OKI’den yeni ürünler yeni çözümler

Alper Uygun

“OKI Türkiye Smart Business 2012 Konferansı”nda OKI Data Corporation’ın Yönetim Üyesi Kurumsal Ürünler Bölümü Genel Müdürü Haruhiko Nakazato’nun katılımı ile piyasaya çıkan yeni ürünler tanıtıldı.
İstanbul’da 13 Haziran Çarşamba Günü düzenlenen “OKI Türkiye Smart Business 2012 Konferansı”nda Haruhiko Nakazato, şirketlerin ve kurumların farklılaşan ihtiyaçlarını dikkate alarak OKI’nin özellikle KOBİ’lere yönelik çok sayıda yeni ürün geliştirdiğini, 2012 yılında bu ürünleri piyasaya sunmaya başlayarak daha fazla sayıda kurum ve kişinin OKI teknolojisi ile buluşturulacağını söyledi. OKI’nin 130 yıllık bir teknoloji şirketi olduğunu ve baskı teknolojileri alanında LED’in kullanılması gibi birçok önemli yeniliğe imza attığını belirterek şunları söyledi:
“Teknolojik gücümüzü, müşterilerimizden gelen talepleri göz önüne alarak ürüne dönüştürdük. Ürünlerimizi oluştururken özellikle bugünkü rekabet ortamında kesintisiz, kaliteli ve ihtiyaca uygun baskı çözümleri arayan küçük işletmeleri hedef aldık. Türkiye gibi KOBİ sayısı yüksek ülkelerde büyük potansiyel görüyoruz. LED teknolojimiz ile tasarlanan ürünlerimiz, geniş hizmet ağımız ile satışlarımızı gelecek 2-3 yılda arttırmayı hedefliyoruz.”

Haruhiko Nakazato konuşmasında, her şeyin kalbinde müşterilerinin olduğunu, müşterine daha iyi bir hizmet vermek ve onların sesi olmak istediklerini belirtti.
OKI’nin yeniliklerine ve getirdiği çözümlere olan güvenini bu sözlerle dile getiren Nakazato, Çin’de var olan mevcudiyetlerini güçlendirdiklerini ve yazıcı olarak bakıldığı zaman büyük bir yükseliş yaşadıklarını belirtti. Mühendislik, imalat, pazarlama ve planlamanın kendileri için çok önemli olduğunu belirten Nakazato, insan kaynakları olarak da 1. sınıf bir ekibe sahip olduklarını söyledi. Nakazato, geliştirdikleri yenilikçi, geleceğe yönelik teknolojilerle sektördeki liderliklerini yarın da devam ettirebileceklerini söyledi. Nakazato, konuşmasında reklam kampanyalarında yaptıkları atılımlardan sonra 2012’de %40 büyümeyi hedeflediklerini ve geleceğe baktıklarında kendilerine “Satışlarımızı nasıl 2 katına çıkarabiliriz?” sorusunu sorduklarını söyledi.
Her şeyin kalbinde müşterilerinin olduğunu, müşterine daha iyi bir hizmet vermek ve onların sesi olmak istediklerini söyleyen Nakazato, bunun için yeni ürünlerin üretmenin, kaliteli hizmet sunmanın ve de müşterilerinin isteklerini takip edebilmenin kendileri için çok önemli olduğunu belirtti. Nakazato, başarı için her zaman çok geniş erişilebilir bir pazara ihtiyaç olduğunu, bu nedenle gelişen teknoloji ile azalan kağıt kullanımının kendilerini kötü etkilememesi ve pazarlarının küçülmemesi adına kendilerini sürekli yenilemek ve bir adım önde olmak zorunda olduklarını ifade etti. Bu konuda baskı makinelerini sürekli geliştirdiklerini ve yeni çözümler ürettiklerini ifade eden Nakazato, baskı makinelerinde lazer yerine LED teknolojisini kullandıklarını belirtti. Lazer baskı makinelerine göre LED baskı makineleri; çözünürlük kalitesi, baskı hızı, maliyet ve kapladığı yer açısından çok daha üstün olduğunu konuşmasında ifade etti.

“Bugün kaba bir hesap yaptığımızda neredeyse her 2 saniyede 1 makine sahaya çıkıyor. Bütün bunların arkasında desteği tam olarak yapabilmemiz ve müşteri memnuniyetini tam olarak sağlayabilmemiz bizler için önemli.” Lusi Adut
Nakazato’dan sonra Konferans’ta konuşan OKI Türkiye Genel Müdürü Lusi Adut, piyasaya sürülecek yeni ürünler ile OKI’nin daha geniş bir alanda ürün satışı gerçekleştirmeye başlayacağını, yeni fiyat stratejilerinin de buna uygun olacağını söyledi. Yeni dönemde OKI’nin dikey sektörler için geliştirdiği yeniliklerden bahseden Adut, “Sağlık, bitki etiketleme, farklı yüzeylere baskı gibi alanlarda çok özel ürünler geliştirdik, bu ürünlerinde Türkiye’de ilgi ile karşılanacağını düşünüyoruz” dedi. Adut, OKI’nin Türkiye’de hayata geçirdiği bir başka çözümün de MPS (Managed Print Services) uygulaması olduğunu, bu uygulama kapsamında hizmet alan kurumlara OKI tarafından yerinde baskı hizmeti verildiğini ve böylece MPS kullanan kurumun baskı süreci ve problemleri ile ilgilenmeden kendi işine odaklandığını ifade etti.
Adut; özellikle KOBİ’lere baktıklarını, çünkü KOBİ’lerin Türk ekonomisinin dinamosu olduğunu belirtti ve ekledi: “Türkiye’ye de baktığınızda 3 milyonun üzerinde KOBİ olarak ölçeklendirilebileceğimiz şirket olduğu, istatistiklere göre belirlenmiş vaziyette.”
Baskının KOBİ’ler için herkesten daha fazla önemli hale geldiğini söyleyen Adut, “İş yükü ve rekabetçilik arttıkça daha çok baskı ihtiyacınız oluyor. Burada işletme için kilit bir nokta var. İşi problemsiz yapabilmek ve süreklilik sağlayabilmek. Bunun yanında maliyet, enerji tasarrufu, çevreye faydalı ürün olması ve güvenlik, işletmelerin kontrol etmesi gereken noktalar haline geldi. İşletmelerde iş yükü arttıkça çok daha fazla baskı alınıyor. Rekabetçi olabilmek için çok daha fazla baskı almaları gerekiyor. Belki de en fazla baskı alınan alanlardan bir tanesi pazarlama ve satış” dedi.
Gerçekleştirilen Konferans’ta 30 yeni ürünün piyasaya sunulacağı da ilan edildi. OKI’nin tüm ürünleri enerji tasarrufu sağlayan “çevre dostu” özelliklere sahip bulunuyor. Ayrıca, toplam satın alma maliyetini en uygun noktaya getiren sayfa başı düşük maliyet ve 3 yıl OKI garantisi ürünleri farklılaştıran özelikler arasında yer alıyor.

Mikro işletmeler ve ev kullanımına uygun yeni ürünler
Ev kullanımına ve mikro işletmelere yönelik piyasaya sürülen yeni A4 ve A3 masa üstü grubu ürünleri; kullanıcılarına çift yönlü yazdırma, maliyet ve zaman tasarrufu sağlıyor. Ürünler kartvizit, afiş, broşür ve kitapçık basımı konusunda esneklik sağlıyor. Bu gruba yönelik çıkan yeni ürünler:
C301dn, C321dn - A4 Renkli tek fonksiyonlu yazıcılar.
MB441, MB451/MB451w - A4 Mono çok fonksiyonlu yazıcı, baskı, fotokopi, faks, tarama özellikleri olan yazıcılar.
B401d/dn - A4 Mono SFP
C822 - A3/A4 Renkli SFP
Orta ölçekli işletmeler için geliştirilen ürünler
Orta ölçekteki işletmeler için geliştirilen ürünlerde düşük maliyet ve seri yazdırma hızıyla, kullanıcılara üstün nitelikli baskı kalitesi sunmak amaçlanıyor. Bu gruptaki ürünler:
C331dn, C511dn, C531dn - A4 Renkli tek fonksiyonlu yazıcı (SFP)
MC352dn, MC362dn, MC562dn - A4 Renkli çok fonksiyonlu yazıcı (MFP), baskı, fotokopi, faks ve tarama özelliği.
M461, M471/MB471w - A4 Mono çok fonksiyonlu yazıcı (MFP), baskı, fotokopi, faks ve tarama.
Büyük işletmeler için akıllı çözümler;
OKI, daha büyük işletmeler ve çalışma gruplarının performans ve maliyet bakımından çeşitlilik gösteren beklentilerini karşılayarak, profesyonel kalitede ticari baskı hizmeti sunuyor. Büyük işletmeler ile çalışma grupları için üretilen modeller:
C831, C841 - A3/A4 Renkli tek fonksiyonlu yazıcı (SFP)
MB491 - A4 Mono çok fonksiyonlu yazıcı (MFP), baskı, fotokopi, faks, tarama dahil.

OKI’den tıbbi görüntüleme çözümleri
Adut, konuşmasında OKI olarak ayrıca dikey sektör çözümleri geliştirdiklerini ve bu ürünleri de pazara sunacaklarını belirtti. Bunlardan en önemlilerinden bir tanesinin tıbbi baskı uygulaması olduğunu söyleyen Adut, piyasada böyle bir ihtiyaç gördüklerini dile getirdi.
OKI’nin geliştirdiği bu ürün ile hastanede kullanılan röntgen, MR gibi cihazlardan doğrudan baskı alabilmek mümkün oluyor ve böylece hem zamandan hem de maliyetten tasarruf ediyorsunuz. Bu aşamada hiçbir bilgisayar kullanımına gerek kalmıyor. Ayrıca çıktı olarak alıp filme basmadığınız için, bu anlamda da bir tasarruf çıkıyor ortaya. Elbette ki daha önce bu alanda çıktı için kullanılan cihazlarla OKI’nin bu ürününün arasında ciddi bir fiyat farkı bulunuyor.

Beyaz baskı yapabilen yazıcılar
Konferans sonrasında OKI tarafından geliştirilen yeni ürünlerin tanıtımını gerçekleştirdi. Bu tanıtımda OKI’nin dünyada ilk defa beyaz panelle baskı alınabilecek bir çözüm ortaya koyduğu belirtildi. Bu teknoloji ile herhangi bir renk üzerine beyaz baskı alınabiliyor. Önceleri çok büyük makinelerle, baskı tezgahlarında yapılabilen bir işlemi bu çözüm ile şimdi bir yazıcı, bir kağıt ve ütü yardımıyla rahatlıkla kıyafetlerinize beyaz baskı yapabilirsiniz. Bu ürün, bir tanesi A3 diğeri A4 olarak 2 sürüm halinde Eylül ayında piyasaya sunulacak.

Etiket yazıcılar
Türkiye’de çiçekçilik, fidancılık sektörü büyüyor. Yepyeni fidan marketler açılıyor. Bu alanda çok ciddi fidan ve profesyonel üretim var ülkemizde. Son yasa ile beraber bunların kayıt altına girmesi gerekiyor. Bu da ülkemizde bir dayanıklı etiket ihtiyacını doğuruyor. OKI’in tanıttığı yeni ürünler arasında olan etiket yazıcısı da bu anlamda ilgi gören ürünler arasında. Üretilen bu çözümle 1,5-2 yıl boyunca sudan, kimyasaldan, ışıktan, zararlı güneş ışınlarından etkilenmeyen etiketler, çıktı olarak yazıcılardan alınabiliyor. Bu etiketlerin kolonyaya, denizdeki tankerlere, kimyasal varillere bile dayanan bir malzemeden yapıldığı belirtiliyor. Bahçe gibi açık alanlarda fidandanlar üzerinde bunu kullandığınız zaman hiçbir sorunla karşılaşmıyorsunuz. Bu yolla insanlar bir bitki satın alacakları zaman etikette nasıl bir ürün almış olduklarını okuyabilmelerini ve resim ile aldıkları bitkiyi eşleştirebilmeleri sağlanıyor. Ayrıca, kasalarda olası bir barkod sorunu yaşamalarına engel olunmuş oluyor. OKI, bu makinelerinin baskı kalitesine 2 sene boyunca garanti veriyor.

Kart kullanarak çıktı alabileceğiniz güvenli yazıcılar
Piyasada büyük ilgi görmesi beklenen bir diğer model ise, insanların bir kart ile güvenli baskı yapabilmelerini sağlayacak. Bu yöntem, yöneticilerin yüzünü güldürecek gibi görünüyor, çünkü çalışanlar ancak kartlarına verilen yetki dahilinde çıktı alabiliyorlar. Ayrıca, çalışanın hangi belgeden kaç sayfa bastığını ve hangi makineleri kullandığının raporunu alabiliyorsunuz. Bu modelin özellikle büyük kurumlar için önemli oranda bir tasarruf sağlayacağı tahmin ediliyor. Bu kart sistemi sayesinde gereksiz baskıların ve oluşabilecek bir güvenlik açığının önüne geçiliyor. Yani basılan materyalin kimin eline geçtiğini bilmemek gibi bir durum ortadan kalkıyor.

Yepyeni bir tasarım olan bu ürün (1200x1200) dpi çözünürlükte dünyanın en küçük A3 renkli yazıcısı olacak
OKI tarafından sunulan bir başka yenilik olan bu model hem çözünürlüğü ve bu boyutta bir A3 renkli yazıcı olması açısından bir ilk. Çok küçük ve ilk defa siyah toneri tek başına değiştirebileceğimiz şekilde tasarlanan A3 renkli yazıcı tanıtılan ürünler arasında dikkat çeken ürünler arasında yerini aldı. Çok sessiz tasarlanmış olması ürünün bir başka özelliği. Bu ürünle birlikte OKI, artık yazıcılara kurumlarda devasa alanlar ayırmaya gerek kalmayışının müjdesini veriyor.