Yandex ile İstanbul sokaklarında anlık trafik bilgisi

 

İstanbul’un en kalabalık noktalarında konumlandırılmış açık hava ekranları üzerinden artık şehrin trafik durumu ve genel trafik durumu derecesi görülebiliyor.
Taksim, Kadıköy Rıhtım Caddesi, Beşiktaş Meydanı, Mecidiyeköy Meydanı, Bakırköy Özgürlük Meydanı, Ataşehir Meydanı gibi İstanbul’un en kalabalık noktalarında ve meydanlarında, araç sürücüleri ve yayalar tarafından kolaylıkla görülebilecek noktalarda konumlandırılmış bulunan 12 büyük LED ekran, Yandex’in sağladığı gerçek zamanlı trafik bilgilerini yayınlamaya başladı. Her bir ekranda, ekranın bulunduğu noktayla bağlantılı 3 adet önemli güzergahtaki ortalama trafik hızı ve şehir genelindeki ortalama trafik durumu derecesi gösteriliyor. Yandex ve Outdoor TV ortaklığında hayata geçen proje sayesinde, trafik bilgileri tüm gün, her 2 dakikada bir 15 saniye boyunca görülebiliyor ve günde en az 2 milyon kişiye ulaşıyor.

Yandex’in arama sonuçları artık ilgili “tweet”leri de içerecek
Twitter’da paylaşılan mesajları, çok kısa bir süre içinde Yandex arama dizinine ekleyerek kullanıcılar tarafından bulunabilir kılan Yandex’in yeni hizmeti, 4 milyona yakın Türkçe kullanan Twitter kullanıcısının mesajlarının tamamını içeriyor. Diğer dillerde yazan popüler Twitter kullanıcılarının mesajlarını da kapsayan hizmetin kapsamına, içeriği herkese açık olmayan kullanıcı hesaplarının mesajları dahil edilmiyor.
Bir Twitter kullanıcısı hakkında bilgi arandığında, ilgili Twitter hesabına yönlendiren bir bağlantının yanı sıra, hesaba ait kısa bilgilere ve söz konusu hesaptan atılan en son üç tweet’e de Yandex arama sonuçları sayfasından ulaşılabiliyor. Aynı şekilde, bulunan Twitter hesabı ister Yandex arama sonuçları sayfasından ayrılmadan takip edilmeye başlanabiliyor, ister bir tweet yanıtlanabiliyor, ‘retweet’ edilebiliyor veya favorilere eklenebiliyor.
Ayrıca, Yandex hesaplarına giriş yapmış ve profilleri, Twitter hesaplarıyla bağlantılı kullanıcılar*, Twitter’da takip ettikleri hesaplardan gönderilen ilgili ve güncel ‘tweetler’i de arama sonuçlarında özel olarak işaretlenmiş bir şekilde görebiliyor.
Yandex Arama Servisleri Müdürü Anton Pavlov, “Son zamanlarda aramada sosyal medya konusuna odaklanan Yandex’in Twitter ile işbirliği, bu alandaki çabamızı önemli ölçüde güçlendiriyor. Kullanıcıların haber paylaştıkları, fikir alışverişinde bulundukları ve güncel konular üzerinde gerçek zamanlı olarak tartıştıkları bir ortam sağlayan sosyal ağların içeriğini arama dizinimize katmakla, kullanıcılarımıza daha ilintili arama sonuçları sunmak konusunda önemli bir adım attığımıza inanıyoruz” diyor. (yandex.com.tr) üzerinde Twitter ile ilgili arama sonuçlarına klasik arama sonuçlarıyla bir arada ulaşılabilirken, arama sonuçlarının tamamen Twitter ile alakalı olması istendiğinde, özel olarak bu amaç için tasarlanmış olan (twitter.yandex.com.tr) adresi kullanılıyor. Aramalar, Twitter kullanıcı adlarına ve “hashtag”lere (etiketler) göre de yapılabiliyor. Yandex’in bu yeni hizmeti, Şubat 2012’de Twitter ile imzaladığı küresel işbirliği anlaşmasıyla sağlandı.
* Kullanıcılar, üye oldukları sosyal ağlar ile ilgili bilgileri (social.yandex.com.tr) adresinde tamamlayabilirler.

Web'deki oyunlar Yandex'de
Yandex, kullanıcılarına dünyanın önde gelen Türkçe ve İngilizce oyun Net kapılarında yer alan en iyi bilinen ‘flash’ oyunlarla birlikte, Yandex’in çözüm ortakları tarafından sağlanan mini oyunların toplandığı özel oyun kataloğunu (play.yandex.com.tr) adresinde hizmete açtı. Facebook’un sosyal oyunlarını da ayrı bir alt kategoride sunan bu özel sayfada kullanıcılar, ilgilendikleri oyunların Web sayfalarına doğrudan bağlantılar aracılığıyla ulaşabiliyor ya da söz konusu oyunu kendi bilgisayarlarına indirebiliyor. Yandex.Türkiye Ülke Müdürü Alisher Hasanov, “İnternet’te en iyi bilinen konulardan biri olan oyunlarla ilgili sorgular, Yandex.Türkiye’de yapılan tüm aramaların yüzde 9’una yakın bir kısmını oluşturuyor. En iyi bilinen Web oyunlarını bir sayfada toplayarak oyun severlere büyük bir kolaylık sağlamak istedik” diyor. Katalogdaki tüm ‘flash’ ve mini oyunlar türlerine göre, “Mantık”, “Hedef Vurma”, “Yarış”, “Arcade”, “Dövüş”, “Simülatör” ve “Strateji” gibi gruplara ayrılıyor. Her biri kısa birer açıklama notu ve ekran görüntüsü içeren oyunların listesi, yeni bağlantılar eklenerek sürekli güncelleniyor. Kataloğa (play.yandex.com.tr) adresinin yanı sıra, Yandex’te yapılan ilgili aramalar (örneğin, “araba yarışı oyna”) sonucunda gösterilen bağlantılarla da ulaşılabiliyor.