Peak Games’den 1,5 yılda büyük başarı

 

Baykan Çallı

1,5 yılda 32 milyon kullanıcıya ulaşan Peak Games, dünyanın üçüncü sosyal oyun şirketi oldu.
1,5 yıl önce kurulan sosyal oyun şirketi Peak Games, gelişmekte olan pazarların kültürlerine ve yerel özelliklerine uygun olarak geliştirdiği oyunlarla rekor bir başarıya imza attı. Bugün 32 milyonu aşkın kullanıcısıyla Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinin (MENA) pazar lideri haline gelen Peak Games, küresel ölçekteki dev markalarla yarışarak dünyanın en büyük üçüncü sosyal oyun şirketi oldu. Türkiye’nin geleneksel oyunlarından “Okey” ile yaklaşık 18 milyon, Arap ülkelerinde popüler hale gelen “Bizim Çiftlik” ile 15 milyon kişiye ulaşan Peak Games’in yeni hedefi, dünyanın en büyük iki sosyal oyun şirketinden biri olmak.

Dünya markası olma yolunda ‘Peak Games’
Hızla büyüyen sosyal oyun pazarına 1,5 yıl önce giriş yaptıklarını ve bugün gelinen noktada dünyanın üçüncü büyük oyun şirketi olduklarını belirten Peak Games Kurucu Genel Müdürü Sidar Şahin, “Türkiye’de en hızlı büyüyen şirket konumundayız. Şu anda Türk oyunları, tüm dünyada milyonlarca insan tarafından oynanıyor. Ortadoğu’da üretilen içerikler sayesinde bu bölgede milyonlarca dolarlık ekonomi yaratıyoruz. Peak Games’i kurarken hayalimiz bu bölgeden bir teknoloji şirketi çıkarmaktı ve bugüne kadar yapabildiklerimiz sadece gelecekte yapacaklarımız için bir platform. Peak Games, 1,5 senede ulaştığı 12 milyon günlük oyuncu sayısı ile dünyanın en hızlı büyüyen teknoloji şirketlerinden biri ve Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketi oldu. Peak Games’in hedefi, Türkiye’den bir dünya markası yaratmak ve bu yolda emin adımlarla ilerlemek. Bu değişime ortak olmak isteyen herkesi de Peak Games’e çağırıyoruz” dedi.

Türkiye’nin en gözde “ihraç” markası
Oyun endüstrisi ve İnternet alanında tecrübeli girişimcilerin yönettiği Peak Games, bugün Türkiye’nin en gözde “ihraç” markalarından biri. Türkiye’de geleneksel “Okey” ve “Okey Plus”, Arap ülkelerinde ”Bizim Çiftlik” gibi oyunlarla çok yoğun ilgi gören Peak Games, 32 milyonu aşkın kullanıcısıyla Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika pazarlarının en büyük sosyal oyun firması konumuna yükseldi. Rekor büyümeyle küresel pazardaki en büyük üçüncü sosyal oyun şirketi konumunda bulunan Peak Games’in yeni hedefi, dünyanın en büyük iki sosyal oyun şirketinden biri olmak.
Peak Games, Türk dizilerinin çok yoğun ilgi gördüğü Ortadoğu’yu ve Kuzey Afrika bölgesini Türk oyunlarıyla fethediyor. Bizim Çiftlik oyunu, Ortadoğu’nun en çok bilinen sosyal oyunu haline geldi. Merkezi İstanbul’da bulunan, 6 stüdyosu, 150 kişilik uzman ve yetenekli kadrosuyla büyümeye devam eden Peak Games, gelişmekte olan pazarların kültürlerine ve özelliklerine uygun sosyal oyunlar üreterek yayınlıyor. Peak Games'in geniş oyun yelpazesinde ‘client’, Web tabanlı oyunlar ve mobil uygulamalar da önemli bir yer tutuyor.
Kuruluşunun ardından Avrupa'nın en büyük yatırım şirketlerinden ‘Hummingbird Ventures ve Earlybird Venture Capital'den’ yatırım alan Peak Games’in Ankara, İspanya, Almanya, Ürdün ve Suudi Arabistan'da ofisleri ve oyun stüdyoları bulunuyor. Kısa sürede çok büyük bir büyüme yakalayan Peak Games, Türkiye dışındaki yazılım uzmanlarının da yoğun ilgisini görüyor.

Peak Games dünyasına ilişkin istatistikler
Peak Games oyunları, Facebook üzerinden 32 milyon aylık ve 10,3 milyon günlük aktif kullanıcıya ulaşıyor.
- Peak Games, oyun endüstrisinin devleri arasında gösterilen küresel şirketlerden çok daha büyük konuma ulaştı.(örneğin; Disney Playdom’un 2,8, Digital Chocolate’in 10,7, RockYou!’nun 7,4, CrowdStar’in 13,5 katı kullanıcıya sahip)
- Günlük kullanıcı sayısı İsveç nüfusu kadar.
- Bugün yaklaşık 18 milyon kişi Okey oyununu yükledi.
- Türkiye’de Facebook hesabı olan insanların yarısından çoğunun profilinde Okey oyunu yer alıyor ve üç milyarın üzerinde okey eli oynandı.
- Ortadoğu’nun en popüler oyunu Bizim Çiftlik (Arapça) ise şu ana kadar yaklaşık 15 milyon kişi tarafından oynandı.
- Bizim Çiftlik, Ortadoğu’nun en büyük sosyal oyunu ve dünya çapında Facebook üzerinden oynanan en popüler 15’inci oyun.
- Lost Bubble sadece 6 haftada 1,7 milyon günlük kullanıcıya erişti.