubuo, günlük hayatlarımızın koşuşturması içinde özlenen sosyal ortamları yakalamamızı da sağlayacak. Başlangıçta altı paket ve 100’den fazla içerik ve mobil servis ile yola çıkıyoruz” dedi. Esra Özbay’ın ardından bir konuşma yapan Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar ise, Turkcell’in yeni mobil iletişim uygulamalarındaki öncülüğünü vurguladı. Akpınar, “Turkcell bugün sadece bölgemizin değil, tüm Avrupa’nın en büyük operatörleri arasında yer alıyor.

Abone sayısı bakımından Avrupa’da 7. sırada. Türkiye’nin lider GSM operatörü olarak ülkemizi devler liginde temsil ederken, yeni mobil iletişim uygulamalarının öncülüğünü de yapıyoruz. Bugün mobil iletişimin yeni bir alanına giriyoruz. Turkcell şimdi de, ‘mobil ilgi grupları’na ve ‘mobil market’e giden yolda ilk adımları atıyor” dedi. Akpınar sözlerine şöyle devam etti: “Mobil iletişimin basit bir ses iletişimi hizmeti olmaktan çıkıp toplumsal, kültürel boyut kazanması, aynı zamanda da temel bir pazarlama mecrası haline gelmesi, sektörümüzün asıl büyük hedefi. Shubuo, bir projenin çok ötesinde, yeni bir platformun adı. Bu platformda, olabildiğince farklı iş ortağı ile birlikte, bir ortak fayda ortamı oluşturuyoruz. İçerik, uygulama geliştirme, servis sağlama, pazarlama gibi alanlarda dışarıdan olabildiğince çok oyuncu alarak takımımızı güçlendiriyoruz. Bütün bunları, ortak fayda ortamında abonelerimize sağladığımız hizmetleri en üst noktaya çıkarmak için yapıyoruz.”
Shubuo ilk aşamada altı paketle çıkıyor: Haber, Finans, Pop Müzik, Tribün, Gez Eğlen ve Flört. Shubuo kullanıcıları, Haber’de NTV, Show TV, SKYTURK, Finans’ta CNBC-e ve SKYTURK, PopMüzik’de NumberOne FM ve Klas FM, Tribün’de Lig TV gibi medya kuruluşlarından içerik hizmeti alacak. Shubuo kullanıcıları, aldıkları paket çerçevesinde GSM telefonlarına iletilen haber, bilgi ve fırsat duyuruları dışında, aradıkları içeriğe sorgulama yoluyla da ulaşabilecekler.
Shubuo Dünyası’na TurkcellExtra’lardan ve Turkcell Abone Merkezleri’nden satın alınabilecek Shubuo kartları ile veya kısa mesaj, İnternet, mobil İnternet ya da Shubuo Müşteri Merkezi’nden (444 0 530) ulaşılabilecek.

Shubuo nedir? Ne değildir?

Shubuo nedir?
Shubuo, farklı ilgi alanlarına göre özelleştirilmiş mobil içerik, iletişim ve fırsat platformudur. Shubuo, içinde buluşma noktası, alışveriş merkezi, tribünü, borsası, haber merkezi, kafesi olan, kısaca ilgi, bilgi ve avantaj üçlüsünü teknolojiden de yararlanarak cebinize getiren mobil bir yaşam alanıdır. GSM telefonun artık kulakların ötesinde göze de hitap ettiği, ses ötesi bir ortamdır.
100’den fazla servisi ve başlangıçta hizmete sunulan, temel ilgi ve ihtiyaç alanlarına göre gruplanmış servislerden oluşan 6 paketi ile Shubuo, kişilere hayatla kesintisiz iletişim olanağı sunmaktadır.

Shubuo ne değildir?
Shubuo, teknoloji değildir. Bireylerin ilgi duydukları yaşam alanlarına hitap eden, bu alanlara yönelik iletişim platformu oluşturan bir yaşam alanıdır. Shubuo, bireylerin yaşam alanlarındaki gizliliğe saygılıdır.

Shubuo’da neler yapılır?
Gezilir, eğlenilir. Bilgilenilir. Tanışılır, buluşulur, sohbet edilir. Oyun oynanır, yarışılır. Ünlü markaların fayda ve fırsatlarından yararlanılır.

Shubuo’da yaşam için neler gerekir?
Herhangi bir GSM telefon, Turkcell/Hazır Kart/Muhabbet Kart aboneliği ve paketine bağlı olarak aylık 3,5/5 milyon TL abonelik ücreti.

Shubuo Dünyası’na nasıl girilir?
Shubou Dünyası’na, TurkcellExtra’lar ve Turkcell Abone Merkezleri’nden alınacak kartlarla, Müşteri Merkezi (444 0 530), Kısa Mesaj Hattı (7777), İnternet sitesi (http://www.shubuo.com) ve mobil İnternet sitesi (http://wap.shubuo.com) kanallarından girebilirsiniz.

Shubuo’nun tüketiciye vaadi nedir?
Shubuo, farklı profillerden GSM kullanıcılarının alışkanlık, hobi ve zevklerine, yani benimsedikleri hayat tarzlarına uygun iletişimin GSM telefonları üzerinden sağlanmasının yanı sıra, zaten hayatlarında yer alan kaliteli tüketici markalarından sağlanacak fırsat ve ayrıcalıklarla tüketicinin hayatına yeni renkler katmayı planlıyor. Bu iletişim, bilgi, haber, duyuru, çeşitli sürpriz, fırsat haberleri gibi enformatik içeriği kapsadığı gibi, yarışma, anket gibi etkileşimli uygulamaları da kapsamaktadır.

Shubuo mobil bir servis ya da içerik sağlayıcı mıdır?
Evet.

Shubuo Paketleri nedir?
Shubuo, başlangıçta 6 paket ve 100’den fazla içerik ve mobil servis ile yola çıkıyor. Paketler 6 temel ilgi alanına göre gruplandı.
Kullanıcılar, içeriği NTV, Show TV ve SKY Turk’ten alınan Shubuo Haber Paketi ile en taze haberleri; içeriği Lig TV tarafından hazırlanan Shubuo Tribün Paketi ile tuttukları takım hakkındaki haberleri; Shubuo Gez Eğlen Paketi ile sosyal yaşamı, içeriği Number One FM ve Klas FM’den alınan Shubuo Pop Müzik Paketi ile yabancı ve Türk Pop müziğinin en son eğilimlerini, Shubuo Finans Paketi ile yatırım ve para piyasalarının iniş ve çıkışlarını, Shubuo Flört Paketi ile de aşk ve aşka dair herşeyi kesintisiz bir iletişimle yakalayabilecekler.

Shubuo’nun hedefi nedir?
GSM telefon kullanıcılarının hayatlarında gerçekten farklılık yaratacak bir mobil etkileşim platformu yaratmak ve kullanıcı profillerinin giderek daraltılmasına paralel olarak giderek daha özel ve farklılaştırılmış paketler geliştirip sunmak.
Shubuo-Mapco’nun temeli nereye dayanıyor?
Turkcell’in iştiraklerinden biri olan Mapco, bireylerin yaşam tarzlarına yönelik Turkcell servislerinin ve ilgili Net kapılarının yönetimini, Turkcell adına üstlenmiş kuruluştur. Mapco faaliyetleri, bu servislerin pazarlama ve satış stratejilerinin belirlenmesini ve Net kapılarının teknik geliştirmesi ile operasyonunu da kapsamaktadır. Shubuo, yaşam tarzlarına uygun farklılaştırılmış içerik ve uygulamaların mobil ortamda sağlanması projesidir.
Shubuo’nun potansiyel müşterileri kimlerdir?
GSM telefonlarını konuşma dışında da kullanmak isteyen aboneler. Belirli bir hayat tarzı içinde yaşamaktan hoşlanan, ortak tutku ve zevkler temelinde daha çok insanla iletişim kurmak isteyenler.

Shubuo, servislerini desteklemek için ne tür teknolojiler kullanılıyor?
Kısa mesaj dışında, WAP, GPRS ve çoğul ortam mesajları.

Parti, konser, gezi vb. ortak etkinlikler düzenlenecek mi? Aboneleri, Shubuo Kulübü gibi bir çatı altında birleştirmeyi düşünüyor musunuz?
Evet, düzenlenecek.

Shubuo, farklı yaşam tarzlarının öncüsü ünlüleri aboneleriyle buluşturacak mı?
Evet. Aboneler ve Shubuo aboneleri sanal ortamda bir araya gelecekler.

Shubuo’yu nasıl kullanırım?
Aldığınız Shubuo paketinden çıkan şifreyi kısa mesaj olarak ilgili numaraya gönderdiğinizde sisteme girmiş olursunuz. Aboneliğinizi 7777’ye atacağınız bir kısa mesajla da başlatabilirsiniz. Ayrıca Shubuo paketlerine abone olmayan kullanıcılar da sorgulamalı servis aracılığı ile istedikleri, ilgilendikleri konularda bilgi alabilecek, oyunlara veya sohbetlere katılabilecekler.

Shubuo’yu herhangi bir GSM telefonunda kullanabilir miyim?
Evet, kullanabilirsiniz. Ama örneğin Shubuo paketinize kısa mesajla gelecek bilgi, haber ve duyuruların yanı sıra MaxiMesaj’la gelecek çoğul ortam içerik de dahilse, bundan çoğul ortam mesaj servislerini destekleyen bir GSM telefonuyla yararlanabilirsiniz.

Shubuo servislerinin aylık bedeli nedir?
Shubuo paketlerinin aylık bedeli 3,5-5 milyon TL arasında değişmektedir.

Shubuo kullanıcılarının başvurabileceği bir çağrı merkezi var mı?
Evet. 444 0 530 numaralı telefondan ulaşılabilen Shubuo Müşteri Merkezi, kullanıcıları her konuda bilgilendirecek ve onlara destek olacaktır.

Düzenli olarak gönderilen mesajlar dışında, sorgulamalı servislerde kullanılacak anahtar kelimeleri nereden bulabiliriz?
Bu kelimeler Shubuo paketinden çıkan kitapçıkta yer alıyor. Ayrıca, yeni eklenecek kelimeleri Shubuo’nun Web sitesinden öğrenmek mümkün.

Shubuo’nun nasıl bir gelir modeli var?
Shubuo’daki model, gelir paylaşımı modeline dayanıyor.

Farklı abone profillerine uygun farklı içerik ve uygulama paketleri geliştirip sunma işini Mapco yaptığına göre, Turkcell’in bu alandan çekildiği söylenebilir mi?
Hayır. Mobil pazarı açısından çok önemli bir geçişi simgeleyen Shubuo benzeri projelerin ortaya çıkmasında, gelişmesinde ve uygulanabilir hale gelmesinde tek itici güç mobil operatör. Bundan sonra da hangi yöne nasıl gidileceği ile ilgili kararlarda Turkcell stratejik rol oynayacaktır. Ayrıca Mapco zaten Turkcell tarafından kurulmuş bir şirket olduğundan böyle bir ayrım yapılması mümkün değil.

Esra Özbay
Mapco Genel Müdürü
1969 İstanbul doğumlu olan Esra Özbay, 1989’da İTÜ Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü’nden mezun olduktan sonra Siemens’de Ürün Planlama Bölümü’nde çalışmaya başladı. 1993 yılına kadar Siemens’de farklı görevler üstlendikten sonra 1994-95 arasında Telsim’de çalışan Özbay, 1995’te girdiği Ericsson’da “Global Account Manager” görevine getirildi. Bu görevini 2001’e kadar sürdürdükten sonra aynı şirkette “Deputy Vice President” olarak 2002 yılına kadar çalıştı. 2002-2003 arasında Azerbaycan’ın lider GSM operatörü ve bir Turkcell ortaklığı olan AzerCell Telecom JV’nin Genel Müdürü olarak görev yaptı. Özbay son olarak Şubat 2003’de Mapco’nun Genel Müdürlüğü görevini üstlendi.

İki önemli mobil e-devlet projesi

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı, Türkiye’nin ilk mobil e-devlet uygulaması niteliğini taşıyan, GPRS ve GPS teknolojilerinin kullanılması ile gerçekleştirilen trafik ekiplerinin Tablet bilgisayarlar vasıtasıyla araç ve şahıs sorgulamaları yapabilmelerine imkan tanıyan en kapsamlı e-devlet projesini tamamladı.
Turkcell’in GPRS altyapısı kullanılarak Siemens Business Services (SBS) Türkiye tarafından gerçekleştirilen Trafik Bilgi Sistemi Projesi Emniyet Genel Müdürü Gökhan Aydıner’in katılımı ile 10 Haziran 2003 tarihinde, ODTÜ Kongre Merkezi’nde gerçekleşen tanıtım toplantısıyla uygulamaya konuldu. Bilindiği gibi Turkcell’in proje ortağı olduğu “MOBESE/FOUR-C” (Şehir Komuta Kontrol Merkezi) projesi de yine iyi bir e-devlet uygulaması örneği.
Önemli ölçüde zaman, insan kaynağı ve mali tasarruf yapılmasını mümkün hale getiren e-devlet projelerinde devlet birimlerinin, asli işlerine yoğunlaşmaları kolaylaşırken, bunun doğal sonucu olarak verimlilik artıyor. Türkiye için büyük önem taşıyan, e-devlet kavramında coğrafi açıdan bağımsızlaşma anlamına gelen bu iki önemli mobil e-devlet projesinin yaşama geçirilmesinde, bilgi seviyesi ve yurt çapına yayılmış GPRS altyapısı ile tercih edilen mobil operatör Turkcell oldu.
Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Araştırma Merkezi’nin yürüttüğü e-devlet projesiyle otoyollarda trafik denetimi yapan ekiplerle merkez arasındaki sürekli bilgi iletişiminin sağlanması, kaza istatistiklerinin daha sağlıklı ve hızlı biçimde oluşturulması, ayrıca sürücü, araç ve trafik cezası sorgulamalarının tablet bilgisayarlar aracılığı ile anında mobil ortamda gerçekleştirilmesi amaçlanıyor.

Trafik Bilgi Sistemi ile sunulan çözümler;

Trafik denetimlerinde cezaların denetim yapılan otoyolda, çevrimiçi olarak işlenmesi,

Sürücü belgesi, araç tescil, şahıs ve ceza puanı veritabanlarının anında ve olay yerinde sorgulanabilmesi,

Ekiplerin çalışmakta oldukları bölgenin merkezdeki Türkiye haritası üzerinden izlenebilmesi,

Kaza bilgilerinin, kaza yerinin koordinatları ile işlenmesi,

İstatistik sistemi sayesinde çok kısa sürede kaza istatistikleri oluşturulabilmesi ve hatta İnternet’ten kamuya yayınlanması olarak sıralanıyor. Bu gibi işlemlerin tek bir merkezden yönetimi ile araçlar ve sürücülerin çok daha etkin olarak denetlenebileceği proje, Türkiye’deki trafik kazalarının önlenmesine katkı sağlaması nedeniyle, bir sosyal sorumluluk projesi olma özelliği de taşıyor.

“Business Week Info Tech 100”deki tek Türk kuruluşu

Ekonomi dergisi Business Week’in yayınladığı dünyanın gelişmiş 100 teknoloji firması (INFO Tech 100) listesinde, Türkiye’den yer alan tek firma Turkcell oldu.
Business Week dergisinin bilişim ve telekomünikasyon sektörlerinde etkinlik gösteren firmalar arasından, Standard and Poor’s ile birlikte gelir, gelir artışı, kâr gibi verilere dayanarak oluşturduğu INFO Tech 100 listesinde, bu yıl 33 telekomünikasyon firması yer alıyor.
Telekom sektöründen AT&T Wireless Services, Vodafone, Orange, NTT Docomo gibi sektör devlerinin ve France Telecom, İtalya Telekom, Güney Kore Telekom gibi ulusal telekom şirketlerinin girebildiği INFO Tech 100’de, Turkcell sıralamaya giren tek Türk firması oldu.
Listede 46 firmayla yer alan ABD’yi, 11 firmayla Tayvan ve 9 firmayla Japonya izliyor. Kore, Fransa ve Kanada’dan 4’er firmanın girdiği listede İsveç, Meksika ve Çin de ikişer firmayla temsil ediliyor. Türkiye dahil 16 ülke ise listeye ancak birer firma sokabildiler.
Turkcell Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, Turkcell’in “Info Tech 100”de yer almasının sevindirici olduğunu belirtti ve “Uluslararası telekomünikasyon sektöründen sınırlı sayıda şirketin girebildiği bir listede Türkiye’den Turkcell’in bulunması onur verici. Böyle bir listede yer almamız, abone sayımızın yanı sıra mali performans açısından ulaştığımız noktayı gösteriyor” dedi. Akpınar, “Info Tech 100”de yer almalarının Türkiye’nin telekomünikasyon sektörü açısından taşıdığı büyük potansiyeli uluslararası platformda bir kez daha ortaya koyduğunu da sözlerine ekledi.
Hisseleri 11 Temmuz 2000’de İstanbul Menkul Kıymetler Borsası (İMKB) ve New York Stock Exchange’de (NYSE) eşzamanlı olarak işlem görmeye başlayan Turkcell, NYSE’ye kote olan ilk Türk şirketi unvanını kazanmıştı. Turkcell hisselerinin ortaklık yapısını, Çukurova Grubu (%42,34), Sonera Holding (%37,09), Halka Açık (%13,96), M.V. Grup (%6,32) ve diğer ortaklar (%0.29) oluşturmakta.

Çağdaş Türkiye’ye 25 yeni çağdaş öğrenci

Turkcell’in TED Koleji ve Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile ortaklaşa yürüttüğü proje kapsamında Çağdaş Türkiye’nin 25 yeni çağdaş öğrencisini bulmak için Siirt, Şanlıurfa, Van, Batman ve Bolu illerinde eşzamanlı olarak yapılan sınavlar sonuçlandı. Sınavlar, TED öğretmenlerinin gözetiminde biri akademik diğeri öğrencilerin performans becerilerinin ölçüldüğü KOTEL testi olmak üzere 2 aşamalı olarak gerçekleştirildi.
Sınavın farklı basamaklarını geçmeye hak kazanan yöre illerden 25 yeni öğrenci, böylelikle Turkcell’in binlerce kız öğrenciye eğitim bursu verdiği “Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” projesi kapsamında TED Koleji’nde burslu olarak öğrenim görme imkanı bulacaklar. Ülkemizin en köklü eğitim kurumlarından biri olan TED Koleji’nde üniversite öncesi en üst düzeyde eğitim alacak olan öğrenciler, böylelikle eğitimlerini tamamladıklarında üniversiteye daha farklı koşullarla girebilme olanağı da bulacaklar.
Turkcell Kurumsal İletişim Bölüm Yöneticisi Zuhal Şeker, konuya ilişkin görüşlerini şu sözlerle dile getirdi: “Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları projesinde artık hedeflerimiz daha da büyüdü. Başlangıçta hedef kız öğrencilerimizin olanaksızlıklar yüzünden temel eğitimden yoksun kalmamasıydı. Bu hedef hâla projemizin temel hedefi ve bu hedeften elbette vazgeçmeyeceğiz. Ama artık onlara daha da fazlasını vermek istiyoruz. Şimdi ortak hayalimiz, öğrencilerimizin seçtikleri dalda yüksek öğrenim yapma olanağına da kavuşmaları.”
Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği ile birlikte yürütülen ve geçtiğimiz yıl Dünya Halkla İlişkiler Kadın Yöneticiler Vakfı (WEPR) tarafından dünyadaki “En İyi Sosyal Sorumluluk Projesi” seçilen ve “Kristal Obelisk”le ödüllendirilen “Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” projesi kapsamında kalkınmada öncelikli yörelerden seçilen 5000 kız öğrenci okuma imkanı buluyor.

Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları Projesi
“Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” projesi, 28 Ağustos 2000 tarihinde Kadın ve Aileden Sorumlu Devlet Bakanı Hasan Gemici, Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Başkanı Prof. Dr. Türkan Saylan ve Turkcell Genel Müdürü Cüneyt Türktan tarafından bir basın toplantısıyla kamuoyuna duyurulmuştu.
Turkcell ve Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği tarafından üç yıldır işbirliği içinde yürütülen “Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” projesinde, kalkınmada öncelikli 33 ilde yaşayan 5000 kız öğrenciye eğitim bursu verilmekte.
“Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” projesinde, öğrencilerin olanaksızlıklar nedeniyle temel eğitimden mahrum kalmasının önüne geçilmesi, kız öğrencilere eğitimde fırsat eşitliği sağlanması, bu öğrencilerin meslek sahibi ve “ufku açık” bireyler olarak yetişmesi amaçlanmakta. Burs verilecek öğrenciler İl Eğitim Müdürlükleri ile ortaklaşa yürütülen çalışmalarla belirlenmekte.
Burs alan kız öğrenciler ayrıca zaman zaman gruplar halinde Turkcell tarafından düzenlenen etkinliklere ve kültür gezilerine de katılmakta, yaşadıkları çevreyi geliştirici eğitim faaliyetlerinde yer almaktalar.

Sayılarla...
2000 yılında projeye katılan öğrencilerden 1500’ü ilköğretim okullarını bitirdi.
2002 yılında ilköğretim okulundan mezun olarak lise sınavlarına giren genç kızların 38’i kendi şehirlerindeki Anadolu liselerinde, 22’si Anadolu öğretmen liselerinde, 26’sı ise süper liselerde ve yabancı dil ağırlıklı liselerde okumaya hak kazandı.
2000 yılında, projeye gönüllü olarak destek veren yaklaşık 100 Turkcell çalışanı 36.000 kilometrelik bir güzergahta 30 ildeki burs dağıtım törenlerinde görev aldı.
Turkcell, “Çağdaş Türkiye’nin Çağdaş Kızları” projesinde burs alan 5.000 kız öğrencinin okullarına, öncelik verdiği “Bilgisayar Dağıtımı” projesi kapsamında, çoğu kalkınmada öncelikli 32 ildeki 63 ilkokul, üniversite ve resmi kuruluşa toplam 251 bilgisayar ve 31 yazıcı bağışladı.

Turkcell GPRS dolaşım hizmetlerinde dünya devleriyle yarışıyor

Turkcell, abonelerine sağladığı en önemli avantajlardan biri olan uluslararası dolaşım (roaming) hizmetinin sınırlarını genişletirken, yaptığı GPRS dolaşım anlaşmalarıyla abonelerin mobil servislere ulaşabildikleri ülke ve operatör sayısı açısından da dünya devleriyle yarışıyor.
Abonelerin Turkcell hatlı mobil telefonlarını yurtdışında da kullanabilmesini sağlayan uluslararası dolaşım hizmeti, Turkcell’in sayıları 1994’ten bu yana giderek artan mobil operatörlerle imzaladığı anlaşmalar sonucunda abonelerin, bugün itibarıyla 136 ülkede 321 operatör ile iletişim kurmalarını mümkün kılıyor.
Uluslararası dolaşım ortak sayıları açısından Türkiye’de üstünlüğünü koruyan Turkcell, GPRS dolaşım anlaşmaları açısından da Türkiye’nin lider operatörü konumunda. Turkcell, 19 ülkede 22 operatör ile GPRS erişimi alanında dünya devleriyle yarışıyor. Örneğin, mobil iletişim sektörünün önde gelen operatörlerinden Vodafone’nin (İngiltere) 26 ülkede 28 operatörle, T-Mobile’nin (Almanya) 22 ülkede 27 operatörle, Orange (İngiltere) ve KPN Mobile’nin (Hollanda) 15 ülkede 18 operatörle GPRS dolaşım anlaşmaları bulunuyor. Turkcell’in ise GPRS dolaşım anlaşması imzaladığı ve test sürecine girmiş ya da girmemiş 23 yeni ülkede 68 operatörle görüşmeleri halen devam ediyor.
Turkcell abonelerinin GPRS dolaşım hizmetinden yararlandığı ülkeler şöyle: Almanya, Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Filipinler, Finlandiya, Hong Kong, İngiltere, İspanya, İsrail, İsviçre, İtalya, Litvanya, Malta, Norveç, Polonya, Rusya, Singapur ve Slovakya.

Turkcell’in, dünyada GPRS dolaşım servisini verdiği ülke ve mobil operatörlerin listesi aşağıdaki gibi:

1. Sonera Finlandiya
2. E-Plus Almanya
3. T-Mobile Almanya
4. Era Polonya
5. T-Mobile İngiltere
6. Swisscom İsviçre
7. Mobistar Belçika
8. T-Mobile Çek Cumhuriyeti
9. Eurotel Slovakya
10. T-Mobile Avusturya
11. Megafon Rusya
12. Smartone Hong Kong
13. CSL Hong Kong
14. Wind İtalya
15. Singtel Singapur
16. MobileOne Singapur
17. Vodafone İspanya
18. Partner İsrail
19. Omnitel Litvanya
20. Go Mobile Malta
21. Netcom Norveç
22. Smart Filipinler

Baskerville tarafından yayınlanan raporlar ile Turkcell’e ilişkin mevcut veriler birlikte ele alındığında ise Turkcell, abone sayısı bakımından Avrupa’nın en büyük 7. mobil operatörü olarak konumlanıyor. Turkcell’in, 2003’ün ilk çeyreğinde kaydettiği 589.000 yeni aboneyle, bu çeyrekte kaydedilen yeni abone sayısı açısından da Avrupalı operatörler arasında 3. sırada olduğu görülüyor.

Avrupa ilk 15 sıralama şu şekilde (31 Mart 2003 itibarıyla)

1) Germany
T-Mobile 24.885.000
2) Italy
Telecom Italia Mobile 24.757.000
3) Germany
Mannesmann Vodafone 20.990.000
4) Spain
Telefonica Moviles 18.629.000
5) Italy
Omnitel Vodafone 18.260.270
6) France
France Telecom 18.116.700
7) Turkey
Turkcell 16.300.000
8) UK
Orange 13.313.000
9) France
SFR 13.233.700
10) UK
Vodafone 12.430.000
11) UK
mmO2 12.280.000
12) UK
T-Mobile-One2One 12.212.000
13) Italy
Wind 9.000.000
14) Spain
Amena 6.851.000
15) France
Bouygues Telecom 5.741.700