İnsan merkezli mobil deneyim

Baykan Çallı

Yenilikçi teknolojileri ile hayatı kolaylaştıran Samsung, S3 modeli ile vazgeçilmez deneyimler sunmaya devam ediyor.
Dünya çapında sunmakta olduğu hizmetleri ile büyük başarılar elde etmeye devam eden Samsung, bu çalışmalarını sürdürülebilir bir alışkanlık olarak konumlandırıyor. Akıllı telefonların gelişimdeki öncü rolünü gerçekleştirdiği ARGE çalışmaları ile de taçlandıran Samsung, inovatif bir yaşamın önemini küresel olarak yaygınlaştırıyor.
Telepati Dergisi olarak, Samsung Türkiye Mobil Telefonlar Direktörü Selçuk Mirza ile yapmış olduğumuz görüşmede, akıllı telefon pazarının gelişimi ve bu gelişime nasıl katkılar sağlandığı hakkında bilgiler aldık.

Samsung’un küresel çalışmaları hakkında bilgi verir misiniz?
Samsung, değişen hayat koşullarına uygun ürünler vermek için çalışmalar gerçekleştiriyor. Günümüzde inovatif uygulamaları hayata geçirmek çok önemli. Bunun önemini tüm dünyadaki İnternet kullanımına bakarak görebilmemiz mümkün. İnsanlar ihtiyaçları doğrultusunda her yerden bilgiye erişim imkanına sahip olmak istiyorlar. Dünya ölçeğindeki birçok firma gelişen ve tabi değişen bu ihtiyaçları karşılamak adına kendi çalışmalarını en azami seviyelere taşımak için yoğun mesai harcıyor. Samsung’da bu doğrultuda bütün kullanıcılarına uygun olabilecek en yeni teknolojileri sunarak faaliyetlerini yürütüyor. Müşterilerimizin kullanım alışkanlıklarını değiştirecek kolay ve hızlı kullanılabilir cihazlar ile insanların hayatlarının odak noktası içerisinde yer almak için çaba sarf ediyoruz. Yapmış olduğumuz yatırımlar bunun en büyük örneği. Kendimize çizmiş olduğumuz yol haritasının doğru olduğunu her yıl elde etmekte olduğumuz büyüme rakamları ile görüyoruz. Çok büyük üretim ölçeğine sahibiz. Bu sayede hızlı ürün geliştirip kullanıcılara daha hızlı ulaşıyoruz. Bu sadece bizim değerlendirmemiz değil, aynı zamanda çalışmakta olduğumuz birçok firmadan da bu tür geri bildirimler alıyoruz. Tabi birden fazla ürünü piyasaya sunduğunuz zaman, bu cihazların kullanıcılara sağlayacağı avantajları anlatabilmek için daha çok mesai harcamanız gerekiyor. Ürün üretme gücünüzü yönetilebilir kılarak doğru hedeflere çok hızlı ulaşabiliyorsunuz. 3. Nesil teknolojiler ile farklılaşan iş modelleri için de bu nokta çok önemli. Burada yıllardır edinmiş olduğunuz bilgi birikiminin rolü çok büyük. 3. Nesil teknolojilerin yaygınlaşmaya başlamasından sonra, Samsung’un ekran teknolojisinde elde etmiş olduğu liderlik elde edilen bilgi birikimi ile avantaja dönüştü. Sahip olduğumuz bilgi birikimi, insanların isteklerine hızlı ve sorunsuz dönüş yapmamızı sağlıyor.

Birden fazla ürünü piyasaya sunmanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Piyasaya ve kullanıcı çeşitliliğine oranla cihaz sunmak için çalışıyoruz. Birçok ürünü piyasaya sunmak çizgiyi aştığınız zaman ters etki yaratabiliyor. Ama sunduğunuz ürünleri doğru stratejiler ile iyi yönetilebilir olarak sunabilirseniz bu size büyük avantajlar yaratıyor. İçerisinde bulunduğumuz sektöre baktığımız zaman, bu kadar canlılığın olmasının sebebinin temelinde hızlı ürün geliştirmek yatıyor. Pazara hareket kazandıracak ürünler sunmamız gerekiyor. Galaxy S3 ürünümüz ile yeni bir hareket ve farklılaşma yarattığımızı söyleyebilirim. Çeşitli ürünlerimizi doğru fiyat politikaları ile müşterilerimize yönlendiriyoruz.

Ürünlerinizin bilinilirliğini arttırmak için nasıl bir yol izliyorsunuz?
Sahip olduğumuz marka bilinilirliğini doğru ihtiyaçlara ulaştırmak adına çalışıyoruz. Vermek istediğimiz mesajları en doğru şekilde kullanıcılara iletebileceğimiz ürünlerimiz ile ön plana çıkıyoruz. Şu an en son ürünümüz olan Galaxy S3 ürünümüz ile müşterilerimize ulaşıyoruz. Galaxy S3 ürünümüz yapmış olduğumuz yatırımlar doğrultusunda müşterilerimizin beklentilerini fazlası ile karşılar nitelikte. Sunmuş olduğumuz ürünümüz ile mükemmel bir bilinilirlik yaratıyoruz. Tabi tüketicilerimizin ihtiyaçlarına yönelik olarak da diğer ürünlerimizi konumlandırarak odak noktalarına göre pozisyon alıyoruz.

Galaxy S3 ile farklılaştığınız nokta neresidir?
Samsung Galaxy S3 ürünümüz için oldukça büyük yatırım gerçekleştirdik. Ortaya çıkan üründen son derece memnunuz. Pazara sunulan ürünler insanların hayatlarını kolaylaştırmalı. Biz Galaxy S3 ile bunu yakaladığımızı düşünüyorum. Yaptığımız yatırımlar ve inovasyonlar her zaman için insanların hayatlarını zenginleştirmeye yönelik olarak gerçekleşiyor. Çünkü artık insanlar en fazla bu alana önem veriyorlar. Tüketicilerin sizin geliştirdiğiniz ürünü benimsemesi çok önemli. Tabi yüzde 100 müşteri memnuniyeti diye bir şey söz konusu değil. Herkesin kendine göre ihtiyaçları bulunuyor ve bu doğrultuda hareket ediliyor. Bizler bu ihtiyaçları en minimum seviyelere çekebilmek adına çalışmalar yürütüyoruz. Kullanıcının hayatına en çok uyum sağlayabileceği ürünleri üretmek ve sunmak amacımız. Elde etmiş olduğumuz başarılar da aslında yapmış olduğumuz çalışmaların doğru olduğunu gösteriyor. Küresel alanda akıllı telefon kullanımında lideriz. Ve bu konumumuzu her yıl gerçekleştirmekte olduğumuz artışlar ile pekiştirerek ilerliyoruz. 54 bin ARGE çalışanımız ile kendimizi sürekli olarak yeniliyoruz. Ayrıca sadece tasarım ve yüksek performansları sunmanın yanında, sunduğumuz içerikler ile rakiplerimizden farklılaşıyoruz. İçerik konusunda sunmuş olduğumuz ayrıcalıklar bizi farklı kılıyor. Türkiye’de Saran Holding ile hayata geçirdiğimiz iş ortaklığı sayesinde şu anda kullanıcılarımıza 200 adet film içeriği sunuyoruz. Bizi rakiplerimizden farklılaştıracak birçok yeniliği her zaman kullanıcılarımıza sunmaya gayret gösteriyoruz. Elde etmiş olduğumuz başarının en önemli göstergelerinden biri de, 10 milyonluk ön sipariş almış olmamızdır.

Mobil alana yönelik olarak gerçekleştirilen yüksek vergilendirme hakkındaki görüşleriniz nelerdir?
Türkiye’deki vergilendirmenin yüksek olması tabi ki olumsuz bir etki yaratıyor. Vergilendirmenin makul olması herkes için önem teşkil ediyor. Uygun vergilendirmenin uygulanması ülke ekonomimize de olumlu olarak yansıyacaktır. Bu sayede, haberleşme oranı artacak ve insanlar teknolojilerin nimetlerinden fazlası ile yararlanabilecekler. Bu cihazları sadece bir eğlenme merkezi olarak düşünmemeliyiz. Akıllı telefonları satın alan bir kişi, eğlencenin yanında en çok kendi hayatının ne kadar verimli olduğuna dikkat ediyor. Her yerden bilgiye erişim ihtiyaçları bunu gözler önüne seriyor. Kullanılan ürünlerin insanların hayatlarında sağlayacağı verimliliğin ülke ekonomimize direkt olarak verimlilik katacağı inancımdayım. Tabi ki, bu noktada devlet yapılanmasının işleyiş süreci ve beklentilerde nasıl gerçekleşiyor, bunları bilmek önemli. Kendi bakış açımızla, teknolojiyi daha çok nasıl insanların hayatlarına sokup kolay bir hale getirebiliriz diye çalışıyoruz. Hayatın bir parçası haline gelen teknolojinin verimlilik ve performans olarak geri dönüş sağlayacağını düşünüyorum.

Akıllı telefon kullanımı ile yaygınlaşan İnternet kullanımının güvenliği ile düşünceleriniz nelerdir?
Akıllı telefon kullanımı İnternet’in giderek daha da yaygınlaşmasına olanak sağlıyor. Bu vesile ile tabi ki, güvenilirliğin önemi giderek ortaya çıkıyor. Bu alana yönelik olarak ekosistemimiz içerisinde veya dışındaki birçok firma ile görüşmeler gerçekleştiriyoruz. Kurumların bizden bir takım beklentileri söz konusu. Ve bu beklentiler sadece güvenlik alanına yönelik olarak değil aynı zamanda akıllı telefonlar üzerinden sunulabilecek çeşitli hizmetlerle de ilgili oluyor. Tabi ki, her şeyin gelişmesi ve olgunlaşması için bir takım süre zarfına ihtiyacı söz konusu. Çeşitli uygulama ve hizmetler için görüşmelerimizi yürütüyoruz.